AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.001
Wat me stoord aan handknijpers is de vrij grote sprongen tussen de diverse weerstanden...ook al heeft COC er inmiddels 11 of zelfs 12? Ik overweeg om een degelijke verstelbare handknijper te kopen waarmee kleinere stappen mogelijk zijn. Zoals deze:

Bijlagen

• Screenshot_20240713_143213_Chrome.jpg
    Screenshot_20240713_143213_Chrome.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 38
  • Screenshot_20240713_153105_Chrome.jpg
    Screenshot_20240713_153105_Chrome.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 36
  • Like
Waarderingen: K82
Alleen kun je er niet vanuit gaan dat het klopt qua lsb/kg wat men beweert. @Fitness Seller heeft laatst nog een link geplaatst van onderzoek. Ik ben nu mobiel online, dus kan het niet linken

Neem zelf morgen mijn COC 1.5 en 2.0 mee op vakantie

• #13.004
Goldengrippers zijn ook prima, en niet duur.
100-150-200 lbs oa. oa Decathlon verkoopt deze online.

• #13.006
TRAINING WEEK 29/2024

MAANDAG: HEAVY DAY

BENCH PRESS: 2x10x20, 2x5x70, 1x5x100, 1x3x130, 3x5x140 & 2x3x140KG (ik hoop middels repprogressie binnen enkele weken op 5x51x40 uit te komen).

SEATED ROW MET RODE ATX BAND 5x10

GRIPWORK MET COC TRAINER 5x10 L+R & 3x20 EXPANDERS BANDS

DONDERDAG LIGHT DAY

BENCH PRESS: 2x10x20, 2x5x60, 1x5x90, 5x5x120

SEATED ROW MET RODE ATX BAND 5x10

GEEN GRIPWORK!

COMMENT:

Na het WK (1 juni) heb ik met diverse schema’s wat geëxperimenteerd.
Ik kom er altijd weer achter dat er veel is wat niet of verre van optimaal voor mij werkt.
Ik ga het beste op een heavy/light split (1 zware en 1 lichtere training per week).
En na de warming up werk ik het liefste met sets across, geen roteren van reps (zoals 5-3-1) geen gedoe met ascending of descending pyramide sets, geen back-off sets met nasets.
In theorie klinkt het allemaal veelbelovend en velen zullen er ook beslist wel goed op gaan, maar ik helaas niet.
Gewoon oldschool lineair “3-5x5” (sets x reps) across (eventueel met een repprogressiemethode) werkt vooor mij toch het beste, daar kom ik altijd weer op terug.
Zo had ik gisteren met 3x5x140 een volume pr als 55 jarige waar ik erg blij mee was…middels repprogressie wil ik het opbouwen….zie onderstaande:

1721139147324.png

Laatst bewerkt:
  • #13.007
Dit is de komende weken de bedoeling, het is een leiddraad niet in steen gemetseld.

1721140103122.png

Succes René :thumb:

Helpen die grippers ook als ik mijn knijpkracht zo wil ontwikkelen dat ik iemands handen kan breken bij een hand geven?

Hoe is het met je schouder ?

• #13.013
Helpen die grippers ook als ik mijn knijpkracht zo wil ontwikkelen dat ik iemands handen kan breken bij een hand geven?
Een wedervraag: waarom zou je iemand zijn of haar hand willen breken? 🤭
Ligt er overigens aan of degene die je een hand geeft ook een ferme handdruk heeft...als je de nummer 3 kunt sluiten zul je daarmee menig botje kunnen breken lijkt me.
Als je de nummer 3 overigens kunt sluiten kun je je officieel laten certificeren...komt namelijk niet zo heel vaak voor...de nummer 4 hebben slechts een handvol tot nog toe gesloten. Ik ben overigens niet verder dan de nummer 2 gekomen.

Nou direct iemands hand breken kan goed zijn om verdere escalatie te voorkomen.

• #13.015
Er zijn vele manieren om escalatie te voorkomen zonder űberhaupt geweld toe te passen. "Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht" 😊

Ja daar heb je wel gelijk in maar zo werkt het in de praktijk niet altijd.

• #13.017
Ja daar heb je wel gelijk in maar zo werkt het in de praktijk niet altijd.
In die gevallen waar vermijden niet werkt is het de vraag of je in de gelegenheid komt om een agressor de hand te breken. Bij een straatgevecht geeft men immers elkaar niet eerst de hand voordat het gevecht begint zoals dat gebruikelijk is bij wedstrijden in de vechtsportwereld 😉. Maar een sterke grip zal zeker zijn voordeel hebben voor het geval je in de clinch met iemand zou komen 👊

In die gevallen waar vermijden niet werkt is het de vraag of je in de gelegenheid komt om een agressor de hand te breken. Bij een straatgevecht geeft men immers elkaar niet eerst de hand voordat het gevecht begint zoals dat gebruikelijk is bij wedstrijden in de vechtsportwereld 😉. Maar een sterke grip zal zeker zijn voordeel hebben voor het geval je in de clinch met iemand zou komen 👊
Chimpansees breken de polsen van een tegenstander, maar Bonobo's lossen het geschil op met seks.

Maar 3 x 5 x 140 kg is echt een lekkere prestatie, doen weinig 55jarigen je na.

Terug
Naar boven