XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Ja en nee. Vorige week mochten we papa om 14u30 ophalen. Ik had een afspraak van 10-11, dan boodschappen doen, nog een afspraak van 12-13 en dan zou ik lunchen. Maar hij belde toen ik net 5 minuten thuis was dat de behandeling erop zat . Dus onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden, naar de dokter, hem nog met eea helpen thuis,... Het ligt helaas niet volledig in mijn handen.

Ik moest gewoon een reep genomen hebben om in de auto op te eten, maar eer ik daar aan dacht was ik al halfweg :rolleyes:. Niet elke week is zo gelukkig. Volgende week heeft hij geen chemotherapie en dan neem ik lunch mee naar daar. De weken dat mijn zus rijdt neem ik een andere dag vrij en ook dan heb ik eten mee :).


I know... Dat denk ik ook vaak en daarom dat ik nu in het algemeen wat meer wil eten en zeker niet verder afvallen. Het altijd eerst aan anderen denken is iets wat er niet uit gaat bij mij, ondanks dat ik best vaak hoor dat ook mijn welzijn belangrijk is...
Regel 1 als je EHBO cursus doet. Let eerst op je eigen veiligheid. Als jij in de kreukels ligt, kun je anderen ook niet helpen. Een beetje aandacht en liefde voor jezelf komt anderen alleen maar ten goede !
 
Ik moest gewoon een reep genomen hebben om in de auto op te eten, maar eer ik daar aan dacht was ik al halfweg
Routine opbouwen om standaard iets bij je te hebben, altijd een back up.

Desnoods standaard iets in je tas of auto hebben liggen.
Het altijd eerst aan anderen denken is iets wat er niet uit gaat bij mij, ondanks dat ik best vaak hoor dat ook mijn welzijn belangrijk is...
Het is als in het vliegtuig, eerst je eigen masker, dan pas van de persoon naast je!
 
Volgende x gewoon even een boterham smeren en meenemen /onderweg eten;)
Je papa kan vast zeker wel even 5 minuutjes wachten na de behandeling.

Je hoeft niet altijd direct in de startblokken staan en de deur uit te stappen. Even af maken waarmee je bezig bent kan prima.

Je bent jezelf al eens tegengekomen.
 
Regel 1 als je EHBO cursus doet. Let eerst op je eigen veiligheid. Als jij in de kreukels ligt, kun je anderen ook niet helpen. Een beetje aandacht en liefde voor jezelf komt anderen alleen maar ten goede !
Ik ga helemaal akkoord, nu nog leren toepassen :o.
Routine opbouwen om standaard iets bij je te hebben, altijd een back up.

Desnoods standaard iets in je tas of auto hebben liggen.

Het is als in het vliegtuig, eerst je eigen masker, dan pas van de persoon naast je!
Er ligt standaard een reep in mijn auto... Maar ik ga papa brengen en halen met die van hem omdat hij niet meer makkelijk uit een lagere auto geraakt.
Ik ga gewoon, ook op dagen dat hij in het ziekenhuis is, 's morgen of de avond ervoor al mijn lunch maken.
Als het dan nog gebeurt dat hij rond lunchtijd belt, dan heb ik het maar mee te nemen en kan ik alsnog daar eten.
Volgende x gewoon even een boterham smeren en meenemen /onderweg eten;)
Je papa kan vast zeker wel even 5 minuutjes wachten na de behandeling.
Je hoeft niet altijd direct in de startblokken staan en de deur uit te stappen. Even af maken waarmee je bezig bent kan prima.
Nouuu, jij kent mijn vader duidelijk niet :roflol: .
Als ik op zondag zeg dat ik er "ongeveer om 8u30" zal zijn, en ik ben er niet 8u31 dan belt hij me al om te vragen waar ik blijf...
Ik heb wel al gezegd dat hij dat niet meer mag doen als hij wil dat ik blijf mee gaan om een wandeling te doen.
Dat het voor mij ook weekend is, ik al genoeg "op uur" moet zijn tijdens de week en het voor mij dan niet meer fijn is.
Je bent jezelf al eens tegengekomen.
Klopt, daar moet ik wel echt rekening mee houden. Ik voel nu ook al dat combinatie werk/zorgen/eigen huishouden/administratie/... enorm veel energie vraagt.
's Avonds (of alvroeger) doodop, ook in het weekend. Terwijl mijn batterijen net dan wat zouden moeten opladen...

Gisteren beetje rustig aan gedaan. 's Morgens een rustige wandeling (met papa, en ik was zelfs 10 minuten te vroeg :p), dan wat chillen op de bank, training, en dan terug de bank op.
Voelde me wel kl*te, mijn vriend ging werken vanaf 18u en ik had echt moeite met het alleen zijn de ganse avond.
Anyhow, bij deze de training van donderdag.

Training donderdag 13 mei 2021 - UB1@Home Week 3
OHP
1x12x12
1x10x18
1x8x24
2x4x31
3x3x31
1x8x28
1x8x27
1x9x26

Voelde zwaarder dan de week ervoor, en is het misschien ook.
Ik heb nooit het exacte gewicht van die barbell van de gym geweten dus kon overschat zijn :roflol: .
Nu kan ik wel vanaf hier progressie meten.

BB Row
2x10x27
3x7x27

Incline DB Flys
4x12x9 Vlotjes

DB Concentration curl
3x12x8 Ook vlotjes

Palm down wrist curl
3x10x5

One arm tricep overhead extension
3x9x7

Cardio: ~7km wandelen

Vroeg wakker deze ochtend, morgen wordt het rotweer naar het schijnt en ik had een loopje geskipped gisteren.
Dus besloten om mijn lange, trage duurloop vandaag voor het werk te doen en dan volgt morgen de LB2 training.
Terug op hartslag gelopen: 75-85% anaërobe drempel (Max HR 140bpm) en dat ging best goed!
Iets sneller dan de vorige keer, maar ook een stuk langer (1h50 ipv 1h10). Ik voel me klaar om die 21km nog eens te doen :cool: .

Training vrijdag 14 mei 2021
  • Zachtlopen: HM schema W15D2 (Lange duurloop tempo 1)
    Cijfertjes: 1h50’; 15km; 8,3km/h ( 7’13”/km); ~725 kcal (Garmin);AVG HR 136bpm

    1621001213097.png
Vanavond is mijn wederhelft wél thuis, dus nog een uurtje doorwerken en dan lekker genieten van een vrijdagavond samen.
Als het weer terug wat betert gaan we misschien een terrasje doen, en anders staan er ook drankjes koud en heb ik hapjes in huis.
Genieten en ontspannen zullen we (en de groene keuringskaart van de S2000 vieren natuurlijk :D)!
 
Zakje cashewnoten in de auto vind ik altijd wel handig voor de momenten dat ik niet normaal kan eten.
 
Blij dat ik vrijdag ben gaan rennen, zaterdagochtend was het weer niet ideaal om buiten te kruipen.
Wel mijn LB sessie gedaan, en zondag de tweede UB sessie en een wandeling met papa.

Training zaterdag 15 mei 2021 - LB2@Home Week 3

Warm-up: 3x15xBW squat

Bulgarian split squat
1x12xBW
1x10x16
1x10x26
5x8x32 hh. per kant

SS

Calve raises
5x10x32

Paused front squat
5x5x32 +1Kg

RDL 1,5 reps
4x10x33 +8 reps

Goblet squat - heels elevated
3x10x16 +1Kg

Single leg hip thrust
3x15xM-band per kant

Banded hip abduction - paused
3x30xS-band

Cardio: Geen (tenzij 4u Sangria's slurpen op een terras mee telt :roflol: ).


Training zondag 16 mei 2021 - UB2@Home Week 3
BB Upright row
1x12x12
1x10x16
5x5x23 +1Kg

Incline DB Press
5x12x14 +12 reps

Stukken vlotter dan vorige week, terug op naar de 15!

Chest supported row
4x12x10 +12 reps

Arnold press
1x12x9
2x10x9 +2 reps

DB Preacher curl
3x12x10

Laatste set alles uit de kast moeten halen, maar wel gelukt!

DB Tricep kickback
3x12x6 +12 reps

Reverse crunches
4x20

Cardio: ~6km wandelen

En deze ochtend weer een early bird rondje rennen. Droog vertrokken, en als een verzopen kat thuis gekomen :roflol: .
Wel super lekker gerend!

Training maandag 17 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W16D1 (Tempoloop, ~1h)
    Cijfertjes: 58’; 10,3km; 10,7km/h (5'36”/km); ~500 kcal (Garmin); AVG HR 149bpm

    1621246610585.png
Qua voeding heb ik dit weekend eens gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in had, wel gezorgd dat ik voldoende eiwitten binnen kreeg.
Dat heeft me een mooie +1,5Kg opgeleverd op de weegschaal in vergelijking met vrijdag :roflol: , maar vooral een mentale en energieke boost.
Gisteren namiddag met veel plezier weer eens aan de S gesleuteld, iets waar ik de laatste weken/maanden altijd tegenop zag. Mijn humeur is ook exponentieel gestegen.

Dat wil niet zeggen dat ik nu constant ongegeneerd ga vreten natuurlijk, nu terug netjes naar 1800kcals voor een dag of 5-6 en even kijken wat mijn gewicht en gevoel daarmee doet.
 
Cardio: Geen (tenzij 4u Sangria's slurpen op een terras mee telt :roflol: ).

Hangt af van het aantal sets en reps?

Moest je zelf halen en/of bestellen of werd alles aan tafel gevraagd en gebracht, hoeveel sprintjes naar de toilet?
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Serieuze arm hoor Bubs! Voor de rest zie je er niet uit of je flink aan de sangria en vreterijen hebt gezeten!:woot:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Hangt af van het aantal sets en reps?

Moest je zelf halen en/of bestellen of werd alles aan tafel gevraagd en gebracht, hoeveel sprintjes naar de toilet?
Alles werd aan tafel gevraagd en gebracht, bestellen aan de toog mag (nog) niet.
Een drietal sprintjes en drietal waggels naar het toilet.
Ook nog wat gedold met de kinderen van de buren.

Er waren vier sets sangria met toch wel 15 reps per set + fruit eruit prutsen en in mijn mond mikken (werd steeds uitdagender).
Ook nog twee sets rode wijn, en twee supersets thee.
Serieuze arm hoor Bubs! Voor de rest zie je er niet uit of je flink aan de sangria en vreterijen hebt gezeten!:woot:
Dank je Marvin! Ja, vind ik ook eigenlijk. Helaas moedigt dat meer vreten alleen maar aan natuurlijk :roflol: .

Training vandaag ging echt super lekker.
Alle front squats sets van 37kg super vlot gecleaned, bulgarians, glute bridge en lunges verhoogd in gewicht,...
Benen voelden als semi-spaghetti achteraf, niet slecht voor een thuis training!

Training dinsdag 18 mei 2021 - LB1@Home Week 4
Front squat
1x15xBW
1x12x16
1x10x24
1x8x30
5x8x37 +6 reps

Volgende week 38kg dan maar proberen :thinking: ?

Pulse paused bulgarian split squat
5x6x29 +1Kg

Glute bridge - 3sec hold + slow excentric
4x15x37+M-band +1Kg

Reverse lunges
3x8x33 +1Kg

Calve raises
3x15x33 +1Kg

Ham walkouts
3x8xBW

Sit-ups
4x20

Bicycle crunch
3x20

Cardio: ~4,5km wandelen

En mijn lunch om mee te nemen naar papa morgen staat al klaar in de koelkast :D!
 
Veelvouden van vijf zijn uitzondering op de regel, daar kan mijn brein wel nog mee om :p.
Wat is je excuus om 3 (!) sets bicycle crunch te doen? -> geen veelvoud van 5 en geen deelbaar getal. Ik zou voor de zekerheid nog een setje doen. Just in case. #OCD.
 
Wat is je excuus om 3 (!) sets bicycle crunch te doen? -> geen veelvoud van 5 en geen deelbaar getal. Ik zou voor de zekerheid nog een setje doen. Just in case. #OCD.
De oneven getallen tellen enkel voor reps hoger dan 6. Wel een beetje bij de les blijven he!
Om toch te antwoorden: 3 sets omdat ik ze supersette met de ham walkouts.
 
De oneven getallen tellen enkel voor reps hoger dan 6. Wel een beetje bij de les blijven he!
Om toch te antwoorden: 3 sets omdat ik ze supersette met de ham walkouts.
Ah check heel logisch ja. :)

Ik ben precies zo.. :roflol:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven