XXL Nutrition

bij bicepstraining falende onderarmen?

MeesterJ

Ripped Bodybuilder
Waardering
500
Ik deed gister mijn bicepstraining na rug, en voordat er gezegd wordt 'ja je onderarmen zijn moe van de rugtraining' -> dit klopt, maar ik heb het ook bij biceps na borst bijvoorbeeld.
Nu merkte ik dus alweer het volgende: mijn biceps an sich zou het makkelijk meer herhalingen en/of setjes uitgehouden hebben, maar mijn onderarmen en beter gezegd het deel ter hoogte vd elleboog wordt na enkele setjes al helemaal hard en dik en uitgeput. Hierdoor heb ik echt een inferieure bicepstraining. Ook had ik vorig jaar last van mijn pezen in dit gebied. Heb ik nu een zwakke brachialis/brachiadoralis/anders?

toen ik pas begonnen was met trainen, had ik dat ook altijd bij mijn biceps.. maar bij mij is dat na ongeveer 2-3 maanden weggetrokken. sinds wanneer heb jij het dan?

Minder hard knijpen in je dumbbell/barbell doet al veel.

Trekt wel bij. Als je lekker blijft deadliften komen die onderarmen vanzelf mee. Dan pak je lekker wat minder gewicht bij biceps, boeiend, en dan doe je bv het negatieve deel heel langzaam.

Doe je veel DB fly's bij je borst training?
Veel mensen hebben de neiging om een soort van wrist curl te maken met de dumbbell wanneer ze DB fly's aan het uitvoeren zijn. Je laat bijvoorbeeld je polsen ''los'' zodra je in je negatieve fase gaat, vervolgens in je positieve fase probeer je ook de DB's naar binnen toe te 'rollen' waardoor je dus de hele tijd wrist curls maakt.

Daarnaast is het minder hard knijpen in je dumbbell/barbell ook een goede tip die hierboven is aangegeven.

• Topic Starter Topic Starter
hmmm

ik doe wel DB flyes maar hou het gewicht normaal vast. Verder doe ik met 100-150 kilo deadliften dus mn onderarmen zouden op nivo moeten zitten...

Wat ik wel merk idd is dat ik soms te hard knijp maar dan heb ik blijkbaar t gevoel dat de DB uit mn klauwen valt anders ofzo :o

als je overtraind wilt raken moet je vooral dat doen ja

OpoQQ.jpg

Minder hard knijpen in je dumbbell/barbell doet al veel.

Dat is misschien wel zo, maar het aanspannen van de spieren in je onderarm zorgen voor stabiliteit in je pols gewricht. Minder aanspannen kan leiden tot blessures, zeker met zwaar gewicht.

Dat is misschien wel zo, maar het aanspannen van de spieren in je onderarm zorgen voor stabiliteit in je pols gewricht. Minder aanspannen kan leiden tot blessures, zeker met zwaar gewicht.

Dat dacht ik dus ook al. Hammer curls hebben voor mij ook bijgedragen aan de ontwikkeling van m'n onderarmen.

Ik zat me net te bedenken, dat wat je ook kunt doen is beginnen met je biceps training en daarna pas te gaan deadliften. Jaaa je deadlift zou dan waarschijnlijk minder zijn omdat je armen al zijn voor vermoeid, maar het is maar net waar jij je prioriteit legt.

Ik zat me net te bedenken, dat wat je ook kunt doen is beginnen met je biceps training en daarna pas te gaan deadliften. Jaaa je deadlift zou dan waarschijnlijk minder zijn omdat je armen al zijn voor vermoeid, maar het is maar net waar jij je prioriteit legt.

Kan maar ik zou nooit een isolatie voor een compound doen. Helemaal niet bij failende onderarmen. Goede deadlifts = dikke onderarmen.

Langzaam overtrain je sneller

De kans op overtraining is groter als je je gewichten langzaam laat zakken. Dat concluderen Texaanse bewegingswetenschappers uit proeven met beginnenden krachtsporters.

De Texanen lieten twee groepen beginnende sporters drie keer per week de biceps trainen. Per training maakten de proefpersonen vier setjes van zes herhalingen. De ene groep trainde gewoon en besteedde nauwelijks aandacht aan de teruggaande beweging. Die duurde een seconde. De andere groep liet de teruggaande beweging zes seconden duren.

Na tien weken keken de Texanen wat er met de proefpersonen was gebeurd. Bij de sneltrainende groep waren de spieren veranderd. Bij de langzaam trainende groep niet.

Bij de sneltrainende groep was het percentage langzame spiervezels verminderd en het aantal snelle vezels toegenomen. Bij de langzaamtrainende groep niet. De sneltrainende sporters waren vooruitgegaan in kracht, zowel bij de teruggaande als de opgaande beweging. De langzaam-trainende groep niet.

De oorzaak, volgens de onderzoekers: overtraining.

Paddon-Jones D, Leveritt M, Lonergan A, Abernethy P. Adaptation to chronic eccentric exercise in humans: the influence of contraction velocity. Eur J Appl Physiol 2001 Sep;85(5):466-71. [PubMed]

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 11:38 ----------

jij post zo moeilijk veel bullshit op het forum hea

nee jij bent gewoon een onnozel, ontwetend, simpel, achterlijk debiel.
Verschil tussen jou en mij is dat ik kennis van zaken hebt en jij DENKT dat je wat weet.
Bijvoorbeeld dat je deadlift met straps en het volle gewicht op de straps laat hangen.
Ja niet gek dat de straps knappen.
mong**l dat je bent.

Laatst bewerkt:
Zou ook niet zo maar aanraden van de beweging trager uit te voeren als je niet weet hoe/wat hij de laatste weken getraind heeft. Een feit is dat de OP iets anders zal moeten doen gaande van aanpassen van techniek, belasting tot volume.

Zou ook niet zo maar aanraden van de beweging trager uit te voeren als je niet weet hoe/wat hij de laatste weken getraind heeft. Een feit is dat de OP iets anders zal moeten doen gaande van aanpassen van techniek, belasting tot volume.

Dat was meer als voorbeeld om een prikkel te blijven behouden ondanks te lagere gewichten. Maar goed, je kan bijvoorbeeld ook wat meer reps doen oid.

Terug
Naar boven