Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.342
Het gaat niet om de benen Bubsie maar om de energie :)

I know, maar ik heb niet gevoel dat minder lopen plots een miraculeus effect op mijn BP zal hebben.
Vooral omdat ik wel nog vooruitgang boek op andere oefeningen...

Bij goed benchen gebruik je wel degelijk je benen ;)

Secundair wel inderdaad, maar dat kun je ook van je armen zeggen tijdens het rennen natuurlijk :p.

Dat wordt al een probleem :roflol:.
Bedankt voor de link, ik probeer het toch eens door te nemen!

Als je het boek nodig hebt, of gewoon een template in Excel, geef maar een seintje ;)

Alle hulp en info is altijd welkom, dus je mag het zeker al eens doorsturen :thumb: .

• #3.344
Om sterker te worden moet je simpel gezegd meer doen dan je al deed (mits je grotendeels tussen de trainingen kan herstellen). Bench je nu 2 x per week en 3 sets per training, dan kun je progressie maken door 3 x per week te benchen met 3 sets per training of door 5 sets te doen ipv 3 sets per training (gewicht/reps blijven in dit voorbeeld gelijk). De vraag is alleen of je die tijd en energie je er in wil steken :) Een meid in mijn sportschool bencht 5 x per week en tussen de 20-30 sets per week. Ze zit nu over de 90 kg (1RM). Persoonlijk besteed ik liever meer tijd aan rug, schouders en armen.

Laatst bewerkt:
Los van de powerliftsters zijn er bijna geen dames die de borstspieren in het algemeen en de bench in het bijzonder echt serieus nemen. Is kennelijk een minder sexy spiergroep dan de glutes. :p

• #3.349
Jij hebt gewoon iets tegen mensen die hardlopen :D
Echt hé!! :p

Misschien, misschien niet. Ik ben supervoorzichtig met benchen sinds ik een scheurtje in mijn pec heb gehad...

Ondanks dat ik het zelf niet meer kan, geen haat hoor echt niet :)
(ik heb respect voor ieder zijn doelen)

Weten we wel hoor Boss :kiss:.
Intensieve cardio combineren met KT is niet makkelijk, maar ik heb - vind ik - wel een middenweg gevonden :).
Alleen mag ik dan waarschijnlijk niet verwachten dat beide superduper verbeteren.

Om sterker te worden moet je simpel gezegd meer doen dan je al deed (mits je grotendeels tussen de trainingen kan herstellen). Bench je nu 2 x per week en 3 sets per training, dan kun je progressie maken door 3 x per week te benchen met 3 sets per training of door 5 sets te doen ipv 3 sets per training (gewicht/reps blijven in dit voorbeeld gelijk). De vraag is alleen of je die tijd en energie er in wil steken :) Een meid in mijn sportschool bencht 5 x per week en tussen de 20-30 sets per week. Ze zit nu over de 90 kg (1RM). Persoonlijk besteed ik liever meer tijd aan rug, schouders en armen.

Respect voor die meid in je gym!
Ligt inderdaad aan doelen, en die van mij zijn meer dan enkel beter worden op de BP.
Maar blijven hangen is ook niet fijn natuurlijk...

Ik bench nu 1xweek 5-7 werksets (+ opwarming), dus ik zou minstens weer naar 2x moeten gaan.
Alleen is dat niet elke week haalbaar i.c.m. met het hardlopen, en dat wil ik ook niet laten vallen.
Daarnaast vind ik rug/schouders/armen ook erg fijn om te trainen, dusjah... Het is een moeilijke oefening om te maken :).

Los van de powerliftsters zijn er bijna geen dames die de borstspieren in het algemeen en de bench in het bijzonder echt serieus nemen. Is kennelijk een minder sexy spiergroep dan de glutes. :p

Ik zal dan wel een van de zeldzame dames hier zijn die liever UB traint dan LB :p.
Voornamelijk denk ik omdat ik veel vet heb op mijn benen en billen en er daar zichtbaar weinig verandert, i.t.t mijn UB waar er écht progressie te zien is.
Desalniettemin wordt het aantal LB/UB trainingen toch netjes in evenwicht gehouden, want qua kracht merk ik wel degelijk verschil.

De training van vanavond dan! Half uurtje later vertrokken op het werk, dus wat moeten doorbikkelen.
Cable kickback en - hip adduction waren geen strak plan, ben er dan ook na een enkele set mee gestopt.
Ter vervanging Adductor machine en Glute machine gedaan, die gingen wel pijnvrij :).

Training dinsdag 14 januari 2020 - LB2
Warm-up: 15' Crosstrainer, LISS ~110kcal
Vertical leg press wide stance SS Calve raises LP
Vroeger stond het zitje altijd op standje 4 of 5, vanavond eens op 2 gezet.
Wat een verschil! Het afzetten voor de eerste rep is op slag veel uitdagender :eek:.
1x12x40
1x12x80
4x8x120 // 4x12x110
DROPSET 12x120 / 15x90 / 20x60
Burn booty burn :fire:!

BB Hip thrust
5x8x72 elke rep 3sec pauze bovenin

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Glute cable kickback SS Cable hip adduction SS Ab rope pushdown
1x12x20 // 1x12x20 // 1x15x47,5
Het voelde niet prettig. Echt pijn is veel gezegd, maar ik merkte gewoon dat het met dit gewicht al niet ok was.
Eventjes niet meer doen dus!

Seated leg curl
1x12x40
4x8x45
-5kg omdat ik vreesde dat ook hier mijn knie lastig zou doen.
Gecontroleerde, trage reps op 45 voelden lekker!

Adductor machine
1x20x20
2x8x40
2x8x42,5

Back extension SS Incline crunches
4x12x12 // 4x20

Glute machine
1x12x20
1x12x22,5
1x12x25
1x12x27,5
Eventjes aanvoelen wat wel of niet pijnvrij zou gaan.
Voelde allemaal goed!

Verder geen cardio meer, behalve 2x200 trappen op het werk.
Morgen UB2, inclusief een paar setjes BP dan maar :)?

En nog twee potato cam picca's! Inclusief kerstdenappeltjes @Robin :p.

WP_20200124_18_18_11_Pro.jpg

WP_20200124_18_24_03_Pro.jpg

Nightnight!

BB Hip thrust
5x8x72 elke rep 3sec pauze bovenin
Flink aanspannen bovenin en 3" is wel heftig hoor, je gaat verzuren

Wel fijn dat je een middenweg hebt gevonden met KT en lopen, angst voor die pec blessure blijft wel denk ik
Ik zou mn crosstrainer ook niet willen missen 4x/wk 30' is mooi om in conditie te blijven voor mij

nice avatar Bubsie :heart:

• Like
Je kan dit ook omdraaien, ondanks dat de BP niet de enige en in sommige gevallen niet de beste manier is om de borstspieren te trainen zijn mannen, ook die niet PLen overdreven gefixeerd op hoeveel ze zelf en anderen bankdrukken, veel meer dan OHP, SQ of DL.

Overigens is de booty voor vrouwen zelf ook veel belangrijker en liefhebbers van vrouwen vinden dit ook vaak interessanter dan een sterke BP of enorm ontwikkelde borstpartij (dus niet borstenpartij, dat is wat anders).

Met drie van zulke katten zou ik altijd thuiswerk en -training doen.

Ik vraag me af of je met opdrukken al niet wat extra volume voor borst zou kunnen doen.

Als je alles bij elkaar veel traint dan kan hardlopen je kracht en massa in de wegstaan: tijd, energie, herstel. Wellicht moet je op een gegeven moment een keuze maken waar wil ik nu beter in worden en wat wil ik houden zoals het is. Misschien nu het toch wat slechter weer is wat meer de focus op kracht, dus iets minder (ver, vaak of hard) hardlopen en wat meer kracht. Behoud kost minder energie, dus als je dan later weer meer wil hardlopen, dan zou je met minder volume je BP kunnen vasthouden op een hoger niveau.

Je kan dit ook omdraaien, ondanks dat de BP niet de enige en in sommige gevallen niet de beste manier is om de borstspieren te trainen zijn mannen, ook die niet PLen overdreven gefixeerd op hoeveel ze zelf en anderen bankdrukken, veel meer dan OHP, SQ of DL.

Overigens is de booty voor vrouwen zelf ook veel belangrijker en liefhebbers van vrouwen vinden dit ook vaak interessanter dan een sterke BP of enorm ontwikkelde borstpartij (dus niet borstenpartij, dat is wat anders).

Ik vraag me af of je met opdrukken al niet wat extra volume voor borst zou kunnen doen.

Als je alles bij elkaar veel traint dan kan hardlopen je kracht en massa in de wegstaan: tijd, energie, herstel. Wellicht moet je op een gegeven moment een keuze maken waar wil ik nu beter in worden en wat wil ik houden zoals het is. Misschien nu het toch wat slechter weer is wat meer de focus op kracht, dus iets minder (ver, vaak of hard) hardlopen en wat meer kracht. Behoud kost minder energie, dus als je dan later weer meer wil hardlopen, dan zou je met minder volume je BP kunnen vasthouden op een hoger niveau.
Bubsie is een renpaard en geen werkpaard :pressing:

• #3.353
Flink aanspannen bovenin en 3" is wel heftig hoor, je gaat verzuren

Wel fijn dat je een middenweg hebt gevonden met KT en lopen, angst voor die pec blessure blijft wel denk ik
Ik zou mn crosstrainer ook niet willen missen 4x/wk 30' is mooi om in conditie te blijven voor mij

nice avatar Bubsie :heart:

Hip thrust met pauze is inderdaad wel pittig, maar niet verzuurd gelukkig!
Ik wissel drie varianten af per LB sessie :).

Dank je Boss :)!

Sterk ontwikkelde borstspieren zijn niet prioritair, hoewel ik het best cool vond toen ik twee weken geleden merkte dat ik ze zichtbaar kon bewegen :roflol: (nee, daar komt geen filmpje van online :p).
Twee van de katten leven buiten, dat zijn straatkatjes die hier al zaten toen we 4,5 jaar geleden verhuisden.
Ze waren toen super mager en triest, dus hebben we ons over hen ontfermd. Nu zitten ze constant in de buurt en zijn ze rond en gezond!
Binnen blijven willen ze niet, dus we verzorgen ze zo goed we kunnen buitenshuis...

Kiezen of delen dus... Laat me daar nu eens heel slecht in zijn :rolleyes:.
Het weer is nu allesbehalve slecht, toch? Ik loop liever als het wat kouder is dan bij 20+ graden :p.
Ik vrees dat ik sowieso iets rustiger moet aandoen komende weken qua lopen (en LB) aangezien mijn knie maar blijft zeuren :grumble:.
En ik heb deze namiddag net een paar nieuwe loopschoenen gekocht (Mizuno wave rider 23)!
De duurtraining van morgen ga ik dus maar inkorten naar een gewone train, of proberen om elke training onder de 10km/h te blijven tot mijn knie weer normaal doet...

Bubsie is een renpaard en geen werkpaard :pressing:

Nounou, ik ben ook best een werkpaard hoor!
Dat werd door mijn baas bevestigd donderdag, mooie opslag gekregen :cool:.

Vanochtend UB2 training. Normaal zonder BP, maar ik heb die er nu dus weer in gestopt!
Training zaterdag 25 januari 2020 - UB2
Warm-up: 15' Crosstrainer ~110kcal
Side raises SS Front raises
1x12x4 // 1x12x4
3x10x6 // 3x10x6

Bench press
1x10x25
1x10x30
4x6x35
Laatste rep van de laatste set was een nipte :p.

Deadlift
1x8x42
1x8x52
5x3x64,5 PR :D!
2x6x54,5
Filmpje gemaakt van een 64,5 set ter zelfstudie.
Rug is alleszins niet bol, dat is al goed! Voor de rest moet ik het nog eens bestuderen :).

OHP
1x4x24,5 Ai, das een stuk minder dan vorige week :(. Het extra benchen zal daar vast voor iets tussen zitten...
1x8x22
1x7x22
1x8x22

DB flys SS Bench dips
1x12x6 // 1x10xBW+10
3x8x8 // 3x10xBW+10

Face pulls SS Tricep rope pushdown
1x8x32,5 // 1x8x25
3x8x35 // 3x8x25

Deltoid press circular
1x8x22,5
3x8x25

DB Bicep curl SS DB tricep kickback
1x12x8 // 1x10x6
3x8x10 // 3x10x6

Cardio ~410kcal (incl. warm-up)
  • 30' Stepper
Morgen dus een rondje rennen in mijn nagelnieuwe schoenen!
Afstand en snelheid afhankelijk van hoe mijn knie aanvoelt...
In de sportwinkel ook eens op de loopband gestaan, zo'n speciaal ding dat je voetplaatsing en demping meet.
Blijkbaar is mijn techniek perfect :D! Ik kom goed en zacht neer, zet mijn voeten netjes recht,...
Dus daar zal ik al geen blessure van krijgen :).
Fijn weekend nog iedereen!

goed bezig! gefeliciteerd met je PR!

• Like
PRoficiat!
Stevige workout heb je daar, en van die ohp geen stress.
Mss waren ze iets meer vermoeid van de bench en DL.

• Like
Foto van nieuwe loopschoentjes?

Terug
Naar boven