AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.201
Gaan wij wel vanaf de bank kijken hoe de rest wel chin ups doet. ;) PS: mooie bench!
Zo is het!...alhoewel men in de krachtsportwereld wel eens zegt dan chin ups / pull ups seperates the man from the boys (de laatsten zoals ik doen :o dan b.v. een latt pull down) i.p.v. het echte werk ;)

Zooooooooow, lekker sterruk René!!!! :bow:
Chin ups is voor light weights....
(of erg sterke gasten als ze van ons gewicht zijn....)

• #10.203
Zooooooooow, lekker sterruk René!!!! :bow: Chin ups is voor light weights.... (of erg sterke gasten als ze van ons gewicht zijn....)

Thx :) 180KG heb jij vrij recent ook nog gedrukt, toch?
Hoe gaat het momenteel met je...schiet het herstel een beetje op?
Chin ups is idd niet besteed aan de meesten met ons BDW (op uitzonderingen na die idd heel sterruk zijn).

Mijn 180 was niet zo mooi en soepel als die van jou hoor.
https://youtu.be/4j0WTxxsm-s
Zie je wat ik bedoel.... :o

Mijn herstel gaat goed nu.
Ik heb nergens pijn meer, en de wond is ook droog sinds twee dagen.
Ik sta op het punt weer voorzichtig te beginnen met trainen.
Maar mag maar 20kg tillen nog....
Beetje met de lege stang scharrelen misschien dan maar...
Maar heb er wel zin in!
Benieuwd waar ik nu "sta"...
Ergens tussen de 130 en 150 1RM denk ik (hoop ik!)

• #10.205
Mijn 180 was niet zo mooi en soepel als die van jou hoor. http://youtu.be/4j0WTxxsm-s Zie je wat ik bedoel.... :o Mijn herstel gaat goed nu. Ik heb nergens pijn meer, en de wond is ook droog sinds twee dagen. Ik sta op het punt weer voorzichtig te beginnen met trainen. Maar mag maar 20kg tillen nog.... Beetje met de lege stang scharrelen misschien dan maar... Maar heb er wel zin in! Benieuwd waar ik nu "sta"... Ergens tussen de 130 en 150 1RM denk ik (hoop ik!)

180=180...soepel of niet :)...we hebben het niet over wedstrijdbeurten...gewoon de armen strekken ;)
Goed om te horen dat je herstel goed gaat...ik kan me heel goed voorstellen dat je staat te popelen om weer serieus aan de slag te gaan, MAAR zou idd heeeeeeel voorzichtig aan doen...en als je niet meer mag dan 20kg dan doe je daar toch idd wat mee. Ik denk dat je heel snel weer richting de 180kg zult gaan...het zit in je spiergeheugen en je bent van nature onverwoestbaar sterk...komt goed, heeft effies tijd nodig (neem die a.u.b. ook).

Hugs Kompel! :aai:

• #10.207
Light Training Day 25.06.2015 Homegym
Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 3x10x70, 10x100 & 3x5x130kg
Band Pulls Apart & Rows with Band
Grip: HG 100 (20 reps) HG 150 (15 reps) HG 200 (5x10 reps)
Comment: light training die nogal heavy aanvoelde…daarom maar 3 setjes met 130 gedaan…voelde me wat slapjes…ach ja…dat gedaan wat ik wel wilde doen. Prettig weekend allen! :)

Nice die 170x3 en 180!
zitten erg dicht tegen elkaar aan

• #10.209
Nice die 170x3 en 180! zitten erg dicht tegen elkaar aan
Thx doe mijn best! :)

Heavy Day, 2nd cycle at Leon Smeets (Spaubeek)

Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x170, 1x185 & 1x190(!) vervolgens nog 3x3x160kg.
Band Pull Aparts & Rows with Band (Homegym)

Comment: gisteren wederom gewerkt met heavy singles, deze keer een andere opbouw. Waar ik vorige week nog 5x150, 5x160, 3x170, 1x180 had gedrukt was vervolgens de accu leeg waardoor ik failde op 187.5. Deze week gekozen om me te “sparen” en slechts singles gedrukt met 150 en 170 wat resulteerde in overtuigende beurten met 185 en vervolgens 190kg. Ik zit momenteel 10kg onder mijn all time personal record en durf weer te dromen om nog eens 200kg raw te kunnen drukken. Ik ben blij dat ik weer op dit niveau zit en vooral dat mijn schouder geen last veroorzaakt. De band pull aparts zijn een echte aanrader wat betreft het genezen en voorkomen van schouderproblemen (ik trok gisteren tijdens de training helaas wel weer een miniband stuk…tis inmiddels de 3e band die sneuvelt…mja…ze kosten slechts 6 euro per stuk…en ik heb er veel profijt van.

Filmpje met 1x185kg (een beetje donker) http://youtu.be/voLhfZIvw_c
Filmpje met 1x190 (beduidend duidelijker te zien) http://youtu.be/jUSYG0FrRAQ

Bench Press: 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x170, 1x185 & 1x190(!) vervolgens nog 3x3x160kg.

:eek:
Wow! Sterke vent!

Ik ben blij dat ik weer op dit niveau zit en vooral dat mijn schouder geen last veroorzaakt. De band pull aparts zijn een echte aanrader wat betreft het genezen en voorkomen van schouderproblemen (ik trok gisteren tijdens de training helaas wel weer een miniband stuk…tis inmiddels de 3e band die sneuvelt…mja…ze kosten slechts 6 euro per stuk…en ik heb er veel profijt van

:D
Tikkie te sterk aan het worden?

• #10.211
:eek: Wow! Sterke vent! :D Tikkie te sterk aan het worden?

Hahaha..TE sterk bestaat niet...denk niet dat het aan mij ligt...maar die minibands kunnen gewoon niet zo veel hebben...en na verloop van tijd scheuren ze...en ik doe er alleen maar band pulls apart mee en verder geen "gekke dingen" .

Sterk! Je gaat wel heel erg lopen met dat gewicht, maar neem aan dat je dat zelf ook als verbeter punt hebt. Denk dat dat ook niet echt lekker voor je schouder is.

Hahaha..TE sterk bestaat niet...denk niet dat het aan mij ligt...maar die minibands kunnen gewoon niet zo veel hebben...en na verloop van tijd scheuren ze...en ik doe er alleen maar band pulls apart mee en verder geen "gekke dingen" .

De Dire Straits zongen ooit: "the man's too big, the man's too strong." Geloof er ook geen snars van. Hoe kan een man nu te groot en (vooral) te sterk zijn? ???

• #10.214
Sterk! Je gaat wel heel erg lopen met dat gewicht, maar neem aan dat je dat zelf ook als verbeter punt hebt. Denk dat dat ook niet echt lekker voor je schouder is.

Klopt :o ik was te zeer gefocust op het uitdrukken van het gewicht (het was alweer een tijdje geleden dat ik dit gedrukt heb) en minder (of helemaal niet) gefocust op techniek. Techniek blijft sowieso altijd een verbeterpunt bij me. Domme kracht genoeg ;)

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

De Dire Straits zongen ooit: "the man's too big, the man's too strong." Geloof er ook geen snars van. Hoe kan een man nu te groot en (vooral) te sterk zijn? ???
Zo is het!...de ideale man ziet eruit als Brian Shawn, de regerend sterkste man van de wereld...ruim 2 meter en 200kg...groter worden zal me niet meer lukken, maar zwaarder zou wel kunnen ;)

Sterk Kompel!
Dat weglopen/in een J-curve duwen is wel heel vaak bij maximale beurten hoor.
Bill kazmeier had dat ook met 300kg dus je bent in goed gezelschap! ;)

• #10.216
Sterk Kompel! Dat weglopen/in een J-curve duwen is wel heel vaak bij maximale beurten hoor. Bill kazmeier had dat ook met 300kg dus je bent in goed gezelschap! ;)
Thx Johnny, klopt van die J-curve :), maar het was technisch idd een minder fraaie beurt (drukte te ver naar achteren en tikte ook effies een haltersteun aan)...maar goed, heb nog eens een trainingsbeurtje met 190kg kunnen maken en dat voelde lekkerrrrrrrrrr.

Ik geloof je!

• #10.218
02.07.2015 Light Day Home Gym
Bench Press: 25x20, 2x10x70, 10x100 & 3x6x130kg
Rows with Band
Comment: “Tropenrooster”…vanochtend om 06.30 in een heerlijk koele kelder gedoken voor een snelle en soepele training. Prettig weeken allen! :)

• #10.219
06.07.2015

Heavy training at Leon Smeets, Spaubeek.

Pendulum Exercises:forward, backward, sideward & circles
Bench Press:3x10x70, 5x120, 1x150, 1x170, 1x190!, 3x165, 2x165, 3x160, 3x160 & 2x160kg
Band Pull Apart: 6x10

Comment: na die 190kg voelde setjes met 165 toch zwaar aan...had 5x3 willen doen, maar dat was teveel van het goede...denk dat 3x3 mij beter ligt.

Maikel drukte vandaag ook een paar werksetjes van 3 reps met 90kg.

Zondag ook nog wat grip training gedaan..werksetjes met 3x3 No 2.0 CoC. en wat rows with band gedaan.

Gaat goed Kompel!!!!!

Terug
Naar boven