Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.421
Na het trainen nog een uur gelopen...ik loop dan buiten ruim 5500 stappen, zo'n 4km in een heuvelachtige omgeving....dat geeft me ook altijd een voldaan gevoel...en het is voor mij echt goed te doen...ik heb ook eens 18km in 3 uur gelopen met als resultaat dat ik flink last had van heupen, knieeën en enkels...met 150kg lichaamsgewicht ben je niet gebouwd om halve marathons te lopen...tot zo'n 10km is nog te doen, daarna begin ik het te merken 🤭
Screenshot_20241227_161806_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
  • #13.422
30/12/2024
Laatste training van dit jaar.

Bench Press: 3x10x empty bar, 8x70, 5x100, 2x130, 3x4x150 & 2x3x150kg.
Seated band rows: 4x15 en amrap set 1x25 reps.

Comment: 5x3x150 wilde ik doen...meer dan 3 reps per set met 150kg was de laatste keer in maart 2023 (5x5x150 met 10kg meer bodyweight)...dus blij met 4 reps bij de eerste 3 sets. Met dank aan de buffelobar 👊💪

Fijne jaarwisseling allen!

Laatst bewerkt:
  • #13.423
Training 3-1-2025

Eerste training in het nieuwe jaar.

Benchpress met buffelobar:
3x10x empty bar, 3x5x60, 1x5x90, 1x5x105, 1x5x120, 1x5x122.5 & 1x5x125kg paused reps.
Seated Band Rows 5x12 heavy
Alternating Hammercurls: 1x10x10, 1x10x15, 3x10x20kg, 1x10x15, 1x10x10.

Comment:
5x125kg met buffelobar best pittig, maar nog doenbaar, zoals gezegd wil ik met deze speciality bar niet lager dan 5 reps per set gaan.

Seated Band Rows met meerdere banden tegelijk gedaan.

Hammercurls, absoluut geen favoriete oefening daar ik eigenlijk nooit curls doe en weinig nut inzie van "isolatie" oefeningen in vergelijking met compound oefeningen als het om maximaalkracht ga. Als decoratie oefening voor o.a. bodybuilders zeker nuttig.
Mijn fysiek boeit me echter niet zo...enkel het resultaat wat me maximaalkracht bij het bandrukken verbeterd.

Vandaag een challenge met een goede kompel (soort mental coach die me altijd wel weet te motiveren) gedaan die oprechte twijfels had of ik met 150kg bodyweight staand mijn schoenveters kon binden en op de grond kon gaan liggen en weer opstaan zonder iets vast te pakken of ergens op te steunen en een wallsit van minimaal 1 minuut. Ik had de challenge glansrijk doorstaan 🤭. Nee, ik kan geen marathons lopen en ben ook geen Jet Li, maar ook geen "gevangene" van mijn eigen lichaam.

Laatst bewerkt:
Training 3-1-2025

3x10x empty bar, 3x5x60, 1x5x90, 1x5x105, 1x5x120, 1x5x122.5 & 1x5x125kg paused reps.
Alterbating Hammercurls: 1x10x10, 1x10x15, 3x10x20kg, 1x10x15, 1x10x10.

Comment:
5x125kg met buffelobar best pittig, maar nog doenbaar, zoals gezegd wil ik met deze speciality bar niet lager dan 5 reps per set gaan.

Hammercurls, absoluut geen favoriete oefening daar ik eigenlijk nooit curls doe en weinig nut inzie van "isolatie" oefeningen in vergelijking met compound oefeningen als het om maximaalkracht ga. Als decoratie oefening voor o.a. bodybuilders zeker nuttig.
Mijn fysiek boeit me echter niet zo...enkel het resultaat wat me maximaalkracht bij het bandrukken verbeterd.

Vandaag een challenge met een goede kompel (soort mental coach die me altijd wel weet te motiveren) gedaan die oprechte twijfels had of ik met 150kg bodyweight staand mijn schoenveters kon binden en op de grond kon gaan liggen en weer opstaan zonder iets vast te pakken of ergens op te steunen en een wallsit van minimaal 1 minuut. Ik had de challenge glansrijk doorstaan 🤭. Nee, ik kan geen marathons lopen en ben ook geen Jet Li, maar ook geen "gevangene" van mijn eigen lichaam.
Beste wensen nog Rene.

Hoe is je seksleven eigenlijk met die 150 kg?

Training 3-1-2025

Alterbating Hammercurls: 1x10x10, 1x10x15, 3x10x20kg, 1x10x15, 1x10x10.

Comment:

Jammer, ik had je net ingeschreven voor een ultramarathon.

Ben zelf ook weer aan het bankdrukken, met zeer wijde greep, Arnold style.

• #13.426
Beste wensen nog Rene.

Hoe is je seksleven eigenlijk met die 150 kg?
Zonder verder in detail te willen gaan mag ik heus niet klagen 😊

Jammer, ik had je net ingeschreven voor een ultramarathon.

Ben zelf ook weer aan het bankdrukken, met zeer wijde greep, Arnold style.
🤣...nee, marathons is echt niets voor mij...een stevige wandeling van 10km is nog wel goed te doen, maar dan hoort het ook op, vrees ik.

Suc6 met bankdrukken! 👍
Ik druk zelf graag met een wijde greep, maar het is niet voor iedereen geschikt, sommigen krijgen daar blijkbaar schouderklachten door.

• #13.427
Training 6/1/2025

Benchpress straight bar:
2x10x empty bar, 3x5x60kg, 1x5x90, 1x5x120 en 5x4x150kg.
Seated band rows with underhand grip:
5x20

Comment: 5x4x150 ben ik zeer tevreden mee...5jes komen eraan (hoop ik).
Rows met onderhandse greep...is nog meer tegenovergestelde spieren trainen van het bankdrukken. Voel deze goed in de rug en ook in mijn biceps.

• #13.429
Hoe breed heb je 'm en waar voel je 'm? Onderin je lats denk ik?
Pinken op 80cm (ik heb markeringen gemaakt aan de stang waarmee ik row) dus een wide grip.
Ik voelde het in de lats maar ook midden bovenrug, ik knijp de schouderbladen goed samen, wellicht mede daardoor en mede door de widegrip? Wellicht "voel" ik het ook doordat het "nieuw" voor me is daar ik voorheen altijd met bovenhandse grip en paralel grip hanteerde?

• #13.430
Vandaag bij de cardioloog geweest.
Dit was nog n.a.v. de (oppervlakkige) trombose die heb gehad in mijn linkerbeen.
Ik kreeg een EKG en een echo van mijn hart gemaakt waarmee men de pompkracht van het hart kan meten. Met een verminderde pompkracht ("hartfalen") kun je de krachtsport vaarwel zeggen.
Godzijdank was alles onopvallend en verder in orde. En cardiologisch gezien was er dus geen reden waarom ik geen wedstrijdgerichte krachtsport mocht doen. Ik had een interressant gesprek met de cardioloog.
Hij zei dat uit een studie bleek dat "smalle" mensen die niet bewegen ongezonder waren dan "dikke" mensen die wel bewegen.
Bewegen - geen topsport- draait alles om.
Echter dikke mensen krijgen vaker last van gewrichten (knie, heup, rug) als ze bewegen.
En dan gaan ze minder of helemaal stoppen met bewegen en dat aldus de cardioloog was een zeer ongezonde combinatie...overgewicht en niet bewegen.
"Laat overgewicht u niet belemmeren in uw bewegen"...zoek altijd een vorm van bewegen die bij je past.
In maart krijg ik nog een zogenaamde belastingstest op een fiets en ik hoop en bid dat dat ook verder in orde zal zijn 🙏...ik besef dat alles maar een momentopname is, maar om te horen dat je rikketik verder niets mankeerd is toch een bepaalde geruststelling.

Pinken op 80cm (ik heb markeringen gemaakt aan de stang waarmee ik row) dus een wide grip.
Dan zal je 'm niet onderin je lats voelen inderdaad.
Gek genoeg "hoort" de underhand BoR narrow grip in mijn beleving.
Tegelijkertijd kon ik dat niet plaatsen i.c.m. je bench stijl.

ik knijp de schouderbladen goed samen, wellicht mede daardoor en mede door de widegrip?
Dat denk ik wel ja.

Wellicht "voel" ik het ook doordat het "nieuw" voor me is daar ik voorheen altijd met bovenhandse grip en paralel grip hanteerde?
Dat zou kunnen natuurlijk, maar tegelijkertijd voel ik m'n rug ook beter tijdens de reverse grip bench press.
Heb je de reverse grip wel eens geprobeerd ter afwisseling? Of een "claw"grip(?) als Jimmy Kolb?

• #13.434
Heb je de reverse grip wel eens geprobeerd ter afwisseling? Of een "claw"grip(?) als Jimmy Kolb?
Reverse grip moet je voor geboren zijn dan kun je er nog meer mee dan met een gewone grip....Anthony Clark bijvoorbeeld.
Ik krijg de halter niet op de borst met reverse grip

• #13.435
Gewoon nieuwsgierigheid n.a.v. mijn eigen gebrek aan ervaring hiermee; pak je hiermee niet ook erg je teres major?
Als ik eerlijk ben geen idee...ik weet dat voor raw bankdrukkers de middenrug (rhombidius) belangrijker zou zijn dan de lats omdat je raw de halter meestal hoger laat zakken op de borst dan equipped. Maar ik ben met rows een beetje aan het experimenteren. Gewoon kijken wat goed aanvoelt 🤭

Reverse grip moet je voor geboren zijn dan kun je er nog meer mee dan met een gewone grip....Anthony Clark bijvoorbeeld.
Ik krijg de halter niet op de borst met reverse grip
Ik ken 'm inderdaad. Heb je meer voorbeelden gezien van mensen die sterker waren bij reverse grip?
Op wat voor manier krijg je 'm niet op de borst? Kom je te laag uit of..?

Als ik eerlijk ben geen idee...ik weet dat voor raw bankdrukkers de middenrug (rhombidius) belangrijker zou zijn dan de lats omdat je raw de halter meestal hoger laat zakken op de borst dan equipped. Maar ik ben met rows een beetje aan het experimenteren. Gewoon kijken wat goed aanvoelt 🤭
Het klopt inderdaad dat de rhomboids belangrijker zijn bij een bredere grip.
Veel grote benchers drukken unequipped toch ook met een narrow grip.
Julius Maddox is daar denk ik wel het beste voorbeeld van.

Voor zover je het niet al weet zou je kunnen proberen om de stang (ook) tijdens de row te "buigen" en/of "spreiden".
Dat zou eventueel ook kunnen helpen om de rug te belasten zoals je wilt.
Edit: ik heb hier alleen ervaring mee met een overhand grip. Of het underhand werkt weet ik niet.

Terug
Naar boven