MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.762
Traning 6/11/23

Benchpress: 3x5x144kg (80% 1RM).
Seated wide grip rows: 5x12

Comment: vandaag voor 3x5x144 gegaan en dat was goed te doen. Volgende week wil ik 5x3x145 doen, vervolgens kijken of 4x4 en 3x5 ook met dit gewicht lukt.
Ik kan of meer sets en minder reps doen (6x4 bijvoorbeeld) of ik hou 15 reps totaal aan en ga middels reppgrogressie opbouwen.
In elk geval trainen tussen 75-85% met 3-5 sets x 3-5 reps.

WK was goed gegaan, junior Kevin van Dorsten had in alle 3 de onderdelen nieuwe personal records en werd 2e. Supergranny Ina Koolhaas heeft in de 75+ leeftijdscategorie 4 wereldrecords gezet...squat, bench, deadlift en total 😊👍💪

Laatst bewerkt:
  • #12.765
Ze is echt uitzonderlijk sterk voor een oudere dame...met 76 jaar kon ze van menigeen hier de moeder of grootmoeder zijn...ze deed met 62kg lichaamsgewicht liefst 130.5kg deadliften om een voorbeeld te noemen! 💪

Maar we hebben ook bij de mannen iemand die inmiddels 85 is en nog 220kg kan deadliften! Hij is predikant en doet geen wedstrijden op zondag, doet ook aan hamerslingeren.

Laatst bewerkt:
  • #12.766
Nog eens een samenvatting met 3 voorbeelden van een methode die ik sinds de laatste tijd graag hanteer: Double Progression.
Hieronder 3 voorbeelden, er zijn talloze varianten denkbaar, met diverse repranges.
Ik wil toch nog eens graag op 5x5x145 uitkomen...en dan liefst met lichaamsgewicht van 145kg (momenteel 148) zou heel leuk zijn.
Ik begin maandag met sets van 145kg...de eerste training minimaal 15 reps totaal...haal ik meer ook goed, doelstelling is dan uiteindelijk om 5x5 te voltooien.
Elke week ietsje meer, als is het maar slechts 1 rep.

1699632090801.png

Mooi schema weer, succes en fijn weekend :wave2:

• #12.768
Light Day 10/11/23
Bench Press: 5x5x126
Seated wide grip rows: 5x10.

Comment: light day hou ik met minder intensiteit aan. Focus me toch iets meer op snelheid. Als ik iets sneller druk krijg ik 5 reps per set ook met 140+ gedrukt.
Heeft denk ik te maken met time under tension...kom ik nog eens op terug 😉

Fijn weekend allen! 😊

• #12.769
Training 13/11
Bench Press: 5x3x145
Seated wide grip row: 5x10.

Comment: 5x3x145 was goed te doen, het lukt me echter niet echt om beduidend sneller/explosiever te drukken.

Doe je T&G bij BP of paused ?
Zit er aan te denken om dit schema ook te gaan doen maandag, zit nu eff in recovery week.
Ik denk dat ik begin met 125kg, omdat mijn 1RM nu 167.5kg is(T&G)

• #12.771
Doe je T&G bij BP of paused ?
Zit er aan te denken om dit schema ook te gaan doen maandag, zit nu eff in recovery week.
Ik denk dat ik begin met 125kg, omdat mijn 1RM nu 167.5kg is(T&G)
Gecontroleerd laten zakken, soms alle reps korte stop onderin, laatste rep meestal paused en proberen fel uit te drukken, maar ik ben niet zo fel of snel...ben wat sloom 🤣

Ik ken niet je gehele schema (tenzij bovenstaand het geheel is), maar doe je wel eens lichte bench met hoofd doel explosiviteit?

• #12.774
Ik ken niet je gehele schema (tenzij bovenstaand het geheel is), maar doe je wel eens lichte bench met hoofd doel explosiviteit?
Maandag heavy en op vrijdag light day.
Light day momenteel zo'n 10% lichter met 5x5.
Ik werk op light day aan het optimaliseren en bijschaven van mijn matige techniek en sloomheid 🤣

• #12.775
Monday 13/11/2023
Heavy Day: 5x3x145kg
Friday 17/11/2023
Light(er) day: 5x5x130kg.

Na het bankdrukken steeds seated wide grip rows.

Comment: Was goed te doen, heb wel al langer zeurend gevoel in mijn linkerschouder.
Maar als ik niets doe heb ik het ook 🤭
Fijn weekend allen 😊

Fijn weekend René :wl:

Monday 13/11/2023
Heavy Day: 5x3x145kg
Friday 17/11/2023
Light(er) day: 5x5x130kg.

Na het bankdrukken steeds seated wide grip rows.

Comment: Was goed te doen, heb wel al langer zeurend gevoel in mijn linkerschouder.
Maar als ik niets doe heb ik het ook 🤭
Fijn weekend allen 😊
Bij mij doet mijn schouder haast geen pijn bij het trainen, maar wel in rust...

• #12.778
Bij mij doet mijn schouder haast geen pijn bij het trainen, maar wel in rust...
Op het moment dat ik druk heb ik ook geen last, daarna zeurt de schouder wat. Als de schouders goed doorbloed zijn is het goed, ik smeer me ook altijd goed in met warming up gel. Achja, hier en daar pijntjes zal ook wellicht leeftijd gerelateerd zijn met inmiddels 55 jaar. Zo heb ik al weken last van mijn linkerknie...als ik ga wandelen en de knie "opgwarmd" is, is het goed. Vooral "startproblemen" . Zou ook atrose kunnen zijn, mijn pa had daar sinds zijn 50e last van.
Aan kniebuigen kan het niet liggen, want dat doe ik niet 🤭

P.S. toen ik 160+ woog had ik geen last, nu ik -150kg weeg wel, "vet smeert" wellicht ook de gewrichten? 🤣

Laatst bewerkt:
Ze is echt uitzonderlijk sterk voor een oudere dame...met 76 jaar kon ze van menigeen hier de moeder of grootmoeder zijn...ze deed met 62kg lichaamsgewicht liefst 130.5kg deadliften om een voorbeeld te noemen! 💪

Maar we hebben ook bij de mannen iemand die inmiddels 85 is en nog 220kg kan deadliften! Hij is predikant en doet geen wedstrijden op zondag, doet ook aan hamerslingeren.

Echt heel sterk!
Vond de lockout wel wat discutabel

• #12.780
Echt heel sterk!
Vond de lockout wel wat discutabel
Ik snap wat je bedoelt.
Echter, het is niet vanzelfsprekend dat iedereen zo oud word en nog minder vanzelfsprekend is het dan nog om aan wedstrijden op zo'n niveau deel te nemen.

Toen ik hier 15 jaar begon met loggen waren hier nog wel meer jongens die paar kg konden buigen, drukken of tillen...of het allemaal op eigen kracht was laat ik even buiten beschouwing...velen zijn echter op enkele uitzonderingen na inmiddels al dan niet noodgedwongen uitgerangeerd.
Als 55 jarige die nog competitie gericht traind behoor ik op dit forum tot de "oudjes" 🤭. En tegen iedereen die zegt: ja, maar je doet enkel nog aan bankdruk competitie zeg ik: wat let jou om mee te doen aan bankdruk competitie...welk excuus heb je? 😉

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven