Fitness Seller

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ooit komt er een dag dat ik de termen 'incl. BB' vergeet te vermelden en net dàn zal er iemand vragen: "hé biejest, die gewichten in je log, is dat met of zonder de barbell inbegrepen?" Mijn antwoord zal dan zijn: "je moet je kop houwe jonge, normaal zet ik dat er altijd bij maar ben het deze keer toevallig vergeten!"
Om zulke benarde situaties te vermijden zet ik het er gewoon elke keer lekker bij. Ik ben een gewoontedier dat moeilijk dingen afleert :p

I really laughed out loud there :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
DE LB vandaag.
Best wel afzien met 2 soorten bands aan de barbell. De 'normale' squat erna was weer even wennen want dat was al weken geleden :-) Bij het unracken had ik wel de indruk dat de gewichten lichter aanvoelden dan een tijdje geleden.
En kijk eens Hummer - nergens 'incl. BB' geschreven :-)

*wide stance box squat + choked mini's + choked lights

opwarming 10xBB + 4 bands

10 sets van 2x60kg + de bands

Zodra je de barbell uit het rack neemt dwingen de bands je om te gaan zitten en bij het rechtstaan verhinderen ze je om naar boven te komen. Gotta love it. Is een heel verschil met choked mini's alleen...

*squat
5x50
5x70
5x90
5x110
5x120 (belt)
Als 2e oefening vond ik dit best wel zwaar.

*ham curls tegen light band
20x
20x
20x

*leg raises + crunches superset
15-15
15-15
15-15

*standing barbell calf raises
20x60
20x60
20x60

Zijn de gewichten inclusief de barbell?

:roflol: love this

• #1.366
Vandaag nog eens in de gym gaan trainen dus wat afgeweken van ME LB, hetgeen vandaag de bedoeling was. Hamstrings, billen en kuiten waren nog altijd stijf van woensdag maar toch moest er gedeadlift worden. In de buurt van mijn PR gekomen, en dat met stijve benen = indicatie dat PR binnenkort zal sneuvelen op een frisse dag.

*deadlift
10x50
5x80
3x110
3x140
1x170 belt (PR=175)
10x110

*dumbbell rows
10R10L 40kg DB
10R10L 50kg DB

*seated cable row smalle greep
10x98
10x98
10x98

*hyper extensions
10x +15kg
10x +15kg
10x +15kg

*Snel nog een setje deadlift 10x110 meegedaan met een kennis.

*machine crunches
3x10xfull stack

*penlay rows (1ste keer ooit)
10x50
10x70

Beetje een chaotische training. Morgen gaat de zweep er weer op met ME UB van WSB...
o.a met benchen tegen choked lights en choked mini's.

Laatst bewerkt:
Go for it! ;)

• #1.368

Zal ik doen man.
En weer een filmpje schieten als het goed is.
Bench ligt me alleszins beter dan deadlift :)
Die 180 deadlift moet er over een paar weekjes toch aankomen, anders ga ik tennissen ofzo... Heb gewoon schrik om mezelf naar de klote te trekken - misschien dat ik daardoor zo traag vooruitga op deadlift. Who knows.

Ik heb dat ook, maar dat komt omdat ik heel lang een blessure heb gehad in mijn rug...
Rustig opbouwen en je zal geen probleem hebben man. ;)
Gewoon lekker door buffelen.

• #1.370
Ik heb dat ook, maar dat komt omdat ik heel lang een blessure heb gehad in mijn rug...
Rustig opbouwen en je zal geen probleem hebben man. ;)
Gewoon lekker door buffelen.

Ik heb ook ooit een nasty rugblessure opgelopen tijdens een verhuis (voor ik serieus trainde). Is sindsdien enkele keren teruggekomen dus wil altijd wel een beetje voorzichtig blijven. Liever rustig aan dan mijn eigen sokken bijna niet meer kunnen aantrekken ;)

Ik tijdens het Squatten...
Verschoven tussenwervel...
Mijn sokken kan ik met veel moeite dankzij mijn pens nog net zelf aantrekken. :o

• #1.372
Ik tijdens het Squatten...
Verschoven tussenwervel...
Mijn sokken kan ik met veel moeite dankzij mijn pens nog net zelf aantrekken. :o

haha. Pens is zo'n lelijk woord. Ik noem het een 'horeca-gezwel'... ;)

Deze voormiddag lekkere max effort UB training gehad.
Bench ging als een trein.

*benchpress against choked lights + choked mini's
10xBB "
5x60 "
5x80 "
3x100 "
3x120 "
3x130 " filmpje
1x140 "
1x150 " filmpje

Als er aan die 150 geen bands hadden gehangen dan vloog de barbell gewoon door het plafond :cool: Ben vast en zeker sterker geworden op bench dus over een paar weken eens kijken wat ik raw druk.

*incline benchpress
10x70
10x80
10x90

Hier vast en zeker ook sterker geworden. Als 2e oefening ging dit nog goed.

*assisted pullups vanuit decline
10x
10x
10x
10x
10x

*bent over dumbbell side raises (zittend)
10x15kg DB
10x15kg DB
10x15kg DB

*barbell shrugs
10x120
9x120
13x140 mixed grip

Nice train. Nu 2 dagen rust want voel dat het nodig is.
Goed weekend!

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=lRRfZeDU2uY

http://www.youtube.com/watch?v=WHfpn72_uuY

Even een kritische noot Biejest.
Je hebt bijna geen spanning staan op die bands.
Als de barbell geracked is kunnen ze nog gewoon bewegen!
Dat is te zien in het filmpje van de 150kg.
Imo moeten de bandjes al een beetje spanning geven als de halter op je borst ligt, en de spanning moet flink oplopen naar de bovenste positie.
Ik vond het ook al héél veel, 150kg met banden.
Ik zou je aanraden eens te experimenteren met strakke banden vanaf de borst en veel minder gewicht op je DE dagen.
Ik vond de 150 eigenlijk ook niet echt "vliegen" hoor. ;)
Sorry voor de kritiek, maar veren steek ik alleen als ik denk dat je ze verdiend. :D
Natuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn.
Succes.

Mooie gewichten! Maar ik ben het wel met Hummer eens, dat wat meer banden spanning wel mag ;)

• #1.375
Even een kritische noot Biejest.
Je hebt bijna geen spanning staan op die bands.
Als de barbell geracked is kunnen ze nog gewoon bewegen!
Dat is te zien in het filmpje van de 150kg.
Imo moeten de bandjes al een beetje spanning geven als de halter op je borst ligt, en de spanning moet flink oplopen naar de bovenste positie.
Ik vond het ook al héél veel, 150kg met banden.
Ik zou je aanraden eens te experimenteren met strakke banden vanaf de borst en veel minder gewicht op je DE dagen.
Ik vond de 150 eigenlijk ook niet echt "vliegen" hoor. ;)
Sorry voor de kritiek, maar veren steek ik alleen als ik denk dat je ze verdiend. :D
Natuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn.
Succes.

Maar hoe kan ik dan choked banden juist installeren? Misschien de band nog een aantal keer rond de dumbbell draaien? Dat ze niet überstrak zitten geef ik je zeker gelijk in maar om te zeggen dat er geen weerstand wordt geboden zou toch een leugen zijn. De 150 zou enkel gevlogen hebben als er geen bands aan vast zaten zei ik. Dat deze 150 niet vloog dat is duidelijk :o
Dus dan hoor ik graag tips hoe ik de perfecte spanning setup kan maken.

Mooie gewichten! Maar ik ben het wel met Hummer eens, dat wat meer banden spanning wel mag ;)

ok zullen kijken welke tips er uit de spreekwoordelijke bus komen om de choked banden strakker te krijgen

Ik heb ook geen ervaring met banden enzo hoor, maar het lijkt me dat je wanneer je de werkelijke spanning van choked bands wilt hebben, je in de bovenste positie een zodanig zware dumbbell er aan moet hangen dat hij maar net op de grond komt.
Aan de andere kant is het helemaal niet zo belangrijk "hoeveel" spanning er op staat denk ik, als jij er maar een goede training door hebt.
Misschien ziet het filmpje er wat "anders" uit dan hoe het was, maar het lijkt echt net of je pas de laatste cm's wat echte spanning hebt.
Dus imo maakt het niet uit dat je niet de maximale spanning hebt, maar dat je wel duidelijk een flinke spanning krijgt naar de bovenste positie toe.
Experimenteer nog maar eens een beetje.

Even een stukje leesvoer: Hier is het origineel
On the day you train with the Powerlifting Bands you want to concentrate on explosive movements with aprox. 55-65% of your one rep max weight. Your goal is to concentrate on the speed of movement to build explosiveness.

We recommend that you set yourself up in a half rack or full cage with adjustable pins or bar supports. Set up like you would normally for the bench press and position the pins at the lowest position.

Although many powerlifters use bands for their speed days, many university athletic teams have used the bands to train with 87-88% of the athelete's one rep max with extraordinary results.

Dit is misschien wel een mooie: Hier is het volledige artikel
Depending on the exercise being
performed, you may need to loop
the bands a few times before
choking.
This technique will increase the
tension of the bands as you
perform various lifts. Ideally,
bands should have tension during
all phases of movement.

Anfin, je kan zelf ook Google'en éh..? ;)

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Google!

• #1.377
Depending on the exercise being
performed, you may need to loop
the bands a few times before
choking.
This technique will increase the
tension of the bands as you
perform various lifts
. Ideally,
bands should have tension during
all phases of movement.

Ok hier heb ik wat aan Hummer.
Ben net als jij geen geleerde in bands dus moet het ook leren via tips enz...
Erover opzoeken doe ik maar zelden :o
En bedankt voor die website 'google'. Daar had ik namelijk nog nooit van gehoord hehe
Gedaan met dagelijks naar de bibliotheek te rennen voor info!
Dus volgende keer bij benchen de bands wat 'loopen' wanneer de spanning te laag is. Bij squatten heb ik daar geen last van (logisch want dan is afstand barbell-band veel groter).
Naar mijn eigen gevoel heb ik vandaag toch meer dan 150 gebencht. Je weet wel hoe dat voelt hé ouwe bankdrukkert :cool:
Bedankt voor de tips.

Goed zo! ;)

Je zou een lichtere band kunnen nemen en deze dubbel vouwen en gebruiken i.p.v. chocked bands of die db's op de grond wat verder uit elkaar houden.

• #1.380
Of misschien de mini's dubbelen en de lights gewoon choked houden?
Komende week eens wat experimenteren ermee...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven