AndroidHealthClinic

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk hangt het af van hoe je je voelt, na een slaapdienst op het werk ben ik ook niet top fit, en doe ik minder of sla ik oefeningen over.
@ mitsymo , mijn warming up is bijna altijd hetzelfde en de aanloop naar de werk set ook Verveeld nu nog niet, ook nog niet zo lang bezig nu :thumb:

Dus jij wil zeggen dat je standaard iedere training dezelfde warming-up doet? Behalve dat het nogal geestdodend is, heeft m'n lijf toch soms echt behoefte aan een andere warming-up dan andere dagen. Dat kan zijn langer, korter of juist specifiek een focus op een deel van de spiergroep die je wil trainen.

Sorry @Brab0 voor het vervuilen van je log.

Ik heb precies het tegenovergestelde en doe elke training precies dezelfde warming-up en heb nooit last van gewrichten of pezen.

Conclusie: @Brab0 : doe wat voor jou werkt. Hoe meer je opwarmt, hoe 'veiliger' je werksets kunt doen. Maar tegelijkertijd kost opwarmen tijd en energie. Als je werkset bijvoorbeeld 100kg x 8 is, is 90kg x 5 geen warming-up meer, dit gaat je topset beinvloeden.

Als ik een pullday heb: warm ik bv zo op:
10min warmlopen/-fietsen
Schouder/rugopwarmen met elastiek
(1 werkset met een machine pulldown/ BW pull-up)
RDL:
stang x 5
60kg x 5
100kg x 3
140kg x 2
160kg x 1
180kg x 1
190kg werkset x 6-8

Edit: wat @mitsymo o zegt ; een UB dag behoort wel een lichtelijk andere warming-up te hebben dan LB dag. Voornamelijk lichaamsdeelspecifiek

Volgens mij ging de kritiek van @Furryx94 voornamelijk om de manier waarop je opbouwt naar je werksets. In 1 keer de sprong maken van een opwarmsetje met een lege bar naar een werkset op 90 kg is voor de overgrote meerderheid geen optimale manier van opwarmen. En als je opwarmsets je anders te veel vermoeien, probeer dan eens wat minder reps in die opwarmsets.

Prima leesvoer in deze context: https://www.bell-coaching.com/training/opwarmen-voor-krachttraining/
En een passage hieruit:
Prima manier van opwarmen op die manier. Doel is vorm en warm worden.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij ging de kritiek van @Furryx94 voornamelijk om de manier waarop je opbouwt naar je werksets. In 1 keer de sprong maken van een opwarmsetje met een lege bar naar een werkset op 90 kg is voor de overgrote meerderheid geen optimale manier van opwarmen. En als je opwarmsets je anders te veel vermoeien, probeer dan eens wat minder reps in die opwarmsets.

Prima leesvoer in deze context: https://www.bell-coaching.com/training/opwarmen-voor-krachttraining/
En een passage hieruit:

dan moet je zijn feedback nogmaals lezen, het ging niet alleen om de warming up.

Ik ga het overigens wel proberen hoor :) Dan maar minder reps. Kijken hoe dat werkt.

Vriend bekijk dit artikel eens!

• Like
Waarderingen: Onit
Vriend bekijk dit artikel eens!

Duidelijk artikeltje. Kennelijk doe ik het toch niet zo verkeerd. Maar ik ga woensdag toch het gewicht opbouwen met weinig reps (op de squat dan). Kijken hoe dat uitpakt.

• Like
Cardio 15-06-2020

3534363A-CD87-435F-A3B1-F7D05B7B4B07.jpeg

Nooit gedacht dat mijn ‘cheat’ 2 sinaasappels zouden zijn :o wat smaakt dat toch goed met een bakje kwark!

Training 16-06-2020

Bent over row
10 x 20 KG
10 x 20 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG

Pull down wide grip
8 x 85 KG
8 x 85 KG
7 x 85 KG (8e rep fail)
7 x 85 KG (8e rep fail)

Barbell curl
6 x 50 KG
6 x 50 KG
6 x 50 KG
6 x 50 KG

Pull down rope
12 x 20 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
6 x 35 KG

De bent over row gaat steeds beter, binnenkort in gewicht omhoog denk ik. De barbell curl gaat ook niet heel lang meer duren voordat’ie omhoog kan in gewicht. Goede training verder!

Training 16-06-2020

Bent over row
10 x 20 KG
10 x 20 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG

Pull down wide grip
8 x 85 KG
8 x 85 KG
7 x 85 KG (8e rep fail)
7 x 85 KG (8e rep fail)

Barbell curl
6 x 50 KG
6 x 50 KG
6 x 50 KG
6 x 50 KG

Pull down rope
12 x 20 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
6 x 35 KG

De bent over row gaat steeds beter, binnenkort in gewicht omhoog denk ik. De barbell curl gaat ook niet heel lang meer duren voordat’ie omhoog kan in gewicht. Goede training verder!
Sterke barbell curls zeg!

Update 16-06-2020

Even tussentijds wat noteren hier. :)

Op 1 juni begon ik met 77.5 KG aan deze contest. Mijn buikomtrek was op dat moment 93/94 cm.
Inmiddels ben ik 15 dagen verder en zie ik geen spraakmakend verschil. Gewicht schommelt tussen de 75 en 76 KG. Buikomtrek wisselt ergens tussen de 92-93 cm. Ondanks wekelijks stevig meer cardio is er voor mij nog tegenvallende resultaten. Daarom heb ik mijn calorieën verlaagd. Ik zit momenteel dagelijks rond de 1500 kcals. Het zal misschien 10-20 calorieën meer/minder zijn i.v.m. weegverschillen etc. etc.
Ik weet dat het niet ideaal klinkt maar kennelijk heb ik een lager onderhoud als wat ik dacht/denk.

Ik zit in een deficit, dit merk ik aan m’n lijf; slapen is niet optimaal laatste tijd, vaker moe en honger :D
Het is voor mij een super leerzaam proces want ik leer m’n lijf beter kennen. En als het goed is krijg ik aan de eind van deze contest er een lager vetpercentage voor terug. En dat is natuurlijk heel veel waard.

Verder verandert er weinig. Alleen de kcals zijn omlaag gegaan. En ja, ik riskeer dat ik ook massa ga verliezen maar het zij zo. M’n eiwit inname is hoog dus ik probeer de schade te beperken.

Op 1 juli volgt er weer een tussentijdse evaluatie.

Heftig. Ik zou het niet kunnen. Vooral niet met cardio erbij. 1900 kcal is voor mij echt de ondergrens. Hoe lang ga je nog door met de cut?

We hebben dezelfde leeftijd en hetzelfde gewicht ongeveer. Alleen ben ik iets groter (1.75m). Ik heb een deels zittend beroep (leerkracht) en buiten de 3 krachttrainingen per week ben ik niet mega actief met uitzondering van de dagelijkse bezigheden. Toch val ik momenteel op 2400 kcal af. Zie je hoe verschillend dit kan zijn per lichaam.

Laatst bewerkt:
Update 16-06-2020

Op 1 juni begon ik met 77.5 KG aan deze contest. Mijn buikomtrek was op dat moment 93/94 cm.
Inmiddels ben ik 15 dagen verder en zie ik geen spraakmakend verschil. Gewicht schommelt tussen de 75 en 76 KG. Buikomtrek wisselt ergens tussen de 92-93 cm. Ondanks wekelijks stevig meer cardio is er voor mij nog tegenvallende resultaten. Daarom heb ik mijn calorieën verlaagd. Ik zit momenteel dagelijks rond de 1500 kcals. Het zal misschien 10-20 calorieën meer/minder zijn i.v.m. weegverschillen etc. etc.
Ik weet dat het niet ideaal klinkt maar kennelijk heb ik een lager onderhoud als wat ik dacht/denk.

Ik zit in een deficit, dit merk ik aan m’n lijf; slapen is niet optimaal laatste tijd, vaker moe en honger :D
Het is voor mij een super leerzaam proces want ik leer m’n lijf beter kennen. En als het goed is krijg ik aan de eind van deze contest er een lager vetpercentage voor terug. En dat is natuurlijk heel veel waard.

Verder verandert er weinig. Alleen de kcals zijn omlaag gegaan. En ja, ik riskeer dat ik ook massa ga verliezen maar het zij zo. M’n eiwit inname is hoog dus ik probeer de schade te beperken.

Lekker bezig broertje! Ik zit op +/- 1.600 nu. We slepen elkaar er wel doorheen! Je kan altijd een PB sturen Arkadas!

Update 16-06-2020

Meet jij je buik ontspannen/aangespannen/vacuüm/anders(hoe?)?

Heftig. Ik zou het niet kunnen. Vooral niet met cardio erbij. 1900 kcal is voor mij echt de ondergrens. Hoe lang ga je nog door met de cut?

We hebben dezelfde leeftijd en hetzelfde gewicht ongeveer. Alleen ben ik iets groter (1.75m). Ik heb een deels zittend beroep (leerkracht) en buiten de 3 krachttrainingen per week ben ik niet mega actief met uitzondering van de dagelijkse bezigheden. Toch val ik momenteel op 2400 kcal af. Zie je hoe verschillend dit kan zijn per lichaam.

We schelen toch wat in lengte :) Ik wou dat ik op 2000 kcals kon afvallen. Maar dit is kennelijk niet zo, althans dat ervaar ik nu. Het ene lichaam is het andere niet, daar ben ik nu ook wel achter.

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven