MuscleMeat

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Kenmerk van dingen weten is dat het waar is. En objectieve waarheid zijn vaststaande feiten en niet willekeurige hersenspinsels. Oftewel, jij weet niets. Wanneer ga je nou eens ophouden met die ellelange, nietszeggende, onzinnige posts van je? Er is geen basis voor alles wat je hier neerzet en het wordt keer op keer zeer simpel onderuit gehaald zonder dat je het doorhebt. Mensen nemen het niet serieus en het is zeer vermoeiend.

Jij kan helemaal niet weten of ik niks weet.
Je zuigt wat uit je duim omdat je niks zinnigs te melden hebt.
laten we het woord weten onder de loep nemen.

we·ten1 (het ~)
1 kennis, wetenschap omtrent iets

we·ten2 (ov.ww.)
1 kennis hebben van => bekend zijn met iets, kennis dragen van iets, op de hoogte zijn van iets.

Dus ik snap niet wat je hier mee wil zeggen buiten dat het dom overkomt.

Wanneer ik ga ophouden?
Wanneer mensen als jij niet meer reageren.
Dat het nietszeggend en onzinnig is dat maak jij ervan.
Dat het niet de basis is klopt,.. dat ben je namelijk zelf.
En jou basis heeft een heel wankele fundering.
Er valt niks onderuit te halen, dus je doet je best maar.
Jij spreekt voor mensen, dus voor allemaal,.. dom !!
Maargoed dat moet jij weten,..jou MENING!

Bewijst weer maar eens wat voor een ongelooflijke onzin het allemaal is. Voor God, Allah of whatever is ieder mens immers 'gelijk' of 'evenwaardig' tot aan de hemelpoort echter, dan word je weer in hokjes verdeeld :rolleyes:

Het is ongeloofelijke onzin ja,. want de waarheid is geloofwaardig.
Voor die er open voor staan natuurlijk.
Maar dit is wel één van de voorbeelden wat altijd wordt aangehaald.
En begrijpelijk.

We worden niet verdeeld in hokjes, we bepalen ons eigen hokje.
We bepalen zelf waar we bij willen horen en waar niet, door ons gedrag en concenquenties daaruit.
De aarde is voor sommige een harde leerschool.

Hier op aarde leeft alles door elkaar,.. oude en jonge zielen, en veel leeraren.
Thuis zijn is thuis,.. veilig bij gelijkgezinde.
En thuis kunnen verlichte zielen, minder verlichte altijd opzoeken,.. maar andersom gaat dat niet...

zitter er ook nog gradaties in dan? hemel I II III ofzo :D

bij Moslims heb je verschillende versies van de hemel:
- home ( voor huisvrouwen en kinderen)
- home premium ( voor huismannen)
- business ( voor ondernemers)
- enterprise ( voor omgeschoolde christenen)
- ultimate ( voor DBB-moslims)

:D

:roflol: Dit gaat maar door he......
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

God heeft toch de wereld gemaakt dus dan heeft god ook satan gemaakt of is satan het zwarte schaap van de familie?
Als er in de bijbel staat heb uw naasten lief, waarom waarschuwt hij dan voor de duivel?
En als god absolute vrede wil waarom zijn er dan in zoveel landen oorlog?

GOD heeft de mensen ook een eigen wil gegeven, hou je je netjes aan de 10 geboden, dan komt er ook geen oorlog!

maar mensen zijn eigenwijs en maken ruzie en denken het allemaal beter te weten.....................na 2000 jaar na Christus weet IK wel beter!

bij Moslims heb je verschillende versies van de hemel:
- home ( voor huisvrouwen en kinderen)
- home premium ( voor huismannen)
- business ( voor ondernemers)
- enterprise ( voor omgeschoolde christenen)
- ultimate ( voor DBB-moslims)

en de 'servant editie' voor klusmier in jouw eigen hemel?

(met SP (Saviour Pack)7? :D)

zitter er ook nog gradaties in dan? hemel I II III ofzo :D

Ja.
Een hemel is een religieus concept en duidt een plaats of bestaanssfeer aan waar men na de dood heen kan gaan en welke gekarakteriseerd wordt door het inherent aangenaam of gelukkig zijn van het leven daar.
In veel van de wereldreligies en spirituele filosofieën wordt er een vorm van ofwel één of meerdere hemels erkend.

In de paradijselijke streek van de eerste sfeer heeft het wezen gelegenheid een vooral fysiek ideaal leven te lijden en zijn positieve behoeften, wensen en interessen te bevredigen, kan een ideaal bestaan beleven, in de hoogste vorm die het zich kan voorstellen.

Ieder krijgt de mogelijkheid zich bezig te houden met wat hij wil.
De wezens hier leven voor elkaar, in tegenstelling met het vagevuur streek, waar ieder voor zichzelf leefde.
Er is hier werk BV als beschermengel/geest.
In huis mijns vaders zijn vele woningen. (JOH.14: 2).

In de Eerst sfeer hou je je bezig met het Universum en de manifestaties van Goddelijkheid daarbinnen.

In de Tweede sfeer hou je je bezig met de Cosmos en de Engelen opdrachten uit de Derde Sfeer.

In de Derde sfeer hou je je bezig met de Mensheid en menselijke zaken.
De Principalen, Aartsengelen en Engelen behoren tot de derde sfeer.

no way dat je dat enkel weet door natedenken musclebear, deze wijsheid moest toch ergens doorgegeven zijn? vertel ons je spirituele bron musclebear ...
Waar zit de logica om tot 3 sferen te komen en geen 7.
Waarom een gradatie in beloning, hangt deze af van de wilskracht om het geluk te volbrengen? Waar gaat een dutroux naartoe, een hersendode terry Sciavo, een doodgeboren embryo, of een bevruchte eicel die afsterft enkele seconden na de bevruchting.

Ik vind het oeverloos in discussie gaan met gelovigen al even dwaas als het letterlijke geloven zelf. Om te beginnen spreken we hier over verschillende semantische niveaus waardoor argumenten van weerszijden in dovemansoren zullen vallen.

Daarnaast is het ook idioot om per definitie elke interpretatie van de bijbel als onzin af te doen. Sommigen hebben een gematigde kijk op dat hele boek en halen de essentie van elke context er vrij eenvoudig uit. Een boek dat voor hen gewoon een morele leidraad kan zijn in het leven en compleet los staat van elke wetenschappelijke of filosofische ontwikkeling.

Wie dit begrijpt en kan aanvaarden zal ook de zinloosheid van een dergelijke woordenwisseling inzien. Zelfs de meest begaafde ziel kan geen touw vastknopen aan dergelijke discussies welke steeds ontaarden in ordinaire scheldpartijen en het klakkeloos naast de kwestie argumenteren. Alvorens een discussie te starten moet je gewoon zeker zijn dat je beiden over dezelfde materie op hetzelfde niveau praat. Zoniet kan je er beter niet aan beginnen, waste of time.

Ik vind het oeverloos in discussie gaan met gelovigen al even dwaas als het letterlijke geloven zelf. Om te beginnen spreken we hier over verschillende semantische niveaus waardoor argumenten van weerszijden in dovemansoren zullen vallen.

Daarnaast is het ook idioot om per definitie elke interpretatie van de bijbel als onzin af te doen. Sommigen hebben een gematigde kijk op dat hele boek en halen de essentie van elke context er vrij eenvoudig uit. Een boek dat voor hen gewoon een morele leidraad kan zijn in het leven en compleet los staat van elke wetenschappelijke of filosofische ontwikkeling.

Wie dit begrijpt en kan aanvaarden zal ook de zinloosheid van een dergelijke woordenwisseling inzien. Zelfs de meest begaafde ziel kan geen touw vastknopen aan dergelijke discussies welke steeds ontaarden in ordinaire scheldpartijen en het klakkeloos naast de kwestie argumenteren. Alvorens een discussie te starten moet je gewoon zeker zijn dat je beiden over dezelfde materie op hetzelfde niveau praat. Zoniet kan je er beter niet aan beginnen, waste of time.

verveling guardian, ik neem het ook niet serieus meer.

YEP, dat geld voor mij idd zo!
;)

He sewed his eyes shut because he is afraid to see
He tries to tell me what I put inside of me
Hes got the answers to ease my curiosity
He dreamed up a God and called it christianity
Your God is dead and no one cares
If there is a hell I will see you there
He flexed his muscles to keep his flock of sheep in line
He made a virus that would kill off all the swine
His perfect kingdom of killing, suffering and pain
Demands devotion atrocities done in his name
Your God is dead and no one cares
Drowning in his own hypocrisy
And if there is a hell I will see you there
Burning with your God in humility
Will you die for this? (more)

no way dat je dat enkel weet door natedenken musclebear, deze wijsheid moest toch ergens doorgegeven zijn? vertel ons je spirituele bron musclebear ...
Waar zit de logica om tot 3 sferen te komen en geen 7.
Waarom een gradatie in beloning, hangt deze af van de wilskracht om het geluk te volbrengen? Waar gaat een dutroux naartoe, een hersendode terry Sciavo, een doodgeboren embryo, of een bevruchte eicel die afsterft enkele seconden na de bevruchting.

Nee ik heb ergens al gezegd dat je ten eerste moet geloven,. en door boeken te lezen, met mensen te praten je groeit.
Het is ook wat je moet willen..intressen erin hebben, dat is een voordeel.
Maar de waarheid is niet voor ons wegelegd, alleen het zoeken erna.
Maar die waarheid is zo groot,.. dat het mogelijk is om weet te krijgen wat voor ongelovige het onmogelijke is.

De logica van 3 sfeeren is dat ik er niet meer weet.
Nu jij begint over het getal 7, schiet me te binnen dat God in de 7e sfeer zit.
Of 7 hoog achter,.. het is maar hoe je het bekijkt.
Maar ik ga het opzoeken want dit is natuurlijk voor mij intressante sjit.

Nee de gradatie in beloning is niet zo zeer om het geluk te volbrengen maar meer de liefde te volbrengen.
Eigenlijk denk ik dat het een natuurlijk proces is, want liefde komt uit je hart,..als het goed is.

Dutroux gaat naar zijn hel,.. en hoelang hij daar is mag God weten.
Zal hij ook wel zelf in de hand hebben.

Hersendood,..het woord zegt het al,.. die is al dood,.. maar het lichaam leeft nog.
Die ziel hangt nog vast aan het zilveren koord,.. maar ik denk dat het geen onaangenaame toestand is, het is wachten op de verlossing.

Een embryo of bevruchte eicel zijn nog niet bezielt, en dus niet levensvatbaar.

verveling guardian, ik neem het ook niet serieus meer.

Voor een onaangenaam gevoel van leegte, zit je in deze topic goed.
Dus je hebt het wel serieus genomen.
Wat heeft je zo snel van je geloof laten vallen?
Ik hoop niet alleen ik, want dat zou ik wel zwak vinden. :D

Laatst bewerkt:
Bewijst weer maar eens wat voor een ongelooflijke onzin het allemaal is. Voor God, Allah of whatever is ieder mens immers 'gelijk' of 'evenwaardig' tot aan de hemelpoort echter, dan word je weer in hokjes verdeeld :rolleyes:

Zouden extremistische Moslims voordat ze in hun hokje geplaatst worden ook door een detectie poortje moeten? :D

Beetje zielig om de spot te drijven met een serieus onderwerp.

De logica van 3 sfeeren is dat ik er niet meer weet.
Nu jij begint over het getal 7, schiet me te binnen dat God in de 7e sfeer zit.
Of 7 hoog achter,.. het is maar hoe je het bekijkt.
Maar ik ga het opzoeken want dit is natuurlijk voor mij intressante sjit.

Nee de gradatie in beloning is niet zo zeer om het geluk te volbrengen maar meer de liefde te volbrengen.
Eigenlijk denk ik dat het een natuurlijk proces is, want liefde komt uit je hart,..als het goed is.

Heb je enig idee waar dergelijke ideeen/getallen vandaan komen?

twee hints:

Zarathoestra & de oorsprong van het woord melancholiek.

Terug
Naar boven