AndroidHealthClinic

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Cardio 20-06-2020

A4C59759-A42D-4345-88D1-B2F8F932D017.jpeg

Training 22-06-2020

Squat
Opwarmen
5 x 110 KG
5 x 110 KG
5 x 110 KG
5 x 110 KG

Bench press
Opwarmen
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG
8 x 75 KG

Military press
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG
5 x 55 KG

Ging goed man! De bench gaat na m’n deload en tips van de powerlifter stukken beter, vandaar ook wat verhoogd in gewicht. De military press voelde erg zwaar vandaag. Maar je kunt niet alles hebben hè :)

Hoşça kal :rocker:

Een vraagje mensen:

dit is nu mijn ontbijt.

5F185E08-A6CA-46B0-A009-082820B169E4.jpeg

Ik merk dat ik op de avond weinig calorieën overhoud voor m’n avondeten. Hebben jullie tips/trucs voor een ontbijt met minder calorieën dan nu?
Ik kan’m natuurlijk ook niet doen. En dan pas mijn post workout shake als ‘ontbijt’ pakken.
Maar ik weet niet of het (zwaar) trainen op een lege maag wel zo slim is. Iemand ervaring hiermee?

Magere melk proberen?

Je kan ook water gebruiken ipv melk.

@Brab0 ik post een foto in mijn log misschien kan je er wat mee.

Veel niet, maar toch een beetje. 20 kcal ofzo. Ik zou eens kijken naar de vrouwen hier wat zij allemaal op een dag eten aangezien je ongeveer dezelfde hoeveelheid kcal neemt (dacht ik)
Je kan ook water gebruiken ipv melk.
@Brab0 ik post een foto in mijn log misschien kan je er wat mee.
Dit. Scheelt 40 a 50 kcal op 250 ml. Anders ongezoete amandelmelk, qua kcal nog lager en toch iets meer smaak ten opzichte van water.

Dankjewel jongens voor het meedenken.

Een vraagje mensen:

dit is nu mijn ontbijt.

5F185E08-A6CA-46B0-A009-082820B169E4.jpeg

Ik merk dat ik op de avond weinig calorieën overhoud voor m’n avondeten. Hebben jullie tips/trucs voor een ontbijt met minder calorieën dan nu?
Ik kan’m natuurlijk ook niet doen. En dan pas mijn post workout shake als ‘ontbijt’ pakken.
Maar ik weet niet of het (zwaar) trainen op een lege maag wel zo slim is. Iemand ervaring hiermee?

Trainen op een lege maag zou ik niet aanraden. Altijd een bron van eiwitten pre-workout nemen, aldus mijn mening.

Om terug te komen op je vraag. Je kan deze maaltijd simpel verlagen. Hierbij een suggestie voor het vloeibare deel, van meer naar minder calorieën; volle melk -> half volle melk -> magere melk -> ongezoete amandelmelk/kokosmelk -> water. Als je een simpele truc gebruikt kan je tevens het volume vergroten, wat ervoor zorgt dat je sneller verzadigd bent. Doe hiervoor de bijvoorbeeld 40 g havermout in een ovenschaal en doe hierbij 400 ml water. Zet dit in de magnetron voor circa 4 minuten. Vervolgens roer je het door en zet je het mengsel in de koelkast voor enkele uren. Het overtollige water wordt opgenomen door de havermout en voila; meer volume!

Je kan de havermout dosering ook halveren en bijvoorbeeld groenten toevoegen. Zelf voeg ik soms dan courgette of bloemkool toe, dit proef je niet eens! Zo krijg je meer volume voor minder calorieën. Op smaak brengen met kaneel/koekkruiden/eiwitpoeder of zero kcal saus.

Nog een tip; doe eens 3 g xanthaangom in een bak/blender en voeg hier 300 ml water aantoe. Mix het geheel op full speed met een mixer/blender voor 15-20 seconden. Je krijgt dan een drab. Voeg hieraan de havermout toe en warm het vervolgens op in de magnetron. Ook meer volume!

Ik heb nog meer trucjes en tevens een heerlijk Apple Goop recept voor je. Mocht je interesse hebben in dat recept of andere oats recepten, laat het me even weten in een PB.

Trainen op een lege maag zou ik niet aanraden. Altijd een bron van eiwitten pre-workout nemen, aldus mijn mening.

Om terug te komen op je vraag. Je kan deze maaltijd simpel verlagen. Hierbij een suggestie voor het vloeibare deel, van meer naar minder calorieën; volle melk -> half volle melk -> magere melk -> ongezoete amandelmelk/kokosmelk -> water. Als je een simpele truc gebruikt kan je tevens het volume vergroten, wat ervoor zorgt dat je sneller verzadigd bent. Doe hiervoor de bijvoorbeeld 40 g havermout in een ovenschaal en doe hierbij 400 ml water. Zet dit in de magnetron voor circa 4 minuten. Vervolgens roer je het door en zet je het mengsel in de koelkast voor enkele uren. Het overtollige water wordt opgenomen door de havermout en voila; meer volume!

Je kan de havermout dosering ook halveren en bijvoorbeeld groenten toevoegen. Zelf voeg ik soms dan courgette of bloemkool toe, dit proef je niet eens! Zo krijg je meer volume voor minder calorieën. Op smaak brengen met kaneel/koekkruiden/eiwitpoeder of zero kcal saus.

Nog een tip; doe eens 3 g xanthaangom in een bak/blender en voeg hier 300 ml water aantoe. Mix het geheel op full speed met een mixer/blender voor 15-20 seconden. Je krijgt dan een drab. Voeg hieraan de havermout toe en warm het vervolgens op in de magnetron. Ook meer volume!

Ik heb nog meer trucjes en tevens een heerlijk Apple Goop recept voor je. Mocht je interesse hebben in dat recept of andere oats recepten, laat het me even weten in een PB.

Gaaf :) Dankje.

• Heart
Waarderingen: Onit
Ongezoete amandelmelk is best wel een aanrader. Geeft ook nog een lekkere smaak en voor 13 kcal per 100 ml hoef je het niet zozeer te laten.
Je hebt er ook 2 soorten van. De geroosterde die echt naar geroosterde amandel smaakt en de ongeroosterde. Krijg je een beetje marsepein achtige smaak.

Training 23-06-2020

Bent over row
Opwarmen
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG

Pull down wide grip
7 x 85 KG
7 x 85 KG
7 x 85 KG
6 x 85 KG
5 x 70 KG (extra langzaam)

Barbell Curl
Opwarmen (achteraf niet nodig :duh:)
6 x 52 KG
6 x 52 KG
6 x 52 KG
6 x 52 KG

Push down triceps (rope)
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG

De bent over row verhoogd in gewicht en dat ging prima. Dit had wel gevolgen voor mijn pull down want ik kreeg de 8e rep er maar niet uit. Aan het einde probeerde ik met wat lager gewicht meer reps te doen op een langzame manier maar het was echt op :) heerlijk!
Ook de barbell curl iets in gewicht kunnen verhogen, ging prima.
Alleen het uur was snel om dus ik moest triceps ‘vlug vlug’ doen en dat was wat minder. Maar goed, shit happens :grumble:

Vanavond lekker fietsen denk ik!

Training 23-06-2020

Bent over row
Opwarmen
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG

Pull down wide grip
7 x 85 KG
7 x 85 KG
7 x 85 KG
6 x 85 KG
5 x 70 KG (extra langzaam)

Barbell Curl
Opwarmen (achteraf niet nodig :duh:)
6 x 52 KG
6 x 52 KG
6 x 52 KG
6 x 52 KG

Push down triceps (rope)
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG
8 x 30 KG

De bent over row verhoogd in gewicht en dat ging prima. Dit had wel gevolgen voor mijn pull down want ik kreeg de 8e rep er maar niet uit. Aan het einde probeerde ik met wat lager gewicht meer reps te doen op een langzame manier maar het was echt op :) heerlijk!
Ook de barbell curl iets in gewicht kunnen verhogen, ging prima.
Alleen het uur was snel om dus ik moest triceps ‘vlug vlug’ doen en dat was wat minder. Maar goed, shit happens :grumble:

Vanavond lekker fietsen denk ik!
En dit op 1500 kcal? :eek:

Ik heb het zwaar, dat mag je best weten. En dan ook nog cardio er bij.

Dit is ook maar een paar maanden vol te houden. Na de contest ga ik weer lekker dicht in de buurt van m’n onderhoud zitten. Cardio houd ik er lekker in. Ik begin het fietsen steeds leuker te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven