AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.223
Nou.. Aan de andere kant, ik wil niet komen zeuren he.. Maar je schrijft ook dat je afgelopen weekend niet echt op je voeding gelet hebt. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? :rolleyes:

Ik heb nog nooit gehad dat die kilo's er vier dagen later nog aanplakken...
Normaal is mijn gewicht weer gestabiliseerd op dinsdag, en zeker woensdag.
Was enkel zaterdag trouwens, zondag ben ik amper over mijn kcals heen gegaan ;)

1 of 2 cheat meals wordt je echt geen kilo's zwaarder van (wat een mindf*ck) ...goed bedoelt hé? ;)

Zou je toch verwachten van niet hé...

Stop nou eens met die focus op dat gewicht. Met dit warme weer houd je sowieso al wat meer vocht vast, dus laat je niet gek maken.
Luister naar je vriend! Quality-time is waaaaaay belangrijker dan dat uurtje puffen in die veel te warme gym.

Het is zo moeilijk om het cijfertje los te laten :(
Ik kon het alleen toen ik me eens een maand niet heb gewogen...

Ik ga inderdaad rechtstreeks naar huis vanavond, heb mijn vriend al op de hoogte gebracht :)
Over de middag even naar de AH geweest en ik smolt al bijna weg.
Lekker gezellig samen een wandeling doen vanavond zal veel meer deugd doen denk ik!

• #2.224
Dat ligt er absoluut aan hoeveel je eet

Ik heb al meer gegeten hoor dan zaterdag :p En dan bleef het nog niet zolang hangen...
Aanstaande maandag bloed laten prikken om mijn schildklierwaardes te laten nakijken.
Mogelijks moet mijn medicatie weer aangepast worden en is mijn metabolisme daardoor weer nóg lager dan het al is.
Vorig jaar ben ik makkelijk 6kg afgevallen op 1450kcals, nu lijk ik daarop alleen maar bij te komen of stil te staan.
Ik word er een beetje depri van tbh, heb al helemaal geen zin meer in vakantie.

• #2.226
1kg geconsumeerde vetmassa is toch 4000Kcal?

I have no idea.
Zoveel (zuiver) vet heb ik alvast niet gegeten :)
Tja, ik moet gewoon normaal leren doen met mijn hoofd.
Maar als het cijfertje stijgt zie ik de vetbal van jaren terug weer verschijnen en krijg ik kortsluiting in mijn hersenen :spaz: :loony: :gek:

Stop nou eens met die focus op dat gewicht. Met dit warme weer houd je sowieso al wat meer vocht vast, dus laat je niet gek maken.

Luister naar je vriend! Quality-time is waaaaaay belangrijker dan dat uurtje puffen in die veel te warme gym.
+1 bubsie...
en nog eens +1

• Like
Waarderingen: Bubs
Dedication to the max. hier :bow: :D.

V.w.b dat eerste punt geef ik je volkomen gelijk; zeker een dagelijkse schommeling zegt niet zo veel.
V.w.b. dat tweede punt:
Voor veel mensen hier is trainen een vorm van quality-time. Ik snap heus wel dat je bedoelt dat er belangrijkere dingen in het leven zijn en dat binnen een relatie waarin niet beiden zo dedicated met sport bezig zijn je af en toe concessies moet doen, maar om nou te zeggen dat het ' waaaaaay belangrijker' is. We zitten hier op een bodybuilding-forum toch. ???
Ik vind het alleen maar respectabel als mensen de discipline hebben prioriteit aan hun training te geven ondanks de (weers)omstandigheden.

Zonde om jezelf zo te martelen om gelijk weer op de weegschaal te staan om te kijken of je een dag later wel gezakt bent in gewicht.

Is totaal niet realistisch met dit weer en je lossere voedingsschema. Hoe meer jij strest om het feit dat je gewicht bent aangekomen hoe hoger je cortisol stijgt en dan kun je nog minder gaan eten of meer gaan wandelen, je gaat dan echt niet afvallen.

Daarnaast moet je je ook realiseren dat wanneer je af en toe buiten de deur eet, of je vriend wat lekkers maakt, of meer carbs, of alcohol of wat dan ook er een schommeling plaatsvindt in je inname. Dat kan betekenen een schommeling in je carbsinname, zoutinname enzovoort. Deze schommelingen zorgen er voor dat de balans verstoord raakt waardoor je lichaam bijvoorbeeld weer wat meer vocht vast houdt, om terug in balans te komen.

Verder zul je denk ik ook kritischer en eerlijker tegenover jezelf moeten zijn. Wil jij in het weekend lekker genieten van lekkere dingen samen met je vriend en door de week indien het er van komt ook wat losser zijn, of wil je perse afvallen c.q. op gewicht blijven. Wat weegt zwaarder voor jou? Want je zult één van de dingen wat losser moeten laten en je wat minder druk maken.

Want nu geniet je in het weekend, of van een wijntje of een ijsje, maar de volgende dag straf je jezelf weer met allerlei vervelende gedachten omdat de weegschaal iets meer gewicht aangeeft.

Terug
Naar boven