Fitness Seller

brief controleren!

pump beast

Competitive Bodybuilder
Waardering
135
t.a.v. S.W.C. Dekker
Alferink college
Werflaan 45
2725 DE Zoetermeer

Voorburg, 29 augustus 2013

Betreft: optie

Geachte mevrouw Dekker,

Vorig jaar had ik op het einde van het schooljaar te horen gekregen dat ik beter naar het MBO kon gaan en toen heb ik tijdens het lesuur een beroepskeuzetest moeten uitvoeren. Uit de resultaten bleek dat de horeca opleiding iets voor mij was. Na de open dag en de twijfels bleek dit helemaal niet het geval. Ik had besloten om voor een andere opleiding te kiezen. Helaas was dit het ook niet en na wat zoeken ben ik op de ICT gekomen, wat wel logisch is omdat ik er al veel over weet. Vorige week maandag had ik mijn intake en ik was erg blij met mijn keuze. Totdat ik deze week te horen kreeg dat de opleiding al vol was en ik niet meer kon deelnemen. Dit dwong me tot een alternatief, maar alle ICT-opleidingen zaten al vol dus veel keuze was er niet meer.
Gisteren heb ik samen met de leerplicht gekeken naar een opleiding, maar het kwam op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd over de VAVO (wat ik al eerder in gedachten had) , zodat ik daarna toch een ICT kan doen op het HBO met veel meer keuze en mogelijkheden voor mij.
Echter zal dit alleen lukken indien ik toegelaten wordt door u via de Rutte-regeling. Ik vraag echt af of u dit zou willen doen, omdat ik het echt zeer graag wil doen. Na 1 jaar havo ervaring heb ik nagedacht en ik heb veel spijt dat ik het niet anders heb aangepakt. Maar ik weet zeker dat het op de VAVO anders is en ik ben er van overtuigd dat ik het hier wel zal doen, omdat ik alle energie en motivatie nu wel heb en anders blijf ik misschien nog met niks over.
Het is nog zeker niet telaat; de school is 2 weken begonnen en als u akkoord gaat kan ik meteen beginnen. Ik zou u echt dankbaar zijn en het zien als een laatste kans.

Excuseer me voor de lange tekst, hopelijk heb ik mijn verhaal duidelijk verwoord. Ik hoop spoedig van u te mogen horen. U kunt me terugschrijven of persoonlijk spreken.

Hoogachtend,

Slechte versie:
Vorig jaar had ik op het einde van het schooljaar te horen gekregen dat ik beter naar het MBO kon gaan en toen heb ik tijdens de lesuur een beroepskeuze test moeten uitvoeren. En uit de resultaten bleek dat de horeca opleiding iets voor mij was. Na de open dag en de twijfels bleek dit helemaal niet het geval. Ik had besloten om voor een andere opleiding te kiezen. Helaas was dit het ook niet en na wat zoeken ben ik op de ICT gekomen, wat wel logisch is omdat ik er al veel over weet. Vorige week maandag had ik m'n intake, ik was erg blij met m'n keuze. Totdat ik deze week tehoren kreeg dat de opleiding al vol was en ik niet meer kon deelnemen. Dit dwingde me tot een alternatief, maar alle ICT-opleidingen zaten al vol dus veel keuze was er niet meer.
Gisteren heb ik samen met de leerplicht gekeken naar een opleiding, maar het kwam op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd over de VAVO (wat ik al eerder in gedachte had) , zodat ik daarna toch een ICT kan doen op het HBO met veel meer keuze en mogelijkheden voor mij.
Echter zal dit alleen lukken indien ik toegelaten wordt door u via de rutteregeling. Ik vraag echt af of u dit zou willen doen, omdat ik het echt zeer graag wil doen. Na 1 jaar havo ervaring heb ik veel nagedacht en ik heb veel spijt dat ik het niet anders heb aangepakt. Maar ik weet zeker dat het op de VAVO anders is en ik ben overtuigd dat ik het hier wel zal doen, omdat ik alle energie en motivatie nu wel heb en anders blijf ik misschien nog met niks over.
Het is nog zeker niet telaat, de school is 2 weken begonnen en als u akkoord gaat kan ik beginnen. Ik zou het echt als dankbaar zien en als een laatste kans / optie.

Excuseer me voor de lange tekst, hopelijk heb ik mijn verhaal duidelijk verwoord. Ik laat u rustig nadenken en u kunt me altijd terugschrijven of persoonlijk spreken.

Laatst bewerkt:
Alferink college
t.a.v. Jan van Vught
Werflaan 45
2725 DE Zoetermeer

"Ik laat u rustig nadenken en u kunt me altijd terugschrijven of persoonlijk spreken. "

Hier zou ik eerder neer zetten:

"Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen." (of iets in die richting in ieder geval)

Anders geef je hem de kans om je niet te contacten.

afsluiten met
"met vriendelijke groet,
je naam"

en eventueel nog "ps: ik ben een goede vriend van Angelus"

Zin beginnen met En is taalkundig fout. Zinnen met 'en toen' beter anders formuleren.

Zinnen zijn teveel in spreektaal en ik-vorm geschreven.

Moet hij enkel op overtuigingskracht of ook op schrijfstijl gecontroleerd worden Het loopt namelijk bij de tweede zin al volledig mis (En...).

t.a.v. S.W.C. Dekker
Alferink college
Werflaan 45
2725 DE Zoetermeer

Voorburg, 29 augustus 2013

Betreft: optie

Geachte mevrouw Dekker,

Vorig jaar had ik op het einde van het schooljaar te horen gekregen dat ik beter naar het MBO kon gaan en toen heb ik tijdens het lesuur een beroepskeuzetest moeten uitvoeren. [en] Uit de resultaten bleek dat de horeca opleiding iets voor mij was, en na de open dag en de twijfels bleek dit helemaal niet het geval. Ik had besloten om voor een andere opleiding te kiezen. Helaas was dit het ook niet en na wat zoeken ben ik op de ICT gekomen, wat wel logisch is omdat ik er al veel over weet. Vorige week maandag had ik mijn intake, en was ik erg blij met mijn keuze. Totdat ik deze week te horen kreeg dat de opleiding al vol was en ik niet meer kon deelnemen. Dit dwingde me tot een alternatief, maar alle ICT-opleidingen zaten al vol dus veel keuze was er niet meer.
Gisteren heb ik samen met de leerplicht gekeken naar een opleiding, maar het kwam op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd over de VAVO (wat ik al eerder in gedachten had) , zodat ik daarna toch een ICT kan doen op het HBO met veel meer keuze en mogelijkheden voor mij.
Echter zal dit alleen lukken indien ik toegelaten wordt door u via de Rutte-regeling. Ik vraag echt af of u dit zou willen doen, omdat ik het echt zeer graag wil doen. Na 1 jaar havo ervaring heb ik veel nagedacht en ik heb veel spijt dat ik het niet anders heb aangepakt. [Maar] Ik weet zeker dat het op de VAVO anders is en ik ben er van overtuigd dat ik het hier wel zal doen, omdat ik alle energie en motivatie nu wel heb en anders blijf ik misschien nog met niks over.
Het is nog zeker niet te laat; de school is 2 weken begonnen en als u akkoord gaat kan ik aan de slag. Ik zou U echt dankbaar zijn en het zien als een laatste kans / optie.

Excuseer me voor de lange tekst, hopelijk heb ik mijn verhaal duidelijk verwoord. Ik laat u rustig nadenken en u kunt me altijd terugschrijven of persoonlijk spreken.

Vriendelijke groet en hoogachtend,

Wat vinden jullie van deze brief, is die overtuigend genoeg denk je?

De inhoud is goed en oprecht, maar je spelling en grammatica kunnen wat beter :)

Overigens vind ik het erg goed en dapper van je dat je deze brief hier ter controle plaatst.
Ik heb zelf met veel sollicitatie brieven te maken en brieven met veel van dit soort fouten gaan zo -hop- de vuilnisbak in. Dit bewijst dat je het echt wil, dus hulde.

Succes in ieder geval :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de moeite de brief is aangepast en ga hem straks persoonlijk langsbrengen! :)

Laatst bewerkt:
De inhoud is goed en oprecht, maar je spelling en grammatica kunnen wat beter :)

Overigens vind ik het erg goed en dapper van je dat je deze brief hier ter controle plaatst.
Ik heb zelf met veel sollicitatie brieven te maken en brieven met veel van dit soort fouten gaan zo -hop- de vuilnisbak in. Dit bewijst dat je het echt wil, dus hulde.

Succes in ieder geval :)

Wat hij ^ zegt :)

Ik had dit ervan gemaakt:

Geachte mevrouw Dekker,

Vorig jaar heb ik tegen het einde van het schooljaar te horen gekregen dat het MBO een betere vervolgopleiding zou zijn voor mij. Vervolgens heb ik tijdens het lesuur een beroepskeuzetest gedaan en uit de resultaten bleek dat de horecaopleiding wellicht een goede keuze zou zijn. Ik heb vervolgens de open dag bezocht en dit heeft toch enige twijfels doen rijzen, waarop ik uiteindelijk toch voor de richting ICT heb gekozen omdat dit beter aansluit bij mijn persoonlijke interesse.
Vorige week maandag heb ik een intake gehad en ik was erg blij met mijn keuze. Totdat ik deze week te horen kreeg dat alle plaatsen voor deze opleiding reeds bezet zijn en ik dus niet meer kan deelnemen. Ik heb uiteraard nog gekeken naar andere mogelijkheden binnen deze stroming, maar alle ICT-opleidingen zitten inmiddels vol.
Gisteren heb ik samen met de leerplichtambtenaar gekeken naar een opleiding, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd naar de mogelijkheden binnen de VAVO (wat ik al eerder in gedachte had), zodat ik daarna toch een ICT-opleiding kan doen op het HBO waar ik meer keuzes en mogelijkheden zal hebben.
Dit zal echter alleen mogelijk zijn indien ik word toegelaten middels de Rutte-regeling. Hierbij wil ik u dan ook vragen of ik aanspraak kan maken op deze regeling, omdat dit een studierichting is waar ik zeer veel affiniteit mee heb en waarvan ik de slagingskans hoog acht. Momenteel bevind ik mij in een situatie waarbij ik huiverig ben alsnog zonder opleiding verder te moeten en dat vooruitzicht is op zijn zachtst gezegd somber.
Wat mij betreft zijn er nog mogelijkheden aangezien de opleiding pas 2 weken is begonnen en ik gemotiveerd genoeg ben voor een vliegende start. U begrijpt dat ik deze optie als een laatste kans zie om mijn toekomst veilig te stellen en ik zou u zeer dankbaar zijn als u mij deze kans wilt bieden.

Hopend op een positieve reactie uwerzijds,

Laatst bewerkt:

Geachte mevrouw Dekker,

Vorig jaar heb ik tegen het einde van het schooljaar te horen gekregen dat het MBO een betere vervolgopleiding zou zijn voor mij. Vervolgens heb ik tijdens het lesuur een beroepskeuzetest gedaan en uit de resultaten bleek dat de horecaopleiding wellicht een goede keuze zou zijn. Ik heb vervolgens de open-dag bezocht en dit heeft toch enige twijfels doen rijzen, waarop ik uiteindelijk toch voor de richting ICT heb gekozen omdat dit beter aansluit bij mijn persoonlijke interesses.
Vorige week maandag heb ik een intake gehad en ik was erg blij met mijn keuze. Totdat ik deze week tehoren kreeg dat alle plaatsen voor deze opleiding reeds bezet zijn en ik dus niet meer kan deelnemen. Ik heb uiteraard nog gekeken naar andere mogelijkheden binnen deze stroming, maar alle ICT-opleidingen zitten inmiddels vol.
Gisteren heb ik samen met de leerplicht gekeken naar een opleiding, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd naar de mogelijkheden binnen de VAVO (wat ik al eerder in gedachte had) , zodat ik daarna toch een ICT-opleiding kan doen op het HBO, waar ik meer keuzes en mogelijkheden zal hebben.
Dit zal echter alleen mogelijk zijn indien ik word toegelaten middels de Rutteregeling. Hierbij wil ik u dan ook vragen of ik aanspraak kan maken op deze regeling, omdat dit een studierichting is waar ik zeer veel affiniteit mee heb en waarvan ik de slagingskans hoog acht. Momenteel bevind ik mij in een situatie waarbij ik huiverig ben alsnog zonder opleiding verder te moeten en dat vooruitzicht is op zijn zachtst gezegd somber.
Wat mij betreft zijn er nog mogelijkheden aangezien de opleiding pas 2 weken is begonnen en ik ben gemotiveerd genoeg voor een vliegende start. U begrijpt dat ik deze optie als een laatste kans zie om mijn toekomst veilig te stellen en ik zou u zeer dankbaar zijn als u mij deze kans wilt bieden.

Beter idd.

Geachte mevrouw Dekker,

Vorig jaar heb ik tegen het einde van het schooljaar te horen gekregen dat het MBO een betere vervolgopleiding zou zijn voor mij. Vervolgens heb ik tijdens het lesuur een beroepskeuzetest gedaan en uit de resultaten bleek dat de horecaopleiding wellicht een goede keuze zou zijn. Ik heb vervolgens de open-dag bezocht en dit heeft toch enige twijfels doen rijzen, waarop ik uiteindelijk toch voor de richting ICT heb gekozen omdat dit beter aansluit bij mijn persoonlijke interesses.
Vorige week maandag heb ik een intake gehad en ik was erg blij met mijn keuze. Totdat ik deze week tehoren kreeg dat alle plaatsen voor deze opleiding reeds bezet zijn en ik dus niet meer kan deelnemen. Ik heb uiteraard nog gekeken naar andere mogelijkheden binnen deze stroming, maar alle ICT-opleidingen zitten inmiddels vol.
Gisteren heb ik samen met de leerplicht gekeken naar een opleiding, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Ik heb haar dus toch gevraagd naar de mogelijkheden binnen de VAVO (wat ik al eerder in gedachte had) , zodat ik daarna toch een ICT-opleiding kan doen op het HBO, waar ik meer keuzes en mogelijkheden zal hebben.
Dit zal echter alleen mogelijk zijn indien ik word toegelaten middels de Rutteregeling. Hierbij wil ik u dan ook vragen of ik aanspraak kan maken op deze regeling, omdat dit een studierichting is waar ik zeer veel affiniteit mee heb en waarvan ik de slagingskans hoog acht. Momenteel bevind ik mij in een situatie waarbij ik huiverig ben alsnog zonder opleiding verder te moeten en dat vooruitzicht is op zijn zachtst gezegd somber.
Wat mij betreft zijn er nog mogelijkheden aangezien de opleiding pas 2 weken is begonnen en ik ben gemotiveerd genoeg voor een vliegende start. U begrijpt dat ik deze optie als een laatste kans zie om mijn toekomst veilig te stellen en ik zou u zeer dankbaar zijn als u mij deze kans wilt bieden.

professional boner achieved!

Goeie brief van sjors maar is het niet gewoon open dag ipv open-dag? Ook staat er dat je samen met de leerplicht hebt gekeken, ik neem aan dat dit de leerplichtambtenaar moet zijn? misschien ook nog even aanpassen.

Hehe, gelukkig ben jij wel wakker Marcel ^_^

Idd open dag en leerplichtambtenaar. Of hij ook daadwerkelijk een officiele ambtenaar heeft geraadpleegd weet ik natuurlijk niet.

Met zijn allen komen we er wel. Denk dat de brief nu zeer netjes is, ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

Hehe, gelukkig ben jij wel wakker Marcel ^_^

Idd open dag en leerplichtambtenaar. Of hij ook daadwerkelijk een officiele ambtenaar heeft geraadpleegd weet ik natuurlijk niet.

sjors jij bent ook wakker he ?? en van alle markten thuis ik noem je voortaan.. professor sjors..

gr hardcore opa

Wow dies echt overtuigend wel iets te professioneel denk haha ik heb hem voor de 3e x ff aangepast. bedankt voor uw moeite:D

Je kunt nooit professioneel genoeg zijn. Fake it until you make it ^_^

Pak de versie die er nu staat, heb 'm aangepast want ik zag nog wat missende spaties en onfortuinlijk taalgebruik.

Zo duur is het niet toch? 100 euro per vak inclusief boeken 150

Ik kon vorig jaar bijna 1100 per vak neerleggen :roflol:

Terug
Naar boven