XXL Nutrition

Bill's log

Bill Hicks

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Introductie:
Ik klungel al enkele jaren rond, rond Maart dit jaar heb ik een nieuw dieptepunt bereikt en sindsdien ben ik gezet op het verkrijgen van mijn 'streeffysiek'!
Ik maak deze log zodat ik mijn progressie wat beter kan bijhouden, en als zet in de rug.

The jouney so far:

Na Maart ben ik eerst enkele maanden bezig geweest met droogtrainen samen met het stronglifts schema,
na mijn doel bereikt te hebben ben ik nu sinds een maand bezig met bulken, waarbij het 'phrak's greyskull lp' schema gebruik.
Vanochtend woog ik 81,3kg, met een geschatte bf% van 14%. Benchen gaat momenteel even heel lastig i.v.m. een ribkneuzing die moet genezen, wat hierdoor erg pijnlijk is.

Huidige pr's:
  • 1x5 125KG Deadlift
  • 3x5 127,5KG Squat
  • 3x5 77,5KG Bench press
  • 3x5 47,5KG Overhead press
  • 3x5 65KG Barbell row
  • 3x8 +22KG Dips
  • 3x5 +14KG Pull ups
1e foto gemaakt op maart, toen ik net begon.
2e is gemaakt in september, aan het einde van mijn cut na een refeed.
3e is vorige week gemaakt.(Oktober)
http://imgur.com/a/MbPJn

Doelen:

Voorlopig streeffysiek:
zrlXMrS.jpg

Ik ben van plan tot circa 1 april te bulken, waarna ik afhankelijk van de situatie ga cutten voor de zomer.

Daarbij mik ik om deze pr's te zetten:
  • 3x5 100KG Bench press
  • 1x5 160KG Deadlift
  • 3x5 100KG Barbell row
  • 3x5 20KG Stricte pull ups
  • 3x5 140KG Squats(Op diepte)
  • 3x5 65KG Overhead press
  • 3x8 +36KG Dips
Dit gaat lastig worden, maar ik ga er alles aan doen om het te bereiken!
Huidig plan van aanpak:

Schema: Momenteel gebruik ik Phrak's aangepaste versie van het greyskull lp schema.
OUcEY.png

Voeding: Voor voeding mik ik op trainingsdagen voor 3500Kcal. En op niet trainingsdagen voor 3100.
Dit track ik via MyFitnessPal, waarbij ik mik op minstens 160gram proteine ~ 95 gram vet en de rest word aangevuld met carbs.
Straks een update van mijn training die vandaag komt! :)

Laatst bewerkt:
hey Bill Hicks, mooie progressie dit jaar! Je kunt zien dat je al duidelijk ervaring hebt gezien de resultaten.
Ben je sterk in squatten, of juist minder sterk in deadlift?

mooie doelen heb je, je ligt qua liften voor op mij, ik ga je volgen. :-)

succes!

• Topic Starter Topic Starter
hey Bill Hicks, mooie progressie dit jaar!
Je kunt zien dat je al duidelijk ervaring hebt gezien de resultaten. Ben je sterk in squatten, of juist minder sterk in deadlift?
mooie doelen heb je, je ligt qua liften voor op mij, ik ga je volgen. :-) succes!
\

Thanks man! Klopt inderdaad.
En beiden denk ik, mijn Squat was altijd al vrij sterk, en deadlift heeft altijd beter gekund.
Daarom word de deadlift samen met de Bench press mijn grootste focus punten deze periode!

Gezellig :D

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Resultaten: Overhead press: 3x5 50KG PR
Pull ups 2x5, 1x7 +4KG -> Deload voor strictere techniek
Deadlift 1x7 120KG
Lateral raise 3x9 8KG
Triceps pushdown 3x12 20KG
Seated row machine 3x8 60KG (3 Seconden vasthouden halverwege)
Planks 3x3:00

Overalles tevreden met de training, vooral blij met de nieuwe pr op de ohp. :D

netjes, die ohp!

ik ga ook eens pull ups proberen met gewicht. Hoeveel rust neem jij tussen de sets? Gisteren had ik amper rust en presteer dan stukken minder met optrekken. :(

netjes, die ohp! ik ga ook eens pull ups proberen met gewicht. Hoeveel rust neem jij tussen de sets? Gisteren had ik amper rust en presteer dan stukken minder met optrekken. :(

Op gevoel eigenlijk, zoveel als ik nodig denk te hebben. Gisteren niet veel meer dan 1 minuut.
Maar als ze echt zwaar zijn soms wel 3 minuten, als ik het volgende setje dan maar haal.

Doen! Gewicht bouwt heel snel op als je er eenmaal mee begint.

oké, ja na een minuut ben je toch al redelijk herstelt. Ik had gisteren echt 20 s rust (of althans, mijn broer deed 8 pull ups, en toen ik weer, toen hij weer enz) gaf weinig voldoening.

ik doe pull ups met zo'n stang die ik aan de deurpost klem. Het lekkerst gaan de normale wijdte pull ups.. volgende x begin ik met wijde pull ups, wil een bredere rug! Eens kijken hoe dat gaat, en dan binnenkort met gewichten :)

Goed schema.

In

oké, ja na een minuut ben je toch al redelijk herstelt. Ik had gisteren echt 20 s rust (of althans, mijn broer deed 8 pull ups, en toen ik weer, toen hij weer enz) gaf weinig voldoening. ik doe pull ups met zo'n stang die ik aan de deurpost klem. Het lekkerst gaan de normale wijdte pull ups.. volgende x begin ik met wijde pull ups, wil een bredere rug! Eens kijken hoe dat gaat, en dan binnenkort met gewichten :)

Las laatst een artikel dat wide grip vs narrow grip eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt.
http://articles.elitefts.com/traini...ps-does-it-make-a-difference-needs-formatted/
Komt er geloof ik meer op neer dat je moet doen wat je zelf fijn aan vind voelen. Lees maar als je niks te doen hebt!

Tof! Morgen een update.

Bench press 2x5 1x8 70KG -> Gaat al een stuk beter, pijn is bijna weg. Voel me wel iets minder krachtig.
Barbell row 2x5 1x6 65KG
Squat 2x5 1x10 105KG
triceps pushdown 3x12 26KG
Lateral raise 3x12 8KG
Bicep curl 3x12 10KG (zeer gecontroleerd, net als lateral raise)

Vervolgens nog een group workout 'body pump' voor fun met een vriendin, was toch iets zwaarder dan verwacht na zo'n training. :')

ziet er goed uit, fijn dat je pijn bijna weg is! En dan nog body pump, phoe!

Overhead press 2x5 1x3 52,5KG (fail)
Chin ups 2x5 1x7 +6KG
Deadlift 1x6 122,5KG
Dips 2x8 1x10 +6KG
Close grip bench press 3x12 30KG (kan zwaarder)
Side raise 2x8 10KG 1x8 6KG

Dips doen we er ook weer bij aangezien het geen pijn meer doet! Voel bij het liggen op de bench als ik mijn schoudbladen naar achteren trek wel nog steeds een lichte pijn / blokkade, hopen dat die vanzelf wegtrekt.

doe jij maar 1x je set van deadlift? Vind je dat niet zonde?

ohp pak jij zwaar hoor!

doe jij maar 1x je set van deadlift? Vind je dat niet zonde?

ohp pak jij zwaar hoor!

Ze hebben mij wijs gemaakt dat het bij deadlifts vaak het beste is om 1 set heel zwaar (maximaal) te gaan, en zo word het ook gezegd in het schema dat ik momenteel volg.
Warm wel zo'n 4 sets op natuurlijk.

En ohp gaat lekker ja! Nu alleen nog die verrekte bench omhoog knallen, dalijk trainen :D

oh, nu zie ik het inderdaad in je greyskull schema. Wel typisch, alles 3x5 en deadlift 1x5. Ik ben ook voorstander voor een zo zwaar mogelijke deadlift, maar daar probeer ik dan vaak wel 3 sets van te doen, 3 van 4, of als het echt te zwaar is 10 kg eraf en dan nog 3 sets. Dan waggel ik de dag daarna gegarandeerd ;-)

Denk dat ik dat in de toekomst ook ga toepassen, voor nu houd ik me even bij het schema!
Samen met het squatten en de andere oefeningen heeft mijn onderrug het al vrij zwaar.. :')

Bench 2x5 1x8 72,5KG
Bent over row 2x5 1x6 67,5KG
Squat 2x5 1x10-12 107,5KG (Tellen is lastig..)
Dips 2x8 1x7 +8KG
Cable fly's 3x8 12,5KG (heerlijke oefening)
Hanging leg raise 3x8
Bicep curl 3x8 14KG

je schema zit inderdaad al behoorlijk vol. Hoelang ben je bezig?
Wat voor dips doe je? (front dips? of L-seated dips?)

Meestal zo'n anderhalf uur. Alles na de squat is accesoire werk en is niet perse benodigd, dus als ik minder tijd heb dan skip ik daar dingen.

Front dips, nog nooit L-seated dips geprobeert eigenlijk.
Denk ook niet dat mijn core dat op het moment aankan, de hanging leg raises zijn bijvoorbeeld al moeilijk genoeg, en om dan zo'n positie statisch aan te houden.. Alhoewel het wel een mooie goal zou zijn

Alles na de squat is accesoire werk
:rolleyes:
dan had je gisteren heel wat extraatjes! ;)

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Front dips, nog nooit L-seated dips geprobeert eigenlijk.
Denk ook niet dat mijn core dat op het moment aankan, de hanging leg raises zijn bijvoorbeeld al moeilijk genoeg, en om dan zo'n positie statisch aan te houden.. Alhoewel het wel een mooie goal zou zijn

Jij bedoelt zeker L seat terwijl je hangt, en dan jezelf optrekken.
Phoe ik vind die zwaar, mijn onderrug wordt dan hol. Idd, hanging leg raises is al goed genoeg ;)

Ik bedoelde http://www.leehayward.com/pics/tricep_dips.jpg, voor de triceps, en jij doet ws http://2.bp.blogspot.com/-3n0ABuxr4...iuFKZR08/s1600/jumping+and+eccentric+dips.JPG

Ja precies, ik doe de laatste idd!

Op het moment even rustig aan.. Fikse keelontsteking opgelopen en voel me ook niet zo lekker de laatste dagen.
Extra op mijn vitamine intake aan het letten, hoop snel weer te kunnen beginnen.. Als het meevalt morgen weer.

Vandaag weer gaan trainen, nog steeds niet optimaal maar begin me al weer beter te voelen.

3x5 70KG BP (fail bij 4e rep laatste set)
3x5 70KG BOR
3x8 BW Dips
3x8 12,5KG cable fly's
2x5 1x7 100KG squat
3x8 hanging leg raise

Terug
Naar boven