MuscleMeat

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Wel eens. Tot een procentje of 8 kun je prima kracht behouden. PR's verderop in de cut zijn natty wel wat lastiger, of je moet de ratio met je (afgenomen) BW verrekenen.

Die laatste paar procent gaan wel wat kracht kosten, maar als je geen wedstrijdambities hebt (en natty bent), kun je je afvragen of het dat waard is zo diep te gaan.

Ik zie mezelf echt niet tot 8% zakken. Dan ben ik veel massa kwijt verwacht ik. Ik zak net zo lang tot dat ik zelf tevreden ben. Gezien het feit dat ik vrij hoog sta in VP zal dit ook lang duren voordat het ‘acceptabel’ is.

Zit je me nou uit te lachen?
Of het gelukt is, is moeilijk objectief vast te stellen. Dan had ik op z'n minst een DEXA-scan moeten doen.
Clipboard.jpg

Dexa is net zo (on) betrouwbaar als een huidplooi meting.
Ik dacht serieus dat een Dexa de meest betrouwbare meting was? (afwijking van maximaal 1%)
Wat is volgens jou de meest betrouwbare meting? Ik kan mij haast niet voorstellen dat er iets anders nauwkeuriger is dan een Dexa.

Ik dacht serieus dat een Dexa de meest betrouwbare meting was? (afwijking van maximaal 1%)
Wat is volgens jou de meest betrouwbare meting? Ik kan mij haast niet voorstellen dat er iets anders nauwkeuriger is dan een Dexa.
De spiegel, dexa is verre van accuraat.

Of dood gaan en je laten ontleden.

Ik wil niet bijdehand doen, maar heb je een verklaring voor je claim dat Dexa niet betrouwbaar is?
In z'n algemeenheid wordt er door velen (zeker in onze sport) vanuit gegaan dat dit juist wel betrouwbaar is.

Ik wil niet bijdehand doen, maar heb je een verklaring voor je claim dat Dexa niet betrouwbaar is?
In z'n algemeenheid wordt er door velen (zeker in onze sport) vanuit gegaan dat dit juist wel betrouwbaar is.
Even wat Google werk gedaan, en ik lees inderdaad dat in het beste geval de afwijking 2% is, maar ook kan oplopen tot 10%. In dat geval is het zonde van het geld inderdaad..

• Like
Waarderingen: vntl
Een simpele google search.. dit is niet iets nieuws ofzo dat het niet betrouwbaar is :dunno:

Een simpele google search.. dit is niet iets nieuws ofzo dat het niet betrouwbaar is :dunno:
Nou ja, vwb de mogelijke metingen wordt Dexa in het algemeen als relatief betrouwbaar bestempeld. Geen idee waarom. Maar bedankt voor de verheldering. :D

• Like
Waarderingen: vntl
Nou ja, vwb de mogelijke metingen wordt Dexa in het algemeen als relatief betrouwbaar bestempeld. Geen idee waarom. Maar bedankt voor de verheldering. :D
Als je iedere week meet onder de zelfde omstandigheden dan krijg je wel een beeld of je vet verliest maar dan nog klopt er geen bal van het vp. (vaak)

Als je iedere week meet onder de zelfde omstandigheden dan krijg je wel een beeld of je vet verliest maar dan nog klopt er geen bal van het vp. (vaak)
Nee inderdaad, en in het beste geval een afwijking van 2% vind ik het geld niet waard. Het maakt nogal uit of ik bij een VP van 10% een meetresultaat van 12% of 8% krijg.. Laat staan dat de afwijking 10% is wat dus ook voorkomt. Jezus dan kan ik mijn VP beter laten schatten door wat random DBB'ers, grote kans dat dat dichter bij de werkelijkheid komt. :roflol:

Lekker belangrijk wat je exacte vet% is (niet dus). Uiteindelijk gaat het er als bodybuilder om hoe je er uit ziet (op een podium, in de DBB-contest, of voor je volgers).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven