- Waardering
- 34.342
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan wou ik wel deze keer een filmpje hé!Ik heb geen filmpje gemaakt, sorry.
Ander keertje, goed?![]()
Vorige sessie had je het ook, nu nog meer.
Je zit te dicht tegen je max te rammen, dat zorgt ervoor dat je juist kut gaat presteren. Ik zou een herstart doen.

Factoren op korte termijn kunnen zijn: slecht geslapen, stress, dipje, simpelweg slechte dag
Lange termijn: overtraining, te lang tegen plateaus aan zitten, fatigue dat zich opbouwt door week in week uit volume van je trainingen te accumulaten, kcal deficit
Niks aan doen voor nu. Stel je problemen zouden 2+ weken aanhouden zou je eens moeten kijken wat je structureel kunt verbeteren: eten, training, voeding, stressmanagement, vorm, etc.
Je kunt ook een gram test zetten. Wil ook nog wel eens helpen

Doel is nu cutten. Dan moet je gewoon accepteren dat je niet continu p.r.'s kunt blijven zetten.
Je kunt ook een gram test zetten. Wil ook nog wel eens helpen

mijn ervaring is dat je cut echt geen drastisch effect moet hebben op je trainingsprogressie. Zeker op het gebied van compounds is er zowel kracht als massa te winnen mits je degelijk eet en dieet en dit ook goed plant. Dit had ik eerder al hier aangegeven. Het 'gevoel' dat je hebt door je cut kan wel van invloed zijn op je training, maar je moet je afvragen waar dat dan door komt en of je niet te hard van stapel loopt.
Ik heb overigens zowel mijn squat als mijn deadlift pr's in een cutperiode gezet (waarin ik al even onderweg was). Cutten hoeft dus niet automatisch massa- en krachtverlies te betekenen. Als dat wel in (drastische) mate het geval is doe je gewoon iets verkeerd of je bent zo laag in BW gedaald dat het niet meer realistisch haalbaar is. Punt. Groet.
mijn ervaring is dat je cut echt geen drastisch effect moet hebben op je trainingsprogressie. Zeker op het gebied van compounds is er zowel kracht als massa te winnen mits je degelijk eet en dieet en dit ook goed plant. Dit had ik eerder al hier aangegeven. Het 'gevoel' dat je hebt door je cut kan wel van invloed zijn op je training, maar je moet je afvragen waar dat dan door komt en of je niet te hard van stapel loopt.
Ik heb overigens zowel mijn squat als mijn deadlift pr's in een cutperiode gezet (waarin ik al even onderweg was). Cutten hoeft dus niet automatisch massa- en krachtverlies te betekenen. Als dat wel in (drastische) mate het geval is doe je gewoon iets verkeerd of je bent zo laag in BW gedaald dat het niet meer realistisch haalbaar is. Punt. Groet.
Toch maar ff in, want ik ben wel benieuwd waar dit heengaat.Training 17-06-2020
Squat
10 x 30 KG
5 x 60 KG
5 x 80 KG
5 x 100 KG
5 x 110 KG
3 x 120 KG
Bench press
10 x 20 KG
10 x 60 KG
4 x 85 KG (5e rep fail)
3 x 85 KG (kwam niet verder dan 3)
4 x 85 KG (kwam niet verder dan 4)
3 x 85 KG (kwam niet verder dan 3)
Military press
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
De squat heb ik ‘opgebouwd’ zoals eerder is geadviseerd. Ik heb geen merkwaardig meer kracht ervaren. Het voelde absoluut niet slecht, misschien ff een paar weken proberen zo?
De bench press was een drama vandaag. Het lukte niet, de kracht en puf zat er niet in. Zal dit misschien te maken hebben met het feit dat ik deze compounds 3x per week pak? Misschien terug naar 2x? Rug en armen doe ik nu 2x per week en dat bevalt me wel eerlijk gezegd (geen last meer van de druk/pijn op de ellebogen bijvoorbeeld).
Even goed over nadenken.
Wel eens. Tot een procentje of 8 kun je prima kracht behouden. PR's verderop in de cut zijn natty wel wat lastiger, of je moet de ratio met je (afgenomen) BW verrekenen.mijn ervaring is dat je cut echt geen drastisch effect moet hebben op je trainingsprogressie. Zeker op het gebied van compounds is er zowel kracht als massa te winnen mits je degelijk eet en dieet en dit ook goed plant. Dit had ik eerder al hier aangegeven. Het 'gevoel' dat je hebt door je cut kan wel van invloed zijn op je training, maar je moet je afvragen waar dat dan door komt en of je niet te hard van stapel loopt.
Daarom ben ik ook gestopt op 8-9%.Die laatste paar procent gaan wel wat kracht kosten, maar als je geen wedstrijdambities hebt (en natty bent), kun je je afvragen of het dat waard is zo diep te gaan.