Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

En nog de metingen van vandaag.
Ik betwijfel het nut van de 7-puntsmeting nog eigenlijk, het lijkt me vreemd dat dit op bepaalde plaatsen nu terug lager is terwijl mijn omtrekken wel groter zijn.
Op mijn benen geloof ik het nog wel, want die voelen ook "harder" aan en er is zichtbaar meer aflijning dan na mijn cut.
Aan mijn buik vind ik het vreemd :thinking: .
Nouja, what's in a number ;).

1602335962976.png

Overall best tevreden met de bulk tot nu toe. Gewicht stijgt nu iets langzamer gelukkig, 0,75-1kg per maand vind ik dikke prima.
Kracht gaat nog altijd vooruit en ik zie ook gewoon dat er overal al meer massa is. Dus ik ga alleszins nog even door!
Volgende meting op 6 november ipv 7 november (want dan zal ik :piggy: zijn van een avondje uit eten :p).
Dat gaat super dus:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.683
Hahahahaha ja begrijpelijk, dit is al heel wat. Heerlijk
Bakken is er niet meer van gekomen.
Uiteindelijk wel gemaakt:
  • Preisoep.
  • Ragout van ree met gewokte boterboontjes/champignons/ui/knoflook en pommes duchesse uit de oven.
  • Voorbereiding avondeten maandag: butternut pompoen geroosterd met veel kruiden, kip met citroen, wortel tzatziki.
  • Voorbereiding lunch di/wo: butternut pompoen geroosterd met veel kruiden (maar andere dan hierboven :p), bulgur, spinazie, walnoten, feta, dressing (honing, mosterd, frambozenazijn, walnootolie, kruiden).
  • Food voor dagje kantoor vandaag.
Eer ik dan alles netjes had gemaakt, was het al relatief laat en wilde ik alleen nog chillen op de bank :).
Mag niet klagen :p.
Goed bezig Bubsie! :thumb:

Vanmorgen 52,5 x 2 met ruimte voor meer, blijven groeien jij! :D
Vanmorgen 53kg (gemiddelde nu kop 52,5), coming for ya!

Vorige vrijdag nog een bloedafname laten doen (schildklier checkup) en ineens ook maar een volledige controle gevraagd + cortisol.
Die laatste staat natuurlijk torenhoog. Ik had het wel verwacht, maar toch.
Als iemand betrouwbare bronnen heeft over hoe ik deze eventueel kan verlagen, let me know.
Stress (volledig) wegnemen is geen optie helaas, maar als er nog andere manieren of hulpmiddelen zijn dan hoor ik dat graag :).

Toch een beetje kopzwaar dus.. :roflol:

Omgaan met stress is dat niet vooral, ademen, mediteren, bidden, wandelen in de natuur, momenten van ontspanning en rust zoeken, dat kan ook tijdens het koken zijn, als het iets is dat mag en niet moet?

EDIT: en af en toe om kleine dingen kunnen lachen, of zelfs van grote dingen, harde (ongepaste) grappen kunnen soms echt ff de druk van de ketel halen.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Uhm.. wiet:D Helpt ook om beter te slapen😇

• Haha
Heel veel sterkte Bubs!

• #4.687
Toch een beetje kopzwaar dus.. :roflol:

Omgaan met stress is dat niet vooral, ademen, mediteren, bidden, wandelen in de natuur, momenten van ontspanning en rust zoeken, dat kan ook tijdens het koken zijn, als het iets is dat mag en niet moet?

EDIT: en af en toe om kleine dingen kunnen lachen, of zelfs van grote dingen, harde (ongepaste) grappen kunnen soms echt ff de druk van de ketel halen.
Ik ben niet voor niets een "Keikop" hé :p !

Ja, maja. Makkelijker gezegd dan gedaan soms natuurlijk. Al moet ik echt wel iets proberen te vinden. We zien wel.
Het lachen om kleine, grote, gepaste en ongepaste dingen lukt me nog wel. Daarom ga/ging ik nu ook weer twee dagen per week naar kantoor.
Ik ben nu nog de enige vrouw (mijn enige vrouwelijke collega is sinds vrijdag in zwangerschapsverlof), dus ambiance verzekerd.
En zelf ben ik ook niet vies van een schuine grap, dus ze weten dat ze zich niet moeten inhouden :roflol: .

Uhm.. wiet:D Helpt ook om beter te slapen😇
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH!! Ik ben Belg, en voorbeeldig (ahum).
Dank je :heart: .

Ik ben nog steeds zoekende wat betreft een optimaal schema, probeer me zoveel mogelijk in te lezen en laat me bijstaan door lieve mensen met ervaring.
Hierdoor zullen de komende trainingen waarschijnlijk niet altijd hetzelfde zijn...
Wel wil ik de tijd onder de 90minuten houden, dus ik kies 6 oefeningen die ik zeker wil doen en als er dan nog tijd/zin is plak ik er nog iets bij.

Training maandag 12 oktober 2020 - FB Week 4 Dag 1
Warm-up (small band)
  • Glute bridge x20
  • 90Degree hip abduction x20
  • Push-ups 15xBW
--> 3x herhaald

Bulgarian split squat
5x10x16 (per hand) VPR

OHP
1x12x12
1x10x17
2x10x22
1x10x24,5
2x8x24,5
Gaat steeds beter, zga geen pijn in mijn rug bij dit gewicht.
Voor de klachten zat ik op 29,5 dus zit er niet meer zoooo ver onder :).

BB Hip thrust
5x10x72 VPR

Cable flys

1x12x17,5
2x10x20

Straight arm pushdown
1x12x35
2x10x35

Leg extension
2x12x35
1x10x35

Extraatje
Rope wrist curl
3x op en neer x 2,5

Abductor machine
3x20x40 POMP

Cardio: ~3km wandelen

Deze nacht super slecht geslapen, wakker om half vijf en om kwart na opgestaan.
Gefrustreerd, boos, en dus maar een rondje gaan rennen.
Moest om half acht bij mijn ouders zijn, dus niet al te lang gemaakt. Ik had wel het gevoel dat ik nog uren door kon rennen...

Training dinsdag 13 oktober 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 47'; 7,5km; 9,6km/h; ~450kcal; AVG HR 161bpm
Mijn hartslag was al 130 toen ik vertrok, vandaar het hogere gemiddelde ook tijdens het lopen denk ik...

Laatst bewerkt:
Dat zijn zware bulgarians damn!

• Like
  • #4.690
:) Ik voel ze wel inderdaad!

Ik dacht dat het iets in de trant van "koppig" betekende? Of is het nog wat anders?
Als je een keikop (of vaker keienkop) hebt ben je niet moeders mooiste...
Dan had je vader beter op de verwarming kunnen spuiten want dan was het nog met een sisser afgelopen :o

Maar in La Belgique kan het natuurlijk iets anders betekenen:rolleyes:
ik hoop het voor je :roflol:

Edit: een keikop zijn is idd koppig

• Haha
Dan had je vader beter op de verwarming kunnen spuiten want dan was het nog met een sisser afgelopen :o

Screenshot_20201014-120647_Chrome.jpg

• Like
  • #4.693

Het is een koppigaard, gelukkig :p.

Keikop is de bijnaam voor een inwoner van Poperinge. Deze bijnaam vindt zijn oorsprong in de middeleeuwen en verwijst naar zijn koppigheid.

Begin 14e eeuw kende geheel Vlaanderen een bloeiende lakennijverheid. De grote centra, Gent, Brugge en Ieper wilden hun eigen markt beschermen.

Er was reeds een eerste voorrecht voor Ieper uitgesproken op 28 oktober 1322 maar dat was onvoldoende. Lodewijk I, graaf van Vlaanderen, wijzigde op 7 februari 1324 dit voorrecht voor Ieper. Er mocht vanaf dat moment geen laken meer geweven, geschoren of geverfd worden in een omtrek van 3 uur buiten Ieper; indien men zich daar niet aan hield volgde een boete van 50 pond en een verbeurdverklaring van de getouwen.
Dit kwam heel slecht uit voor Poperinge, dat slechts op 12 km van Ieper ligt. De Poperingenaars verzetten zich tegen dit voorrecht door wel nog laken te produceren en andere activiteiten in verband met de lakenindustrie te ontplooien. Het was volgens meerdere 'slimme' lakenwevers meer dan 3 uur wandelen van Poperinge naar Ieper. Later kwam het tot een rechtszaak en zelfs een oorlog tussen beide steden. Sinds de nederlaag tegen Ieper die hier op volgde hanteren de Poperingenaars het wapen van de spot met meester Ghybe.

Keikop

Volgens Van Dale is een keikop: "iemand die zeer koppig is, van geen toegeven wil weten".
Doordat de Poperingenaars zich niet hielden aan het verbod op lakenindustrie en koppig bleven produceren, kwamen ze aan hun bijnaam.

Vandaar onze blijvende "haat" jegens Ieperlingen (hoewel ik er eentje in huis genomen heb :roflol: ).
Dit dus inderdaad :).

Het is een koppigaard, gelukkig :p.

Keikop is de bijnaam voor een inwoner van Poperinge. Deze bijnaam vindt zijn oorsprong in de middeleeuwen en verwijst naar zijn koppigheid.

Begin 14e eeuw kende geheel Vlaanderen een bloeiende lakennijverheid. De grote centra, Gent, Brugge en Ieper wilden hun eigen markt beschermen.

Er was reeds een eerste voorrecht voor Ieper uitgesproken op 28 oktober 1322 maar dat was onvoldoende. Lodewijk I, graaf van Vlaanderen, wijzigde op 7 februari 1324 dit voorrecht voor Ieper. Er mocht vanaf dat moment geen laken meer geweven, geschoren of geverfd worden in een omtrek van 3 uur buiten Ieper; indien men zich daar niet aan hield volgde een boete van 50 pond en een verbeurdverklaring van de getouwen.
Dit kwam heel slecht uit voor Poperinge, dat slechts op 12 km van Ieper ligt. De Poperingenaars verzetten zich tegen dit voorrecht door wel nog laken te produceren en andere activiteiten in verband met de lakenindustrie te ontplooien. Het was volgens meerdere 'slimme' lakenwevers meer dan 3 uur wandelen van Poperinge naar Ieper. Later kwam het tot een rechtszaak en zelfs een oorlog tussen beide steden. Sinds de nederlaag tegen Ieper die hier op volgde hanteren de Poperingenaars het wapen van de spot met meester Ghybe.

Keikop

Volgens Van Dale is een keikop: "iemand die zeer koppig is, van geen toegeven wil weten".
Doordat de Poperingenaars zich niet hielden aan het verbod op lakenindustrie en koppig bleven produceren, kwamen ze aan hun bijnaam.

Vandaar onze blijvende "haat" jegens Ieperlingen (hoewel ik er eentje in huis genomen heb :roflol: ).

Dit dus inderdaad :).
En ben je ook half-Frans? Zoiets zag ik laatst voorbijkomen toen je het had over "mijn Franse helft" (oid).

• #4.695
En ben je ook half-Frans? Zoiets zag ik laatst voorbijkomen toen je het had over "mijn Franse helft" (oid).
Dat ook nog inderdaad :roflol: .
Zowel langs de kant van mijn mama als van mijn papa's waren mijn overgrootouders gemengd Vlaams/Frans.
De ene is getrouwd met een Franse soldaat die hier aan het front zat, de ander vluchtte naar Frankrijk en leerde daar iemand kennen die dan mee verhuisde naar België na de oorlog.
Denk dat ik voor 1/4 ofzo Frans ben, zou de stamboom eens moeten bekijken.

Snelle training gisteren, want had niet veel tijd.
Dinsdag heb ik samen met mijn papa mijn mama naar het ziekenhuis gebracht voor haar chemotherapie, maar omdat ze zo enorm veel pijn heeft wilde de dokter haar daar houden.
Ze is nu dus opgenomen, en gisteren was de enige dag dat er nog "gemengd" bezoek toegestaan werd (1 persoon tegelijk, max 1 uur).
Vanaf vandaag mag slechts 1 iemand nog langsgaan, voor maximum 1uur per dag. En dat gunnen we papa natuurlijk...
Hopen dat ze snel terug thuis is, want het gaat echt niet goed...

Training woensdag 14 oktober 2020 - FB Week 4 Dag 2
Leg press
1x12x40
1x10x70
1x10x100
2x12x130
3x10x130
DROPSET 15x100/15x70/x20x40

BB Hip thrust - Pyramid
1x10x59,5
1x8x69,5
1x6x79,5
1x15x59,5

Bench press - 2sec paused
1x12x25
1x10x30
4x6x35

RDL
3x10x47

Lat pulldown - V-handle
2x12x35
1x10x35

Machine shoulder press
3x10x27,5

Calve raises in Smith
3x12x+15kg

Vanochtend rondje gerend. Eerst tot bij mijn papa (~6km) om te kijken hoe het met hem gaat (en ook omdat hij jarig is vandaag), en vandaar terug naar huis. (~3km).

Training donderdag 15 oktober 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 57'; 9km; 9,4km/h; ~530kcal; AVG HR 150bpm
Rond een km of 5 had ik een steekje achteraan mijn knie, ging wel vanzelf weer voorbij.
Geen idee of het iets ernstigs is of niet, maar ik ga voor de zekerheid zondag het rennen maar weer skippen...

Qua voeding doe ik mijn best om genoeg te eten, maar ik ben een "ik krijg geen hap door mijn keel" type als ik onder grote stress sta.
Beetje een uitdaging dus nu, maar ik blijf gemiddeld toch rond de 2000-2200 kcals zitten denk ik.

Sterkte Bubs!

Sterkte! :(

Sterkte:(

Dat wordt zwaar ook met de lockdown maatregelen.... sterkte.

• #4.700

Dat wordt zwaar ook met de lockdown maatregelen.... sterkte.
Dank je allemaal.
Het is inderdaad kl*te dat er nog slechts1 persoon op bezoek mag, en dan nog maximum een uur per dag....

Vandaag halve dag vrij, dus in de vroege namiddag naar de gym.
Daarna even langs bij mijn papa, en vanavond proberen om wat te ontspannen en mijn gedachten wat te verzetten.

Terug
Naar boven