Dit wordt een beetje een welles nietes discussie, dus laten we daar mee ophouden. Ik denk wel dat je het met me eens bent dat het altijd beter is om volgens een goed opgebouwd schema naar een bepaalde afstand toe te trainen. Hoe dat schema eruit ziet kan voor ieder persoon anders zijn.
Om dezelfde redenen als de drie mensen die in de posts boven jou hebben gereageerd.
Het is een starting strength programma. Die naam is niet voor niets zo. Ik denk dat ik met minder herhalingen in meer setjes mezelf beter kan focussen op de techniek en toch relatief zwaarder trainen dan met meer herhalingen in minder setjes.
Maar ik sta open voor andere suggesties, dus motiveer maar waarom iets anders beter is in jou ogen.
Zoals je zegt, wordt het een welles nietes discussie. Ik ga dus niet uitleggen waarom ik reeksen van 10 of 12 adviseer. Doe wat je denkt dat het beste is. Je zal als loper zelf wel ondervinden wat je het beste uitkomt door verschillende zaken te proberen. Na twee maanden treedt er gewenning op en is het raadzaam je schema deftig om te gooien als je nog wil progressie maken.

, ik ben het trouwens niet met je oneens over een middenweg te nemen, dat kan perfect voor zijn doelen. Ik ging er gewoon op in omdat die 5x5 zijn nut al echt wel bewezen heeft en je doet het overkomen dat het 'pannekoek' is.