AndroidHealthClinic

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
voor m'n geboorte was er niks dus zal er na m'n dood ook wel niks zijn...

lijkt me logisch

Je gaat dood, klaar. Je zult niet in de hemel of hel komen, niet gereincarneerd als lily thai der slipje. Dromen zul je ook niet, dat doe je alleen als je hersenen nog actief zijn. Ik denk dat je hier vooral niet diep bij moet nadenken, je zult nog teleurgesteld worden [al heb je dat dan toch niet meer door].

bwahahaha !!

dat filmpje van de regenboog :roflol:

voor m'n geboorte was er niks dus zal er na m'n dood ook wel niks zijn...
voila zo is het
lijkt me logisch

Je gaat dood, klaar. Je zult niet in de hemel of hel komen, niet gereincarneerd als lily thai der slipje. Dromen zul je ook niet, dat doe je alleen als je hersenen nog actief zijn. Ik denk dat je hier vooral niet diep bij moet nadenken, je zult nog teleurgesteld worden [al heb je dat dan toch niet meer door].

idd

zie niet in waarom iedereen zo graag leven na de dood wil, stel je voor; een eeuwigheid van gezeur en verveling en je kan jezelf niet eens meer van kant maken :suicide:

Wees blij dat je het gehad had, en die miljarden zaadcellen die dagelijks afsterven in de teelbal van je vader niet. Geef ze een vinger en ze willen onmiddelijk de eeuwigheid.

Dit komt gewoon voort uit je eigen geweten in je diepste bewustzijn, hemel of hel is gewoon in je hoofd een balans waar je diep nadenkt over waarin succesvol bent geweest in het leven en waar je gefaald hebt of steken laten vallen. De kant van de balans die de doorslag geeft, daar zal je na je dood met je bewustzijn naar toe keren en die staat voor eeuwig houden.

Let wel, deze gedachtegang komt voort uit het bewustzijn op het moment dat je in leven bent, net als religie uit voortgevloeid is uit levend bewustzijn.

Voor m'n geboorte was ik er niet, na dood is dat niet veel anders. Zolang je een bewustzijn hebt, oordeel je over iets zonder bewustzijn. En je hebt een ego, en dan kun je als mens enkel subjectief en individueel tegen dood aankijken. Waar de raarste gebeurtenissen tot stand meekomen zijn in deze wereld. ;):(

Verder is er bij ieder mens weerstand, angst. Zelfs bij de zo overtuigde Saddam Hoessein die unaniem wist dat hij naar 70 heilige maagden zou reizen.

Denk dat het overlevingsinstinct gekoppeld aan ons menselijk leven de beste wijzer is om aan te geven dat iets wordt veruild voor niets.

Het lijkt me sterk, hoe kun je nu als god bepalen wie er in de hemel komt en wie in de hel.
God heeft die mensen toch zelf gemaakt.

Maar laten we even wachten op klusmier :cool:

als God alwetend is, kon hij voorzien wat er met zijn creatie ging gebeuren, welke mensen het foute pad opzouden gaan om zo in de hel te belanden.
Een gruwelijker wezen kan ik mij amper voorstellen.

Ik ben al tot de conclusie gekomen (voor mezelf dan) dat elke seconde dat ik over de dood of over het hiernamaals enz denk een verloren seconde is...

Je geraakt er toch niet uit en je gaat vroeg of laat dood.

Heb er genoeg over nagedacht. Je kan beter aan Carmen Electra haar borsten denken.

Dit komt gewoon voort uit je eigen geweten in je diepste bewustzijn, hemel of hel is gewoon in je hoofd een balans waar je diep nadenkt over waarin succesvol bent geweest in het leven en waar je gefaald hebt of steken laten vallen. De kant van de balans die de doorslag geeft, daar zal je na je dood met je bewustzijn naar toe keren en die staat voor eeuwig houden.
.

Voor eeuwig aanhouden? denk dat er gewoon weg geen sprake meer zal zijn van een of andere vage herinnering.

Ik ben al tot de conclusie gekomen (voor mezelf dan) dat elke seconde dat ik over de dood of over het hiernamaals enz denk een verloren seconde is...

Je geraakt er toch niet uit en je gaat vroeg of laat dood.

Heb er genoeg over nagedacht. Je kan beter aan Carmen Electra haar borsten denken.

idd mmmmmmm! :meal:

Zelf ga ik er van uit dat het hele besef en de continuiteit van het IK-zijn een grote illusie is, eentje die vanuit evolutionair standpunt heel krachtig is.
Het zorgt voor zelfbehoud en zal op termijn een succes blijken te zijn bij de genenoverdracht (waar het uiteindelijk allemaal rond draait)
Zelfs bij primitievere diersoorten zoals bijen is er een vage vorm van zelfbewustzijn en dus zelfprotectie tegenover alles dat niet tot zijn fenotype behoort.

Stel dat je uit je gehele ervaringswereld je Ik wil filteren, je begint met alles wegtehalen dat niet tot je lichaam behoort, daarna je ledematen, je romp enz. totdat je enkel je hersenen over houdt, geleidelijk aan verwijder je elke cel die niet in staat voor het "IK", uitendelijk hou je niets meer over.
het zelfbewustzijn is gewoon de hele samenwerking van het modulair systeem van neurofysiologische activiteit, niets anders, geen vonkje dat zich ergens in het hokje bevindt en het lichaam stuurt.

als je blijft denken dan kom je uit bij de big bang of een god ofzo (een begin/ een kracht)
Waaruit is die dan ontstaan... uit niets?

dus er komt iets uit niets en dat maakt niets ook iets

back to the boobies :p

:hahaha: gij bij uw boobies altijd ! :p

idd ! :)

als je blijft denken dan kom je uit bij de big bang of een god ofzo (een begin/ een kracht)
Waaruit is die dan ontstaan... uit niets?

dus er komt iets uit niets en dat maakt niets ook iets

back to the boobies :p

Urbanus heeft het ooit mooi omschreven met; "In den beginne was er niets... ... en toen ontplofte dat ook nog."

:D

Terug
Naar boven