AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

Ik dacht deze/dergelijke:


Bij de afbeelding staan de grepen (voor triceps pusdowns) net de verkeerde
Thanks 👍, die heb ik nog niet eerder gezien en zodoende helaas ook nog nooit uit kunnen proberen.
 
Deze lijkt me wel iets...maar vind geen info over afmetingen...ook niet heel goedkoop (bijna 200 euro!) maar het is ook iets wat je idd zelden tegenkomt.

1674321556909.png
 
Deze lijkt me wel iets...maar vind geen info over afmetingen...ook niet heel goedkoop (bijna 200 euro!) maar het is ook iets wat je idd zelden tegenkomt.

Bekijk bijlage 575944
Wesley Vissers was er indertijd erg blij mee. Zelf gebruik ik liever de traditionele grepen en extensies.
 
Laatst bewerkt:
Maandag met 5 singles op de intensity day gestart met 170kg. Was goed te doen, zie hier het fimpje van het laatste set.


Vrijdag dan 5x5x135kg op de volume day gedaan

Singles & fives, the best strenght combo! 💪

25/2 is het NK Single Lift Bench en Deadlift unequipped. We zullen zien waar het schip gaat stranden 😉
 
Jimmy Kolb heeft een nieuw WR equipped bench press gedrukt...liefst 612,5kg.
Ik vraag me af waar de grenzen liggen...800 lbs was destijds wereldtop...later 1000lbs...nu 1350lbs!

Ik heb zelf ook equipped benchpress gedaan...mijn beste prestatie was 255kg...zo'n 55-60kg meer dan wat ik zonder benchshirt toe in staat was. Tegenwoordig heb ik erzelf helemaal niets meer mee. Ik beschouw het als "fakepower". Jimmy Kolb heeft als beste unequipped wedstrijdbeurt 205kg opstaan...niets mis mee, maar dat kunnen wel meer jongens. Trekt hij zijn benchshirt aan (unlimited gear) blijkt hij tot zo'n 3x zoveel instaat...derhalve noem ik het "fakepower". Hij zal er beslist keihard voor getraind hebben, maar vind het een soort van circus worden. Leken weten sowieso het verschil niet. Als je zegt dat je 200kg kunt bankdrukken zou je best eens te horen krijgen: "oh, laatst nog op internet gezien dat iemand ruim 600kg drukte"...


 
Jimmy Kolb heeft een nieuw WR equipped bench press gedrukt...liefst 612,5kg.
Ik vraag me af waar de grenzen liggen...800 lbs was destijds wereldtop...later 1000lbs...nu 1350lbs!

Ik heb zelf ook equipped benchpress gedaan...mijn beste prestatie was 255kg...zo'n 55-60kg meer dan wat ik zonder benchshirt toe in staat was. Tegenwoordig heb ik erzelf helemaal niets meer mee. Ik beschouw het als "fakepower". Jimmy Kolb heeft als beste unequipped wedstrijdbeurt 205kg opstaan...niets mis mee, maar dat kunnen wel meer jongens. Trekt hij zijn benchshirt aan (unlimited gear) blijkt hij tot zo'n 3x zoveel instaat...derhalve noem ik het "fakepower". Hij zal er beslist keihard voor getraind hebben, maar vind het een soort van circus worden. Leken weten sowieso het verschil niet. Als je zegt dat je 200kg kunt bankdrukken zou je best eens te horen krijgen: "oh, laatst nog op internet gezien dat iemand ruim 600kg drukte"...


Ik vindt het idd ook soort van vals spelen , beter gewoon puur natuur zonder equipped materialen.
 
Ja maar raw valt het mee ?
Nogmaals 205kg is erg sterk, MAAR gezien het feit dat hij zo'n 3x zoveel drukt in gear staat het mijns inziens in geen enkele verhouding met elkaar.

Scott Mendellson heeft ooit ook zowel equipped als unequipped een WR op naam gehad. Hij drukte 325kg raw en 468kg equipped..dan is dat contrast niet meer zo extreem.
 
Nogmaals 205kg is erg sterk, MAAR gezien het feit dat hij zo'n 3x zoveel drukt in gear staat het mijns inziens in geen enkele verhouding met elkaar.

Scott Mendellson heeft ooit ook zowel equipped als unequipped een WR op naam gehad. Hij drukte 325kg raw en 468kg equipped..dan is dat contrast niet meer zo extreem.
Ja mooie drukker mendellson die was ook naturel toch?
 
Ja mooie drukker mendellson die was ook naturel toch?
Naturel 325kg drukken? Ik acht die kans verwaarloosbaar klein als ik eerlijk ben 🤭

Kijk eens de link hieronder...progressie van het wereldrecord bankdrukken.
Douglas Hepburn was de eerste die de 200kg drukte..en later zelfs 250...in de jaren 50 van de vorige eeuw. Hepburn beweerde lifetime drugfree te zijn. In zijn tijd stond doping nog in de kinderschoenen en was daar niet zoals tegenwoordig makkelijk aan te komen. Kijk eens hoe het vanaf de jaren 60 (toen doping meer en meer zijn intrede deed) omhoog ging.

 
Jimmy Kolb is wel degelijk een hele sterke raw bencher maar doet het gewoon nooit voor een 1RM op een meet, waarschijnlijk omdat ie weet dat ie alsnog niet in de buurt komt van Maddox c.s.


Als je ~185 reverse grip bencht voor 20 reps denk ik dat je max op de raw bench wel hoger ligt dan 205.

Dat multiply liften slaat verder nergens op
 
Veel van zijn presses gezien, maar vaak lijkt het wel quarter reps. neemt niet weg dat ie wel erg sterk is(en ruikt)
 
Veel van zijn presses gezien, maar vaak lijkt het wel quarter reps. neemt niet weg dat ie wel erg sterk is(en ruikt)
Ik vindt sowieso dat het allemaal kleine mannetjes zijn met ik kwart rom niet fair tegen over lange mensen, met lange armen.
Ikzelf heb hele lange armen dus mijn rom is wel 150% meer als deze.
 
Back
Naar boven