- Waardering
- 15.914
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goede sq als nog. Wat is de meerwaarde van de slingshot als je bench niet zo hoog is als ik vragen mag?
Nou ja, het lijkt me niet dat je een slingshot nodig hebt om bij een 100kg bench voorbij je sticking point te komen. Begrijp me niet verkeerd, is niet bedoelt om te haten ofso maar vroeg me gewoon af wat de gedachte er achter is.
. Daarnaast ben ik nu met een krachtblok bezig en door die slingshot kan ik mooi wat overload creëren, waardoor ik wat meer aan ''zwaardere'' gewichten wen. Verder is het ook een mooie toevoeging om door het dode punt heen te drukken.Oké duidelijk!Ik train al aardig wat jaartjes, maar me bench is nooit veel hoger geweest. Daarnaast ben ik nu met een krachtblok bezig en door die slingshot kan ik mooi wat overload creëren, waardoor ik wat meer aan ''zwaardere'' gewichten wen. Verder is het ook een mooie toevoeging om door het dode punt heen te drukken.
Wil niet bot zijn, maar als je aardig wat jaartjes traint, en nu deze stats hebt, is het dan niet tijd om wat probleempjes te gaan achterhalen? mss voeding, rust ofje training?
Eerlijk zit het punt m in je training naar mijn mening, kijk eens rond bij de ''sterkere'' jongens hier op het forum, Eddine, Chopperbob, IRONSLAVE, Weak01, KFC, G-Men, de squat van TripleAces enz enz, die draaien veel meer volume dan dat jij doet, als ik naar je afgelopen trainingen kijk doe je veels te weinig werksets. 1 tot 3 per squat training, is veels te weinig. Volume word je sterk van. Ik doe bv 6-8 werksets op squat per training, (en dan de opwarmsets niet meegeteld, maar echte werksets) Ga eens gewoon simpel aan de slag met 5x5, 5x3, 6x4, 8x2, dat zijn volume's waar je sterk op word. losse singles en dubbels word je echt niet sterk of groot van.
Waar heb je je huidige schema vandaan?
Eerlijk zit het punt m in je training naar mijn mening, kijk eens rond bij de ''sterkere'' jongens hier op het forum, Eddine, Chopperbob, IRONSLAVE, Weak01, KFC, G-Men, de squat van TripleAces enz enz, die draaien veel meer volume dan dat jij doet, als ik naar je afgelopen trainingen kijk doe je veels te weinig werksets. 1 tot 3 per squat training, is veels te weinig. Volume word je sterk van. Ik doe bv 6-8 werksets op squat per training, (en dan de opwarmsets niet meegeteld, maar echte werksets) Ga eens gewoon simpel aan de slag met 5x5, 5x3, 6x4, 8x2, dat zijn volume's waar je sterk op word. losse singles en dubbels word je echt niet sterk of groot van.
Waar heb je je huidige schema vandaan?
Het is natuurlijk leuk als je van nature uit op een jonge leeftijd zo snel zo'n hoge gewichten duwt. Maar ik denk dat men ook eerlijk moet zijn en dat niet iedereen elk jaar 30-40kg extra deadlift of squat. Wat ik in dit log zie is progressie, en dat is gewoon het belangrijkste, zelf heb ik het ook lastig voor extra kg's te deadliften of squatten, maar ik heb er lol aan en heb misschien een tragere, maar toch duidelijke progressie.
OT: Toch nette trainingen!