AndroidHealthClinic

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bands op de DL zijn super goed voor je coordinatie omdat je in 1 vlotte snell beweging moet doortrekken om niet door de band in de grond te worden getrokken.
Je moet de spanning van de band te snel af zijn door zo explosief mogelijk van de grond af te trekken om het anders te zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
Bands op de DL zijn super goed voor je coordinatie omdat je in 1 vlotte snell beweging moet doortrekken om niet door de band in de grond te worden getrokken.
Je moet de spanning van de band te snel af zijn door zo explosief mogelijk van de grond af te trekken om het anders te zeggen.

Klinkt logisch. Voelde lekker. Ook vreemd gevoel wanneer de barbell opeens een pak zwaarder wordt bij de lockout.

• #1.343
Na 2 dagen rust max effort UB in de homegym.

*paused benchpress + 2 chains (incl. BB)
3x60 + 2 chains
3x80 "
3x100 "
3x110 "
1x120 "
1x130 "
1x135 " (filmpje)
en
10x100 paused, zonder chains (filmpje)

*face pulls met light band
12x
12x
12x

*skull crushers (incl. EZ bar)
8x45
8x45
8x45

*upright rows (incl. EZ bar)
8x45
8x45
8x45

*shrugs (incl. BB)
10x60 langs achter
10x100 langs achter - voelde onwennig
10x100 langs voor

*dumbbell press hammer grip (30kg dumbbell)
10x
10x
10x

De kettingen zijn misschien niet 100% correct vastgemaakt, graag hoor ik tips.
Ik voel wel degelijk een extra belasting naargelang de bar stijgt. Misschien moet ik ze zo vastmaken dat er meer ketting de grond op gaat bij het zakken?
Die bench 1RM gaat er zo aan binnenkort :-)
PS de lucht die bij het eerste filmpje naar buiten wordt geperst komt wel degelijk uit mijn mond hehe

http://www.youtube.com/watch?v=GA5eqahFe70

http://www.youtube.com/watch?v=1WtD1Jpqghk

Als je een hulpkettinkje gebruikt en de dikke chains nog eens dubbel doet haal je volgens mij veel meer uit de chains

Geen spotter?

• #1.346
Als je een hulpkettinkje gebruikt en de dikke chains nog eens dubbel doet haal je volgens mij veel meer uit de chains

Thanks voor de tip. Eén dezer dagen eens shoppen voor extra kettingen.

Nee als ik thuis train train ik meestal alleen. Falen was geen optie bij de 135 want had de sluitingen erop hangen :o Geeft weer een mentale boost om de klus te klaren.
Binnenkort is mijn trainingspartner terug en dan wordt er ècht gemaxt :)

Zag er soepeltjes uit die BP, paused ook. Hoe hoog staat je 1RM momenteel?

• #1.348
Zag er soepeltjes uit die BP, paused ook. Hoe hoog staat je 1RM momenteel?

Heb een hele tijd geleden wel eens 160 touch & go gedrukt.
Met banken heb ik de laatste tijd wat aan techniek gewerkt (oa spanning houden) en heb het gevoel dat het wat makkelijker gaat allemaal :)

Hoeveel kg is dat dan, die 135kg met die chains?

• #1.350
Hoeveel kg is dat dan, die 135kg met die chains?

Als ik eerlijk moet antwoorden - geen idee!
Er hangt een behoorlijk stuk van de ketting x2 aan de bar, gok op misschien 135 + 8kg ongeveer...? Ik zou het pas kunnen weten als ik de kettingen weeg en ze volledig aan de bar hang maar heb dat nog niet uitgeprobeerd.

Die chains wegen normaal 4-5 kg per stuk dus 16 kg zou ik zeggen. Je moet ze zoals sanca zegt met een hulpketting spannen zodat als je toucht de kettingen volledig de grond raken.
Goeie trainingen man !!

Biejest gebruikt van die plastic chains die ze soms als goedkope afrastering gebruiken.

Just mirin' :)

• #1.353
Die chains wegen normaal 4-5 kg per stuk dus 16 kg zou ik zeggen. Je moet ze zoals sanca zegt met een hulpketting spannen zodat als je toucht de kettingen volledig de grond raken.
Goeie trainingen man !!

thanks - hulpketting to the rescue!

Biejest gebruikt van die plastic chains die ze soms als goedkope afrastering gebruiken.

Just mirin' :)

It's official, vandaag ga ik die kettingen eens wegen.
Al die haturzz met hun praatjuzZ ;)

Netjes man.
Wat Sanca zegt over je kettingen, doen.
Zorg er wel voor dat er altijd een beetje ketting op de grond blijft in de hoogste stand ivm stabiliteit.
Ben benieuwd naar je nioeuwe 1RM.

• #1.355
Netjes man.
Wat Sanca zegt over je kettingen, doen.
Zorg er wel voor dat er altijd een beetje ketting op de grond blijft in de hoogste stand ivm stabiliteit.
Ben benieuwd naar je nioeuwe 1RM.

O nee straks moet ik onder druk presteren :o
Ben ook benieuwd. Als de tijd rijp is ga ik ervoor.

Vandaag opgestaan met redelijk houten kop. 4 of 5 vodka-cola's gedronken maar het was gezellig. Stond vandaag dynamic effort LB op het programma. Dacht "easy going" maar toen ik het schema bekeek besefte ik dat er vandaag toch wat gewicht verzet moest worden :D De garage in en spelen maar.

*wide stance box squat against choked lights (incl. BB)
2x2x65
2x2x80
2x2x95
2x1x110
2x1x120

*parallel box squat (incl. BB)
5x60
5x80
5x100
5x110 kreeg last van verzuring en volgende set boezemde al angst in
5x120 verstand op nul en kiek 'm goan dan

*speedpulls sumo (incl. BB)
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120

*pull through met green band
15x
15x
15x

*leg raises (liggend)
3x15

*seated calf raises (incl. BB)
20x120
20x120
20x120

3e week WSB zit erop.
Gaat goed. Ben al een tijdje niet meer in de gym geweest waar ik normaal ga (kan daar niet squatten of fatsoenlijk bands gebruiken). Ben er zeker van dat ik de apparaten sloop als ik nog eens ga :cool:

Hahaha!
Slopen die handel dan!

• #1.357
Hahaha!
Slopen die handel dan!

Komt goed :p

Vandaag DE UB getraind. Dit is de 4e week van mijn WSB schema. Ben overgegaan naar een nieuwe 'wave' zoals dat blijkbaar heet. Paar andere assistance oefeningen erin en ook andere bands gebruiken.

*speedbench against choked lights (voorheen choked mini's), incl. BB
wijsvingers op de ringen
3x80 + C.L.
3x80 "
3x80 "
middelvingers op de ringen
3x80 "
3x80 "
3x80 "
ringvingers op de ringen
3x80 "
3x80 "
3x80 "
De laatste tijd heb ik het beste gevoel bij ringvingers op de ringen. Zo voelt de barbell het best aan.

*pushpress (incl. BB)
5x60
5x60
5x60
5x60
5x60

*barbell rows (incl. BB, bovenhands)
12x65
12x65
12x65
12x65
bij elke set grip een beetje breder

*EZ bar skull crushers (incl., vlakke bank)
10x35
10x35
10x35
10x35
10x35

*EZ bar curls (incl.)
10x35
10x35
10x35

*reverse barbell curls (incl.)
20x30
20x30
20x30
armen waren gewoon op!

Deze training een nieuwe supp geprobeerd. Ben wel fan van pre workouts maar als ik laat thuis train kan ik de meeste energizers wel missen.
Vandaar deze keuze ->
zmij5i.jpg

Zweten als een paard. Begon wel pas halfweg de training te werken maar heb dan ook in een rotvaart getraind. Bovenstaand volume in 40 minuten.

Goed bezig, "Mr. Westside" :D
De gewichten die je plaatst zijn "altijd" incl. barbell, dus dat hoef je niet steeds te verduidelijken hoor. ;)

• #1.359
Goed bezig, "Mr. Westside" :D
De gewichten die je plaatst zijn "altijd" incl. barbell, dus dat hoef je niet steeds te verduidelijken hoor. ;)

Ooit komt er een dag dat ik de termen 'incl. BB' vergeet te vermelden en net dàn zal er iemand vragen: "hé biejest, die gewichten in je log, is dat met of zonder de barbell inbegrepen?" Mijn antwoord zal dan zijn: "je moet je kop houwe jonge, normaal zet ik dat er altijd bij maar ben het deze keer toevallig vergeten!"
Om zulke benarde situaties te vermijden zet ik het er gewoon elke keer lekker bij. Ik ben een gewoontedier dat moeilijk dingen afleert :p

Het staat niet zo "cool"...
Een beetje of je helemaal "nieuw" bent in de sport...
Dat strookt niet met "Mr. Westside" vind ik. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven