MuscleMeat

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige sessie had je het ook, nu nog meer.
Je zit te dicht tegen je max te rammen, dat zorgt ervoor dat je juist kut gaat presteren. Ik zou een herstart doen.

• Topic Starter Topic Starter
Factoren op korte termijn kunnen zijn: slecht geslapen, stress, dipje, simpelweg slechte dag

Lange termijn: overtraining, te lang tegen plateaus aan zitten, fatigue dat zich opbouwt door week in week uit volume van je trainingen te accumulaten, kcal deficit

Niks aan doen voor nu. Stel je problemen zouden 2+ weken aanhouden zou je eens moeten kijken wat je structureel kunt verbeteren: eten, training, voeding, stressmanagement, vorm, etc.

Ik zit in een tekort met m’n calorieën dus dat zal zeker niet meehelpen.
Ik kijk het even aan denk ik en als het echt niet meer gaat dan ff deloaden op de bench. Het is niet anders.

Je kunt ook een gram test zetten. Wil ook nog wel eens helpen

Denk ik ook, weinig voeding, betekent ook minder goed herstellen. Even aanzien en na een week bij gaan sturen, of minder gewicht of iets meer eten.

Doel is nu cutten. Dan moet je gewoon accepteren dat je niet continu p.r.'s kunt blijven zetten.

mijn ervaring is dat je cut echt geen drastisch effect moet hebben op je trainingsprogressie. Zeker op het gebied van compounds is er zowel kracht als massa te winnen mits je degelijk eet en dieet en dit ook goed plant. Dit had ik eerder al hier aangegeven. Het 'gevoel' dat je hebt door je cut kan wel van invloed zijn op je training, maar je moet je afvragen waar dat dan door komt en of je niet te hard van stapel loopt.
Ik heb overigens zowel mijn squat als mijn deadlift pr's in een cutperiode gezet (waarin ik al even onderweg was). Cutten hoeft dus niet automatisch massa- en krachtverlies te betekenen. Als dat wel in (drastische) mate het geval is doe je gewoon iets verkeerd of je bent zo laag in BW gedaald dat het niet meer realistisch haalbaar is. Punt. Groet.

mijn ervaring is dat je cut echt geen drastisch effect moet hebben op je trainingsprogressie. Zeker op het gebied van compounds is er zowel kracht als massa te winnen mits je degelijk eet en dieet en dit ook goed plant. Dit had ik eerder al hier aangegeven. Het 'gevoel' dat je hebt door je cut kan wel van invloed zijn op je training, maar je moet je afvragen waar dat dan door komt en of je niet te hard van stapel loopt.
Ik heb overigens zowel mijn squat als mijn deadlift pr's in een cutperiode gezet (waarin ik al even onderweg was). Cutten hoeft dus niet automatisch massa- en krachtverlies te betekenen. Als dat wel in (drastische) mate het geval is doe je gewoon iets verkeerd of je bent zo laag in BW gedaald dat het niet meer realistisch haalbaar is. Punt. Groet.

Groetjes terug

Goeie post

• Like
Waarderingen: LM

Helemaal mee eens. Zowel in de cut als in de bulk moet een vorm progressive overload toegepast worden. Dit is ook zeker mogelijk in de cut, waardoor je zelfs spiermassa kan ontwikkelen.

Ik zou kijken naar de overige factoren die hierbij spelen. Ik weet niet in hoe verre je dat al gedaan hebt @Brab0, heb jouw log even niet meer bijgehouden i.v.m. m'n studie. Maar hoe is je slaap en stressniveau? Is je trainingsschema goed opgesteld, draai je niet te veel volume? Loop alles even na voor de zekerheid.

Edit: ik zie dat je veel cardio doet. Dit kan impact hebben op je sportprestaties, let hier ook eens op.

Training 17-06-2020

Squat
10 x 30 KG
5 x 60 KG
5 x 80 KG
5 x 100 KG
5 x 110 KG
3 x 120 KG

Bench press
10 x 20 KG
10 x 60 KG
4 x 85 KG (5e rep fail)
3 x 85 KG (kwam niet verder dan 3)
4 x 85 KG (kwam niet verder dan 4)
3 x 85 KG (kwam niet verder dan 3)

Military press
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG

De squat heb ik ‘opgebouwd’ zoals eerder is geadviseerd. Ik heb geen merkwaardig meer kracht ervaren. Het voelde absoluut niet slecht, misschien ff een paar weken proberen zo?
De bench press was een drama vandaag. Het lukte niet, de kracht en puf zat er niet in. Zal dit misschien te maken hebben met het feit dat ik deze compounds 3x per week pak? Misschien terug naar 2x? Rug en armen doe ik nu 2x per week en dat bevalt me wel eerlijk gezegd (geen last meer van de druk/pijn op de ellebogen bijvoorbeeld).

Even goed over nadenken.
Toch maar ff in, want ik ben wel benieuwd waar dit heengaat.

Welke sets zijn nu eigenlijk de werksets bij de squat? Volgens mij had je namelijk bij opbouw zoals geadviseerd minder reps moeten doen op het moment dat het gewicht meer je werkset benadert.

Buiten en in combinatie met de door jezelf en anderen al genoemde redenen kan het ook zijn dat al het werk wat je op de squat doet je (momenteel) al uitput voor je aan de Bench begint, je MP vind ik best sterk na die BP.

Ik laat het even bezinken mensen, thanks ;)

Cardio 17-06-2020

Samen met zoonlief achterop ;) net voor de stortbui thuis gelukkig.

11D63081-C108-4941-81E5-966BF148A235.jpeg

Wel eens. Tot een procentje of 8 kun je prima kracht behouden. PR's verderop in de cut zijn natty wel wat lastiger, of je moet de ratio met je (afgenomen) BW verrekenen.

Die laatste paar procent gaan wel wat kracht kosten, maar als je geen wedstrijdambities hebt (en natty bent), kun je je afvragen of het dat waard is zo diep te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven