XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.301
Je hebt natuurlijk gebruik en misbruik. Tegenwoordig monitoren gelukkig steeds meer gebruikers hun gezondheid waardoor de schade inzichtelijk wordt en er wat verstandiger met de middelen wordt omgegaan.
Blijkbaar zijn er helaas nog genoeg die allerlei farmacologische experimenten uitvoeren.

Een man maakt zo'n 7mg testoteron per dag aan in zijn teelballen en een beetje in de bijnieren(5-10% daarvan)...zeg maar circa 50mg per week...een beetje kuur is al snel het 10- voudige hiervan en pro-bodybuilders zelfs in extreme gevallen tot 5000mg per week...dat is zelfs het 100- voudige(!), daarbij blijft het echter niet! Het is vrijwel altijd een mix van diverse middelen. Met moet vervolgens nakuren en hopen dat de eigen testosteron productie weer op gang komt, die stopt immers als je je lichaam synthetische testosteron toedient.

• #12.302
Denk je dat je 100 kan worden met je huidige gebruik? ,uiteraard wel over x jaar afbouwen
Zonder persoonlijk te willen worden...dit is typisch weer een vraag van "ome Henk"...dat is wat ik bedoel met de twijfel of jouw vragen serieus bedoelt zijn 🤭

Wat als hij "slechts" 99 word is het risico dan acceptabel voor jou? 😉

Deze vraag is zeer zeker serieus. Kijk schwarzenegger en deiana die zijn ook oud en in verhouding tot hun leeftijd nog altijd bovengemiddeld fit. Mobiel flexibel goede conditie.

Denk je dat je 100 kan worden met je huidige gebruik? ,uiteraard wel over x jaar afbouwen
Ik heb geen glazen bol helaas. Ik ben echter wel veel bezig met mijn gezondheid en doe dan ook bloedwaardetesten gedurende een kuur. De meest recente viel me eigenlijk behoorlijk mee en er waren geen schokkende waarden te zien.

Blijkbaar zijn er helaas nog genoeg die allerlei farmacologische experimenten uitvoeren.

Een man maakt zo'n 7mg testoteron per dag aan in zijn teelballen en een beetje in de bijnieren(5-10% daarvan)...zeg maar circa 50mg per week...een beetje kuur is al snel het 10- voudige hiervan en pro-bodybuilders zelfs in extreme gevallen tot 5000mg per week...dat is zelfs het 100- voudige(!), daarbij blijft het echter niet! Het is vrijwel altijd een mix van diverse middelen. Met moet vervolgens nakuren en hopen dat de eigen testosteron productie weer op gang komt, die stopt immers als je je lichaam synthetische testosteron toedient.
Dus?

Ik heb geen glazen bol helaas. Ik ben echter wel veel bezig met mijn gezondheid en doe dan ook bloedwaardetesten gedurende een kuur. De meest recente viel me eigenlijk behoorlijk mee en er waren geen schokkende waarden te zien.
Zonder te slijmen denk ik dat je wel een voorbeeld bent van toewijding en verstandig kuren. Ik vond je in het begin een eikel nou ja nu nog soms wel maar fysiek ben je echt enorm vooruitgegaan.

Maar je bent ouder je testo wordt lager.

Door trt blijf je langer jong meer energie volop in het leven. Hoe denk je hierover?
Misschien val jij met trt wel enorm af bijvoorbeeld.

Zonder te slijmen denk ik dat je wel een voorbeeld bent van toewijding en verstandig kuren. Ik vond je in het begin een eikel nou ja nu nog soms wel maar fysiek ben je echt enorm vooruitgegaan.
Denk dat er nu wel één punt van je saldo afgaat.🤣

Door trt blijf je langer jong meer energie volop in het leven. Hoe denk je hierover?
Alleen bloedtest geeft aan hoeveel nmol/L hij nu heeft, dat hoeft niet eens laag te zijn nadat hij ouder is

• #12.310
Je had het over een "verstandige omgang"...genoeg voorbeelden waar dat niet zo is!

Ander voorbeeld
Larry Wheels is "gestopt" met kuren omdat zijn lichaam zelf geen testosteron meer aanmaakt. Ik schrijf bewust "gestopt" tussen komma's omdat hij alsnog via TRT (Testosterone Replacement Therapy) 175mg synthetische testostoron neemt. Nog altijd 2,5x zoveel als bij een gemiddelde man...je komt er dus eigenlijk niet meer zonder nadelige gevolgen vanaf als ik het als leek goed begrijp.

Laatst bewerkt:
Leuke log, waardevolle tips, maar deze discussie is imo overbodig.
Niks mis met een natural lifter die op een bepaald vlak 95% van het forum los verslaat gewoon in zijn waarde te laten.

• #12.312
Deze vraag is zeer zeker serieus. Kijk schwarzenegger en deiana die zijn ook oud en in verhouding tot hun leeftijd nog altijd bovengemiddeld fit. Mobiel flexibel goede conditie.
Zijn "rivalen" de gebroeders Ray en Mike Mentzer hadden helaas minder geluk dan hem...overleden vroegtijdig voor hun 50e 😢

Leuke log, waardevolle tips, maar deze discussie is imo overbodig.
Niks mis met een natural lifter die op een bepaald vlak 95% van het forum los verslaat gewoon in zijn waarde te laten.
Zo lang je iedereen in zijn waarde laat moet een respectvolle discussie toch kunnen? Daarvoor is er toch een forum? Ik vind het altijd interessant om verschillende meningen te horen.

Zo lang je iedereen in zijn waarde laat moet een respectvolle discussie toch kunnen? Daarvoor is er toch een forum?
Een aantal “vragen” hier zijn gewoon uitlokkend en niet respectvol. De gehele discussie is voor de rest gewoon waardeloos, mensen die naturel willen blijven doen dat gewoon en hoeven niet overtuigd te worden of iets anders eventueel beter is, en andersom hetzelfde.

Natty vs juiced kan een ander topic voor dienen (niet dat ik hier ook maar iets te zeggen heb)

Ik kom hier gewoon voor goede bench tips

Zijn "rivalen" de gebroeders Ray en Mike Mentzer hadden helaas minder geluk dan hem...overleden vroegtijdig voor hun 50e 😢
Die waren heel extreem bezig met de in die tijd beschikbare middelen. En Schwarzenegger heeft maar heel kort gekuurd. (Edit: toch wel 10 jaar.)

Laatst bewerkt:
  • #12.317
Een aantal “vragen” hier zijn gewoon uitlokkend en niet respectvol. De gehele discussie is voor de rest gewoon waardeloos, mensen die naturel willen blijven doen dat gewoon en hoeven niet overtuigd te worden of iets anders eventueel beter is, en andersom hetzelfde.

Natty vs juiced kan een ander topic voor dienen (niet dat ik hier ook maar iets te zeggen heb)

Ik kom hier gewoon voor goede bench tips
Crash, je hebt volkomen gelijk 👍...die hele discussie is zinloos. Hen die gebruiken willen doen dat toch en hen die uit principe en overtuiging natty zijn zullen dat ook blijven.
We zullen dus nooit enige consensus bereiken, hooguit accepteren we elkanders mening en zelfs dat gaat blijkbaar niet zonder stoot of slag.

Je wilde een bankdruktip?😊
Vandaag had ik mijn volumeday...tussendoor hier getraind...mijn tip om sterker in het begin van de concentrische fase (omhoogdrukken van de borst) te worden is om de reps gecontroleerd te doen, geen gooi en smijtwerk, maar (korte)paused reps en daarbij de laatste rep minimaal 3 tellen stil te leggen op je borst...zie het filmpje 👊

• #12.318

Zoals ik al eerder zei: iedereen trekt maar zijn eigen plan. Waarom zou ik enorm moeten afvallen om volop in het leven te staan? Ik heb altijd volop (en nog altijd) in het leven gestaan en dat gedaan wat ik graag wilde doen.

Weet je sinds mijn jeugd hoor ik alreeds dat ik "moet" afvallen...en ik heb geleerd me helemaal niets van mensen aan te trekken die me willen voorschrijven wat ik te doen en te laten heb en mijn leven willen bepalen. Ik laat iedereen in zijn waarde, is het teveel gevraagd om mij ook in mijn waarde te laten? 😊

En ook in competitie benadeel ik niemand met mijn overgewicht daar onze sport in gewichtsklassen ingedeeld is en ik in de zwaarste klasse (145+) deelneem. 😊

Last but not least TRT is absoluut geen enkele optie voor me daar ik uit overtuiging en principe in een tested federatie wedstrijden doe. Kun je je het leedvermaak voorstellen als ik een positief plasje zou hebben bij een test? Ik neem zefs geen enkele supplementen meer omdat te voorkomen 🤭

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven