XXL Nutrition

bij bicepstraining falende onderarmen?

Kan maar ik zou nooit een isolatie voor een compound doen. Helemaal niet bij failende onderarmen. Goede deadlifts = dikke onderarmen.

Haha, nee ik ook niet, maar als hij de prioriteit bij zijn biceps wil leggen, omdat hij deze goed wil trainen is het een optie.

Ik deed gister mijn bicepstraining na rug, en voordat er gezegd wordt 'ja je onderarmen zijn moe van de rugtraining' -> dit klopt, maar ik heb het ook bij biceps na borst bijvoorbeeld.
Nu merkte ik dus alweer het volgende: mijn biceps an sich zou het makkelijk meer herhalingen en/of setjes uitgehouden hebben, maar mijn onderarmen en beter gezegd het deel ter hoogte vd elleboog wordt na enkele setjes al helemaal hard en dik en uitgeput. Hierdoor heb ik echt een inferieure bicepstraining. Ook had ik vorig jaar last van mijn pezen in dit gebied. Heb ik nu een zwakke brachialis/brachiadoralis/anders?

Mogelijk moet je je curl techniek wijzigen.

- Leg de baar zo hoog mogelijk in je handen (zo dicht mogelijk naar de polsen toe)

- De stang ligt tegen de muis van je hand aan (of enigszins erop als dat lukt).

- Vouw je vingers pas daarna zo ver mogelijk om de stang heen.

- Polsflexie moet gedurende de gehele beweging zoveel mogelijk voorkomen worden.
(Houdt de pols in extensie, de rug van de hand zoveel mogelijk naar beneden hangend)
Zo schakel je onderarmen meer uit in de beweging

- Probeer tijdens de curlbeweging niet alleen de baar naar je bovenlichaam toe te brengen, maar aan het einde van de beweging ook een klein stukje omhoog, daardoor schakel je ook een van de andere functies van de biceps in. (voorwaartse flexie van de schouder)

Dat was meer als voorbeeld om een prikkel te blijven behouden ondanks te lagere gewichten. Maar goed, je kan bijvoorbeeld ook wat meer reps doen oid.

Instinctief zou ik de 'prikkel' eerst wat minderen aangezien er toch sprake is van falen. Een mini deload. Uitvoering/techniek aanpassen is desalniettemin wel een goede manier om progressie te boeken.

nee jij bent gewoon een onnozel, ontwetend, simpel, achterlijk debiel.
Verschil tussen jou en mij is dat ik kennis van zaken hebt en jij DENKT dat je wat weet.
Bijvoorbeeld dat je deadlift met straps en het volle gewicht op de straps laat hangen.
Ja niet gek dat de straps knappen.
mong**l dat je bent.

Jij bent zeker zon typ wat alle kennis rechtstreeks uit wetenschappelijke bronnen trekt maar IRL gewoon een dikke huisvader is? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Mogelijk moet je je curl techniek wijzigen.

- Leg de baar zo hoog mogelijk in je handen (zo dicht mogelijk naar de polsen toe)

- De stang ligt tegen de muis van je hand aan (of enigszins erop als dat lukt).

- Vouw je vingers pas daarna zo ver mogelijk om de stang heen.

- Polsflexie moet gedurende de gehele beweging zoveel mogelijk voorkomen worden.
(Houdt de pols in extensie, de rug van de hand zoveel mogelijk naar beneden hangend)
Zo schakel je onderarmen meer uit in de beweging

- Probeer tijdens de curlbeweging niet alleen de baar naar je bovenlichaam toe te brengen, maar aan het einde van de beweging ook een klein stukje omhoog, daardoor schakel je ook een van de andere functies van de biceps in. (voorwaartse flexie van de schouder)

allright, dit wist ik allemaal niet :eek:

denk dat ik eerst dit ga proberen en eventueel als t slecht blijft gaan verandering van reps/gewicht/plaats in schema :)

Als biceps prio 1 is kun je toch ook gewoon beginnen met biceps als eerste oefening ;)

het is niet prio 1, maar ik ergerde me gewoon flink eraan

Bedoel je meer in de plooi? Heb altijd een zeurende pijn bij biceps training en soms bij rug training daar.

nou dat heb ik vaak na de zomer als ik mn training weer op nivo breng...nu was het meer dat mn pezen en spieren daar kneiterhard stonden en snel leeg waren.

Dit.

Rust nemen voor een paar dagen en probeer eens Borst biceps en dan rug apart te trainen

Dus niet want als je een laf polsje houd door niet te knijpen krijg je last van je pols. Je andere advies ben ik het wel mee eens.
Gister zwaar gedeadlift, daarna rest van rugtraining. Sluit altijd af me een bicepsoefening maar m'n onderarmen wilden niet meer. Dan maar niet. Gewoon op een andere dag pakken.

True, van minder hard knijpen weet ik niet zeker of het waar is. Want veel mensen op mijn sportschool zeggen van wel namelijk.
Ik had het gehoord. Zelf heb ik het opgelost door Biceps op een andere dag te doen dan rug.

Terug
Naar boven