AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Straps voor een betere grip?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.542
Straps voor een betere grip?
Zal ik inderdaad eens gaan aanschaffen...

Training zondag 22 september 2019 - Control upper W1
Side raises SS Front raises (warm-up)
3x12x4 // 3x12x4

Paused bench press
Warm-up
1x10x20
1x10x25
2sec Paused
5x5x32,5

Vertical row
1x10x20
1x10x25
5x6x30

Straight arm pushdown SS Reverse tricep pushdown
1x12x32 // 1x12x23
2x8x36 // 2x12x27

Pulldown row SS Rope tricep overhead extension
3x12x35 // 3x12x10

Hanging leg raises SS Standing torso rotation
4x12 // 4x30x10

Cardio (540kcal)
  • ~30km fietsen heen/terug gym
LeFood zondag: NFC
Verbruik zondag: 2358kcal

Overdag niet bijster veel gegeten (~500kcal) en dan 's avonds genoten van de bbq :).
Maar ook niet zoveel gegeten eigenlijk. Wat hapjes bij de apero en daarna een zalmforel, halve kipbrochette, klein beetje aardappelen in verse tartaarsaus, handje pasta en wat groenten.
Wel drie glaasjes cava gedronken.
Ook geen dessert meer gehad, dus ik heb het best netjes gehouden vind ik :D.

Helaas deze nacht barslecht geslapen, ik vond echt de moed niet om op te staan om 6u voor een loopje.
Nu wel spijt, maar ik voel me sowieso al brak dus het was waarschijnlijk niet goed gekomen. Vanavond immers gaan eten met de collega's, dus wordt een late om van Gent nog naar huis te rijden.
Ik ga wel proberen om donderdag en zondag 10-12km te lopen (en dan maandag weer skippen want twee dagen na elkaar komt niet goed wat betreft mijn liezen).
Zondag kan ik niet naar de gym wegens dagevent, dus als ik dan ga lopen en in totaal 22km heb deze week heb ik eigenlijk 7km "overschot" die dan telt voor volgende maandag :p.
Ja, ik overdenk de dingen teveel :dunno: .
Eerst maar even de maandag doorkomen :rolleyes:.

Oja, dit weekend heb ik nog een strijkplank gemonteerd op een koffer.
Happy days! :D :D

1569225525625.png

Geniet vanavond van het etentje met de collega's Bubsie! :meal:
Denk vandaag voor een keertje niet aan je dieet of aan andere getalletjes.
Oh, en zie ik dat nu verkeerd of is dat effectief een autokoffer? :)

• #2.544
Geniet vanavond van het etentje met de collega's Bubsie! :meal:
Denk vandaag voor een keertje niet aan je dieet of aan andere getalletjes.
Oh, en zie ik dat nu verkeerd of is dat effectief een autokoffer? :)

Will do :)
Toch het voornemen gemaakt om enkel een hoofdgerecht te eten, alcohol is sowieso een no-go want ik moet dan nog van Gent naar huis rijden.
En ja: dat is een autokoffer :p.
Nog twee weekjes en de S gaat binnen bij de carrossier voor een totale make-over :D.

Ojee, please don't rape een tijdloos icoon als de S2K! :fire:

• #2.546
Ojee, please don't rape een tijdloos icoon als de S2K! :fire:

Enkel echte Japanse stukken van degelijke kwaliteit, no worries :).
En function > form, dus geen belachelijke stance en dergelijke ;).
Is deze kit (maar ik heb een andere motorkap, want deze is niet symmetrisch en dat werkt op mijn zenuwen :roflol: ).

1569246348750.png

Met een S die nog in perfecte staat zou zijn en met lage km-stand zou ik het nooit doen.
Die van mij heeft qua uiterlijk echter al een aantal mankementen, klein roestblaasje aan een van de wielkasten en intussen 150k+ km.
Dus dan kan er wel eens gek gedaan worden.

Je gaat dus zo te zien meer voor de 'trackday-look' met carbon onderdelen?
Ben je ook van plan trackdays te gaan rijden?

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #2.548
Je gaat dus zo te zien meer voor de 'trackday-look' met carbon onderdelen?
Ben je ook van plan trackdays te gaan rijden?
Willen wel, maar aan de andere kant is het ook wel een erg dure kit om brokken mee te rijden :p.
Vind 'm ook gewoon mooi, Spoon is niet zo mijn ding en Mugen is gewoon veel te duur voor S2000 (en dat heb ik al voor Civic Type R EP3 model :p).
Dusja, track days: misschien wel, misschien niet.
Rijden is sowieso een plezier met die wagen, en ernaar kijken vind ik ook niet erg :grinny:.

Willen wel, maar aan de andere kant is het ook wel een erg dure kit om brokken mee te rijden :p.
Vind 'm ook gewoon mooi, Spoon is niet zo mijn ding en Mugen is gewoon veel te duur voor S2000 (en dat heb ik al voor Civic Type R EP3 model :p).
Dusja, track days: misschien wel, misschien niet.
Rijden is sowieso een plezier met die wagen, en ernaar kijken vind ik ook niet erg :grinny:.

Ach ja, over smaak valt toch niet te twisten. ;)
Ik vind vooral de originele lijnen van de S2000 mooi en jaren geleden had ik er ook bijna 1 gekocht. Altijd een fan geweest van Jappenbakken en menig Impreza's en Mitsu Evo's versleten.
Plan was al helemaal uitgestippeld ; onderstel, remmetjes, bandjes aanpassen en dan trackdays rijden. Toen toch maar voor een M3 gekozen en uiteindelijk veel te weinig tijd :(
Nu wat meer tijd, maar de M3 staat vrijwel enkel stof te happen en sinds de komst van de BoxsterS, die in de basis geschikter is voor trackdays, twijfel om haar de deur uit te doen.

• Like
  • #2.550
Ach ja, over smaak valt toch niet te twisten. ;)
Ik vind vooral de originele lijnen van de S2000 mooi en jaren geleden had ik er ook bijna 1 gekocht. Altijd een fan geweest van Jappenbakken en menig Impreza's en Mitsu Evo's versleten.
Plan was al helemaal uitgestippeld ; onderstel, remmetjes, bandjes aanpassen en dan trackdays rijden. Toen toch maar voor een M3 gekozen en uiteindelijk veel te weinig tijd :(
Nu wat meer tijd, maar de M3 staat vrijwel enkel stof te happen en sinds de komst van de BoxsterS, die in de basis geschikter is voor trackdays, twijfel om haar de deur uit te doen.

Das waar.
Evo's zijn vet! Ik vind die stukken cooler en mooier dan een Impreza.
Misschien ook omdat ze iets exclusiever zijn, maar het design van een EVO vind ik op sowieso aantrekkelijker dan die van een Impreza.
Coole aan een Subaru is natuurlijk dat je van ver hoort dat het eentje is :D.
BMW en Porsche zeggen me niet zoveel. Leuk om naar te kijken, maar ik zou mijn Honda er niet voor in ruilen :).
Een Skyline GT-R of Supra, dat mag er wel nog bij in de garage als niet-Honda :p.

Okej, het "enkel hoofdgerecht" was uiteindelijk een dikke faal en is uitgedraaid in een menuutje.
Geitenkaasje met rucola, steak met bearnaise en sla en bosbessentaartje.
Niet slecht, maar wel teleurstellend voor de prijs. Niets speciaals, amper groenten, super sober (tot triestig toe eigenlijk),...
Ik denk dat ik liever eens bij @IRONic Pumper ga eten ;).

Uiteraard laat thuis (middernacht ongeveer), deze ochtend weer vroeg op en dus nog steeds brak.
Met alle gevolgen vandien: beetje misselijk, koud, hoofdpijn, duizelig,...
Ik ga sowieso wel trainen vanavond, maar misschien wordt de heavy lower toch iets lighter :).

LeFood maandag: NFC
Verbruik maandag: 1757kcal

Altijd welkom.
Maar de wachtlijst is wel relatief lang.
3 op 4 komende weekends al volzet met eters.
Het zal de formule met aangepaste dranken zijn zeker?

Maar snap je frustratie volledig.
Je betaald goed geld voor een minderwaardig gerecht of een eentje die niet correct geprijsd is.
Dan kan je het evenwel thuis klaarmaken voor een derde van de prijs en zal in vele gevallen nog lekkerder zijn.

Niet dat ik gierig ben maar ik laat me nog zelden overhalen om te gaan eten.

- Vaak is het veel te duur geprijsd voor wat het is (7 euro voor een liter water uit een fles die 30 cent kost in de supermarkt)
- Inrichting is vaak heel ongezellig. Veel mensen kort op elkaar en veel rumoer.

• Like

- Vaak is het veel te duur geprijsd voor wat het is (7 euro voor een liter water uit een fles die 30 cent kost in de supermarkt)
- Inrichting is vaak heel ongezellig. Veel mensen kort op elkaar en veel rumoer.
Een goede restaurant heeft dat allemaal niet.
Toch bijna allemaal niet, water blijft een moeilijke.

• #2.554
Altijd welkom.

Je betaald goed geld voor een minderwaardig gerecht of een eentje die niet correct geprijsd is.
Dan kan je het evenwel thuis klaarmaken voor een derde van de prijs en zal in vele gevallen nog lekkerder zijn.

Bestaat er dan een formule zonder aangepaste dranken? :eek:
Slecht was het niet hoor, maar ook niet restaurantwaardig/42 Euro waard voor de drie gangen zonder dranken....

Ik ga wel graag uit eten, maar dan moet je waar voor je geld krijgen.
Als ik mag kiezen ben ik best kieskeurig, en als we dan iets vinden waar het:
  • Gezellig is om zitten
  • Lekker is om te eten
  • Bediening vriendelijk is
  • Prijs/kwaliteit goed zit
Dan ga ik liever daar terug dan iets nieuws te zoeken voor een volgende gelegenheid.

Flessen water waren gisteren inderdaad ook 6+ Euro voor 1Liter, schandalig veel vind ik persoonlijk.
Interessanter is dan het "karaf" systeem zoals in Frankrijk.
De setting was leuk (oud pakhuis, veel metalen constructies,...), maar zoals je aangeeft volgepropt tot aan de nok waardoor het minder aangenaam wordt om te zitten.
1 ding is zeker: daar zien ze mij (en mijn collega's) niet meer terug.

Altijd welkom.

*betaalt

Perfect. Dan komen @Bubs en ik graag het weekend dat nog vrijstaat.
We zullen je zsm laten weten wat we wensen te eten. En drinken uiteraard.
Alles met aangepaste wijnen (duh)!

OT: restaurants waar het hele plaatje klopt (lekker eten, gezellige setting, goede bediening, kwaliteitsvolle producten...) zijn inderdaad niet dik gezaaid. Vaak is thuis koken even goed, zo niet beter.
Desalniettemin kan het soms wel eens leuk zijn om gewoon eens elders de voetjes onder tafel te kunnen steken, en je te laten bedienen, geen afwas te moeten doen etcetera. Maar dan wel enkel in een etablissement waar het hele plaatje klopt.

Grip is toch vaak het eerst waar je op faalt bij zware lifts en aangezien @Bubs vooral BB gericht traint zou ik straps ook aanraden.

• Like
Haar probleem was de grip tijdens Bulgarian split squats met dumbbells. Dan kunnen straps helpen.
Meh gewoon werken aan de grip. Heb je op lange duur veel meer aan. Als je in dit stadium al naar hulpmiddelen grijpt maak je het jezelf gewend en kom je daar nooit meer vanaf. Zou straps alleen doen als laatste redmiddel en dat is hier niet aan de hand.

• Like
  • #2.560
Dit gaat toch over squats? Hoe bedoel je die dan?

Ik zou over het algemeen altijd eerst proberen de grip te verbeteren alvorens naar hulpmiddelen te grijpen.

Bulgarian splits met dumbells, daarvoor zouden ze wel handig zijn :).
Vorige week wel enorme spierpijn gehad met 17kg in mijn nek, dus ik ga dit deze week nog wel aanhouden :p.

Even terzijde: mijn grip is sowieso wel verbeterd de laatste maanden.
Half jaar gelede had ik bij het DL'n al grip problemen bij 50kg, nu neem ik bijna 10kg meer zonder grip issues.
Kans is dus groot dat ik nu ook vlotter Bulgarians kan doen met 10kg dumbells dan in het begin van het jaar :).

Terug
Naar boven