OK Bigguy84, ik heb net aandachtig bovenstaande film van elite fts met Dave Tate bekeken 😊...cable rows, lattpulldowns en straightarm puldowns kwamen voorbij. Voor mij het meest interessant waren de eerste 10-12 minuten waar het over rows ging.
Heel interessant was dat hun ook een medium parallel grip hanteren bij de cable row, maar vooral interessant de hoek waarin ze uitvoering deden. Deze was niet recht zoals je vrijwel iedereen ziet doen, maar diagonaal...ze gingen op een verhoging zitten en trokken de stang vervolgens schuin omhoog naar hun buik...als ik het moest omschrijven dan een "low row diagonal parallel grip"...hoe dan ook zoiets maakt me niewschierig en dan wil ik dat altijd "voelen" en aangezien ik een homegym heb meteen de kelder ingedoken om eens toe te passen...wat een verschil met de "rechte" uitvoering...ik voelde de diagonale low row meteen significant meer in de zijkanten van mijn rug (lats)....door de medium grip pak je echter ook de andere rugspieren mee. Om het met jouw woorden te zeggen had ik met deze uitvoering een veel betere "connectie" met mijn rugspieren dan voorheen. Bedankt voor je feedback, ik probeer goed onderbouwde adviezen van anderen mee te nemen en mijn horizon te verbreden om er mijn voordeel mee te doen! 👍