AndroidHealthClinic

Boterharms Bulk&Benchlog

• Topic Starter Topic Starter
Nog een groter defict?
Vind een kilo per week al best veel :p
Maar als het voor jou werkt, ga ervoor zou ik zeggen.

Lekkere training verder, merk je al iets qua kracht verlies of?
Ik wil gewoon zo snel mogelijk van die kilo’s af zodat ik weer kan bulken :) Als ik echt tot de 78 ofzo door wil zet ik er het liefst tempo achter, want honger hebben ben ik inmiddels wel zat.

Nog geen krachtverlies, maar ik ben ook nog maar een week bezig. Ik merk wel dat de energie halverwege elke work-out al op is en de prestaties van de tweede helft minder voorstellen dan normaal.

Ik deed niet meer dan 2 vingers. Als je je energie overigens had gebruikt om te voorkomen dat ie stilviel in plaats van je kreet naar mij om er niet aan te zitten had je m sws zelf gehad :p
:rolleyes: It kinda happened : - )

Heb deze week teveel avondafspraken gepland, kan pas vrijdag weer trainen. Eten naar beneden geschroefd en dat gaat redelijk oké, maar weet niet of de deficit deze week boven de 6000 gaat uitkomen. Ik ga m’n best doen.

Is het niet zo, dat als je te snel cut er ook wat spiermassa verloren gaat?
Nu wel je supersnel cutten om vervolgens weer te bulken.
Maar als je wat rustiger aan doet en die bvb 1kg spiermassa behoud die je anders mee eraf cut hoef je erna die 1xkg ook niet meer eraan te bulken om vervolgens weer verder te bulken;)

Snap je me nog:P

Is het niet zo, dat als je te snel cut er ook wat spiermassa verloren gaat? Nu wel je supersnel cutten om vervolgens weer te bulken. Maar als je wat rustiger aan doet en die bvb 1kg spiermassa behoud die je anders mee eraf cut hoef je erna die 1xkg ook niet meer eraan te bulken om vervolgens weer verder te bulken;) Snap je me nog:P
Ja, maar dan kun je uberhaupt afvragen wat het nut van cutten of bulken (waar het andersom werkt) is :o

Is het niet zo, dat als je te snel cut er ook wat spiermassa verloren gaat?
Nu wel je supersnel cutten om vervolgens weer te bulken.
Maar als je wat rustiger aan doet en die bvb 1kg spiermassa behoud die je anders mee eraf cut hoef je erna die 1xkg ook niet meer eraan te bulken om vervolgens weer verder te bulken;)

Snap je me nog:P
Jep, dat is idd een gevaar. Ik cut zelf redelijk kort (een paar weken) en blijf regelmatig kracht trainen en veel eiwit eten. Dat zou spierverlies moeten verminderen.
Verder is het een afweging of je voor korte tijd hard gaat cutten, of juist voor lange tijd minder diep gaat cutten. Ik doe liever het eerste, zodat ik weer sneller voor gains kan gaan bulken. Als je langer cut, stel je namelijk ook het moment uit waarop je weer gains gaat maken. Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing, maar het voelt alsof deze aanpak goed zal werken voor mijn lichaam. En daarnaast is het gewoon leuker om er hard voor te gaan :)

Ik had vandaag nog niet eens een uurtje gymtime, het was een drukke dag. Heb geen cardio gedaan, maar heb ’s avonds nog 9 km gefietst om een telefoon bij iemand op te halen, en dat kost net zo goed caloriën, dus prima deal.

Op kracht merk ik nog geen verlies, maar wel op uithoudingsvermogen. Het is alsof ik halverwege de work-out tegen een muur aanloop…

---

Push – Legs – Pull

Angle seated calf mach korte pauzes tussen sets
20x68
16x73
17x73
16x68
15x68 squatrack vrij

Squats
8x40
1x80 let’s yolo:
1x120 Par. Ik reken m’n pr’s iets beneden par en tel deze daarom niet mee. Ben er wel blij mee tho \m/
8x80
8x85
10x85
10x85 persen als een malle
Knieën wilden naar buiten bij de laatste reps. Ik kon een goede vorm houden, maar dit is dus het punt waar het moeilijk wordt. Als ik dit soort sets blijf doen en daarmee dat punt kan verplaatsen gaat dat denk ik ook de 4x5 sets boosten. Objective!

Leg curls ss leg extensions op volume
10x77 ss 10x86
10x86 ss 11x96 energy depletion, van het ene op het andere moment
5x86 dropset 7x77 ss 15+3x77 dikke drain, moet nu vechten voor elke rep
13x77 dropset 7x64 ss 15+5x68
16x68 ss 15x68+10x59

Single leg plate calf raises
16x10
15x10
15x10 wil eigenlijk meer, maar heb gewoon niks meer over

---

Maandag komt er weer een tussenstandje!

Quads lopen al flink te zeuren na dat volume van gisteren. Mooi, dan is het niet voor niks geweest.

De gym sluit hier vroeg op zaterdag. Daarom vandaag een keer geen deadlifts, want die kosten te veel tijd. Volgende week maken we het goed :)
Verder een schepje van de Jay Cutler pwo geprobeerd. Het gaf wel een lekker gevoel en ik hield het veel langer vol (of dat kwam door de boterhammen met pindakaas van voor de work-out...). Binnenkort anderhalve scoop proberen, ben nu voorzichtig begonnen.

---

Push – Legs – Pull

Longpull
10x55
10x64
10x73 hoger gewicht dan dit gaat ten koste van de vorm, dus liever hoger volume
14x64

EZ curls hammergrip op volume
10x19
12x24
13x29
13x31,5
10x34

Lat pulldown
9x82
9x73 grip is op, onderarmen doen gewoon pijn. vreemd
10x64 dropset 8x46
10x55 lats kunnen nog wel, maar grip is helemaal op

Concentration curls
6x14
5x14
8x12
6x12
8x10

Hyperextensions geen deads, dus extra setje hypers
15xbw+10
15xbw+10
10xbw+10 dropset 6xbw
16xbw+5 lekka
10xbw+5 dropset 1+Fxbw wow nog nooit eerder door een hyper heengezakt

Facepulls
10x50
10x55
10x59
10x55 dropset 8x46 op
dubbele katrollen, dus eigenlijk maar de helft van het gewicht. ik laat het zo staan, want dat is makkelijker vergelijken met vroegere prestaties

Bor side raises ss upright row eerste keer ooit, ff uitproberen
10x6 ss 10x19
10x6 ss 10x19
8x6 ss 11x19
10x6 ss 12x19 best aardige oefening, miss vaker doen

Ez curls gym gaat sluiten, repout tot ik gekickt word
25x19 gekickt, einde

---

Deze week is er niet veel van de cardio gekomen. Misschien ga ik vanavond nog een uurtje fietsen, maar het is niet eens nodig want de cut gaat hard genoeg.

Ik wil die curls ook verbeteren. Ik heb ooit concentrations van 8x16 gedraaid, en EZ’s van 9x36. Van beide gewichten wil ik een set van 10 reps kunnen, dus daar ga ik na de cut meer aandacht aan besteden.

Aiiii deadlift over slaan... da zie ik nie graag;)
Raar van je grip btw.. Naja. niks aan te doen:)

wat is trainen als je niet kunt deadliften :s
Fullbody oefening he haha

Komt misschien door die hammer curls? Als ik die doe, doe ik die meestal aan het eind van de training. Vaak laatste biceps-oefening.

Oke oke oke, ik dacht dat het wel een keer kon.. Zal die deads niet meer skippen, sorry guys! ;)

Gisteravond ben ik bij m’n ouders blijven pitten en heb daar ook getraind. Heb daar geen pc, dus vandaag pas het logje.
Die gym in roffa is twee keer zo groot als die in Utrecht, was wel lekker trainen. Ik heb ruim de tijd genomen voor chest en tri’s, volgende week wat extra tijd voor schouders.

---

Push – Legs – Pull

Bench
6x50
6x60
5x75
5x75
5x75
5x75
5x80 laatste 3 spotted
tijd om binnenkort eens te gaan maxen met deze techniek

Db flyes
10x14
10x14
9x16
7x16

Incline db press
10x16
10x18
10x20 doe dit bijna nooit, ff zoeken naar een goed gewicht voor werksets
6x22

Decline bench
5x60 bankje is te klein, ffs

Bw dips
10
8
6
6

2h db btn extensions
10x20
6x24
5x24
6x22

Tricep pushdown dubbele katrollen blabla
12x41
11x46
6x50 dropset 4x41
10x46 dropset 6x36

Overhead rope extensions
8x41
7x41
9x41

Triceps cable crossover
6x23 dropset 4x21
8x18 dropset 4x16
10x16 dropset 6x14 blijven proberen...
10x16 dropset 8x14

Standing shoulder press
10x19
8x29
6x29
8x24

Decline push-ups voeten op bankje
7
7 hnnnnngg!
6+F doorheen gezakt, face to the ground midden in de gym XD

---

Tussenstandje voor de cut:
Zondagavond gecheat en maandag ingewogen op 80,4, terwijl ik de dagen daarvoor ook al 79,5 op de weegschaal heb zien staan. Denk dat de vochtbalans nogal schommelt. Maargoed, met een tussenstand van ‘rond de 80 kg’ ben ik tevreden. We gaan nog een weekje door om te kijken hoe ver we dan komen.

Thuis planken en abs trainen gaat ook goed. Abs zijn duidelijk beter zichtbaar dan voor de cut. Dit gaat de goede kant op. Pica’s (beetje adem uit en uiteraard flexed):
Abshot_zps55f6b22c.jpg

Abshot

Gunshot_zpsa7996756.jpg

Gunshot

Note to self: spiegel schoonmaken

Eten gaat prima, de meeste dagen zit ik op of een paarhonderd onder de 2800 cals. Wel kijk ik er naar uit om weer te gaan bulken, maar eerst nog een weekje doorbijten.
If tijd, then morgen leg day!

Laatst bewerkt:
Rawr.

goed droog

Niceee! Vind alleen jou shoulder press na al die triceps oefeningen raar.. maar da ken aan mij liggen. Ik heb btw in mijn log me trainingsschema voor je gepost! Daar had je om gevraagd;) (had die al een paar dagen geleden gepost btw)

Gaat goed zo te zien!!
Leuke plaatjes

Goede training ondanks je cut.
De plaatjes ziend kan ik alleen maar herhalen wat ik laatst tegen je zei: je hoeft niet te cutten! Je moet vreten! Man, je bent een heel stuk droger dan ik was! En deze nazomer zal toch binnenkort afgelopen zijn.

Goeie ab genetics, als je eenmaal 20kg vvm erbij hebt op dit vp zal dat er heel ziek uit zien.
Vind je al goed droog verder, zou zelf ook zeggen ga gewoon bulken maar ieder zn eigen ding :D

Goede training ondanks je cut.
De plaatjes ziend kan ik alleen maar herhalen wat ik laatst tegen je zei: je hoeft niet te cutten! Je moet vreten! Man, je bent een heel stuk droger dan ik was! En deze nazomer zal toch binnenkort afgelopen zijn.

Ik sluit me hierbij aan

Terug
Naar boven