MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

Die SS 2x4x180 is dat incidenteel?
Hoort niet bij het programma toch, ik dacht dat je vorige week al was begonnen met DH zijn C
Routine

Heb je 190 x 85% berekend?

Inderdaad hoort de SS niet bij het programma van DH...dat was er in zijn tijd nog niet. In het wedstrijdseizoen vind ik met de SS trainen een nuttige aanvulling. Ik ervaar het als een veilige overload methode waarbij je went aan zwaardere gewichten.

Ja, 160kg is circa 85% van 190kg (afgerond op hele kg, want 85% van 190 is 161.5).
 
Trainingen week 42 (sets x reps x weight)

Training Monday 16.10.2017
Band Pull Aparts: 100 reps
Bench Press Move 1) Raw work: 10x20, 10x70, 5x100, 5x130 & 3x5x160kg Bench Press Move 2) Sling Shot work: 2x5x180kg Rows with Bands: 100 reps


Training Thursday 19.10.2017

Band Pull Aparts: 100 reps
Bench Press Move 1) Raw Work: 10x20, 10x70, 5x100, 5x130, 3x160 & 3x8x125kg
Bench Press Move 2) Sling Shot work: 2x8x140kg
Rows with Bands: 100 reps

Comment:

Maandag alles toppie, veel power en 3x5x160kg gedrukt…donderdag allles floppie weinig energie. Een “teleurstellende” tripple met 160kg en toen was de “accu” leeg.
En aangezien ik absoluut niets wil forceren ben ik toen overgestapt naar het 2e deel van het C schema van Dough Hepburn waarbij je met 65% werksets van 6 t/m 8 doet (gekozen om meteen 8 reps te doen).
Wat me overigens opvalt is dat vrijwel alle schema’s sterke overeenkomsten hebben. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het schema van Brad Gillingham (12 week bench press program http://benchprogram.com/ ) waarbij je een heavy day hebt en een light day hebt. Aan het schema van Pavel 80/20 waarbij je ook een heavy en light day hebt https://tim.blog/2008/12/18/pavel-8020-powerlifting-and-how-to-add-110-pounds-to-your-lifts/

Maandag ik elk geval weer een heavy day met tripples en donderdag dan wellicht wederom een light day (of medium day). 2 dagen in de week werksets met 5 reps op 85% ervaar ik toch wel als erg pittig. We zien wel…mogelijkheden genoeg. 11 november doe ik mee aan een wedstrijd in Belgie bij de BDFPF (Belgisch Kampioenschap van Belgium Drug Free Powerlifting Federation). http://www.bdfpf.be/
Dit is eigenlijk een equipped wedstrijd, maar wellicht dat ik gewoon raw meedoe. Overigens heeft de WDFPF het strengste drugbeleid in de krachtsportwereld, ze hanteren een absoluut zero tolerance wat doping betreft. Je wordt bij een positieve uitslag meteen levenslang geschorst en alle uitslagen en eventuele records en titels raak je kwijt. Kan ik me volledig in vinden!

Hier nog het filmpje met 5x160 https://youtu.be/cV72mXxUqyo

Een prestatie is pas een prestatie als je presteerd op eigen kracht.
Alles geven en niets nemen, want sport is veel te mooi voor doping!
 
Piekprogramma's zijn vaak heavy - light en soms zelfs nog medium erbij voor de langdurige programma's
 
Dat klopt inderdaad en zal ermee te maken hebben dat 2 of zelfs 3x per week trainen met dezelfde hoge insiteit voor de meeste gevorderde sporters niet op lange termijn vol te houden is. Ik merk zelf altijd dat het paar trainingen goed gaat en vervolgens is de koek op. Je zou dan incidenteel kunnen deloaden of structureel een ligth training (20% lichter dan heavy training) of een medium training (10 % lichter dan een heavy training) kunnen doen.
 
By the way...waaraan word je precies geopereerd (lig achter met logs lezen)?
 
tja..geen andere keus eey SQ en DL is er niet meer bij dan maar upperbody en wat conditie
Ben nu lekker aan het cutten en al bijna 6kg kwijt zit nu rond de 12-15%
Wellicht begin ik na de operatie 3x/wk te benchen op 50-60% 1RM en bouw dat heel langzaam
op en gelijdelijk aan ook wat meer voer erin haha
 
tja..geen andere keus eey SQ en DL is er niet meer bij dan maar upperbody en wat conditie
Ben nu lekker aan het cutten en al bijna 6kg kwijt zit nu rond de 12-15%
Wellicht begin ik na de operatie 3x/wk te benchen op 50-60% 1RM en bouw dat heel langzaam
op en gelijdelijk aan ook wat meer voer erin haha
Ik vind dat je mentaal zeer sterk bent en tevens een zeer positieve instelling hebt :thumbs:. Dat heeft niet iedereen die door ziekte of ongeval te maken heeft met beperkingen. Jij denkt in mogelijkheden en aan dat wat je wel nog kunt. Een voorbeeld voor ons allen! Suc6 met de aanstaande operatie!
 
Dank je voor het mooie compliment René dat doet me goed..

Jaaa denken in mogelijkheden en nooit opgeven hé
geniet van de dingen die je wel kan...

Voorlopig geen legdrive na de operatie dus dan de intensiteit naar beneden en frequentie omhoog
dat is nieuw voor me maar wellicht levert het wat op
 
Trainingen week 43 (sets x reps x weight)

Training Monday 23.10.2017
Band Pull Aparts: 100 reps
Bench Press Move 1) Raw work: 10x20, 10x70, 5x110 & 5x140kg
Bench Press Move 2) Sling Shot work: 5x5x170kg
Rows with Bands: 100 reps


Training Thursday 26.10.2017
Band Pull Aparts: 100 reps
Bench Press Move 1) Raw Work: 10x20, 10x70, 5x100, 5x130
Bench Press Move 2) Sling Shot work: 5x5x150kg
Rows with Bands: 100 reps


Comment: Deze week gekozen om dedicated sling shot work te doen, d.w.z. dat ik alle “werksets” met de SS gedaan heb.
Ik wil niet in herhaling vallen maar train graag met het SS en dat heb ik ook gedaan omdat ik volgende week toch nog eens het benchshirt wil aantrekken om te kijken of ik tijdens het Belgisch Kampioenschap Equipped of Raw zal meedoen. Fijn weekend allen :)

Een prestatie is pas een prestatie als je presteerd op eigen kracht.
Alles geven en niets nemen, want sport is veel te mooi voor doping!
 
Pers je er dan niet meer uit dan 5x5 bv 5x8?
SS is toch ideaal om wat volume te maken René?
 
Doe je ook band flys? Doe ik sindskort ook bij de pull apparts.. zit je al op de 200?
 
Pers je er dan niet meer uit dan 5x5 bv 5x8?
SS is toch ideaal om wat volume te maken René?
Ideaal voor meer volume of meer gewicht...met 5x5 heb ik bewust gekozen voor de middenweg. Natuurlijk had ik bij de 5x5x150 met SS ookwel 5x8 kunnen doen. Maar daar ik maandag een vrij zware training in shirt wil doen leek me gisteren een lichtere training de verstandigere keuze.
 
Doe je ook band flys? Doe ik sindskort ook bij de pull apparts.. zit je al op de 200?
Eerlijk gezegd zie ik geen heel groot verschil tussen band flys en band pulls. Of het zouden al band flys voor de borstspieren moeten zijn waar je de bands achter je bevestigd en de beweging naar voren doet i.p.v. naar achteren waarbij je net als bij bandpulls de achterkant schouders traind. Aantal reps is mede afhankelijk van de sterkte van de bands. Ik train met de theraband tubes en doe met de zwaarste uitvoering (grijs) 4x25 reps mee. Lijkt me niet dat daar iemand zo snel 200 reps achter elkaar voor elkaar krijgt ;) als ik dit met een groene tube zou doen zou dat denk ik wel lukken.maar 4x25 vind ik persoonlijk een goede optie.
 
Wat een wijsheid.... 1 uurtje langer slapen / eten dit weekend ..dat wordt vast een PR :D
Hmm...wilde eerder eens testen of ik het kunstje in shirt nog niet verleerd ben ;) hoop wel meer te drukken dan 225kg wat ik op het NK in maart gedrukt had, maar toen was mijn schouderblessure nog redelijk vers. Equipped Benchpress vergt best wel veel...je bent met gewichten tot wel 60 kg hoger dan je rawtraingen bezig (in mijn geval), er zijn atleten die zelfs 80-100kg meer drukken met een shirt en dan heb ik het alleen maar over ply shirts. Daarnaast zit zo'n shirt echt niet prettig en moet je meestal bij de uitvoering van de beweging door een bepaalde pijngrens heen daar zo'n shirt behoorlijk strak zit en stremt bij de neerwaartse beweging van het bankdrukken. Waarom ik het dan doe? Omdat je er gewichten mee aankunt die je raw nooit zullen lukken en omdat je raw op een equipped wedstrijd meestal geen schijn van kans zult hebben.
 
Back
Naar boven