Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.121
Ruwe bolster, blanke pit 👍
Slachtoffers zijn vaak een makkelijke prooi...ouderen, vrouwen, onzeker lijkende, mannen die alleen onderweg zijn. Dat zie je in de natuur ook...roedel wolven zoekt een mank, ouder, jong of afgedwaalt dier uit...altijd de makkelijkste prooi...de sterken nemen ze alleen als er geen andere keus is. Dat die gasten in en roedel op zoek zijn naar een prooi is omdat ze zich alleen onzeker voelen, ergens bij willen horen en indruk willen maken op de andere leden van het roedel. Heel vaak is het zo dat als je het alfadier van het roedel op zijn nummer zet de rest ook niets meer durft . Mijn tactiek was altijd negeren...vooral geen enkele vorm van aandacht geven want dat is wat ze blijkbaar nodig hebben. Mijn grens is echter heel duidelijk...zolang ze maar blaffen en niet bijten! Anders bijt ik terug! 😉

Laatst bewerkt:
Vorige week stonden er wat straatschoffies voor de supermarkt. Biertjes drinken, blowtje erbij...heel irritant zo voor de ingang van een winkel. Daarnaast nog voorbijgangers lastig vallen. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik liep naar de auto om mijn sigaretten te pakken zodat ik een reden had om net naast ze te gaan staan onder een afdakje, het miezerde op dat moment. Mijn gevoel zei dat ik dit niet kon negeren, dus ik hoopte erop dat ik meer aanleiding van ze kreeg om hierop in te gaan Ondanks dat ik ze vies aan het aankijken was om een reactie uit te lokken lieten zij mij met rust. Maar intussen zei mijn verstand ook dat ik gewoon in mijn auto moest stappen, want zodra ik de coconfrontatie aan zou gaan weet ik dat ik te ver zal gaan met alle gevolgen van dien. Ik wou het, maar toch ook weer niet. Uiteindelijk is er niets gebeurt, maar ik heb niet het idee gehad dat ik goed heb gehandeld. Dus ik was eigenlijk best teleurgesteld in mijzelf.
Ik heb ook die neiging en doe dat (sociale controle) ook soms als het te gek wordt. Laatst nog, toen een groepje jongelui vuurwerk naar voorbijgangers dachten te kunnen gooiden. Of een paar maanden geleden, toen een grote groep jongelui van een boot kwam en dacht massaal te kunnen gaan pissen vlakbij waar ik gestopt was met de motor om van het uitzicht te genieten. Dus goed dat ik niet op die camping zat in de Ardennen waar jij en je maten midden in de nacht vuurwerk afstaken.

Het praktische probleem is natuurlijk wel, dat je bij een fysieke confrontatie tegen (leden van) zo'n groep acties zal moeten ondernemen waardoor je zelf de overtreder wordt.

Ik heb ook die neiging en doe dat (sociale controle) ook soms als het te gek wordt. Laatst nog, toen een groepje jongelui vuurwerk naar voorbijgangers dachten te kunnen gooiden. Of een paar maanden geleden, toen een grote groep jongelui van een boot kwam en dacht massaal te kunnen gaan pissen vlakbij waar ik gestopt was met de motor om van het uitzicht te genieten. Dus goed dat ik niet op die camping zat in de Ardennen waar jij en je maten midden in de nacht vuurwerk afstaken.

Het praktische probleem is natuurlijk wel, dat je bij een fysieke confrontatie tegen (leden van) zo'n groep acties zal moeten ondernemen waardoor je zelf de overtreder wordt.

De campinggasten vonden het vuurwerk prachtig, ze kwamen zelfs naar buiten om te applaudisseren.

• #12.124
Update trainingen
"Triple phase" goed afgesloten met 5x3x160
Hier een filmpje van het laatste set.

Vanaf volgende week verder met singles across op de intensity day en 5x5 across op de volume day 💪

1674163939305.png

Ben hiermee begonnen Rene, Fatgripz Blue gebruik ik weer eens.
BP,DL,Squat, OHP.

• #12.126
Goede keuze...double progression...slowly, but surely opbouwen. Fatgripz blue heb ik ook...best wel pittig hoor met zo'n fat gripz trainen 👍💪
Ik heb niet van die grote klauwen,
dus 57mm is best dik. Maar heb het in 2019 ook al gedaan, wel ff wennen weer.
in elk geval weer leuke uitdaging, thanks 🏋️‍♂️

• #12.128
ROW IF YOU WANT TO GROW!

Antagonisten training...nooit verwaarlozen...tegengestelde spieren die je gebruikt bij het bankdrukken: diverse rugspieren zoals b.v. latissimus dorsi en rhomboidius, rear delts (achterkant schouders) en biceps.

Daar bench press een horizontale beweging is, dient de optimale antagonisten beweging ook horizontaal te zijn. Een compoundoefening als rows (diverse varianten met halter, dumbbell, cable, bands enz.) is de optimale oefening in deze.
Row if you want to grow!!!

Ikzelf train in mijn homegym en doe de seated banded rows variant.
Ik heb diverse weerstandsbanden en diverse trekstangen waarvan die met een parallelgreep (1 van circa 80cm en 1 van circa 60cm) mijn voorkeur hebben (minder belastend voor de schouders). Ik gebruik daarbij een duimloze greep om de nadruk meer op de rugspieren te leggen.

Overigens hanteer ik hier een beduidend hoger volume dan bij het bankdrukken. Bij bankdrukken hanteer ik de stelregel dat het aantal sets minimaal gelijk aan of hoger is dan het aantal reps. Bij rows train ik graag in de range van 10-12 reps per set...mede ook omdat de weerstand (gewicht) bij rows beduidend lager is dan bij het bankdrukken.

1674306315062.png

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een EZ stang of 2 losse als hier https://www.fitness-seller.nl/media...d3e4237743d06d9fe24c26fb549/c/a/cable-set.jpg

Deze https://www.fitness-seller.nl/atx-rotation-row-handle/
of https://www.fitness-seller.nl/atx-small-foam-grip-inside/

Dit om de stand van je hand/pols naar onderarm correct te houden. bij het - door mij verzonnen) hoefijzer kan dat niet.
Als je je arm op je bureau legt recht vooruit, loopt je hand(knokkels) schuin als je de juist stand houd. Ik probeer dit zvm aan te houden. Met BP kan dat niet door rechte halter.
als je al jarenlang traint, is beter de hand/pols in correcte positie te houden, zeker bij belasten

• #12.130
Wat versta je onder "correcte positie"?...je hebt een bovenhandse (duimen binnenkant van de hand) onderhandse (duimen buiitenkant van de hand) en neutrale greep (waarbij de handpalmen naar elkaar toewijzen). Met de hulpstukken wat jij vermeld kun je nog een "angled" grip hanteren. Ik ervaar dat bij rows een neutrale grip minder belastend voor de schouders is dan een bovenhandse grip.

Laatst bewerkt:
Hou maar eens een stok of bezemsteel in je hand, zet je elleboog in je zij en arm recht vooruit. dan steekt de stok niet geheel horizontaal uit. maar schuin.

Midcarpale-instabiliteit-2-600x493.jpg

Laatst bewerkt:
  • #12.132
Ik begrijp wat je bedoelt 👍
Ik ben helaas nog geen brede trekstang tegen gekomen die een "angled grip" met een greep met een hoek van circa 45 graden. Vandaar dat je dan een EZ bar hanteerd neem ik aan?
Je hebt inmiddels halters met angled sleeves (football bar)....waarom geen trekstang in deze vorm? Wellicht zijn ze er wel en heb ik ze enkel over het hoofd gezien? 🤭

voor wijdt is dit een optie (bovenste van de 2 op eerst foto)

kroon-machine-bar-set-4.jpg

bodycraft-lat-bar-118cm.jpg

• #12.134
voor wijdt is dit een optie (bovenste van de 2 op eerst foto)

kroon-machine-bar-set-4.jpg

bodycraft-lat-bar-118cm.jpg
Thanks 👍 die wijde stang ken ik en zijn voor een verticale trekbeweging als bij lattpulldown goed te gebruiken, voor een horizontale trekbeweging vind ik ze persoonlijk minder fijn. Ik bedoelde dat ik graag een trekstang zou willen zoals op de foto wat ik heb geplaatst van die 2 stangen met die paralell grepen die dan echter schuin zijn i.p.v. paralell, snap je wat ik bedoel?

Die stangen kan je toch ook makkelijk kopen lijkt mij

Thanks 👍 die wijde stang ken ik en zijn voor een verticale trekbeweging als bij lattpulldown goed te gebruiken, voor een horizontale trekbeweging vind ik ze persoonlijk minder fijn. Ik bedoelde dat ik graag een trekstang zou willen zoals op de foto wat ik heb geplaatst van die 2 stangen met die paralell grepen die dan echter schuin zijn i.p.v. paralell, snap je wat ik bedoel?
Die bestaan, hebben wel een flink aantal andere grepen in de uitvoering die ik ken. Wesley Vissers heeft ze ook in de gym van zijn vrouw. Even denken hoe ze heten, ze hadden ze eveneens in de sportschool waar ik een paar jaar geleden trainde.

• #12.138
Ik bedoel dus zo'n greep...sorry voor de slechte tekening 🤭....hoop echter dat het dan duidelijker is wat ik bedoel

1674320525991.png

• #12.139
Die bestaan, hebben wel een flink aantal andere grepen in de uitvoering die ik ken. Wesley Vissers heeft ze ook in de gym van zijn vrouw. Even denken hoe ze heten, ze hadden ze eveneens in de sportschool waar ik een paar jaar geleden trainde.
Ik hoor het graag van je 👍

Terug
Naar boven