XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

4/10...zelfde training als maandag...ging echter beduidend makkelijker!

Morgen 5/10 is het zover NK powerlifting van DFPFNL bij Uncle John's gym in Terneuzen.
De eigenaar John Pauwels heeft zich alle moeite gedaan...een mooie locatie en o.a. een leuke attentie van sponsor XXL nutrition voor elke deelnemer geregeld en zoals op elke wedstrijd van DFPFNL krijgt ellke deelnemer ook een oorkonde/medaille 😊

Publiek is welkom!

Veel plezier, ben je scheids daar ?

Mooi om te horen dat je een leuke dag hebt gehad

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.244
Training 7/10

Benchpress worksets 5x5x124...elke week 2kg verhogen...we zien wel wanneer de rek eruit is, voorlopig kan ik nog eventjes vooruit heb ik de indruk 😊👊

• #13.245
Training 11/10
Benchpress worksets 5x5x125.
Ik vind het leuker om elke training 1kg te verhogen...is elke training weer net iets meer.
Aanvullend seated rows weer eens gedaan met een stang van 80cm i.p.v. 60cm...ik heb het idee dat de wijdere greep meer bewegingsspecifiek is voor me aangezien ik ook een 80cm wijde grip bij het bankdrukken gebruik.

Ina Koolhaas-Revers, onze inmiddels 77 jarige meervoudige wereldkampioene power- en singlelifting geeft een boek uit met praktische tips hoe je langer, gezonder en gelukkiger kunt leven 👍

Bijlagen

• Screenshot_20241012_090812_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20241012_090812_WhatsApp.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 17
Training 11/10
Benchpress worksets 5x5x125.
Ik vind het leuker om elke training 1kg te verhogen...is elke training weer net iets meer.
Aanvullend seated rows weer eens gedaan met een stang van 80cm i.p.v. 60cm...ik heb het idee dat de wijdere greep meer bewegingsspecifiek is voor me aangezien ik ook een 80cm wijde grip bij het bankdrukken gebruik.

Ina Koolhaas-Revers, onze inmiddels 77 jarige meervoudige wereldkampioene power- en singlelifting geeft een boek uit met praktische tips hoe je langer, gezonder en gelukkiger kunt leven 👍
Mooi volume.
Wijdere greep bij de rows is meer rhomboids. Smallere leg je het accent meer op de lats.

• #13.247
Mooi volume.
Wijdere greep bij de rows is meer rhomboids. Smallere leg je het accent meer op de lats.
Klopt 👍

Wendler legt hier uit dat raw benchpress meer upperback en shirt benchpress meer lats.

• #13.248
Ik was ook van plan om me een compact legpress/hacksquat voor mijn homegym aan te schaffen...of wellicht een leg extension/legcurl machine...ECHTER...was ik vandaag bij de orthopeed omdat ik reeds langer last heb van mijn linkerknie.
Om een lang verhaal kort te maken ik heb artrose in mijn linkerknie ☹️..het kraakbeen is deels versleten en ik loop op de "velgen" zoals de orthopeed dat noemde hetgeen mijn klachten verklaard. Artrose is helaas onomkeerbaar en ongeneeslijk...kraakbeen wat eenmaal weg is is definitief weg.
Op de rőntchenfoto is dat links duidelijk te zien. Wat is wijsheid? En nee, een antwoord dat afvallen een goede optie is zit ik niet op te wachten, dat snap ik wel 🤭 en ben ik ook mee bezig. Heeft het zin om zo'n krachtsport apparaten (en is daarbij compound of isolatie verstandiger in mijn geval) aan te schaffen of beter gewoon cardio in de zin van wandelen, fietsen en zwemmen?
Ik hoor het graag 😊

Bijlagen

• Screenshot_20241014_090829_Gallery.jpg
    Screenshot_20241014_090829_Gallery.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ik was ook van plan om me een compact legpress/hacksquat voor mijn homegym aan te schaffen...of wellicht een leg extension/legcurl machine...ECHTER...was ik vandaag bij de orthopeed omdat ik reeds langer last heb van mijn linkerknie.
Om een lang verhaal kort te maken ik heb artrose in mijn linkerknie ☹️..het kraakbeen is deels versleten en ik loop op de "velgen" zoals de orthopeed dat noemde hetgeen mijn klachten verklaard. Artrose is helaas onomkeerbaar en ongeneeslijk...kraakbeen wat eenmaal weg is is definitief weg.
Op de rőntchenfoto is dat links duidelijk te zien. Wat is wijsheid? En nee, een antwoord dat afvallen een goede optie is zit ik niet op te wachten, dat snap ik wel 🤭 en ben ik ook mee bezig. Heeft het zin om zo'n krachtsport apparaten (en is daarbij compound of isolatie verstandiger in mijn geval) aan te schaffen of beter gewoon cardio in de zin van wandelen, fietsen en zwemmen?
Ik hoor het graag 😊
Welkom bij de club!

Juist benen trainen en inderdaad dat ene wat we niet mogen zeggen.

Dat ozempic is dat niet wat voor je ?

• #13.251
Dat ozempic is dat niet wat voor je ?
Nee, dat is voor mensen met diabetes en dat heb ik niet. Ik zal niet naar een of ander medicijn grijpen of maagoperatie om af te vallen...dat is voor mensen die geen wil hebben...die het niet kunnen opbrengen om meer te bewegen of minder/anders te eten. 🤭..ik weeg op dit moment 148kg...17kg minder dan mijn topgewicht...ik zal geen slanke den worden daar ik van kindsbeen af zwaar ben en sinds mijn tienerjaren obees

Ja ozempic schijnt ook te helpen?

Wat eet je zoal zonder gekkigheid weet je dat met tijden en hoeveelheden?

• #13.253
Wat eet je zoal zonder gekkigheid weet je dat met tijden en hoeveelheden?
Ja, dat weet ik precies...maar als ik dat vertel kom ik ongeloofwaardig over en zullen de meesten denken:"ja, ja, dat zal wel...die maakt zich zelf wat wijs"...zoals ooit een diëtist tegen me zei 🤭

🤭...pff...had niet gedacht dat zo rond mijn 55e het "verval" zou beginnen...had eigenlijk nooit ergens serieus last van.

Mijn re schouder is ook verrot, werd erger toen ik in mijn 2de homegym db presses boven de 50kg deed zonder power hooks die in mijn andere gym liggen...

Zelf ga ik deze maand nog een leg extension/curl apparaat kopen, bij het uitproberen in de showroom voelde dat heel goed en kon ik een paar dagen beter lopen!

Denk dat rustig zwemmen, fietsen en wandelen ook goed is.

Ja, dat weet ik precies...maar als ik dat vertel kom ik ongeloofwaardig over en zullen de meesten denken:"ja, ja, dat zal wel...die maakt zich zelf wat wijs"...zoals ooit een diëtist tegen me zei 🤭

🤭...pff...had niet gedacht dat zo rond mijn 55e het "verval" zou beginnen...had eigenlijk nooit ergens serieus last van.
Op mijn 55ste reed ik bij de mountainbike trainingen nog vaak voorop in de 'elite groep'. Op mijn 58ste een hartinfarct en nu op mijn 64str ook nog volledig versleten gewrichten.

Dacht 10 jaar geleden nog dat ik nog wel 20 jaar kon doorgaan met hard sporten.

• #13.256
Zelf ga ik deze maand nog een leg extension/curl apparaat kopen, bij het uitproberen in de showroom voelde dat heel goed en kon ik een paar dagen beter lopen!

Denk dat rustig zwemmen, fietsen en wandelen ook goed is.
Welke showroom als ik vragen mag, ik wil namelijk ook graag eerst uitproberen voordat ik het koop 🤭

Op mijn 55ste reed ik bij de mountainbike trainingen nog vaak voorop in de 'elite groep'. Op mijn 58ste een hartinfarct en nu op mijn 64str ook nog volledig versleten gewrichten.

Dacht 10 jaar geleden nog dat ik nog wel 20 jaar kon doorgaan met hard sporten.
Hartinfarct lijkt me best wel heftig...en versleten gewrichten heeft natuurlijk ook zijn impact op je levenskwaliteit.

Nee vertel eens ben benieuwd ik lach je niet uit. Wie dat wel doen verwijderen uit je topic

• #13.258
Training 14/10

Pff was ik pissig vandaag 😡 (uitslag orthopedie)...5×5×126 stond op het programma...heb er 5x5x130 van gemaakt!...tjonge, wat "mindset" toch uitmaakt. Ik ben van nature een softie, een zacht gekookt eitje die moeite heeft om kwaad te worden 🤭...als ik het echter eenmaal ben dan voelt alles beduidend lichter aan dan normaal. Die 5x5x130kg was vandaag "light weight" baby 🤭

Aansluitend seated banded rows...ik trok het rack zowat omver waar ze aan vast zitten...begon me echt op te fokken (niet van mezelf gewend 🤭)...moet ik op de eerstvolgende wedstrijd proberen...zit er beslist een nieuw NR /ER in 🤣

Laatst bewerkt:
Ok zal ik je dan maar flink in de zeik nemen de hele tijd om je sportprestaties op te krikken?

Terug
Naar boven