AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

WP_20200126_08_58_41_Pro.jpg

WP_20200126_09_02_04_Pro.jpg

Ik ga ze nu testen!
Mooie schoentjes. Hopelijk lopen ze ook lekker.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.366

:woot:!

Mooie schoentjes. Hopelijk lopen ze ook lekker.

Thanks Thuggie! Is altijd spannend met loopschoenen, je koopt namelijk wat best bij je past qua fitment en het kleur krijg je er gewoon bij :roflol:.
Mijn oude Asics GT2000 waren echt lelijk (en al een hele tijd aan vervanging toe eigenlijk...).

WP_20200126_09_02_24_Pro.jpg

WP_20200126_09_02_30_Pro.jpg

Je kan niet alles hebben in 't leven, piraat!

tenor.gif

Oeh, dan zijn we al met drie. Clubje oprichten @mitsymo @SP1988 :p?

Lieve DBB vriendjes en vriendinnetjes, het is zover!
I FREAKIN' DID IT :D :D!!
Met mijn mini-beentjes een halve marathon voltooid :cheer:.
Het ging niet van een leien dakje, maar zooooo blij dat ik dit heb gehaald!

Looptraining zondag 26 januari 2020 - Duurtraining
Eerst een kwartiertje dynamische en statische rek- en strekoefeningen gedaan, kwestie van niet op volledig koude spieren te vertrekken.
Omdat ik niet zeker was hoe mijn knie zou aanvoelen besloot ik om te beginnen met een rondje van 10km, daarna kon ik dan evalueren en stoppen of verder rennen.
De eerste 10km gingen prima, en qua snelheid lag ik op koers om een eventuele halve marathon te lopen onder de 2u!
Dus... tweede rondje ingezet. Er moest nog een extra km bij, dus ik heb hier en daar een lusje extra gedaan.
Ging prima, tot aan 15km. Licht steekje in mijn knieholte, maar dat ging gelukkig weer snel voorbij.
Vanaf 18km kreeg ik het écht zwaar... Toen dacht ik wel even aan stoppen, maar hoe zielig is dat als je nog amper 3km moet??
Besloten om er alles aan te doen om het rondje uit te rennen, puur op karakter, en de tijd uit mijn hoofd (proberen) te zetten.
De laatste anderhalve km was echt dood gaan :o, mijn tempo is toen ook best gedropt...
Maar: ik liep 'm uit, en nog nét binnen de twee uur :woot:.

Cijfertjes: 1h59'; 21km; 10,6km/h; ~1200-1250kcal; AVG HR 173bpm

wp_ss_20200126_0001.jpg wp_ss_20200126_0002.jpg wp_ss_20200126_0003.jpg wp_ss_20200126_0004.jpg wp_ss_20200126_0005.jpg

De nieuwe schoenen lopen dus zeker en vast lekker :D.
1 groot verbeterpunt: in de toekomst een uurtje voor deze afstand toch iets eten en niet meer fasted vertrekken :o.
Ik had druivensuiker bij voor onderweg, maar toch... Een licht ontbijtje zal vast beter zijn...

Deze week enkel 2 hersteltrainingen op de planning, ik wil mijn benen hier toch even van laten bekomen.
De drie gymsessies deze week zullen weer 1xLB en 2xUB worden vermoed ik, met misschien héél lichte cardio.

Voor de rest nog tot 17u het bezige bijtje geweest.
Call me crazy, maar na het douchen en iets te hebben gegeten ben ik nog te voet naar de bakker geweest (3,5km ongeveer) :roflol:.
Daarna wat was gedaan, soep gemaakt, ovenschotel voor vanavond geprepareerd, de vaat gedaan,...
Nu toch maar eventjes met een kop thee en een chocolaatje de beentjes omhoog op de bank :p.
Benieuwd hoe vlot ik morgen uit bed raak!
Fijne avond iedereen!

Bijlagen

• wp_ss_20200126_0001.jpg
    wp_ss_20200126_0001.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 120
  • wp_ss_20200126_0002.jpg
    wp_ss_20200126_0002.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 108
  • wp_ss_20200126_0003.jpg
    wp_ss_20200126_0003.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 119
  • wp_ss_20200126_0004.jpg
    wp_ss_20200126_0004.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 104
Ik dacht dat je een wedstrijd met rugnummer had gelopen...

Wat goed joh! Dus dat wordt een officiële halve marathon meelopen dit jaar zeker?:)

• #3.369
Ik dacht dat je een wedstrijd met rugnummer had gelopen...

Nah, de 21km was puur een doel voor mezelf.
En sowieso liever eerst eens "testlopen" alvorens misschien te falen op een wedstrijd...

Wat goed joh! Dus dat wordt een officiële halve marathon meelopen dit jaar zeker?:)

Dank je kardemompeul! Geen idee, ik heb niet echt wedstrijdambities.
Rennen doe ik omdat ik het graag doe, en dit was gewoon een logische volgende stap in mijn loopverhaal :).
Als ik deze afstand wat vlotter kan doen, zal ik het misschien wel eens overwegen.

Heel netjes gedaan Bubs, en op nieuwe schoenen!
Volgende keer een energiereep of gel bij je steken :)

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #3.373

Maar niet zo slim denk ik :p.

Heel netjes gedaan Bubs, en op nieuwe schoenen!
Volgende keer een energiereep of gel bij je steken :)

Dank je @neet61!
Nieuwe schoenen lopen echt zalig, goeie demping en geen pijntjes.
Ahja, als je mijn oude bekijkt kon het niet erger worden natuurlijk :rolleyes:.

Energiereep/gel zou ik inderdaad eens in huis moeten halen als ik dit soort afstanden regelmatiger wil doen.
Maar voor nu ga ik even @Mentat zijn advies volgen en wat extra focussen op kracht.
Mijn doel voor 2020 is bereikt, ik weet nu dat ik het kan dus de druk is wat van de ketel :p.
In de cut kan ik dan weer meer rennen, dan moet ik niet op full r*tard rantsoen :grinny:.

Ik heb liever pijn dan misselijkheid. Ik heb ooit "foezelvergiftiging" gehad, sushi. Dus ik snap je wel laat ik zeggen. Misschien zou het helpen een ssri ervoor te slikken?

Ooit dronk ik 2L water in 1uur tijdens een buikvirus om maar niet te moeten overgeven, zo erg is het gesteld bij mij...
Geen strak plan natuurlijk, want uiteindelijk komt het er toch uit en heb ik drie keer zoveel moeten braken :gek: .
En toch zou ik het weer doen, het is sterker dan mezelf..

Op dit moment heb ik overigens geen last van misselijkheid tijdens het lopen hoor, medicatie is dan ook overbodig :).

• #3.375
Je weet toch dat er auto's, fietsen, enzo bestaan om zulke afstanden te overbruggen hé :p

Tbh loop ik het liever dan te fietsen...
Om met de auto twee rondjes door het centrum te rijden is het weer nog niet goed genoeg, dat doe ik met plezier in de zomer :p.

Algemeen best fris, maar hongerig, opgestaan deze ochtend.
Hoewel ik tijdens het lopen zelf nergens last van leek te hebben is pijn in mijn rechterknie (en ook wel wat aan de buitekant van mijn rechterdij) nu duidelijk aanwezig.
Dus komende week écht rustig aan doen qua lopen, en eventueel een keertje 1 (of in het ergste geval geen) rondje doen ipv 2 tot 3.

Tbh loop ik het liever dan te fietsen...
Om met de auto twee rondjes door het centrum te rijden is het weer nog niet goed genoeg, dat doe ik met plezier in de zomer :p.

Algemeen best fris, maar hongerig, opgestaan deze ochtend.
Hoewel ik tijdens het lopen zelf nergens last van leek te hebben is pijn in mijn rechterknie (en ook wel wat aan de buitekant van mijn rechterdij) nu duidelijk aanwezig.
Dus komende week écht rustig aan doen qua lopen, en eventueel een keertje 1 (of in het ergste geval geen) rondje doen ipv 2 tot 3.
katabool dus :(
je metabolisme was sky-high.....( een goede rede om te freeten, Kcal in vs Kcal out) :pizza: :D
idd ff lekker eten en rustiug aan doen . Maar we hebben het tegen bubs :P

• #3.380
katabool dus :(
je metabolisme was sky-high.....( een goede rede om te freeten, Kcal in vs Kcal out) :pizza: :D

Ik heb gisteren best goed gegeten, meer dan 1600kcal allezins.
Maar geen 3000, wat ik ongeveer verbruikt heb. Hoeft ook niet per sé hé.

idd ff lekker eten en rustiug aan doen . Maar we hebben het tegen bubs :P

Ik ga écht mijn best doen! Op gebied van rust dan toch...
Eten blijft 1600kcal van ma-vr, iets meer in het WE.

Bubsie be like. Klein stukkie gelopen 15km

:roflol: Funny 'cause it's true :o.

azzy be after 15 km , dig a ditch im ded

Trainen Azzy, trainen!

Terug
Naar boven