AndroidHealthClinic

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kunnen jullie misschien een andere schoudertraining voorstellen? Boek wat weinig progressie met de barbell oefeningen en vind dumbbells of cable vaak fijner trainen.
Roep maar wat en ik ga ermee aan de slag om een nieuw schouderschema op te stellen :)

Achterkant schouder oefening erin en arnold press eruit zou ik doen.

• Topic Starter Topic Starter
Naja je hebt nu 2 presses en 0 achterkant schouder oefeningen dus daarom zei ik Arnold press eruit en een achterkant schouder oefening erin bijv bent over laterals. Of reserve peck deck (vind ik wel relax) maar dan moet je maar net zo'n apparaat hebben in de gym.

Goed getraind man, je presses zijn zeer sterk :thumbs:

een broodje kipdoner en 150gr pinda's (toch 1500+kcal)

Inmiddels 2 flinke gehaktballen op en ik heb alvast een 800kcal shake klaarstaan

Zo zo, toe maar! :meal:

Zelf hecht ik veel waarde aan de gewone DB press, dus die zou ik er zeker in stoppen, en zoals Shakawkaw al zegt een oefening voor de achterkant schouders. Misschien seated reverse flys?

MuscleTech "60 Seconds on Muscle" Jay Cutler: Dumbbell Shoulder Press

Naja je hebt nu 2 presses en 0 achterkant schouder oefeningen dus daarom zei ik Arnold press eruit en een achterkant schouder oefening erin bijv bent over laterals. Of reserve peck deck (vind ik wel relax) maar dan moet je maar net zo'n apparaat hebben in de gym.
Reverse peck deck kan ik enigszins nabootsen met de cable cross :D

Desondanks heb ik het idee aardige schouders te hebben (zie rechterplaatje paar kg geleden)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat rechter plaatje komen je delts inderdaad al netjes naar voren :thumbs:

Thnx, ik de spiegel zie ik aan de buiten/achterkant altijd een vrij scherpe 'kuil' wanneer ik het aanspan :D

In hoeverre train je de achterkant met hor cable rows, pendlay rows en powercleans want die doe ik allemaal redelijk zwaar vergeleken met de overige oefeningen.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

Thnx, ik de spiegel zie ik aan de buiten/achterkant altijd een vrij scherpe 'kuil' wanneer ik het aanspan :D

In hoeverre train je de achterkant met hor cable rows, pendlay rows en powercleans want die doe ik allemaal redelijk zwaar vergeleken met de overige oefeningen.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

Mijn mobiel icm dbb vond dit blijkbaar een belangrijke post :p

Ik zie nu het filmpje pas, ik hoef dus niet helemaal uit te drukken en op triceps te failen :D

Laatst bewerkt:
IMO, mis je op de linker foto side delts...

Voor schouders zou ik als ik jou was 1 goede press doen (MP, Seated MP, Behind the neck of dumbbells), 1 goede side want die mis ik (side raise, single arm side, cable side raise) en 1 rear delt oefening (facepull, lying rear delt raise etc) en mogelijk als aanvulling front delt, want deze pak je IMO al behoorlijk mee met de presses voor schouders en borst..

Dus goed zou zijn:

- db press zoals in t filmpje
- side raise variant moet ik even kijken welke goed aanvoelt
- upright row (Hoorde dat schouderbrede grip de nadruk op rear delts legt)
- evt front raise

Front raise is een k*t oefening maar wel effectief, ik vind hem persoonlijk het lekkerste met schijven (van die grippers). Anders kan hij ook met BB, kabel of DB's.

'Lightweight' :woot:

Benchpress
8xstang (20kg)
6x50kg
4x80kg
1x90kg
1x100kg PR Triple digits baby! :rocker:
1x100kg (lichte correctie opzij van spotter maar wel op eigen kracht)
1x100kg (lichte hulp spot, kwam net niet door het dode punt dus telt niet)
2x90kg + 4x80kg (gestopt ivm slecht gevoel rechter schouder)
8x60kg

Incline DB press
9x30kg
9x30kg
6x30kg
(strict)

Daarna ermee gestopt, was kapot en inmiddels een dik uur verder (trainde samen met een maatje om de beurt).

'Lightweight' :woot:

Benchpress
8xstang (20kg)
6x50kg
4x80kg
1x90kg
1x100kg PR Triple digits baby! :rocker:
1x100kg (lichte correctie opzij van spotter maar wel op eigen kracht)
1x100kg (lichte hulp spot, kwam net niet door het dode punt dus telt niet)
2x90kg + 4x80kg (gestopt ivm slecht gevoel rechter schouder)
8x60kg

Incline DB press
9x30kg
9x30kg
6x30kg
(strict)

Daarna ermee gestopt, was kapot en inmiddels een dik uur verder (trainde samen met een maatje om de beurt).

Beest!

Dat moet gevierd worden :zuip:

Beest!

Dat moet gevierd worden :zuip:
Thnx maar een biertje zou zonde zijn ivm herstel ben ik bang :p

Ben nog steeds 78kg trouwens terwijl ik duidelijk in kracht toegenomen ben ???
Denk/hoop wel wat droger, aders op mijn bovenarm (binnenkant) zijn veel duidelijker dan een paar weken terug.

Thnx maar een biertje zou zonde zijn ivm herstel ben ik bang :p

Ben nog steeds 78kg trouwens terwijl ik duidelijk in kracht toegenomen ben ???
Denk/hoop wel wat droger, aders op mijn bovenarm (binnenkant) zijn veel duidelijker dan een paar weken terug.

Ik doelde meer op Chocomel natuurlijk ;)

Weeg rond de avonden richting de 78/79 maar zondag ochtend was het 76,3. Deze week weer volgas vreten dan maar.

Merk jij veel verschil tussen 90 en 100kg. ?
Beetje stomme vraag :p

Maar doel meer op, van vind je 90kg makkelijk gaan en pers je daarmee dus echt net de 100kg. Of is 90kg ook al vrij zwaar maar voel je tussen die 2 gewichten weinig verschil, al merk je dan wel dat je bij de 100kg je top zit.

Of is 90kg ook al vrij zwaar maar voel je tussen die 2 gewichten weinig verschil, al merk je dan wel dat je bij de 100kg je top zit.
Dit komt aardig overeen. Toen ik 90kg drukte dacht ik dat de 100 me niet zou lukken dus besloot ik me in te beelden dat het ook maar 90kg was en ik het dus zou moeten kunnen :D
Vorige week maandag en dinsdag de 100kg geprobeerd wat echt net niet lukte (kwam niet voorbij het dode punt) en blijkbaar was dit genoeg prikkel om net dat beetje extra kracht te winnen.

102,5kg was me denk ik niet gelukt vandaag, besloot meteen dat ik aankomende maand ofzo niet aan toppen ga denken en puur voor nette setjes ga :)
Misschien weer beginnen met creatine binnenkort, was even gestopt aangezien de pot bijna leeg is :D

Dit komt aardig overeen. Toen ik 90kg drukte dacht ik dat de 100 me niet zou lukken dus besloot ik me in te beelden dat het ook maar 90kg was en ik het dus zou moeten kunnen :D
Vorige week maandag en dinsdag de 100kg geprobeerd wat echt net niet lukte (kwam niet voorbij het dode punt) en blijkbaar was dit genoeg prikkel om net dat beetje extra kracht te winnen.

102,5kg was me denk ik niet gelukt vandaag, besloot meteen dat ik aankomende maand ofzo niet aan toppen ga denken en puur voor nette setjes ga :)
Misschien weer beginnen met creatine binnenkort, was even gestopt aangezien de pot bijna leeg is :D

Merk dat ook meestal met warming-up. Doe ik 5x70kg en dan denk ik dat de rest nooit lukt en toch knal ik het eruit.

Volgende week licht opwarmen met 20/50/70 en dan 5x90kg doen, zoals gepland dan daarna hopelijk 1 of 2x 100kg en dan nog 2 setjes van 90kg doen. 3x5 systeem voor dumbbells stop ik vanaf volgende week wel aangezien ik deze week hard faalde, en ga daar dus weer opbouwen met 3x8.

Mijn ervaring is dat als je 3 gelijke setjes doet je de week erop vaak elk setje 1 rep meer kan (indien je het gewicht gelijk houdt).

Nice pics makker, er begint goed vorm in te komen eh? Beest in wording!

Even een ander vraagje:

Sinds een weekje ofzo heb ik af en toe spontaan een licht slapend/tintelend gevoel in mijn linker ringvinger en pink. Ik vermoed dat dit is sinds ik voor het eerst ging toppen met benchen en dat het vanzelf over zal gaan maar wilde toch even vragen of jullie het (her)kennen.

Nice pics makker, er begint goed vorm in te komen eh? Beest in wording!
:p thnx maar de pics op deze pagina zijn de 'oude'.
Recentste pics:
Progress tot 11-03-10.JPG

Heb toch het idee dat ik erop vooruit ben gegaan ondanks dat mijn gewicht niet (echt) toegenomen is ???

3 poses.JPG
Heb alleen het probleem dat mijn gewicht gelijk blijft (kracht gaat wel wat omhoog ??? ), ik denk dat ik wat te weinig eet :o
Creatine ben ik nu ook al ff vanaf dus dat kan meespelen (minder vocht) en ik vermoed dat ik wat droger ben dan een maand terug.
Zondag heb ik een huidplooimeting en zal ik wel weer teleurgesteld zijn dat er weinig veranderd is :(

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven