MuscleMeat

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
we zijn alleen gezegend met een kenmerk dat ons enig besef geeft van wat er om ons heen gebeurt. Geniet er van...

Dat is nog makkelijker gezegd als gedaan. En dat komt omdat God mijn inziens een paar steekjes heeft laten vallen toen Hij de wereld creeërde. Ik bedoel, muggen, kom op zeg. Hoe stoned moet je zijn om muggen te creeëren!? Of de builenpest. Of een systeem waarin dieren en mensen gedwongen worden elkaar af te slachten om te kunnen overleven (ooit een vegetarische leeuw gezien?). God heeft een aarde geschapen die mensen onder bepaalde omstandigheden tot uitermate slechte daden dwingt.

Daarom kan ik niet in een God geloven zoals die door Christenen of Mohameddanen wordt voorgesteld. En daarom geloof ik ook niet in een hemel of een hel. Die zaken zijn mijn inziens beter te verklaren vanuit de psychologie van de mens.

Er is in de naam van Christus zoveel ellende aangericht dat de duivel er trots op zou zijn.

het is gewoon iets wat 1000 de jaren geleden , wijsgemaakt is aan de mensen om hun schrik aan te jagen ofzo , dit is gewoon telkens mee gegaan van generatie naar generatie , is gewoon pure crap , ik heb ook in god gelooft , kheb zelfs 1000x gebid , maar NOOIT heb ik een teken ofzoiets gehad van god , alls waar ik om bidde gebeurde net niet het was altijd maar het slechtte dat uit kwam , dus ofwel is god gewoon een rotte zak ofwel is er gewoon geen god !!
die mensen die er zo zeker van zijn, zijn gewoon veel te bijgelovig !
als die mensen dat leuk vinden enzo... mij geen probleem hoor , dat ze hun gang gaan , iedereen gelooft wel in iets hoor ...

wat raar...............of luisterde GOD gewoon niet, omdat het niet vanuit je hart kwam?

bijna ALLES waarom ik heb gebeden heb ik ook gekregen........soms op een iets andere wijze dan ik verwacht had, maar toch!!

GOD heeft me meer malen een nieuwe job gegeven, terwijl ik soms weinig zin had om te solliciteren.............bij de laatste jobs ben ik gelijk in het 1e gesprek al aangenomen, terwijl mijn huidige job eigenlijk boven mijn kwalificaties ligt!
:D

mja jij bent speciaal he klusmier ! :p

nee eerlijk gezegd kan het mij allemaal niets schelen , is er een god : ok cv dan he
is er geen: ook goed , mss als ik dood ga dat ik het weet , wss niet
mja i dont care :)

@klusmier: maar misschien is bidden wel een self fulfilling prophecy. Dat je bidt betekend dat je iets héél erg graag wilt. In je onderbewustzijn zal je hierdoor stappen ondernemen die vanuit jezelf komen om een bepaald iets te bereiken, je denkt dat het bidden je geholpen heeft, maar in werkelijkheid heb je alleen jezelf geholpen.

@klusmier: maar misschien is bidden wel een self fulfilling prophecy. Dat je bidt betekend dat je iets héél erg graag wilt. In je onderbewustzijn zal je hierdoor stappen ondernemen die vanuit jezelf komen om een bepaald iets te bereiken, je denkt dat het bidden je geholpen heeft, maar in werkelijkheid heb je alleen jezelf geholpen.

dat klopt, daarom vergelijk ik geloof weleens met positive thinking!

;)

maar het werkt ook als je anderen ermee wilt helpen, maar dan moet je overtuigingskracht wat groter zijn!

wat ik raar vind is dat je pas naar de hemel gaat als je in God gelooft en een goed leven hebt geleefd. maar als je een goed leven hebt geleid en niet in God gelooft ga je naar de hel? of heb ik dat verkeerd?

het meest logische is dat er niets is na de dood. denk aan een persoon die een hartaanval krijgt en zijn hart stopt met kloppen. die persoon is dus dood. hij word naar het ziekenhuis gebracht en met behulp van elektrische schokken wordt hij weer tot leven gebracht. herinnert de persoon nog iets van tijd waarin hij 'dood' was? nope.

Hemel en Hel stammen af van godsdienst, dus nee.

Klusmier, je hebt me overtuigd. Het feit dat jij een baan hebt is onomstotelijk bewijs dat God bestaat. Een Christelijke God welteverstaan, want Allah schijnt niet zo goed te zijn in baantjes creeren.

Dat is inderdaad het mooiste, je komt gewoon niks te weten. Lichaam dood is gewoon einde verhaal voor wat wij zien als coherent denken. Het is van een ongekende arrogantie om te denken dat wij als nietige mensjes maar iets voorstellen in dit heelal en dat ons denkwezen iets bovennatuurlijks is dat doorleeft als het stoffelijke aan het vergaan is. We zijn niet goddelijk, we zijn alleen gezegend met een kenmerk dat ons enig besef geeft van wat er om ons heen gebeurt. Geniet er van zolang het kan, voor je het weet is het weer voorbij.

Als je niks meer weet na dit leven, dan is dit gesprek ook zinloos.. en dat is pas echt zinloos !!!
Leven met oogkleppen is ontwetendheid, maar niet per defenitie slechter.
Het duurt alleen wat langer, zo zijn er genoeg zielen die niet meer op aarde zijn,..
En dat je zegt dat je niks te weten komt ontken ik.
Je kan zeker te weten komen,... geloven kan zelfs weten worden.
Maar dat is voor een ongelovige Thomas moeilijk te snappen.
Maar dat is ook niet een discussie punt.

Ik wil je hieronder even zeggen hoe het komt dat de ene meer schijnt te weten dan een ander.

Naarmate we ons waarnemingsgebied uitbreiden tot hogere frequentie-niveaus, gaat een steeds groter deel van de spirituele (niet fysieke)wereld realiteit voor ons krijgen.
Hoe meer we van onze buitenzintuiglijke waarneming gebruik maken en hoe meer we kunnen gaan onderscheiden(wat de spirituele wereld steeds toegankelijker voor ons maakt), des te verder laten we de illusie achter ons en naderen we brahmaan of de verlichting.

De sluier, die de spirituele wereld van de materiele gescheiden houdt.
Door heelwording zal deze sluier uiteindelijk vervagen en verdwijnen.
Een ander belangrijk punt is dat ons zelfbeeld dit gebaseerd is op wat wij als werkelijk aannemen, met de verruiming van onze wekelijkheid meegroeit.

Dus als onze wekelijkheid groter wordt, worden wij dat ook.
Binnen het leven hebben we een beperkt zelfbeeld.
De definitie van wie we denken te zijn is gebaseerd op ons beperkte uitzicht op de realiteit.
Daarbuiten is zelfbeeld mogelijk zonder begrenzingen uiteindelijk uitkomt bij of samenvalt met god.
We zijn zelf de sluier tussen wie we denken te zijn en wie we werkelijk zijn.

Deze sluiers(tussen spirituele en materiele wereld, tussen wat we denken te zijn en wat we werkelijk zijn)in feite een en dezelfde zijn.
Het is ook de sluier tussen wat wij leven en dood noemen.

Als we weten dat wij geest zijn.
De dood niet langer het einde van het leven; we verlaten eenvoudig ons fysieke lichaam, het voertuig dat we als geest in de eerste plaats geschapen hebben om te kunnen incarneren.
Bij onze dood wordt de sluier weggetrokken en gaan we terug naar huis, naar wie we werkelijk zijn.
Binnen het kader van de evolutie kunnen we eenvoudig spreken over het vermogen om ons venster te vergroten.
Mensen zijn geneigd hun waarnemingen niet serieus te nemen als deze afwijken van en verder gaan dan het geijkte, ofwel buiten het gebied van "normaal"

Naarmate de mensheid voortgaat op haar weg door de evolutie de waarnemig wijder en wijder.
Het is de bedoeling onder meer dat uiteindelijk de gehele menselijke waarneming de top van zijn waarneming functioneert met bereik van alle frequenties.
Als je voortgaat je waarneming te verruimen door je te ontwikkelen, manifesteert een steeds groter deel van het universum zich aan je en benader je steeds dichter de universele eenheid.
In zekere zin kom je dan weer thuis.

Doordat de waarneembare wekelijkheid zich voortdurend uitbreidt, kan en zal de mens zelf gaan beslissen op welk frequentieniveaus binnen het manifeste universum hij zijn waarnemingen richt, en zelfs op welke niveaus hij wil leven.
Langs deze weg krijgt hij inzicht in impliciete orde.
Dit proces is het spel dat leven heet, zou je kunnen zeggen, de mens heeft dan de staat van verlichting bereid die ene van vele.

Mijn ziel zegt: help me mijn weg te vinden naar het heilige der heiligen, naar de vrede aller tijden, naar de wind die waarheid fluistert door de eeuwen heen.

wat ik raar vind is dat je pas naar de hemel gaat als je in God gelooft en een goed leven hebt geleefd. maar als je een goed leven hebt geleid en niet in God gelooft ga je naar de hel? of heb ik dat verkeerd?

het meest logische is dat er niets is na de dood. denk aan een persoon die een hartaanval krijgt en zijn hart stopt met kloppen. die persoon is dus dood. hij word naar het ziekenhuis gebracht en met behulp van elektrische schokken wordt hij weer tot leven gebracht. herinnert de persoon nog iets van tijd waarin hij 'dood' was? nope.

Ja dat heb je verkeerd, het is niet zo zwart/wit.
We gaan allemaal naar de hemel en we gaan allemaal naar de hel... en terug. :D

dat klopt, daarom vergelijk ik geloof weleens met positive thinking!

;)

maar het werkt ook als je anderen ermee wilt helpen, maar dan moet je overtuigingskracht wat groter zijn!

Bidden is niet meer dan praten tegen jezelf,.. kan ook wel kloppen als je zelf deel uitmaakt van die God.

Laatst bewerkt:
Ik wil dood, MB bedankt.

DE DOOD !

De dood is niet wat wij ervan denken, het is een overgang van de ene staat van bewustzijn naar een andere.
Wij zijn al doodgegaan door te vergeten wie we zijn.
Die aspecten van onszelf die we vergeten zijn, zijn afgescheiden van de wekelijkheid en we zijn geïncarneerd om ze ons weer in herinnering te brengen.
Om ze terug te vinden.
Hoewel we de dood vrezen, zijn we in feite al gestorven en vinden we juist in de herintegratie met ons grotere wezen het incarnatieproces meer leven.
Het enige dat sterft is de dood!

Het is je eigen muur die je scheidt van de waarheden.
Wat wij dus dood noemen, is in wekelijkheid een overgang naar het licht.
Als je bewustzijn uitbreidt, lost de muur tussen die twee werelden, de spirituele en de fysieke werkelijkheid op
Dus de dood lost iets op, het is niets anders dan het oplossen van de muur van illusies als je klaar bent om verder te gaan.
En wie je bent wordt heromschreven als een grotere wekelijkheid.
Je bent nog steeds je individuele zelf.
Je fysieke lichaam sterft, maar jij begeeft je naar een ander werkelijkheidsniveau.
Het wezen van je zelf behoud je voorbij je lichaam, voorbij je incarnatie.
En als je je lichaam verlaat, voel je een gouden lichtpunt; maar je voelt nog steeds jezelf.
Na het doorlopen van het rad van incarnaties op het aardse niveau, gaat de verlichting op een andere manier door.
Wij zijn ons aan het zuiveren op weg naar god.
Er is een oneindig aantal stadia.
Nu kun je alleen maar een beperkte ruimte voorstellen omdat je waarnemingsvermogen niet ruim genoeg is.
Hoe verlichter je wordt, hoe meer je kunt waarnemen.
Er is werkelijk geen eind aan.
Je fysieke wekelijkheid gaat naar een andere fase over, transformatie die niet meer met pijn verbonden is..... IK WIL OOK DOOD !!!! :D

Of je Christen, Zen Boeddhist bent, Islamiet of Jood
Er is leven, er is leven na de dood
Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood

refr.:
Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood)

Eet gerust wat Engels rundvlees bij je groente of op brood

Als je weg wilt uit Tirana, pak eens voor de gein de boot

refr.

Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest
En m'n vader kan het weten, want die is er geweest

Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot
Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot

refr.

Heb je je doodsangst overwonnen
Wordt het alle dagen feest
Dus vandaag maar vast begonnen
Voor je 't weet, ben je er geweest

refr.(2x)

Er is leven, er is leven na de dood (2x)

I believe that dreams do come true

I believe there's destiny for me and you

I believe that good things come to those who wait

I believe love never arrives too late

I believe in what I do

I believe I believe in you

I believe in what was ment

i believe in the time we spend

I believe that was no wast of time

I believe all wil be fine

I believe do you see?

I believe not you ..just me !

Leuk Musclebear maar het het enige wat je hebt zijn teksten, die vooral van andere mensen die het idee hebben meer te zien maar ondertussen gewoon meer willen zien en daarom alle mogelijke dingen als bewijs gebruiken om hun gedachtengang te onderbouwen

Jij kraamt zulke lange stukken onzin uit die allemaal nergens over gaan en toch ben je er zo van overtuigd, dat alleen al is teken genoeg dat het allemaal in hoofd zit

Ik maak er zo een einde aan, het houdt maar niet op met de verbale diarree van MB.

Leuk Musclebear maar het het enige wat je hebt zijn teksten, die vooral van andere mensen die het idee hebben meer te zien maar ondertussen gewoon meer willen zien en daarom alle mogelijke dingen als bewijs gebruiken om hun gedachtengang te onderbouwen

Jij kraamt zulke lange stukken onzin uit die allemaal nergens over gaan en toch ben je er zo van overtuigd, dat alleen al is teken genoeg dat het allemaal in hoofd zit

ok,..maakt niet uit joh.
Bedankt voor je mening. :thumbs:

Laatst bewerkt:
:roflol: Ik zit prima in mijn vel, maar waarom verknal je ieder topic met die ellenlange bullshit postings? Echt buiten jezelf begrijpt niemand er een hol van en eigenlijk wil ook niemand het ook begrijpen. Het gaat echt totaal nergens over.

Zie het als opbouwende kritiek, ook al ziet het er nu enigzins afbrekend uit.

Terug
Naar boven