- Waardering
- 9
we zijn alleen gezegend met een kenmerk dat ons enig besef geeft van wat er om ons heen gebeurt. Geniet er van...
Dat is nog makkelijker gezegd als gedaan. En dat komt omdat God mijn inziens een paar steekjes heeft laten vallen toen Hij de wereld creeërde. Ik bedoel, muggen, kom op zeg. Hoe stoned moet je zijn om muggen te creeëren!? Of de builenpest. Of een systeem waarin dieren en mensen gedwongen worden elkaar af te slachten om te kunnen overleven (ooit een vegetarische leeuw gezien?). God heeft een aarde geschapen die mensen onder bepaalde omstandigheden tot uitermate slechte daden dwingt.
Daarom kan ik niet in een God geloven zoals die door Christenen of Mohameddanen wordt voorgesteld. En daarom geloof ik ook niet in een hemel of een hel. Die zaken zijn mijn inziens beter te verklaren vanuit de psychologie van de mens.
Er is in de naam van Christus zoveel ellende aangericht dat de duivel er trots op zou zijn.

Ik zit prima in mijn vel, maar waarom verknal je ieder topic met die ellenlange bullshit postings? Echt buiten jezelf begrijpt niemand er een hol van en eigenlijk wil ook niemand het ook begrijpen. Het gaat echt totaal nergens over.