MuscleMeat

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dames, heren, trouwe loglezers, occasionele binnenwippers;
Vandaag was de laatste training van 2010 (duh).
Beetje rug nog aangepakt (in navolging van woensdag) en borst gefrituurd. Nice intensity.

*deadlift (incl. BB)
10x50
10x90
5x130
10x100
alles beltless

*benchpress (incl. BB)
10x50
10x90
5x120
3x130 (laatste rep lichte spot)
5x100
benchen na deadlift is zwaar (conditioneel dan, aangezien mijn conditie beneden peil is)

*incline dumbbell press
10x28kg DB
10x36kg DB
9x40kg DB + 5x24kg DB superset
10e rep kreeg ik mijn linkerarm gewoon niet meer gestrekt. Superset was er helemaal te veel aan. 24kg dumbbells voelden fokking zwaar.

*cable flyes
10x30 per hand
10x40 per hand
10x30 per hand
20x30 per hand

Afsluiter voor rug - pompen die hap

*seated cable rows (smalle greep)
12x80
12x80
12x80

Komend weekend wordt er niks getraind, alleen gerust en gegeten.
Vanavond is 'catabool' my middle name.
Gegroet en tot in 2011, waarin de trainingen ongetwijfeld verder gaan.

Dikke training hoor kerel. Ziet er goed uit! Beste wensen alvast en volgend jaar terug knallen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
goede jaarwisseling kerel!!!

• #1.084
goede jaarwisseling kerel!!!

Jij ook! (ondertussen al wat te laat maar kom)
En jawel, de nodige alcohol heeft gevloeid tijdens oudejaar. Op het eind van de avond overgeschakeld op water en voor het slapengaan een night protein :o

Vandaag schouders/buik in de homegym getraind.

*seated barbell press (incl. BB)
2x15xBB
5x40
5x40
5x60
5x60
5x70
5x75
3x80
3x80
5x60
5x60

Doe deze normaal nooit - duurde even vooraleer ik het bankje juist had opgesteld. Had wel de indruk dat het mijn schouders goed aanpakte. Zeker voor herhaling vatbaar.

*clean & press (incl. BB)
5x60
5x60

Ook een nieuwkomer (heeeeeeel lang geleden wel eens gedaan). Voelde niet lekker in de polsen. Lijkt me eerder een oefening om als eerste oefening te doen wanneer alles nog fris is. Derde set had ik al geen zin meer in :D

*barbell shrugs (incl. BB)
15x100
15x100
15x100

*side raises met 5kg schijf (staand)
15x pumpz
15x pumpzz
15x pumpzzz

Buik ->

*leg raises met kettingen
12x
12x
12x heavy stuff!

*side bends (36kg dumbbell)
10R10L
10R10L
10R10L

*crunches
25x
25x

Matige training, niks buitengewoons.
2x3x80 op seated barbell press vond ik zelf niet slecht. Voelde gewoon lekkah

• #1.085
Benen/triceps @ homegym.
Zweten geblazen terwijl het buiten vriest.

*front squat (incl. BB)
2x10xBB
3x60
3x60
3x80
3x80
3x90
3x90
5x60
5x60

Over een tijdje eens triples met 100 uitproberen.

*SLDL (incl. BB)
15x60
12x75
12x75

Voelde bij deze oefening een vervelende pijn onderaan mijn achterhoofd. Heb dit al sinds maandag (maar voel het enkel bij bepaalde oefeningen). Voor de rest totaal geen last van maar vind het wel een vreemde plaats om 'pijn' te hebben. Niet in de nek maar echt op mijn achterhoofd... Heb ik daar spieren zitten? :-)

*seated calf raises (incl. BB)
25x120
25x120

Triceps ->

*smal bankdrukken (incl. BB)
10x80
10x80
10x80

30 reps met 80kg yes sir

*rock & rolls (L+R tegelijk)
8x20kg DB
8x20kg DB
8x20kg DB

*incline EZ bar skull crushers (incl. EZ bar)
Niet tot op het voorhoofd zoals ik gewoonlijk doe maar echt tot achter het hoofd laten zakken.
10x27
10x39
10x44 goeie rek!

Al bij al bevredigende training, afgezien van het ongemak aan mijn hoofd. Had graag wat zwaarder gegaan op die SLDL.

Voelde bij deze oefening een vervelende pijn onderaan mijn achterhoofd. Heb dit al sinds maandag (maar voel het enkel bij bepaalde oefeningen). Voor de rest totaal geen last van maar vind het wel een vreemde plaats om 'pijn' te hebben. Niet in de nek maar echt op mijn achterhoofd... Heb ik daar spieren zitten? :-).

wel wat lager...maar niet zo hoog als jij bedoelt, misschien toch is na laten kijken gozer.

lekkere trainingen verder!

• #1.087
wel wat lager...maar niet zo hoog als jij bedoelt, misschien toch is na laten kijken gozer.

lekkere trainingen verder!

Het is erin geschoten tijdens mijn clean & press van maandag. Dus zal wel ergens iets geforceerd hebben. Moest het niet overgaan dan gaat mijn hoofd in het gips.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik denk dat je traps geforceerd heb denk ik
ik herken het een beetje
jij deed na de bb press een clean en press

ik deed toen een powercleans en pushpress
het schijnt dat een beetje overkill is voor je traps

nice picture

• #1.089
ik denk dat je traps geforceerd heb denk ik
ik herken het een beetje
jij deed na de bb press een clean en press

ik deed toen een powercleans en pushpress
het schijnt dat een beetje overkill is voor je traps

nice picture

Thanks doctor Ove :)
Het gevoel zit echter niet in mijn trap(s) maar echt aan mijn hoofd, zo ongeveer waar je schedel een bolling heeft naar beneden... Beetje bizar moet ik zeggen. Feit is wel dat het lijkt alsof er iets niet goed is gegaan. Beetje uitkijken en we zien verder wel. Moet wel toegeven dat die C&P overkill was na de seated barbell press :o

Je traps lopen hoger door dan je denkt. Er is dus een grote kans dat de oorzaak van je probleem toch daar ligt. Uit eigen ondervinding weet ik dat traps een gevoelige spier is en als ik naar je delt/traps training kijk, verbaast het me niet dat je nu een naar gevoel hebt bovenin je trapezius.

Tip: oppassen met het overkillen van je shrugs, daar vallen chicks nietmeer voor. Démodé = Démodé brah ! :D

250px-Trapezius_Gray409.jpg

Je traps lopen hoger door dan je denkt. Er is dus een grote kans dat de oorzaak van je probleem toch daar ligt. Uit eigen ondervinding weet ik dat traps een gevoelige spier is en als ik naar je delt/traps training kijk, verbaast het me niet dat je nu een naar gevoel hebt bovenin je trapezius.

Tip: oppassen met het overkillen van je shrugs, daar vallen chicks nietmeer voor. Démodé = Démodé brah ! :D

Sterker nog, je traps zitten vast aan een vlies dat over je hoofd loopt ...

Ik ben eens, na 3 dagen echt barstende hoofdpijn, naar de dokter geweest. Dacht dat ik een tumor ofzo had,
zo'n zeer deed het. Dokter zei gewoon dat mijn traps overbelast waren. Stonden strak en trokken zo dat vlies
te strak over mijn hoofd aan. En daardoor dus die hoofdpijn.

jullie hadden het niet beter kunnen verwoorden
ik had iets specifieker moeten zijn

• #1.093

ahaaaa nu wordt alles duidelijk - het 'ongemak' zit echt daar waar het rode stukje stopt aan de schedel. Nooit gedacht dat die traps zo hoog door liepen... Anatomy for beginners JWT!
Dat traps démodé zijn daar kan ik mee akkoord gaan. Chickies hosselen gebeurt met biceps en buik :cool:

Sterker nog, je traps zitten vast aan een vlies dat over je hoofd loopt ...

Ik ben eens, na 3 dagen echt barstende hoofdpijn, naar de dokter geweest. Dacht dat ik een tumor ofzo had,
zo'n zeer deed het. Dokter zei gewoon dat mijn traps overbelast waren. Stonden strak en trokken zo dat vlies
te strak over mijn hoofd aan. En daardoor dus die hoofdpijn.

Klinkt logisch, maar je moet het maar weten hé.
Ik ga het even afwachten of ik er komende trainingen nog last van heb (waarschijnlijk bij rugtraining) aangezien ik het bij de SLDL fel voelde. Go easy on the trekbewegingen.

---------- Toegevoegd om 08:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

jullie hadden het niet beter kunnen verwoorden
ik had iets specifieker moeten zijn

Je bent nog steeds welkom in mijn log hoor Ove :sukkeltje:

Happy new year big guy. Dikke lifts gewenst voor het nieuwe jaar.

• #1.096
Training van vanavond is verplaatst naar morgen :-(
Morgen komt ook mijn dumbbell rek binnen van Helisports. I LIKE!

kroon-dr-14.jpg

Ik probeer momenteel ook ergens 2e hands dumbbells van 32 en 34kg op de kop te tikken + een reeks gloednieuwe dumbbells 42.5 - 45 - 47.5 - 50kg
Is een hele investering maar is wel voor de rest van je leven jouw eigendom.

• #1.097
Dumbbell rek is vandaag aangekomen. Morgen dat ding eens ikea-gewijs in elkaar draaien :-)
Vandaag door tijdsgebrek enkel borst kunnen trainen. Rug/biceps zal dan voor morgen zijn. Niet mijn favoriete combinatie maar ja...

Borst wel goed opgepompt met redelijke weights en toch lekker volume. Die nieuwe pre-workout MaximizeV2 is de shizzle. Trainen als een gefocuste gek.

*paused benchpress (incl. BB)
2x15xBB opwarming (unpaused)
5x60
5x60
3x80
3x80
3x110
3x110
3x110
5x100 touch&go
5x100 touch&go

*dumbbell press vlakke bank
10x36kg DB
10x30kg DB
10x30kg DB

*incline benchpress (incl. BB)
5x60
5x80
5x80
5x80
5x80
5x80
5x60
5x60
5x60
5x60

Need I say dat de pomp na 50 incline reps best wel te pruimen was?

Morgen naar de gym als alles meezit. Beetje deadliften en hopen dat mijn geforceerde trap niet gaat opspelen. Daarstraks tijdens het trainen voelde ik het een beetje maar het stoorde niet echt.

• #1.098
Rug/biceps @ gym

*deadlift (incl. BB)
10x50
10x50
5x90
5x90
5x120
5x120
alles beltless

*dumbbell rows
10R10L 40kg DB
10R10L 45kg DB
10R10L 50kg DB

*lat pulldown smalle greep
10x80
10x80
10x60
10x60

Biceps ->

*seated dumbbell curls
5L5R 20kg DB
5L5R 20kg DB
5L5R 20kg DB

*one arm dumbbell preacher curls
8R8L 16kg DB
8R8L 20kg DB
10R10L 14kg DB

*EZ bar curls (bovenhands, excl. EZ bar)
12x20
10x30
5x30 bovenhands + 5x30 onderhands superset
5x30 bovenhands + 5x30 onderhands superset

Goed genoeg voor een zondagvoormiddag.
Morgen zeker en vast een dagje rust.

• #1.099
Kleine update van de homegym.
Dumbbell rek ineen gedraaid en 2 paar dumbbells bijgekocht (2e hands).
Heb nu dumbbells van 30-32-34-36-38 kilo.
Als het goed is komen er in de zeer nabije toekomst nog wat zwaardere kalibers bij :-) I'm talkin' vanaf 42.5kg en meer.

Squatrack ben ik heel tevreden van. Is er eentje van Body Solid. Heb ook nog wat 30mm materiaal maar dat is niet echt de moeite om te fotograferen.

Nette dumbbell rek, mooie toevoeging aan de gym :thumbup:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven