Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Gefeliciteerd en een fijne en gezellige dag toegewenst!!
16 jaar, proficiat!! En proost :D

Thanks both!

Je bent bijna even lang met je vriend als ik op deze wereld ben. Feelin' old? Congrats!

Nee hoor, jij bent gewoon een snotneus :p.

Dank je Bos!
Gefeliciteerd op naar nog 16 jaar.

Dat is zeker de bedoeling, thanks!

Ty Marina!

Gefeliciteerd, op naar de volgende 34!

We weten natuurlijk al wat je vanavond aantrekt met de versgekapte haartjes....

Ook dat is de bedoeling :D.
:eyebrow:

Gefeliciteerd met jullie jubileum!

Thx Pat!

Top VPR !!! en geproficiateerd met jullie 16j samen :thumb:

Yes, ik was er heel blij mee.
Misschien moet ik koffie als preworkout gaan drinken :roflol:.

Bedankt!
Ook van hieruit felicitaties!
Geniet van jullie dag.
Van harte gefeliciteerd met jullie 16 jarig samenzijn. Maak er samen een mooie dag van en alvast eet smakelijk :D :eating:

Dank je allemaal!

Gefeliciteerd! :kerst:

Het rode kleedje :eyebrow:
Ty Sanca!
Het is het roze jurkje geworden trouwens :p.

Thx!

Alsnog gefeliciteerd! Lekker gegeten?

Dank je Marv!
Ja, al zeg ik het zelf :p.
Geen foto's, maar dit stond op het menu:
  • Aperitief met zelfgemaakte hapjes
    • toastje geitenkaas/honing
    • tomatensalsa met geroosterd brood
    • gehaktballetje met hart van mozzarella en basilicumdip
    • gepaneerde halloumi met dip van yoghurt/harissa/granaatappel
    • Scampi in een tomaten/looksausje
    • Coquilles met sweet sticky sauce
  • Kervelsoep
  • Irish rib-eye, gratin dauphinois, boontjes met spekjasje en gepofte trostomaatjes
  • Appel-kaneelflensjes met ijs
Het dessert kregen we er niet meer bij, dus dat werken we vandaag wel naar binnen :p.

16 jaar samen, feli hoor! :cheer:
Dan waren jullie er jong bij zeker?

Thanks jj! Ik was inderdaad pas 15 toen we iets begonnen, hij was 18.
High school sweet hearts :D.

Kalm hé, broekvent :p

Hele fijne dag/avond gehad.
Het was gezellig, romantisch en lekker. Dus allebei blij :D.

Bij deze ook nog eens de training van gisterochtend.

Training woensdag 6 november 2019 - Chest/shoulders
Bench press
1x10x25
1x8x30
5x3x40 VPR - Nette en gecontroleerde uitvoering ook. Happy!
2x6x35

OHP
2x8x22
1x6x22

Side laterals
3x12x6

Incline DB Press
2x10x12
1x8x12

Rear laterals
3x12x6

Assisted dips
3x10x10

Vertical chest press machine
2x12x35
1x10x37,5

Seated torso rotation
3x15x27,5 per kant

Kneeling torso rotation
3x15x45 per kant

Cardio: 320kcal
  • 30'Stepper
Nu is het tijd voor een rug training.
Geen idee of ik cardio ga doen.
Ik heb nog enorme spierpijn van de quad training dinsdag.
Verder merk ik dat met 5x trainen per week de zin/energie om telkens nog 30 minuten cardio na de KT te doen er niet echt meer is.
Dus misschien moet ik focussen op 1 à 2 keer rennen per week, en de "in house" cardio wat verminderen :).

• #2.803
Zo, training achter de rug en alweer fris en fruitig na de douche :D.
Deadlift ging moeizaam, andere oefeningen gingen gelukkig wel beter.
Toch cardio gedaan, maar met iets lagere weerstand :).
Ik moet van het "zwart of wit" idee af (of zware cardio of geen) en realiseren dat grijs (lagere weerstand cardio) ook een optie is :p.

Training donderdag 7 november 2019 - Rug
Sumo deadlift
1x8x47
1x6x57
3x3x67 PR
2x6x60

Seated rows
4x10x35

Lat pulldown - wide grip
4x10x35

Assisted pull-ups
2x10x27
2x10x30

One arm DB rows
4x10x12

Back extension
4x10x12

Cardio ~455kcal
  • 30' Stepper
  • 15' Wave
Rest van de dag chillen, misschien nog wat wandelen en eten (uiteraard, vakantie ftw!).
Toedels!

Ik moet van het "zwart of wit" idee af (of zware cardio of geen) en realiseren dat grijs (lagere weerstand cardio) ook een optie is :p.
Preaching to tha choir, hun!

Ik ben dol op en geloof enorm in de heilzame effecten van cardio op een lage intensiteit.

Daarmee heb ik mijn conditie enorm vergroot, het doet daarentegen weinig voor de snelheid.

Bovendien kost het je niets qua herstel, het levert eerder een beter en sneller herstel op.

EDIT:

Laatst bewerkt:
  • #2.805
Vandaag rustdag.
Wel vroeg uit de veren, want ik ga op jaarlijkse uitstap naar de boekenbeurs met mijn mama :D.
Zo meteen vertrekken.
Alvast een fijn weekend gewenst iedereen!

Fijne dag Bubs!! :D

• Like
Waarderingen: Bubs
Have fun!

• Like
  • #2.809
Preaching to tha choir, hun!

Ik ben dol op en geloof enorm in de heilzame effecten van cardio op een lage intensiteit.

Daarmee heb ik mijn conditie enorm vergroot, het doet daarentegen weinig voor de snelheid.

Bovendien kost het je niets qua herstel, het levert eerder een beter en sneller herstel op.

EDIT:

Snelheid is niet mijn main goal, dus daar moet ik al geen zware indoor cardio voor doen.
Dat laatste is inderdaad een goed punt, ik martel mezelf nu alleen langer denk ik door een te hoge weerstand te willen pakken en daardoor andere trainingen in het gedrang te brengen.
En dat voor amper 10-20kcal extra verbruik per uur (in theorie) :rolleyes: .
Mijn hartslag was met de lage intensiteit cardio 140-150, perfect volgens je artikel dus ;).
'k Zal eens kijken om dit een poos aan te houden :thumb:.

Dank je! Was weer heel gezellig!

Intussen ben ik weer rond en gezond, en de leukste tijd van de maand komt eraan dus dat helpt er ook niet aan.
Anyhow, nog eventjes genieten van het lange weekend, en vanaf dinsdag weer strikter zijn.
Gisteren het nieuws gekregen dat er nog minstens de volledige komende week van thuis gewerkt moet worden.
Daarna opnieuw evaluatie van het gebouw/de verschillende ruimtes.

Nu is het tijd voor training 4 van deze week!

Snelheid is niet mijn main goal, dus daar moet ik al geen zware indoor cardio voor doen.
Dat laatste is inderdaad een goed punt, ik martel mezelf nu alleen langer denk ik door een te hoge weerstand te willen pakken en daardoor andere trainingen in het gedrang te brengen.
Mijn hartslag was met de lage intensiteit cardio 140-150, perfect volgens je artikel dus ;).

Intussen ben ik weer rond en gezond, en de leukste tijd van de maand komt eraan dus dat helpt er ook niet aan.
Anyhow, nog eventjes genieten van het lange weekend, en vanaf dinsdag weer strikter zijn.
Gisteren het nieuws gekregen dat er nog minstens de volledige komende week van thuis gewerkt moet worden.

Haha ja deze maanden zijn echt verschrikkelijk het.. zoveel lekkers in de supermarktdrool:
Scheelt je wel reistijd als je niet naar je werk hoeft. Meer tijd om te trainen?

• Like
Nog gefeliciteerd met jullie 16 jaar!

• Like
  • #2.812
Haha ja deze maanden zijn echt verschrikkelijk het.. zoveel lekkers in de supermarktdrool:
Scheelt je wel reistijd als je niet naar je werk hoeft. Meer tijd om te trainen?

Ja, echt! De korte dagen en kou helpen er ook niet aan tbh...
Klopt, scheelt toch makkelijk 2-2,5 uur per dag.
Meer tijd zal het niet zijn (aangezien ik nu al 2u in de gym spendeer), maar wel andere uren zodat ik 's avonds wat kan chillen ipv trainen tot 21u30 :).
Denk dat ik dinsdag van 17u-19u ga en woensdag dan voor het werk van 7u30 tot 9u30.

Nog gefeliciteerd met jullie 16 jaar!
Dank je Natty!

Nog even de train van gisteren loggen.
Training zaterdag 9 november 2019 - Hams/abs
BB Hip thrust
1x10x42
1x8x52
1x8x62
5x5x77 PR, begint nu wel lastiger te worden :p. Ook mijn heupen vinden het niet zo fijn meer om de BB te ondersteunen...
2x8x67

Seated leg curl
2x10x45
2x8x45

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Single leg SLDS
4x10x12

Incline crunches
4x15

Glute machine
4x10x37,5

Abdominal crunch machine
1x12x10
3x12x12,5

Cardio ~510kcal
  • 10' Wandelen, 7,5% à 6km/h
  • 30' Stepper
  • 12' Wave
Weer lagere intensiteit genomen, HR 135-140.

Ben al uit de veren van 7u, en de gym is slechts van 10u-11u15 open vandaag.
Ik ga zo meteen eerst een klein, rustig rondje rennen denk ik, en daarna biceps/triceps training doen in de gym.

Lage intensiteit cardio is prima. Ik ben zelf ook geswitched (en doe nog maar weinig). Vorige week las ik nog een artikel in de Volkskrant dat de gezondheidseffecten gelijk zijn tussen lage en hoge intensiteit cardio.

Lage intensiteit cardio is prima. Ik ben zelf ook geswitched (en doe nog maar weinig). Vorige week las ik nog een artikel in de Volkskrant dat de gezondheidseffecten gelijk zijn tussen lage en hoge intensiteit cardio.
Je bedoelt toch niet deze, die deze week voorbij kwam in het Pauper topic?

Dat zou een niet heel zuivere weergave zijn van dit artikel.
Mijn samenvatting:

Belangrijkste les: hardlopen wint op alle vlakken van fietsen en wandelen, maar heel hard hoeft ook weer niet.

EDIT: Overigens vermoed ik dat de fanatieke hardloper/sporter gezonder is dan de jogger, maar dan door andere keuzes op het gebied van sport, voeding e.d.

Laatst bewerkt:
  • Like
Je bedoelt toch niet deze, die deze week voorbij kwam in het Pauper topic?

Dat zou een niet heel zuivere weergave zijn van dit artikel.
Mijn samenvatting:

Belangrijkste les: hardlopen wint op alle vlakken van fietsen en wandelen, maar heel hard hoeft ook weer niet.

EDIT: Overigens vermoed ik dat de fanatieke hardloper/sporter gezonder is dan de jogger, maar dan door andere keuzes op het gebied van sport, voeding e.d.

Ja, ik lees toevallig De Volkskrant sinds kort. De conclusie die jij eruit trekt is inderdaad het belangrijkst.
Edit: die tweet heb ik niet gelezen, enkel het artikel in de krant.

Laatst bewerkt:
Ik kan deze les niet terugvinden in het artikel. :dunno:
Ik denk dat fietsen (stevig tempo uiteraard) net zo goed is als hardlopen voor je algehele gezondheid.
En ik weet bijna zeker dat fietsen het wint van hardlopen als het gaat om de kans op overbelasting en blessures.

• Like
Ik denk dat fietsen (stevig tempo uiteraard) net zo goed is als hardlopen voor je algehele gezondheid.
En ik weet bijna zeker dat fietsen het wint van hardlopen als het gaat om de kans op overbelasting en blessures.
V.w.b. gezondheid denk ik ook niet dat lopen per se beter is, zolang je maar lichaamsbeweging krijgt in welke vorm van cardio dan ook. Qua schokbelasting en blessures geniet hardlopen zeker niet de voorkeur. I.c.m. krachttraining vind ik persoonlijk fietsen of de crosstrainer fijner. Zwemmen is qua belasting wellicht nog het meest ideaal (ook voor mensen met blessures).

Okay, ik ga hier nog één keer op reageren, want ik voer graag discussies, maar we zijn hier te gast bij @Bubs, dus het moet geen kaping van het topic worden.
Ja, ik lees toevallig De Volkskrant sinds kort. De conclusie die jij eruit trekt is inderdaad het belangrijkst.
Edit: die tweet heb ik niet gelezen, enkel het artikel in de krant.

V.w.b. gezondheid denk ik ook niet dat lopen per se beter is, zolang je maar lichaamsbeweging krijgt in welke vorm van cardio dan ook. Qua schokbelasting en blessures geniet hardlopen zeker niet de voorkeur. I.c.m. krachttraining vind ik persoonlijk fietsen of de crosstrainer fijner. Zwemmen is qua belasting wellicht nog het meest ideaal (ook voor mensen met blessures).

1. Het artikel heeft het over gezondheidswinst, het gaat niet over belasting, overbelasting of blessures;

2. Het artikel vergelijkt nu juist de winst van matig hardlopen ten opzichte van matig fietsen en wandelen, het gaat juist niet over cardio in het algemeen;

3. Wellicht was mijn "op alle vlakken" een beetje een hyperbool, maar het staat er wel degelijk:
Pedišić wijst erop dat matig hardlopen bovendien gezonder lijkt dan matig fietsen of wandelen. Wie een uurtje per week wandelt of fietst heeft weliswaar ook minder risico op vroegtijdig overlijden, maar ‘slechts’ zo’n 10 procent. Pas bij intensiever wandelen of fietsen neemt die gezondheidswinst toe: daar maakt een hogere dosis wel verschil.

4. Face it: we're born to run. ;) (Dit stond niet letterlijk zo in het artikel, is interpretatie)

Laatst bewerkt:
  • Like

Misschien eens wat interval doen? Hartslag boven omslagpunt brengen, lNgzamer, dan weer snel en paar keer herhalen. Je gaat kapot, maar voor conditie heel effectief.

daarnaast ben ik ook van het wandelen en fietsen. Die basis geeft je ook echt veel extra vermogen op duur.

Terug
Naar boven