MuscleMeat

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien je alles goed tracked kan het niet anders dan dat je vet verliest. Gewicht kan best even stabiel blijven, je hebt immers ook genoeg vetreserves om het deficit op te vangen..wat spierwinst in de cut is mogelijk.
Verder zou ik gewoon minstens naar de 12 procent gaan. Je zult er geen 10cm armomtrek voor gaan inleveren, zo laag is 12 procent ook weer niet. Hiervoor hoef je geen spiermassa in te leveren indien je geen gekke cardiosessies doet, groot deficit toepast en voldoende eiwitten en vetten eet. De weg is lang maar dankbaar. Bouwen op een lager vetpercentage gaat ook makkelijker. Ik hoor je twijfelen over AAS gebruik in de toekomst, zorg dan ook dat je discipline hebt om op een acceptabel vetpercentage te komen en dat je dit proces leert kennen alvorens je een prikje gaat zetten. You can do it, tijger!!

• Topic Starter Topic Starter
Indien je alles goed tracked kan het niet anders dan dat je vet verliest. Gewicht kan best even stabiel blijven, je hebt immers ook genoeg vetreserves om het deficit op te vangen..wat spierwinst in de cut is mogelijk.
Verder zou ik gewoon minstens naar de 12 procent gaan. Je zult er geen 10cm armomtrek voor gaan inleveren, zo laag is 12 procent ook weer niet. Hiervoor hoef je geen spiermassa in te leveren indien je geen gekke cardiosessies doet, groot deficit toepast en voldoende eiwitten en vetten eet. De weg is lang maar dankbaar. Bouwen op een lager vetpercentage gaat ook makkelijker. Ik hoor je twijfelen over AAS gebruik in de toekomst, zorg dan ook dat je discipline hebt om op een acceptabel vetpercentage te komen en dat je dit proces leert kennen alvorens je een prikje gaat zetten. You can do it, tijger!!

Klopt helemaal wat je zegt! Ik na jouw peptalk:

EAA41E1F-9FE2-48FF-926B-4B7F4A2FBA89.gif

Training 12-06-2020

Squat
20 x 20 KG
15 x 20 KG
10 x 80 KG
5 x 100 KG
5 x 110 KG
3 x 115 KG

Dumbbell press flat bench
8 x 32.5 KG
8 x 32.5 KG
8 x 32.5 KG
8 x 32.5 Kg

Military press
15 x 20 KG
8 x 50 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
4 x 55 KG (schouders waren op :D)

Het was goed druk in de gym. De bench was continu bezet dus heb ik voor de verandering dumbbell presses gedaan. Was lekker om te doen.

Nu lekker weekend houden.

Training 15-06-2020

Bench press
20 x 20 KG
15 x 20 KG
5 x 85 KG
5 x 85 KG
5 x 85 KG
5 x 85 KG

Squat
20 x 20 KG
15 x 20 KG
8 x 90 KG
5 x 100 KG
5 x 110 KG
2 x 120 KG

Military press
15 x 20 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG

En nog wat buikspieroefeningen :) Goede training gehad!

raar opwarm patroon.

zou dat persoonlijk toch anders gaan opbouwen,
bv met je squat zou ik zelf.

8x20
5x60
3x80
dan werksets?

wat wil je eigenlijk squaten? er zit hier eigenlijk geen systeem in.

raar opwarm patroon.

zou dat persoonlijk toch anders gaan opbouwen,
bv met je squat zou ik zelf.

8x20
5x60
3x80
dan werksets?

wat wil je eigenlijk squaten? er zit hier eigenlijk geen systeem in.

raar opwarmpatroon m.b.t. Squat bedoel je?
Hetgeen wat jij aanhaalt heb ik tot een tijd geleden gedaan. Ik merkte dat dit ten koste ging van mijn kracht op hogere gewichten.

Als je goed kijkt zie je dat ik het gewicht opbouw, daarnaast probeer ik om ieder keer OF met hetzelfde gewicht meer reps te halen of zwaarder te gaan.

wat zou jouw voorkeur zijn en waarom?

Ik doe eigenlijk nog veel minder opwarm reps. Bij mij is het meestal 3 of 2 reps van elke opwarmset tot ik bij de werkset kom.
Maar ik moet wel stretchen ;) ;) op voorhand want anders krijg ik last.

En filmpje van de 120's?

1592216085937.png

dit heb ik even geknipt en geplakt uit je log weg.

zoek de verschillen? en waar is de progressie dan,
ik ben van mening dat minder reps opwarmen beter is. en geleidelijk het gewicht verhogen beter is dan hoge reps en je spieren moe mee maken en in 1x naar je load knallen.

Onzin. Wat voor de een werkt hoeft niet voor een ander te werken. Ik heb met een aantal oefeningen ook dat ik z'n 20 a 25 reps doe om los te komen.
Zelfde geldt voor het stretchen, ook dat is niet voor iedereen de beste manier van een warming-up.

1592216085937.png

dit heb ik even geknipt en geplakt uit je log weg.

zoek de verschillen? en waar is de progressie dan,
ik ben van mening dat minder reps opwarmen beter is. en geleidelijk het gewicht verhogen beter is dan hoge reps en je spieren moe mee maken en in 1x naar je load knallen.

Ik vind het fijn dat je meekijkt en denkt. Dank daarvoor. Maar ik denk dat je mij overschat ofso? Ik kan niet iedere training uppen of meer reps doen. Dat PROBEER ik soms wel maar het duurt altijd een tijdje voordat ik echt in gewicht omhoog kan.
Jij verwacht dat ik iedere training in gewicht omhoog ga of 5 reps meer doe ofso?

Ik heb ook geen haast hè :) En nogmaals bedankt voor je bezorgdheid.
Je tip over geleidelijk opbouwen en minder reps ga ik zeker in acht nemen en proberen.
Maar je moet niet vergeten dat het bij mij ook veel ‘trial and error’ is geweest. Wat bij jou werkt hoeft bij mij niet per sé ook te werken.

Ik doe eigenlijk nog veel minder opwarm reps. Bij mij is het meestal 3 of 2 reps van elke opwarmset tot ik bij de werkset kom.
Maar ik moet wel stretchen ;) ;) op voorhand want anders krijg ik last.

En filmpje van de 120's?

Ik heb geen filmpje gemaakt, sorry.

Ander keertje, goed? ;)

Onzin. Wat voor de een werkt hoeft niet voor een ander te werken. Ik heb met een aantal oefeningen ook dat ik z'n 20 a 25 reps doe om los te komen.
Zelfde geldt voor het stretchen, ook dat is niet voor iedereen de beste manier van een warming-up.

Hier is een maar wel op zijn plaats.
Brab0 kan zijn trainingen nog wel iets meer standaardiseren. Dus elke keer zelfde opbouw naar de werk-set toe, en zelfde wijze van het uitvoeren van de oefening.
Klinkt heel slim, maar ook slechts gekopieerd van renaissance periodization, Mike Isratel.
Zo heb ik de uitvoering van mijn pull up aangepast, nu elke rep kin tegen de barr, als ik dat niet haal telt de rep niet.
Hierdoor kun je je beter trainen én je progresie beter monitoren.

Brab0 kan zijn trainingen nog wel iets meer standaardiseren. Dus elke keer zelfde opbouw naar de werk-set toe, en zelfde wijze van het uitvoeren van de oefening.
Klinkt heel slim, maar ook slechts gekopieerd van renaissance periodization, Mike Isratel.
Zo heb ik de uitvoering van mijn pull up aangepast, nu elke rep kin tegen de barr, als ik dat niet haal telt de rep niet.
Hierdoor kun je je beter trainen én je progresie beter monitoren.

Ik begrijp je volkomen. En natuurlijk als je iedere training dezelfde opbouw hebt aan sets en reps dat je dan ook beter kunt monitoren.
Maar als je terug kijkt dan zie je bij de meeste oefeningen en trainingen een structuur. Het is niet zo dat mijn trainingen uit de lucht zijn gevallen :) Soms wissel ik met reps en sets omdat ik me op dat moment energieker voel of juist minder. In dit geval ging het om de squat.
En nogmaals: leuk en knap voor diegenen die iedere training hun gewicht kunnen verhogen maar ik niet.

Laatst bewerkt:

Dus jij wil zeggen dat je standaard iedere training dezelfde warming-up doet? Behalve dat het nogal geestdodend is, heeft m'n lijf toch soms echt behoefte aan een andere warming-up dan andere dagen. Dat kan zijn langer, korter of juist specifiek een focus op een deel van de spiergroep die je wil trainen.

Sorry @Brab0 voor het vervuilen van je log.

Ik begrijp je volkomen. En natuurlijk als je iedere training dezelfde opbouw hebt aan sets en reps dat je dan ook beter kunt monitoren.
Maar als je terug kijkt dan zie je bij de meeste oefeningen en trainingen een structuur. Het is niet zo dat mijn trainingen uit de lucht zijn gevallen :) Soms wissel ik met reps en sets omdat ik me op dat moment energieker voel of juist minder. In dit geval ging het om de squat.
En nogmaals: leuk en knap voor diegenen die iedere training hun gewicht kunnen verhogen maar ik niet.
Je uitvoering verbeteren tegen over de week ervoor is al progressive overload niet alleen 'gewicht verhogen'

Dus jij wil zeggen dat je standaard iedere training dezelfde warming-up doet? Behalve dat het nogal geestdodend is, heeft m'n lijf toch soms echt behoefte aan een andere warming-up dan andere dagen. Dat kan zijn langer, korter of juist specifiek een focus op een deel van de spiergroep die je wil trainen.

Sorry @Brab0 voor het vervuilen van je log.

geen sorry zeggen ;) Gezonde discussies kunnen nutvol zijn.

Je uitvoering verbeteren tegen over de week ervoor is al progressive overload niet alleen 'gewicht verhogen'

ik schrok al :eek: Kennelijk hebben we hier allemaal mensen die heel frequent hun gewicht verhogen. super knap natuurlijk.

Ik ben blij dat je wat nuance aanbrengt @vntl :thumbup:

Volgens mij ging de kritiek van @Furryx94 voornamelijk om de manier waarop je opbouwt naar je werksets. In 1 keer de sprong maken van een opwarmsetje met een lege bar naar een werkset op 90 kg is voor de overgrote meerderheid geen optimale manier van opwarmen. En als je opwarmsets je anders te veel vermoeien, probeer dan eens wat minder reps in die opwarmsets.

Prima leesvoer in deze context: https://www.bell-coaching.com/training/opwarmen-voor-krachttraining/
En een passage hieruit:
Voorbeeld van een specifieke squat warming-up, opbouwend naar een werkset van 100 kg met een reptarget van 6 reps
  • Alleen de stang (20kg): x 10 reps. Focus op diepte behalen. Las eventueel een pauze in op de bodempositie.
  • 60 kg (ongeveer 50%, maar dit laadt makkelijk met 20 kg schijven): x 5 reps.
  • 80 kg x 3 reps.
  • 90kg x 1 rep.
  • 100kg: start werkset.
Zo bereid je je goed voor op de werksets, zonder dat je jezelf onnodig vermoeit. Je wilt weten hoe het gewicht aanvoelt, de beweging erin slijpen, maar nooit jezelf onnodig vermoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven