Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Part of life Bubs. Je komt ook hier doorheen, heel veel sterkte!! En wat je zegt herken ik, ik hou ook veel voor mijzelf. Dat vind ik makkelijker dan het erover te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.122
Vervelend om te lezen in de spoiler Bubs! Hou je taai, al heeft zo'n opmerking natuurlijk weinig te bieden.

Denk in ieder geval om jezelf:aai:
Thanks @Skatermarvin .
Part of life Bubs. Je komt ook hier doorheen, heel veel sterkte!! En wat je zegt herken ik, ik hou ook veel voor mijzelf. Dat vind ik makkelijker dan het erover te hebben.
Vaak is het inderdaad makkelijker, maar of het ook beter is voor jezelf... Dat begin ik te betwijfelen tbh.

Niet veel zin gehad om te loggen de laatste week, wel getraind en gaan hardlopen.
Korte samenvatting dan maar...

Training zaterdag 6 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W5D3 (Trage duurloop tempo 1 (in theorie))
    Cijfertjes: 69; 10,8km; 9,3km/h (6'26"min/km); ~550kcal (Garmin); AVG HR 141bpm.

1615577643875.png
Training zondag 7 maart 2021 - UB2@Home Week 2
BB Upright row
Warm-up: 10x12 / 10x14 / 10x17
5x8x20 +10reps

Incline DB press
1x10x15
2x9x15
1x8x15
1x9x15 (lang rust tussen vierde en vijfde set)

DB Chest supported row
4x12x8

Arnold press
2x12x8
2x10x8
Altijd puffen en blazen bij deze.

DB Preacher curl
4x12x9

Bench dips
4x15xBW + 5kg schijf

Cardio:
  • Zondagse wandeling met papa (5km)
Training maandag 8 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W6D1 (Routineloop tempo 2)
    Cijfertjes: 63; 10,3km; 9,7km/h (6'12"min/km); ~525kcal (Garmin); AVG HR 135bpm.
    1615578080219.png
Training dinsdag 9 maart 2021 - LB1@Home Week 3
Glute activation ~7'
Front squat
Warm-up: 10x19, 10x27
5x6x35 +1Kg

Bulgarian split squat
5x8x30

Glute bridge 3" hold + slow excentric
5x20x33

Reverse lunges
4x10x30 +8reps

Calve raises
4x15x30

Hamstring walkouts
4x8xBW

Crunches
4x20

Cardio: ~5km wandelen

Training woensdag 10 maart 2021 - UB1@Home Week 3
OHP
Warm-up: 10x12 / 10x17 / 10x22
5x8x27
Focus op vorm, rug holt zga niet meer.

BB Row
1x10x22
4x8x23

Push-up with stands
3x15xBW+rugzakje met 5kg
1x11xBW+rugzakje met 5kg

DB Bicep curl SS
2x12x10
2x10x10

Palm down wrist curl
4x12x4

One arm tricep overhead extension
2x12x5
2x10x5
Gewicht verlaagd omdat mijn uitvoering echt k*t was met 6kg.

Reverse crunches
3x20

Bicycle crunches
3x20

Plank
3x45"

Donderdag rust genomen.

Training vrijdag 12 maart 2021 LB2@Home Week 3
Glute activation ~7'
Bulgarian split squat
Warm-up: 10xBW / 10x23
5x6x31 +1Kg

Front squat
2x8x35
3x6x35

RDL 1.5 reps
5x8x31

Goblet squat - Heels elevated
4x12x12

Single leg HT
4x12xM-band per kant

Abductor
4x30xM-band

Geen cardio.

• #5.123
Omdat het al even niet goed met me gaat en ik ook al 10 dagen aanhoudende buikpijn/krampen heb (komen meestal op tijdens het trainen en blijven dan aanhouden tot de middag) ben ik maar even langs de huisarts geweest dinsdag.
Niets wat ik niet wist eigenlijk, ik verkramp gewoon van de stress en verdriet. Iets gekregen tegen de krampen, en besloten om terug een psycholoog te raadplegen.

En alsof het allemaal nog niet kl*te en moeilijk genoeg is kreeg ik gisteren te horen dat mijn papa ook een gezwel heeft.
Nog geen jaar nadat mijn mama kwam zeggen dat ze ziek was, en 4,5maand na haar overlijden heeft mijn papa waarschijnlijk lever/galwegkanker.
Dan vraag je je toch af: wat heb ik in godsnaam misdaan in dit (of een vorige) leven om dit te verdienen?
Ik weet het even niet meer.
Wat ik moet doen, wat ik wil doen, hoe ik ermee om moet, of ik het allemaal nog wel eens kan en wil doorstaan.
Dit keer ga ik het alvast niet opkroppen en tegen iedereen doen alsof alles ey okay is, ik kan die façade niet meer omhoog houden.
Vandaar dat ik het hier ook maar ineens neergooi...

Dan vraag je je toch af: wat heb ik in godsnaam misdaan in dit (of een vorige) leven om dit te verdienen?
Nee, dat heeft niets te maken met verdienen en met dit soort vragen maak je het alleen maar erger voor jezelf.

Wees een beetje lief voor jezelf!

OHP
Warm-up: 10x12 / 10x17 / 10x22
5x8x27
Focus op vorm, rug holt zga niet meer.
:thumb:

OK, nu ik de rest heb gelezen: trainen is nu echt niet het belangrijkste. Goed dat je die hulp zoekt om over het oude en nieuwe verdriet te praten. Loop jezelf niet voorbij meisje en doe vooral voorzichtig met jezelf, knuffel! :aai:

Ronduit klote. Heftig. Sterkte. Helaas heb je niet te kiezen wat je voor je kiezen krijgt. Ik geloof niet dat het net verdienen te maken heeft, eerder met pech en geluk.

Het zal je niet troosten, maar we gaan dit soort dingen allemaal meemaken, vroeg of laat. Het hoort bij het leven. Maakt het niet minder zwaar.

Dacht na maanden, laat ik weer een eens inloggen en dan lees ik dit. Wat ontzettend heftig om te lezen meis!

In mijn omgeving gezien dat er over praten, er open over zijn (zover als jij dat wilt) en hulp zoeken vaak helpen bij het helingsproces maar dat daar wel heel veel moed voor nodig is! Dus superknap van je!

Vanaf hier heel veel sterkte en een digitale knuffel! 😘

Courage Bubs, we branden hier alvast een kaarsje voor je pa.
Je mag jezelf niks verwijten dat dit gebeurt.
Het lot ligt niet in jouw handen, de toekomst ook niet.
En je bent er al zeker de oorzaak niet van.
Blij dat je hulp zoekt om hier mee om te gaan.
We hopen dat alles goed komt en dat je deze onzekere periode snel mag achterwege laten.

giphy.gif

• Heart
Waarderingen: Bubs
  • #5.133
helemaal niet erg als je hulp gaat zoeken, delen is helen!
Het zou pas erg zijn als iemand dat erg zou vinden ;).
Nee, dat heeft niets te maken met verdienen en met dit soort vragen maak je het alleen maar erger voor jezelf.

Wees een beetje lief voor jezelf!
Tuurlijk heb je gelijk, maar het zijn wel dingen die door mijn hoofd spoken.
Zal ook wel gewoon aan mijn mindset liggen op dit moment...
Precies. Het leven is niet altijd 'eerlijk' en soms heb je gewoon domme pech.

Hold on!
Het is wel een beetje heel veel "domme pech" op een jaar tijd...
:thumb:

OK, nu ik de rest heb gelezen: trainen is nu echt niet het belangrijkste. Goed dat je die hulp zoekt om over het oude en nieuwe verdriet te praten. Loop jezelf niet voorbij meisje en doe vooral voorzichtig met jezelf, knuffel! :aai:
Niet het belangrijkste, maar voor mij wel belangrijk. Want als ik het trainen laat vallen, dan weet ik dat ik hetzelfde doe met voeding (als in: er is dan geen reden om te eten als ik daar geen zin in heb).
Will try, ik werk aan rust leren nemen, dingen loslaten (ook kleine stomme dingen) en grenzen stellen...
:heart:
f**k hey, heel veel sterkte!!!
Dank je.
Ronduit klote. Heftig. Sterkte. Helaas heb je niet te kiezen wat je voor je kiezen krijgt. Ik geloof niet dat het net verdienen te maken heeft, eerder met pech en geluk.

Het zal je niet troosten, maar we gaan dit soort dingen allemaal meemaken, vroeg of laat. Het hoort bij het leven. Maakt het niet minder zwaar.
Het hoort er inderdaad bij, maar als alles op een hoop valt wordt het - voor mij dan toch - teveel om aan te kunnen.
Ik ben van nature een doorzetter, kop ervoor en gaan. Maar iedereen heeft een breekpunt, en bij deze is dat van mij bereikt.
Dacht na maanden, laat ik weer een eens inloggen en dan lees ik dit. Wat ontzettend heftig om te lezen meis!

In mijn omgeving gezien dat er over praten, er open over zijn (zover als jij dat wilt) en hulp zoeken vaak helpen bij het helingsproces maar dat daar wel heel veel moed voor nodig is! Dus superknap van je!

Vanaf hier heel veel sterkte en een digitale knuffel! 😘
Toegeven dat het minder goed gaat is inderdaad niet simpel. Hier is dat makkelijker, want internet en weinig tot geen persoonlijke connectie.
Familie, collega's, vrienden... Daar is dat een stuk moeilijker. Ook een deel schaamte speelt hierin mee, want waarom kan ik hier niet mee om?
Ik maak me ook te druk in wat anderen (zullen) denken en wil deels daardoor de draad asap terug oppakken.
Maar ik ga maar braafjes luisteren naar de psychologe en huisarts...
Courage Bubs, we branden hier alvast een kaarsje voor je pa.
Je mag jezelf niks verwijten dat dit gebeurt.
Het lot ligt niet in jouw handen, de toekomst ook niet.
En je bent er al zeker de oorzaak niet van.
Blij dat je hulp zoekt om hier mee om te gaan.
We hopen dat alles goed komt en dat je deze onzekere periode snel mag achterwege laten.
Merci @IRONic Drunker :heart:.
:heart:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intussen alweer twee hardlooptrainingen en twee KT sessies achter de rug.
Zondag geskipt, ik had er de energie en zin niet voor. En ik moet gewoon leren dat het niet erg is om een keertje een (hardloop)training over te slaan.

Training zaterdag 13 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W6D2 (Duurloop (70') Tempo1)
    Cijfertjes: 1h12'; 10,75km; 8,9km/h (6'44"min/km); ~550kcal (Garmin); AVG HR 141bpm.

1615997418920.png
Training maandag 15 maart 2021
De wonderen zijn de wereld niet uit, meneer Bubs wilde zelf een korter maar snel rondje doen.
Hij was het ook wel "vergeten" te zeggen toen we vertrokken en ik moest best goed aanpoten :o.
  • Hardlopen: HM-schema W7D1 (Tempoloop Tempo 2+)
    Cijfertjes: 53; 9km; 10,3km/h (5'51"min/km); ~500kcal (Garmin); AVG HR 149bpm.

1615997301822.png
Training dinsdag 16 maart 2021 - LB1@Home Week 4
Glute activation ~9'
Front squat
5x8x35 +1Kg

Sit-ups
4x20

Bulgarian split squat
3x8x31
2x6x31

2x15x34
3x12x34
+1Kg

Reverse lunges
4x12x30 +8reps

Calve raises
4x15x30

Hamstring walkouts
4x10xBW

Bicycle xrunches
4x20

Cardio: None, ik ga proberen om ook hier wat te matigen. Niet zo focussen op het behalen van x-aantal stappen per dag waardoor ik niet/te weinig aan rusten toe kom.
Liever mijn sessie KT en dan maar wat minder stappen en eens niet gaan wandelen.

Training woensdag 17 maart 2021 - UB1@Home Week 4
OHP
Warm-up: 10x12 / 10x17 / 8x22
2x8x28
3x6x28
+1 kg in vergelijking met vorige week, en houding nog steeds goed!

BB Row
5x10x23
Best zwaar.

Push-up with stands
2x15xBW + rugzakje met 5kg
1x12xBW + rugzakje met 5kg
1x15xBW + rugzakje met 5kg

DB Bicep curl SS
4x12x10

Palm down wrist curl
4x12x4

2x12x6
1x10x6
1x8+2forcedx6
Begonnen met links omdat deze eerder faalt dan rechts.
Scheelt best veel eigenlijk.

Cardio: ~4km uitgeregend worden.

Morgen een herstelloop of dag rust.
Ik denk dat ik de intervallen even ga uitstellen tot ik me wat beter voel en het nu op donderdag bij 40' herstel, 30' tempoloop of rust hou.
Maar niets is zeker met mij natuurlijk, als ik morgen een goeie dag heb en het weer valt mee dan komt dat intervallen er misschien toch :dunno:.

Voor de rest bouw ik de duurlopen wel nog op volgens het schema, maar in plaats van de HM op week 12 ga ik gewoon de duur wekelijks blijven opbouwen (met af en toe een cooldown week van 50'-60').
Dus na 90' naar 100', 110',... Dan komt die 21km er vanzelf wel.

Laatst bewerkt:
iedereen komt aan de beurt met het verwerken van een (of meerdere) trauma(s) in zijn / haar leven (remember 06-05-2016 :driving:)

Het gaat je lukken Bubs...ik geloof in jou! :)

• #5.135
iedereen komt aan de beurt met het verwerken van een (of meerdere) trauma(s) in zijn / haar leven (remember 06-05-2016 :driving:)

Het gaat je lukken Bubs...ik geloof in jou! :)
Dank je Bossman!

Training donderdag 18 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W7D2 (Herstelloop 40' Tempo 1 (Nouja in theorie))
    Cijfertjes: 44; 6,9km; 9,5km/h (6'20"min/km, veel te snel dus); ~330kcal (Garmin); AVG HR 141bpm.
    1616169156898.png

Training vrijdag 19 maart 2021 - LB2@Home Week 4
Glute activation ~7'

Bulgarian split squat
Warm-up: 10xBW / 10x23
5x8x31 +4 reps

Front squat
Tijd om naar 36kg te gaan... En toen kreeg ik de barbell niet in de goeie positie :o.
Kon hem echt niet omhoog poppen, slappe hap :sad: .
Dan maar beslist om de oefening wat "om te bouwen".

Front squat - 2" paused halfway up
5x6x30
Voelt op deze manier ook best zwaar en lekker, maar ik baal toch dat ik hier nu vastloop door het thuis trainen :(.

RDL 1.5 reps
5x10x31 +10reps

4x15x12
Oeeeh, dit brandt!

Single leg HT
4x15xM-band per kant

in superset met

Abductor (90degree)
4x30xM-band

Cardio: Wat boodschappen te voet gedaan, denk 4-tal km.

Meneer Bubs heeft vanavond vrij en is zondag jarig.
Dus dat wordt een aantal dagen geen kcal tellen en gewoon genieten van samen zijn, lekker eten en een goed biertje.
Voor morgen heb ik een hopscheutenmenu voorzien, genieten van ons "witte goud" met aangepast bier natuurlijk.
En voor zondag is er taart :).

Intussen is mijn papa in een week tijd vijf keer naar het ziekenhuis geweest voor allerlei onderzoeken en consultaties.
Vanavond weten we normaal wanneer ze de operatie zullen uitvoeren. Prognose lijkt op dit moment redelijk positief: geen uitzaaiing, mogelijkheid om het gezwel helemaal te verwijderen, volledig herstel moet kunnen.
Beter nieuws dan van mama vorig jaar gelukkig.
Fingers crossed dat alles vanaf nu goed verloopt...

Morgen staat weer een duurloop gepland. Het worden al 80 minuten, aan hopelijk écht tempo 1 (poging om zeker onder 9km/h te blijven, bij voorkeur rond 8,5km/h).

Laatst bewerkt:
Toegeven dat het minder goed gaat is inderdaad niet simpel. Hier is dat makkelijker, want internet en weinig tot geen persoonlijke connectie.
Familie, collega's, vrienden... Daar is dat een stuk moeilijker. Ook een deel schaamte speelt hierin mee, want waarom kan ik hier niet mee om?
Ik maak me ook te druk in wat anderen (zullen) denken en wil deels daardoor de draad asap terug oppakken.
Maar ik ga maar braafjes luisteren naar de psychologe en huisarts...
Schaamte zal zeker een rol kunnen spelen, er ligt, volkomen onterecht, ook nog een taboe op. Het idee dat je anderen misschien ook 'tot last' bent kan ook meespelen. In mijn omgeving heb ik gezien dat openheid juist kan bijdragen aan het genezingsproces. Je bent op de goede weg en een powervrouw! Goed dat je naar de psych luistert.

V.w.b. je spoiler, dat klinkt als relatief goed nieuws. Ik duim voor je!

Liefs x

• #5.137
De hele week geen zin gehad om mijn laptop open te klappen en te loggen :o.
Be prepared voor een lange post vol loopjes en trainingen...

Training zaterdag 20 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W7D3 (Lange duurloop 80' - Tempo 1)
    Cijfertjes: 1h21', 11,7km; 8,5km/h (6'58"min/km, purrrrrfect); ~524kcal (Garmin, lijkt me wel weinig want ik verbruik er zogezegd ook 100 per 2km wandelen :dunno: ); AVG HR 137bpm.
    1616790166142.png

Zondag enkel de wekelijkse ochtendwandeling met papa.
Meneer Bubs was jarig dus de rest van de dag bestond uit samen gezellig bankhangen, pasta en taart vreten en cadeautjes open maken.

Training maandag 22 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W8D1 (Duurloop tempo 2+)
    Cijfertjes: 1h01', 10,3km; 10km/h (5'59"min/km, purrrrrfect); ~480kcal (Garmin); AVG HR 144bpm.
    1616790444653.png
Training dinsdag 23 maart 2021 - LB1@Home Week 5
Glute activation ~8'
Front squat
5x6x36 +1Kg
Jaaah, gelukt om de barbell met 36kg in positie te krijgen! Happy happy joy joy.
Verschillende factoren zullen wel een rol spelen (als in niet meer "net uit bed op nuchtere maag" trainen, beter geslapen dan de vrijdag ervoor en de eerste oefening ipv al 7x de bar gecleaned in mijn nek om Bulgarians te doen...).

90degree crunches
4x20

Paused + pulsed bulgarian split squat (wat variatie + om ook niet te snel tegen een "ik krijg de barbell niet meer in mijn nek" probleem aan te lopen)
5x5x28 per kant
Oh my, als je denkt dat gewone bulgarians lastig zijn... Dit is echt abnormaal zwaar :eek: .
Kon echt niet meer dan vijf reps per kant met amper 28kg.

5x15x34 +9reps

Reverse lunges
4x8x31 +1Kg

Calve raises
4x15x31

Hamstring walkouts
4x8xBW

Cardio: 5km wandelen

Training woensdag 24 maart 2021 - UB1@Home Week 5
OHP
Warm-up: 10x12 / 10x17 / 8x22
5x8x28
+4 reps

BB Row
5x8x24 +1Kg

Push-up with stands
4x10xBW + rugzakje met 6kg

DB Bicep curl SS
4x8x11 +1Kg

Palm down wrist curl
4x10x4

2x12x6
1x11x6
1x10x6

Cardio: ~5km wandelen

Training donderdag 25 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W8D2 (Intervaltraining)
    • Warm-up 11'
    • 8x2' versnellen met 1' rust
    • Uitlopen 15'
      Cijfertjes: 51', 8,8km; 10,3km/h gemiddeld (5'47"min/km, purrrrrfect); ~500kcal (Garmin); AVG HR 150bpm (gepiekt op 186bpm).
      1616791207196.png

1616791426311.png

Goed mijn best gedaan om echt rustig te zijn in mijn 1' dribbelen vind ik :).
      Tijdens de voorlaatste interval vond mijn Garmin horloge dat hij er genoeg van had, hoewel de batterij nog niet helemaal leeg was... Heb dus geen volledig hartslagprofiel.
      1616791373011.png
Training vrijdag 26 maart 2021 - LB2@Home Week 4
Glute activation ~8'

Bulgarian split squat
Warm-up: 10xBW / 10x24
5x6x32 +1Kg

Slow excentric + halfway paused Front squat
3x8x30
2x6x30

RDL 1.5 reps
5x12x31 +10reps

4x10x13

Single leg HT
4x15xM-band per kant

in superset met

Abductor
4x30xM-band

Cardio: ~6km wandelen

Morgen staat er volgens het schema 90' duurloop aan tempo 1 gepland, maar mijn liezen hebben gisteren best afgezien van de intervaltraining.
Normaal moest dat aan 95% van mijn anaërobe drempel (welke 10,3km/h zou zijn), maar ik ging bepaalde stukken aan 12km/h :o.
Dus het wordt even aanvoelen wat kan en niet kan. Mogelijks wordt het een korte herstelloop aan tempo 1 in de plaats van de lange loop
Blessurevrij blijven is belangrijker dan strak dat schema volgen :).

Probeer ze eens met een stretch van een x aantal seconden op de laatste rep, dat is ook erg zwaar :)

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #5.140
I second that :thumb:

Ik moest even pulse pauze splits squat opzoeken, maar je doet eigenlijk een extra kwart repje net boven het laagste punt?
Ja. Eerst zakken, 2 seconden op laagste punt blijven, dan kort omhoog en omlaag om daarna volledig recht te komen. Probeer het eens zou ik zeggen, de haat/liefde verhouding kan er alleen maar sterker van worden :roflol:
Probeer ze eens met een stretch van een x aantal seconden op de laatste rep, dat is ook erg zwaar :)
Forgive me my ignorance, maar hoe doe ik dat dan precies :o?

Vanochtend het eerste loopje met mijn nagelnieuwe Mizuno Inspire17 loopschoenen :cool: .
Lies voelde prima, tempo was ook best goed (gemiddeld 8,7km/h) dus ik heb gewoon de 90 minuten volgemaakt :D. Details later (vandaag, morgen, volgende week vrijdag,... Wie zal het zeggen :p).
Misschien moet ik wel overwegen om, als ik nog langere rondjes ga doen, een gelletje mee te nemen voor onderweg. Ik loop nog steeds op nuchtere maag, maar vanaf afstanden van 16km/+100minuten is het vast niet slecht om iets bij te hebben...

Qua voeding heb ik het nog steeds moeilijk om die 1800kcal binnen te krijgen van ma-vr. Omdat ik in het weekend amper track blijft de compensatiedrang op weekdagen de bovenhand nemen. Gewicht zit nu gemiddeld op 50,4kg volgens mijn wegingen en schommelt tussen 49,8 en 50,4 de laatste dagen. Het lijkt alsof ik alle mentale vooruitgang betreffende voeding en de angst om aan te komen terug verloren ben :(.

Terug
Naar boven