Training 3-1-2025
Eerste training in het nieuwe jaar.
Benchpress met buffelobar:
3x10x empty bar, 3x5x60, 1x5x90, 1x5x105, 1x5x120, 1x5x122.5 & 1x5x125kg paused reps.
Seated Band Rows 5x12 heavy
Alterbating Hammercurls: 1x10x10, 1x10x15, 3x10x20kg, 1x10x15, 1x10x10.
Comment:
5x125kg met buffelobar best pittig, maar nog doenbaar, zoals gezegd wil ik met deze speciality bar niet lager dan 5 reps per set gaan.
Seated Band Rows met meerdere banden tegelijk gedaan.
Hammercurls, absoluut geen favoriete oefening daar ik eigenlijk nooit curls doe en weinig nut inzie van "isolatie" oefeningen in vergelijking met compound oefeningen als het om maximaalkracht ga. Als decoratie oefening voor o.a. bodybuilders zeker nuttig.
Mijn fysiek boeit me echter niet zo...enkel het resultaat wat me maximaalkracht bij het bandrukken verbeterd.
Vandaag een challenge met een goede kompel (soort mental coach die me altijd wel weet te motiveren) gedaan die oprechte twijfels had of ik met 150kg bodyweight staand mijn schoenveters kon binden en op de grond kon gaan liggen en weer opstaan zonder iets vast te pakken of ergens op te steunen en een wallsit van minimaal 1 minuut. Ik had de challenge glansrijk doorstaan 🤭. Nee, ik kan geen marathons lopen en ben ook geen Jet Li, maar ook geen "gevangene" van mijn eigen lichaam.