XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Zonder gekkingheid meen je dat nu serieus??? dan twijfel ik echt aan je verstandelijke vermogens!
Ik ben LIFE-TIME DRUG-FREE en (mede)oprichter en voorzitter van de Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands.
Ik heb nooit gekuurd en zal ook nooit kuren, dat gaat tegen al mijn principes in!
Het zou toch volledig hypocriet zijn als ik zou gaan kuren.
Dat snappen die boefjes niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.502
Dat snappen die boefjes niet.
Blijkbaar niet 🤭😉
Fair play staat bij mij boven aan.
En dan zou ik nooit wat doen wat het imago van onze federatie zou kunnen beschadigen, en ook niet mijn eigen reputatie van lifetime drugfree. Kun je je het (terechte) leedvermaak en sarcasme voorstellen als ik een positieve doping test zou hebben?

Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet 🤭😉
Fair play staat bij mij boven aan.
En dan zou ik nooit wat doen wat het imago van onze federatie zou kunnen beschadigen, en ook niet mijn eigen reputatie van lifetime drugfree. Kun je je het (terechte) leedvermaak en sarcasme voorstellen als ik een positieve doping test zou hebben?
Bij sommige mensen komt niet eens de gedachte op om doping te gebruiken.

Zonder gekkigheid waarom geen kuurtje doen om je herstel te bevorderen en je lifts te verhogen? Kan je ook mee doen in andere competitie bij de huidige bond ben je al kampioen.
Huggy draagt sinds zijn jonge jaren natty kracht sport uit als the way to go .In mijn tienerjaren trainde ik bij John Fennel en iedere keer als ik over Winny of dbol begon werd ik door de heer fennel gewezen op het feit dat Rene van Hoensbroek een van de sterkste mannen in de provincie was en ook nog eens natty .Weet niet hoe het met jouw zit maar ik noem het bewonderingswaardig dat hij ervoor kiest om naturel te blijven sporten.....en dat zeg ik als iemand die stevig gekuurd heeft

• #12.506
Huggy draagt sinds zijn jonge jaren natty kracht sport uit als the way to go .In mijn tienerjaren trainde ik bij John Fennel en iedere keer als ik over Winny of dbol begon werd ik door de heer fennel gewezen op het feit dat Rene van Hoensbroek een van de sterkste mannen in de provincie was en ook nog eens natty .Weet niet hoe het met jouw zit maar ik noem het bewonderingswaardig dat hij ervoor kiest om naturel te blijven sporten.....en dat zeg ik als iemand die stevig gekuurd heeft
Thx 👊👍

Dat zal best, maar ik bedoel om heel te blijven. Heel erg lang eenzijdig belasten is nooit goed. Kijk maar naar mensen met fysieke arbeid. Ook voor je lichaam en conditie is het goed om gewoon 1 dag extra assistance te doen. En je gaat er nog wat beter van uitzien. Ik bedoel geen 170 narrow grip bench of zelfs redelijk zware barbell rows, maar gewoon licht pompwerk met dumbells. @Sanca Saxon doet heel veel licht dumbell werk en is fitter dan ooit en ook zo goed als blessurevrij, ondanks vele gezondheidsperikelen.

Trainde jij bij Fennel? Wat is naam irl? Ik trainde daar ook...

• #12.509
Volgens mij heeft heel Limburg wel bij Fennel getraind. We hadden destijds wel 5 groepen die meededen aan bankdrukwedstrijden, daarnaast ook veel judoka's. Fennel zelf was ook een fanatiek judoka meen ik me te herinneren.

• #12.510
Dat zal best, maar ik bedoel om heel te blijven. Heel erg lang eenzijdig belasten is nooit goed. Kijk maar naar mensen met fysieke arbeid. Ook voor je lichaam en conditie is het goed om gewoon 1 dag extra assistance te doen. En je gaat er nog wat beter van uitzien. Ik bedoel geen 170 narrow grip bench of zelfs redelijk zware barbell rows, maar gewoon licht pompwerk met dumbells. @Sanca Saxon doet heel veel licht dumbell werk en is fitter dan ooit en ook zo goed als blessurevrij, ondanks vele gezondheidsperikelen.
Ik weet dat je het goed bedoelt :thumbs:
En wellicht inderdaad eens wat met lichte dumbbells benchpresse, puur voor wat doorbloeding.
Overigens doe ik wel 3x per week rows, maar dat is inderdaad op een heel andere intensiteit met de nadruk op volume.

Ik laat echter even Douglas Hepburn aan het woord, in een intervieuw zei hij ooit het volgende:

1688735897439.png

Bijlagen

• 1688735813023.png
    1688735813023.png
    103,5 KB · Weergaven: 28
Misschien die rows dan ook loggen? Niet verkeerd bedoeld maar dingen als extra oefeningen (zoals die rows), extra beweging, hoe je rust/eet etc. zijn dingen die mij als lezer zeer interesseren. Als iemand jou "nadoet" maar vervolgens doe jij 3x per week band rows maar de "na-aper" niet, gaat hij of zij nooit hetzelfde resultaat krijgen.

Ik weet dat je het goed bedoelt :thumbs:
En wellicht inderdaad eens wat met lichte dumbbells benchpresse, puur voor wat doorbloeding.
Overigens doe ik wel 3x per week rows, maar dat is inderdaad op een heel andere intensiteit met de nadruk op volume.

Ik laat echter even Douglas Hepburn aan het woord, in een intervieuw zei hij ooit het volgende:

1688735897439.png
De gewichten die zorgen voor de juiste intensiteit bij 3 reps armentraining zullen vrijwel onmiddelijk tot blessures leiden bij de meesten van ons...

• #12.513
Denk inderdaad dat low reps het beste resultaat geeft bij compoundoefeningen zoals squat, bench, overheadpress en deadlift. De rest lijkt het mij verstandiger om een hoger volume aan te houden. Wellicht enkel de powerliftoefeningen en de overheadpress dan op een hogere intensiteit en low reps (niet verwarren met laag volume, want 10 sets van 3 reps is immers geen laag totaal volume), en de andere oefeningen meer in de bodybuildingstyle doen. Barbell curl met 3 reps per set of in 5x5 stijl lijkt me totaal ongeschikt. Me lijkt 4x8-10 dan beter, toch?

• #12.514
Vandaag 10.07.2023 met nieuw schema begonnen:
DOUBLE PROGRESSION (mijn favoriete manier van trainen sinds ik 50 plusser ben).
Eerst volume verhogen, vervolgens pas intensiteit.

Hier goed uitgelegd:

Cycli van 3 weken, 5x2, 5x3 en 5x4 (sets x reps).
Vandaag intensity day begonnen op circa 80% 1RM. 5x2x145kg met competition grip en paused reps was zeer goed te doen.
Begin moet altijd goed gaan, anders loop je veel te snel vast.

Als ik 5x4x145 heb gehaald heb ik 2 opties, of nog voor 5x5x145 gaan in de 4e week of gewicht verhogen naar 147,5 of 150kg, we zien wel.

2e training deze week zal ik 5x5x130 (10%
lichter dan vandaag) doen.

Antagonisten training:
Seated wide grip row, 5x10x70kg (rode band ATX).

That's all folks 😊

Laatst bewerkt:
  • #12.517
Update van mijn inmiddels 5e dopingtest (genomen op het afgelopen het WK).
De uitslag - lag in de lijn der verwachting - NEGATIEF :)

Ik vind het een goede zaak dat ondanks dat ik voorzitter van DFPFNL en internationaal scheidsrechter ben regelmatig een dopingcontrole heb ondergaan.
Integriteit en objectiviteit en geen voorkeursbehandelingen, geen vriendjespolitiek bij onze federatie!

Laatst bewerkt:
  • #12.518
Laatst bewerkt:
https://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/1353/Zonder slaap geen groei

Volgens epidemiologisch onderzoek onder volwassen mannen vermindert elk uur slaaptekort de testosteronspiegel met een kleine vijftien procent!
Wellicht dat voldoende slapen al menig kuurtje overbodig maakt?!

MORE REST = MORE STRENGTH!
POWER LOVES REST!

P.S. slaaptekort zou ook tot overgewicht leiden volgens dat artikel...daar ligt het bij mij in elk geval niet aan! :roflol: ;)

Ik denk dat het de meest ondergewaardeerde factor is, slaap.

Terug
Naar boven