MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Ja, bij XL Appie in Kerkrade kom ik zo 1x per maand wat typische dingen kopen die ik in Duitsland (woon in de Eifel, buurt van Monschau) niet krijg (o.a. naturel pindakaas 🤭) ik werk overigens ook in Kerkrade, heb voorheen ook altijd in Kerkrade gewoond en mijn ouders en kinderen wonen er nog.
Een volgende keer mag je me ook aanspreken, ik bijt niet 😉
Bedankt voor de tip met de fysio!👍

By the way...waaraan herkende je me? 😉
Je post hier wel eens je video's dus zodoende herkende ik je.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.282
Je post hier wel eens je video's dus zodoende herkende ik je.
Duidelijk! 😊, je woont ook in de regio Kerkrade ("Parkstadregio")?

Dat ik overigens juist last heb van mijn linkerknie (buitenkant rechts) verbaast me niet. Ik heb zo lang ik me kan herinneren een scheefstand waarbij mijn rechtervoet meer naar voren staat en mijn linkervoet naar achteren en er als het ware steeds een overstrekking van mijn knie plaatsvind...eens met een fysio over praten.

Op de foto (genomen op mijn werk) duidelijk te zien.

Bijlagen

• Screenshot_20241016_071742_Gallery.jpg
    Screenshot_20241016_071742_Gallery.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
  • Heart
Waarderingen: K82
Ik was ook van plan om me een compact legpress/hacksquat voor mijn homegym aan te schaffen...of wellicht een leg extension/legcurl machine...ECHTER...was ik vandaag bij de orthopeed omdat ik reeds langer last heb van mijn linkerknie.
Om een lang verhaal kort te maken ik heb artrose in mijn linkerknie ☹️..het kraakbeen is deels versleten en ik loop op de "velgen" zoals de orthopeed dat noemde hetgeen mijn klachten verklaard. Artrose is helaas onomkeerbaar en ongeneeslijk...kraakbeen wat eenmaal weg is is definitief weg.
Op de rőntchenfoto is dat links duidelijk te zien. Wat is wijsheid? En nee, een antwoord dat afvallen een goede optie is zit ik niet op te wachten, dat snap ik wel 🤭 en ben ik ook mee bezig. Heeft het zin om zo'n krachtsport apparaten (en is daarbij compound of isolatie verstandiger in mijn geval) aan te schaffen of beter gewoon cardio in de zin van wandelen, fietsen en zwemmen?
Ik hoor het graag 😊
Zie dit nu pas... en zo herkenbaar.
Bij mij is kraakbeen in de linkerknie compleet weg... al zeker 15 jaar... volgens de orthopeed pure pech.
Bot op bot pijn is een hel.
Enige wat je kan doen is blijven bewegen. Niet zwaar belasten. Vooral voor "smerende" werking.
Zwemmen en fietsen is nog minst belastend. Wandelen kan ook prima. En ja... maar vooral niet zwaar squatten. Licht gewicht, veel herhalingen....
Het is gewoon zwaar kut. 😣
Sterkte. :kiss:

• #13.285
Zie dit nu pas... en zo herkenbaar.
Bij mij is kraakbeen in de linkerknie compleet weg... al zeker 15 jaar... volgens de orthopeed pure pech.
Bot op bot pijn is een hel.
Enige wat je kan doen is blijven bewegen. Niet zwaar belasten. Vooral voor "smerende" werking.
Zwemmen en fietsen is nog minst belastend. Wandelen kan ook prima. En ja... maar vooral niet zwaar squatten. Licht gewicht, veel herhalingen....
Het is gewoon zwaar kut. 😣
Sterkte. :kiss:
Thx voor je comment! 😊👍En wat doe je er verder aan als ik vragen mag? Neem je bepaalde supplementen of pijnstillers (in de wetenschap dat pijnstillers op langere termijn best verontrustende bijwerkingen hebben)? En als je dit reeds zo lang hebt (15 jaar is best wel lang) is een knieprotese dan geen optie? Of ben je daar nog te jong voor, een kunstknie zou slechts zo'n 10, maximaal 15 jaar meegaan heb ik gelezen?

Thx voor je comment! 😊👍En wat doe je er verder aan als ik vragen mag? Neem je bepaalde supplementen of pijnstillers (in de wetenschap dat pijnstillers op langere termijn best verontrustende bijwerkingen hebben)? En als je dit reeds zo lang hebt (15 jaar is best wel lang) is een knieprotese dan geen optie? Of ben je daar nog te jong voor, een kunstknie zou slechts zo'n 10, maximaal 15 jaar meegaan heb ik gelezen?
Ivm zenuwpijn slik ik al maximale dosis pregabaline. De pijnprikkel van de zenuwen naar de hersenen wordt daardoor minder. Daar mag niet nog meer medicatie bij. Het zal ook die pijnprikkeloverdracht verminderen. Maar pijn weghalen van bot op bot pijn gaat niet echt. Ik moet ermee leren leven...
Prothese is geen optie helaas.

• #13.287
Ivm zenuwpijn slik ik al maximale dosis pregabaline. De pijnprikkel van de zenuwen naar de hersenen wordt daardoor minder. Daar mag niet nog meer medicatie bij. Het zal ook die pijnprikkeloverdracht verminderen. Maar pijn weghalen van bot op bot pijn gaat niet echt. Ik moet ermee leren leven...
Het spijt me om te horen dat je zo'n last en pijn ervaart. Dan mag ik verder niet klagen en valt het momenteel allemaal nog wel mee. Jammer dat een prothese geen optie is. Heel veel sterkte en bedankt voor je reacties 🙏

Het spijt me om te horen dat je zo'n last en pijn ervaart. Dan mag ik verder niet klagen en valt het momenteel allemaal nog wel mee. Jammer dat een prothese geen optie is. Heel veel sterkte en bedankt voor je reacties 🙏
Iedereen heeft wat joh. Ik klaag niet. Daar wordt t niet minder van. Leren leven met dingen die je wel kan. Focus daarop houden. Dan ga je ook anders tegen dingen aankijken.
Je komt er wel. Met ups en downs. 😚🥰

• #13.289
Iedereen heeft wat joh. Ik klaag niet. Daar wordt t niet minder van. Leren leven met dingen die je wel kan. Focus daarop houden. Dan ga je ook anders tegen dingen aankijken.
Je komt er wel. Met ups en downs. 😚🥰
Mooi gesproken, Marina 😊👍

Weet niet of dat kan, maar is de gevoelszenuw operatief laten uitschakelen geen optie?

Soort wrang feest der herkenning dit. Ik ben 40 en mijn linkerknie is domweg naar de maan. Bij mij is het doel om een operatie 10 jaar te rekken. Ik ben na het nieuws begonnen met afvallen via echte mannen diëten niet (nu 9 kg kwijt in 10 weken). Het heeft me in ieder geval uit mijn traingraf gehaald, nu maar hopen dat ik nog een tijdje door kan zo.

@marina1975 vanwaar geen optie?

• #13.292
Wannabeestrong je bent beduidend jonger dan mij (scheelt 15 jaar)...en Marina je bent beduidend lichter dan mij (waarschijnlijk weeg ik bijna 100kg meer)...dan hebben jullie blijkbaar echt pech gehad, ik vind het heel naar voor jullie. In elk geval bedankt voor het delen van jullie ervaringen! 😊 (ook Schwarzeneggertje, Benchmark, Wovano en alle anderen die reageerden bedankt 👍)

Wat probeer ik zelf eraan te doen?
- omega 3 in mijn voeding inplementeren (in de vorm van algenolie en walnoten) zou onstekingen tegen gaan.
- ik heb heel lang enkel upperbody zeer eenzijdig getraind...ik ga ook lowerbody doen. Nee, geen 300kg legpress, maar zal op korte termijn bij een ATX dealer langs gaan en daar de compactlegpress/hacksquat uitproberen en als deze bevalt kopen en low intensity/high volume daarmee willen trainen.
Inmiddels ben ik begonnen met een wallsit challenge en dat bevalt vooralsnog goed.
Ik ben begonnen met 1 minuut en elke dag 10 seconden meer tot 5 minuten opbouwen.
- afvallen...nouja...ik ben inmiddels 10% lichter dan wat ik geweest ben...maar nog altijd zo'n 150kg...als ik nog 5-10kg zal afvallen zal dat vrees ik weinig verschil maken (alhoewel de orthopeed meende dat elke kilo teld).
Het is onrealistisch om te denken dat ik 40-50kg zal afvallen. Ik heb ook geen zin om me "alles" te ontzeggen... blijkbaar heb ik nog niet genoeg pijn 🤭 om gemotiveerd genoeg te zijn om ingrijpende veranderingen in mijn eet/bewegingspatroon te brengen.
Daarnaast krijg ik van meer bewegen ook beduidend meer trek en honger...gisteren een uur gewandeld in de buitenlucht en eenmaal thuis was ik "uitgehongerd" en bleef de deur van de ijskast open en dicht gaan 🤭....ik eet weliswaar gezonde dingen maar als ik dan met de eetlepel uit de pot pindakaas snoep heeft zo'n uurtje lopen weinig effect. Ik ben overigens iemand die verder niet of nauwelijks uit zijn comfortzone wil komen...dat moet ik eerlijk toegeven 🤭...ik heb een hekel aan veranderingen en ben een gewoontedier.
- Focussen op wat wel kan en niet op wat niet goed voor me is...ik ben idioot genoeg om naar de trappen bij Snowworld in Landgraaf te gaan om daar ruim 500 tredes op te lopen om mezelf te bewijzen dat ik dat als 150kg wegende 55 plusser kan om er vervolgens dan een flinke knieonsteking aan over te houden. Dus zeg ik tegen mezelf...doe effe normaal 🤭...ik moet mezelf en anderen niets bewijzen...luister naar mijn gezond verstand en niet naar mijn ego!

Laatst bewerkt:
Ik kan je wel helpen afvallen

Je bent in elk geval wel eerlijk wat betreft afvallen. Want uit je comfortzone dat moet je zeker als je veel wilt afvallen. Zelfs ik, die altijd een supersnelle stofwisseling had merkte dat afvallen zo'n 3 jaar geleden echt niet meer zo makkelijk ging als vroeger. Voor het eerst in mijn leven gecut en op 2200kcal per dag gaan zitten. De eerste 3 weken was ik niet te genieten. Daarna werd het wel beter. En uit de pindakaaspot snoepen doet idd snel je cardioinspanning teniet. Het is echt oneerlijk hoe efficient het lichaam is. Ik stampte op de fiets zo'n 800-900kcal weg in een uur, maar dat vreet je er zo weer aan. Alleen moet je dat dus niet doen, dan schiet het wel aardig op met afvallen :P Ik houd nogal van een biertje, wijntje of een whisky en ook daar heb ik mezelf destijds maandenlang beperkt met max 1 fles wijn in de week. Maar eenmaal resultaat dan gaat de knop om en wordt het makkelijker omdat ik mezelf wil bewijzen dat ik mijn doel kan halen. Op den duur haal ik er dan juist wat voldoening uit dat ik moet lijden :spaz:

Tuurlijk wel kerel laat je begeleiden door een goede coach bijvoorbeeld @wovano
Dat je bench dan wat lager wordt so be it.
Waarom zou je het niet bijvoorbeeld een halfjaar proberen? Je hebt niks te verliezen.

Ik weet zeker dat als je goed naar hem luistert je op een dergelijke tijd minimaal 20 kg kan afvallen.

• #13.299
Je bent in elk geval wel eerlijk wat betreft afvallen. Want uit je comfortzone dat moet je zeker als je veel wilt afvallen. Zelfs ik, die altijd een supersnelle stofwisseling had merkte dat afvallen zo'n 3 jaar geleden echt niet meer zo makkelijk ging als vroeger. Voor het eerst in mijn leven gecut en op 2200kcal per dag gaan zitten. De eerste 3 weken was ik niet te genieten. Daarna werd het wel beter. En uit de pindakaaspot snoepen doet idd snel je cardioinspanning teniet. Het is echt oneerlijk hoe efficient het lichaam is. Ik stampte op de fiets zo'n 800-900kcal weg in een uur, maar dat vreet je er zo weer aan. Alleen moet je dat dus niet doen, dan schiet het wel aardig op met afvallen :P Ik houd nogal van een biertje, wijntje of een whisky en ook daar heb ik mezelf destijds maandenlang beperkt met max 1 fles wijn in de week. Maar eenmaal resultaat dan gaat de knop om en wordt het makkelijker omdat ik mezelf wil bewijzen dat ik mijn doel kan halen. Op den duur haal ik er dan juist wat voldoening uit dat ik moet lijden :spaz:
Alcohol heb ik niets mee, maar ik sus mijn geweten altijd met dat "pindakaas zeer eiwitrijk is en eiwitten heb je als krachtsporter nodig"...of dat in fruit veel vitamines zitten en gezond is, het heet immers niet voor niets "an apple a day keep the doctor away"...ondertussen krijg ik echter teveel vet en fructose (is ook suiker) binnen.
Ik drink ook nooit cola, limonade of dergelijke...maar voor een pak melk na het trainen draai ik me hand niet om...en ik beweeg veel te weinig. Ik doe het minimale...30 minuten per dag bewegen (wandelen) en twee keer per week krachtsport (waarbij ik ook lig of zit 🤭)..de rest zit ik hoofdzakelijk op mijn werk, in de auto of thuis en ben gesteld op mijn rust...voor mij liever geen action of gedoe...ben een couch potato...een leuke serie op netflix, surfen op het web op zoek naar krachtsportinfo, een goed boek of wat ouwhoeren hier op het forum is mijn ding.
Daarom is (veel) afvallen niet een serieuze optie...zou mijn leven, mijn instellingen radicaal moeten veranderen...en last but not least mijn vrouw die een echte rubensvrouw is wiens hobby overigens koken is (en lezen en puzzelen) is mijn partner in crime wat dit alles betreft 🤭

Tuurlijk wel kerel laat je begeleiden door een goede coach bijvoorbeeld @wovano
Dat je bench dan wat lager wordt so be it.
Waarom zou je het niet bijvoorbeeld een halfjaar proberen? Je hebt niks te verliezen.

Ik weet zeker dat als je goed naar hem luistert je op een dergelijke tijd minimaal 20 kg kan afvallen.
Welnee joh, zou pure frustratie zijn voor Wovano om mij te coachen, ben uncoachable 🤭

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven