XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik zit er zelf ook over te denken om te gaan kuren vandaar. Door dit log twijfel ik nog wel enigszins.

Wat adviseren jullie? Eenmaal kuren ben ik natuurlijk nooit meer natural.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.263
Is dat nu een serieuze vraag in mijn log, ome Henk???

Een prestatie is toch pas echt een prestatie als je presteerd op eigen kracht!

Kijk eens a.u.b. op de site van eigenkracht voor goede tips hoe je als naturel je doelen kunt bereiken...en tevens kun je daar ook over de gevaren die dopinggebruik heeft de nodige info vinden. Alles wetenschappelijk onderbouwd, geen "bro-science".

• #12.264
Eenmaal kuren ben ik natuurlijk nooit meer natural.
Als ik op één ding trots ben, is het dat ik life-time drug-free ben. En denk je dat hen die kuren het bij één kuur laten? Alles wat je aan extra met doping opbouwd (spierkracht / spiermassa) raak je toch ook weer kwijt als je ermee stopt. Vaak genoeg gezien toen ik nog in de sportschool kwam...gasten die begonnen met kuren en in korte tijd grote progressie wisten te maken (en me wilden wijsmaken dat ze andere voeding en/of trainingmethoden gebruikten). Als ze stopten gingen ze zienderogen weer achteruit en hadden ze zogenaamd last van een "blessure".

Laatst bewerkt:
Daarom kun je ook beter niet stoppen. En eigen kracht kun je op meerdere manieren interpreteren uiteraard. :)
Ja dit is inderdaad wel een goed advies ik zit eraan te denken on te gaan en dan nooit meer of. De vrouwen boeit het niet of je wel of niet kuurt. En volgens mij word mijn libido ook hoger.
Dus dan sla ik natuurlijk 2 vliegen in 1 klap.

• #12.267
Daarom kun je ook beter niet stoppen. En eigen kracht kun je op meerdere manieren interpreteren uiteraard. :)
Ook al verschilen we van mening...je integriteit in deze siert je 😊. Op eigen kracht betekend voor mij zonder ondersteuning van doping werken aan je fysiek en/of kracht.
(Doping is dat wat op de lijst van de WADA staat).

Ook al verschilen we van mening...je integriteit in deze siert je 😊. Op eigen kracht betekend voor mij zonder ondersteuning van doping werken aan je fysiek en/of kracht.
(Doping is dat wat op de lijst van de WADA staat).
Ja ok maar je libido word ook hoger dus dat is ook een voordeel van kuren.

En je wordt er ook knapper van kijk maar naar @wovano before en after

• #12.269
Sorry Henk, ik heb het idee dat je de draak met mij wil steken. Ik ga hier niet meer verder op in. Mijn standpunten in deze zijn verder voor iedereen duidelijk. En iedereen trekt verder maar zijn eigen plan 😊

Ik adviseer je om dit boek eens te lezen, de moeite waard, zeker voor hen die twijfelen om doping al dan niet te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik langzaamaan het gevoel begin te krijgen dat bepaalde personen vanuit een bepaalde "hoek" hier op het forum behoorlijk moeite hebben met mijn (anti-doping)standpunten en het dan op de persoon gaan spelen (lees me aanvallen op het feit dat ik obees ben)...wat ik als zeer respectloos (ofwel onbeschoft) ervaar. Ja, ik heb mijn standpunten en in MIJN log steek ik die ook niet onder stoelen of tafels...maar ik vervuil niet de logs van anderen met mijn standpunten!!!
Ik heb heus geen behoefte aan allerlei drama en gedoe. Ervaar je mijn log als provocerend? Dan zegt dat meer over jou dan over mij!
Nogmaals NIEMAND is verplicht mijn log te lezen en al helemaal niet om te reageren. En doe je het toch let dan aub een beetje op je taalgebruik!

Ik heb een hekel aan "klikken" maar heb een nog grotere hekel aan respectloos gedrag. Ik zal vanaf nu melding gaan maken van figuren die zich in mijn log onrespectvol uiten, ik weet niet of het helpt, maar ik vind het niveau waarop sommigen zich uiten gewoon niet kunnen! We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en ook geen "best friends"...maar leven en laten leven!
Ik neem aan dat de moderatie van het forum er wel op toeziet dat iemand zeker in zijn eigen log niet zomaar geschoffeerd wordt.

Sorry Henk, ik heb het idee dat je de draak met mij wil steken. Ik ga hier niet meer verder op in. Mijn standpunten in deze zijn verder voor iedereen duidelijk. En iedereen trekt verder maar zijn eigen plan 😊

Ik adviseer je om dit boek eens te lezen, de moeite waard, zeker voor hen die twijfelen om doping al dan niet te gebruiken.

Nee dat is absoluut niet zo ik heb u heel graag.
Kuren kan ook voordelen hebben zeker op latere leeftijd.

• #12.273
Nee dat is absoluut niet zo ik heb u heel graag.
Kuren kan ook voordelen hebben zeker op latere leeftijd.
Ik vind je verder ook wel sympathiek alhoewel ik wel eens vaker twijfel of ik je bijdragen in mijn log wel serieus moet nemen ;)
Hoe dan ook, ik blijf van mening dat er genoeg alternatieve manieren zijn om zonder doping aan je fysiek en kracht te werken.
Je zult wel meer geduld moeten hebben en wellicht is dat iets wat velen ook niet hebben.
Men wil zichtbaar/meetbaar resultaat zo snel als mogelijk bereiken en dan heiligt het middel (doping in dit geval) helaas het doel (betere fysiek en /of meer kracht).

Laatst bewerkt:
Ik vind je verder ook wel sympathiek alhoewel ik wel eens vaker twijfel of ik je bijdragen in mijn log wel serieus moet nemen ;)
Hoe dan ook, ik blijf van mening dat er genoeg alternatieve manieren zijn om zonder doping aan je fysiek en kracht te werken.
Je zult wel meer geduld moeten hebben en wellicht is dat iets wat velen ook niet hebben.
Men wil zichtbaar/meetbaar resultaat zo snel als mogelijk bereiken en dan heiligt het middel (doping in dit geval) helaas het doel (betere fysiek en /of meer kracht).
Het is nog veel droeviger. Velen hebben totaal geen kracht, vooral niet mentaal, ze komen nergens met powerlifting of bodybuilding. Als ze dan met doping later toch onwaarschijnlijk gespierd en sterk worden, doen ze net alsof het hun eigen verdienste is.

• #12.275
Het is nog veel droeviger. Velen hebben totaal geen kracht, vooral niet mentaal, ze komen nergens met powerlifting of bodybuilding. Als ze dan met doping later toch onwaarschijnlijk gespierd en sterk worden, doen ze net alsof het hun eigen verdienste is.
Daarom zeg ik altijd: een prestatie is pas een prestatie als men presteerd op eigen kracht!

Ik denk dat je wel een onderscheid moet maken met de tieners die snel hun beach look willen voor de zomer en daarvoor aan de AAS gaan en iemand die zichzelf tot in de puntjes verzorgt als bodybuilder.

De eerste groep weet niet met wat ze bezig zijn met alle risico's die daar bijkomen.
De andere groep die bloedonderzoek laat doen, zijn voeding en rust verzorgt enz enz is een ander verhaal.
Uiteraard ook daar heb je extremen en gasten die geen 50 worden (maar dat heb je bij mensen die niet kuren ook).
Is het een riscio voor je gezondheid? Ja, daar ben ik van overtuigd (zeker als je UG gaat). Kan je ze tot een minimum beperken? Ja dat denk ik ook.
Maar een groot overgewicht (op naturel manier bekomen) heeft ook zijn risico's ivm grzondheid en levensduurte. Kan je dat tot een minimum beperken met een medische opvolging? Ja dat denk ik ook.
Afin my point of view. Aan alle extreme vormen van sport zitten risico's. Het is maar hoe je er mee omgaat.

Ik zit er zelf ook over te denken om te gaan kuren vandaar. Door dit log twijfel ik nog wel enigszins.

Wat adviseren jullie? Eenmaal kuren ben ik natuurlijk nooit meer natural.
Waarom vraag je dat in een LOG van iemand die er compleet tegen is ?

• #12.279
Ik denk dat je wel een onderscheid moet maken met de tieners die snel hun beach look willen voor de zomer en daarvoor aan de AAS gaan en iemand die zichzelf tot in de puntjes verzorgt als bodybuilder.

De eerste groep weet niet met wat ze bezig zijn met alle risico's die daar bijkomen.
De andere groep die bloedonderzoek laat doen, zijn voeding en rust verzorgt enz enz is een ander verhaal.
Uiteraard ook daar heb je extremen en gasten die geen 50 worden (maar dat heb je bij mensen die niet kuren ook).
Is het een riscio voor je gezondheid? Ja, daar ben ik van overtuigd (zeker als je UG gaat). Kan je ze tot een minimum beperken? Ja dat denk ik ook.
Maar een groot overgewicht (op naturel manier bekomen) heeft ook zijn risico's ivm grzondheid en levensduurte. Kan je dat tot een minimum beperken met een medische opvolging? Ja dat denk ik ook.
Afin my point of view. Aan alle extreme vormen van sport zitten risico's. Het is maar hoe je er
Het gaat mij niet zozeer om het gezondheidsrisico...er zijn wel meer dingen die de gezondheid niet bevorderen...roken, drugs, alcohol drinken, overgewicht enz.
Het gaat mij om het principe dat je een keus maakt dat je iets op eigen kracht wilt bereiken of met behulp van aas.
En daarnaast fairness...kijk iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar blijf wel integer...in een bond met anti-dopingbeleid heb je gewoon niets te zoeken als juicer!

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: horn
Je bent wel eerlijk en ingelezen in de nadelen.

Vandaar dat ik het aan u vraag omdat u wijs overkomt.

Terug
Naar boven