MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Tbh loop ik het liever dan te fietsen...
Om met de auto twee rondjes door het centrum te rijden is het weer nog niet goed genoeg, dat doe ik met plezier in de zomer :p.

Algemeen best fris, maar hongerig, opgestaan deze ochtend.
Hoewel ik tijdens het lopen zelf nergens last van leek te hebben is pijn in mijn rechterknie (en ook wel wat aan de buitekant van mijn rechterdij) nu duidelijk aanwezig.
Dus komende week écht rustig aan doen qua lopen, en eventueel een keertje 1 (of in het ergste geval geen) rondje doen ipv 2 tot 3.
Je kan ook ff uitfietsen op je hippe fiets of op een fietsje in de gym, het belangrijkste voor herstel is dat er wat bewogen wordt.

Voorzichtig met die knie!

• Like
Waarderingen: Bubs
Ooit dronk ik 2L water in 1uur tijdens een buikvirus om maar niet te moeten overgeven, zo erg is het gesteld bij mij...
Geen strak plan natuurlijk, want uiteindelijk komt het er toch uit en heb ik drie keer zoveel moeten braken :gek: .
En toch zou ik het weer doen, het is sterker dan mezelf..
Als ik dreig te braken drink ik juist veel water to "purge my system". Een middeleeuwse opvatting was dat braken goed voor je was. Ik heb domperidon in huis, een heel pakje en ik ben zeer spaarzaam met het gebruik. Het middel kan hartritmestoornissen veroorzaken in hogere doseringen. Ik dacht altijd dat dat middel onschuldig was, heb zelfs een keer 30mg ineens genomen om ff van de misselijkheid af te zijn. Ik heb nooit iets gemerkt aan het hart. Enige medicijn (naast anafranil dan) wat ik gehad heb dat echt bijwerkingen op het hart heeft is levomepromazine (nozinan), en mijn vorige psychiater omscheef het als een paardenmiddel. Ik nam 75mg nozinan ineens en mijn hart ging op hol slaan in rust he, als een machinegeweer (tachicardi) (Terwijl ik die dosering regelmatig nam om ff rust te hebben van die verschrikkelijke dwang.) Ik heb toen pa opgebeld en ik zei het zou zomaar kunnen dat we zo bij de huisartsenpost zitten. Sinds dit incident ben ik nooit hoger gegaan dan 25mg, als versterker van mijn zyprexa 20mg tablet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.383
Je kan ook ff uitfietsen op je hippe fiets of op een fietsje in de gym, het belangrijkste voor herstel is dat er wat bewogen wordt.

Voorzichtig met die knie!

Niet bepaald ideaal weer om te fietsen nu (ik ben niet zo'n fiets die hard als @ScumbagAnnie ), dus het zal wat lichte cardio in de gym worden vanavond :).
Gisteren wel écht rust genomen en dat wordt geapprecieerd door mijn knie.
Vandaag bij gewoon wandelen helemaal geen naar gevoel meer, ook niet aan mijn dij.
De eerste keer 200 trappen vanochtend gingen ook pijnvrij, maar toen ik net naar de keuken ging (zit een verdiep hoger) voelde ik toch lichte steekjes.
Best dus geen 4x de trap op- en neer hollen vandaag :p.
Ik ga het nu écht rustig aan (proberen te) doen tot het nare gevoel helemaal weg is.

Daarom vanavond: UB1 training, nu al zin in !
Iets vroeger proberen te vertrekken voor wat extra (uiteraard rustige) cardio, want een collega is grootvader geworden en de taart die hij mee heeft om dat te vieren ziet er véél te lekker uit om mijn stukje aan m'n vriend te geven :o.

misschien is de crosstrainer een goed alternatief? is wel knievriendelijk en lekker wat Kcal verbranden :zweet:

• Like
  • #3.385
misschien is de crosstrainer een goed alternatief? is wel knievriendelijk en lekker wat Kcal verbranden :zweet:

Crosstrainer doe ik nu weer 15' als warming-up :).
Als ik na de KT dan nog wat tijd heb doe ik meestal de Stepper of Wave omdat ik die het leukst vind (en die verbranden meer kcal dan crosstrainer :p), maar ze zijn ook meer knie belastend.
Dus ik zie wel vanavond waar ik nog zin in heb...

Crosstrainer doe ik nu weer 15' als warming-up :).
Als ik na de KT dan nog wat tijd heb doe ik meestal de Stepper of Wave omdat ik die het leukst vind (en die verbranden meer kcal dan crosstrainer :p), maar ze zijn ook meer knie belastend.
Dus ik zie wel vanavond waar ik nog zin in heb...
das een prima keuze, gewoon een ontlastende oefening pakken voor je knie, komt vast wel weer goed :)

• Like
  • #3.387
Gisteravond met sssssuuuuper veel zin naar de gym getrokken (ja, echt, dit is geen sarcasme :p)!
Training ging naar mijn gevoel vlot, hier en daar weer wat kg/reps kunnen bijpakken.
Crosstrainer blijkt ook niet 100% kneeproof te zijn, maar viel al bij al wel mee.

Training dinsdag 28 januari 2020 - UB1
Warm-up: 15' Crosstrainer ~110kcal
Bench press
1x10x25
1x8x30
5x4x37,5 (laatste twee sets minder netjes)
2x6x32,5

Assisted pull-ups (close grip)
1x8x27,5
3x8x25
+ 1 not assisted die helemaal netjes ging *beetje trots*

Vertical chest press
2x8x37,5
2x8x40

Straight arm pushdown SS Ab rope pushdown
1x12x32,5
3x8x35

Around the worlds
4x8x6

Arnold press
4x8x8

Tricep rope overhead extension SS Cable bicep curl
4x8x22,5 // 4x8x27,5

Cardio: ~250kcal (incl. warming up)
  • 15' Fietsen in het wild (omweg naar huis gemaakt)
Een, naar mijn normen, kort nachtje gehad.
Ik had gezegd tegen mijn vriend dat hij me mocht wekken om samen een rondje te lopen als hij thuis kwam van het werk.
Dus om 5u30 zat hij plots op de rand van het bed, ik was nog ver weg van de wereld en schrok me een ongeluk :roflol:.
Wel direct goed wakker, haha! Voordeel is dat ik morgen tot 7u15 kan slapen i.p.v. 6u :woot: .

Samen dus een hersteltraining gedaan :).
Goed begonnen, maar na een paar km kreeg hij wat last van zijn kuiten. Tempo gekelderd...
Daarna heb ik maar de leiding genomen (maar mezelf ingehouden) en ging het weer wat vlotter.
Geen extra lusje gedaan (yes, naar mijn verstand geluisterd + dan kon ik nog op tijd vertrekken om vanavond te stoppen met werken om 17h :engel:).
Al bij al goeie hersteltraining. Amper pijntjes tijdens het lopen, en ook nu weinig tot geen last (behalve als ik trappen omlaag moet doen...).

Looptraining woensdag 29 januari 2020 - Herstel
Cijfertjes: 58'; 8,5km; 8,8km/h; ~500kcal; AVG HR 145bpm

wp_ss_20200129_0001.jpg wp_ss_20200129_0002.jpg wp_ss_20200129_0003.jpg

Volgende loopje is voor zaterdag, morgen waarschijnlijk een DB training @home.
Toedels!

• #3.391
Misschien is een roei apparaat wel een optie? Gewoon benen niet te hard proberen te gebruiken.

:barf: Ooit 1 keer gedaan. Na vijf minuten er de brui aan gegeven.
Wat een rot toestel!
Dus: nee, geen optie :p.

Apart, ik had op aanraden van de kinesist (die van de rode duivels!) een crosstrainer gehaald voor de genezing mijn jumpers knieën.

Misschien heb ik de weerstand gewoon te hoog gezet :o.

Ja. Maar @Bubs is female. Je had de kinesist van de Red Flames moeten consulteren dus!
:roflol:

Goed zo, dat was echt een rustig tempo loopje :)

• Like
  • #3.393
Goed zo, dat was echt een rustig tempo loopje :)
Daarom ren ik graag een keer per week met mijn wederhelft. Het is de enige garantie dat ik het echt rustig aan doe... En toch, stik kapot op de bank nu :o. KT + cardio, 6u slaap en dan rennen blijkt best vermoeiend te zijn :p (en ik heb al de hele dag trek in vanalles en nog wat). Zo dadelijk maar mijn bed induiken en proberen om een uurtje of 8 -9 te slapen :).

:aai:

• Love
  • #3.395
Donderdag weegdag!
Ochtendgewicht: 52,7Kg, +0,4 t.o.v. vorige week.

Dus... Je rent een halve marathon, eet 1600kcal (jaja, écht 1600-1650 op dit moment!) en komt bijna een halve kilo bij :roflol:.
Nog maar een weekje op 1600 blijven i.p.v. te verhogen en kijken wat het volgende week geeft :).
Beetje aankomen mag nog wel natuurlijk, want mijn mini-bulk begon meer op een cut te lijken.
Maar +0,4 per week is toch teveel van het goeie :p.

Uurtje of 8 geslapen deze nacht (wel paar keer wakker geworden), voel me toch nog steeds wat vermoeid (en vooral HONGERIG, wtf! Geen 21km meer voor mij, al de hele week abnormaal veel trek, mijn maag knort gewoon de hele dag door).
Misschien toch maar een extra rustdagje pakken vandaag, en morgen UB2 knallen :).
:wave2: .

• #3.397

Hopelijk niet! Zal wel vocht beetje overal zijn :rolleyes: .
'k Heb niet meer water gedronken dan anders, misschien integendeel zelfs :o, dus dat kan er ook voor iets tussen zitten.
Anyhow, maakt niet zoveel uit. Aankomen mag nog een paar maand :p.

:barf: Ooit 1 keer gedaan. Na vijf minuten er de brui aan gegeven.
Wat een rot toestel!
Dus: nee, geen optie :p.
Fantastisch apparaat de row erg, misschien een aquired taste.
En toch, stik kapot op de bank nu :o. KT + cardio, 6u slaap en dan rennen blijkt best vermoeiend te zijn :p
Mogelijk ben zelfs jij gewoon nog niet hersteld van die 21 km?
Volgens runinfo.nl kan het herstel van een 10k wedstrijd al 1-2 weken duren en van een halve marathon 4 weken. De site geeft ook herstel tips.

Als je wil weten wat je kan, wil ik je nogmaals aanmoedigen een georganiseerde te doen, de meeste mensen presteren dan beter dan alleen.
Stond ook op runinfo.nl.

• #3.399
Fantastisch apparaat de row erg, misschien een aquired taste.

Mogelijk ben zelfs jij gewoon nog niet hersteld van die 21 km?
Volgens runinfo.nl kan het herstel van een 10k wedstrijd al 1-2 weken duren en van een halve marathon 4 weken. De site geeft ook herstel tips.

Als je wil weten wat je kan, wil ik je nogmaals aanmoedigen een georganiseerde te doen, de meeste mensen presteren dan beter dan alleen.
Stond ook op runinfo.nl.

Vermoed inderdaad dat ik lichamelijk nog niet helemaal hersteld ben en me daardoor redelijk vermoeid voel (ook vandaag nog).
Ik ga even kijken op die website, lijkt me interessant!

Voor de rest ga ik het nu even bij rustige rondjes (herstel) en gewone rondjes van max. 12km houden en, zoals je voorstelde, wat op KT focussen.
Vanaf april of zo kan ik dan weer wat langere afstanden en intervallen gaan doen, en als alles vlot gaat naar de zomer toe misschien toch een wedstrijd meelopen :).
Ik vond mijn prestatie eigenlijk al meer dan prima.
De eerste maand van het jaar al mijn afstands- en tijdsdoel halen, fantastisch!

1580387334010.png

Terug
Naar boven