Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

icm de dropsets is dit echt keihard knokken

Vanaf anderhalf uur rustig lopen of meer intensieve loopjes is het handig sowieso vooraf te eten, uiteindelijk voel I je stukken beter en loop je verder en harder zonder extra moeite.

ik neem overdag vaak een banaantje vlak voor ik naar buiten ga oid, dat is over het algemeen genoeg.

• Like
Waarderingen: Bubs
Post even een booty foto dan Bubsie

• Haha
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.144
icm de dropsets is dit echt keihard knokken

Kom jij dan ook mijn handje vasthouden :p?

Vanaf anderhalf uur rustig lopen of meer intensieve loopjes is het handig sowieso vooraf te eten, uiteindelijk voel I je stukken beter en loop je verder en harder zonder extra moeite.

ik neem overdag vaak een banaantje vlak voor ik naar buiten ga oid, dat is over het algemeen genoeg.
Banaan lijkt me inderdaad een goed idee. Valt ook niet al te zwaar. Ik heb altijd schrik dat ik onderweg misselijk ga worden ofzo als ik net voor het lopen iets eet. Rennen die ik nog steeds liefst als ik net uit bed kom, dus eerst eten en twee uur laten zakken is echt niets voor mij.
Post even een booty foto dan Bubsie
Pff, niet veel spectaculairs of interessants te zien met die thuis trainingen en mijn huidige kcal inname hoor :dunno: .

Banaan lijkt me inderdaad een goed idee. Valt ook niet al te zwaar. Ik heb altijd schrik dat ik onderweg misselijk ga worden ofzo als ik net voor het lopen iets eet. Rennen die ik nog steeds liefst als ik net uit bed kom, dus eerst eten en twee uur laten zakken is echt niets voor mij.

Pff, niet veel spectaculairs of interessants te zien met die thuis trainingen en mijn huidige kcal inname hoor :dunno: .
Dat bepalen wij wel 🤣

Misschien moet ik wel overwegen om, als ik nog langere rondjes ga doen, een gelletje mee te nemen voor onderweg. Ik loop nog steeds op nuchtere maag, maar vanaf afstanden van 16km/+100minuten is het vast niet slecht om iets bij te hebben...
Kort uit de heup:

Bij meer dan 90 minuten kan je dat overwegen, hoewel bij lage intensiteit je wel je lichaam schijnt te kunnen leren efficiënter te zijn met carbs en meer op vet te lopen. Een optie zou dan zijn om wel mineralen oid tot je te nemen.

Intervaltraining wel gevoed doen.

• Like

Een zware lunch zou ik ook niet doen. Maar ik ontbijt met havermout met whey en als ik dan rond hal twaalf een uurtje ga lopen neem ik een banaan en als ik langer ga nog een sultana ofzo. Iig koolhydraten om onderweg te verbranden.

Ik loop ook graag direct uit bed. Dan eet ik ook niet, maar dan is 45 minuten rustig aan ook wel een beetje de Max. Op zich kun je op rustig tempo veel langer nuchter lopen omdat je dan meer vet verbrandt.

Ik heb in een ander topic geleerd dat dit ook gelezen kan worden als een uitnodiging voor heel andere dingen dan trainen, maar je wel de dagen erna nog moeilijk loopt.

Je durft wel nu de grenzen dicht zijn, zullen we maar zeggen! :D

Niet schrikken van titel of URL, maar daar kwam het o.a. vandaan.

Voor een wedstrijd ligt de grens voor wel of geen gel oid te nemen volgens mij rond de 90 minuten, maar voor een wedstrijd eet je vaak juist wel van tevoren.

Ook weet ik niet in hoeverre het lopen met weinig carbs in je lichaam invloed heeft op spieren of massa.

Zoals ook in artikel, het kan geen kwaad iets bij je te hebben voor het geval je tegen een muur aanloopt.

Zelf heb ik ook geen ervaringen >45 minuten, dat was dan ook zonder water mee, vaak wel met koffie op.

Mijn PR op de halve marathon heb ik op nuchtere maag gelopen. Voor mij werkte dat veel beter dan lopen nadat ik iets had gegeten. Ook eten tijdens het hardlopen heb ik nooit gedaan. Alleen water drinken. Het is volgens mij ook wat je lijf gewend is. Is kreeg zelf vaak last van pieken (en dalen) in mijn bloedsuikerspiegel als ik vooraf had gegeten. Vanzelfsprekend is het wel van belang dat je over de gehele dag genomen voldoende voeding binnenkrijgt.

Mijn PR op de halve marathon heb ik op nuchtere maag gelopen. Voor mij werkte dat veel beter dan lopen nadat ik iets had gegeten. Ook eten tijdens het hardlopen heb ik nooit gedaan. Alleen water drinken. Het is volgens mij ook wat je lijf gewend is. Is kreeg zelf vaak last van pieken (en dalen) in mijn bloedsuikerspiegel als ik vooraf had gegeten. Vanzelfsprekend is het wel van belang dat je over de gehele dag genomen voldoende voeding binnenkrijgt.
Je kan je lichaam aan veel laten wennen en het mantra is ook: nothing new on race day.

Hoe laat was die race en wat was dat PR, als ik vragen mag?

Met nuchtere maag hebben we het over niets eten vanaf het opstaan?

Hier HM <1.45, in de middag, wel gegeten (4 uur van tevoren, 2 uur van tevoren krentenbol oid), onderweg water/sportdrank/fruit wat aangeboden werd.

Je kan je lichaam aan veel laten wennen en het mantra is ook: nothing new on race day.

Hoe laat was die race en wat was dat PR, als ik vragen mag?

Met nuchtere maag hebben we het over niets eten vanaf het opstaan?

Hier HM <1.45, in de middag, wel gegeten (4 uur van tevoren, 2 uur van tevoren krentenbol oid), onderweg water/sportdrank/fruit wat aangeboden werd.
Met nuchter bedoel ik inderdaad niets eten vanaf het opstaan. Ook niets drinken trouwens. Al bedoel ik daarmee niets waar calorieën inzitten (dus wel water, zwarte koffie en thee zonder suiker).

Start HM was om 10.30 uur en PR 1:39:15. Heb het even nagekeken. Dateert alweer van najaar 2015. Een half jaar daarna heb ik de hardloopschoenen aan de wilgen moeten hangen wegens een aanhoudende rugblessure... Blijf het nog steeds jammer vinden, want hardlopen is de ideale manier om je hoofd leeg te maken en in een soort van meditatieve staat te raken. Ren jij wel nog of zitten we allebei lichtelijk jaloers de trainingen van Bubs te bekijken?

Misschien moet ik dat "lichtelijk" inderdaad maar verwijderen. Al gun ik het Bubs enorm dat ze lekker kan blijven rennen en vind ik jaloezie eigenlijk geen beste eigenschap.

• Heart
Misschien moet ik dat "lichtelijk" inderdaad maar verwijderen. Al gun ik het Bubs enorm dat ze lekker kan blijven rennen en vind ik jaloezie eigenlijk geen beste eigenschap.
Het is vooral dat ze zichzelf zo kan blijven motiveren en altijd in ieder geval iets doet.

Is soms ook een valkuil, maar allereerst een kwaliteit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.156
Mooie complimentjes @Mentat en @Miss Sunshine dank je wel :heart:.
Zolang het vlot gaat om de lange duurlopen te doen op nuchtere maag laat ik het dan maar zo.
De interval deed ik ook nuchter, maar daar was ik inderdaad "koeke-tèn" van, zoals ze hier zeggen (doodop dus).

En zo is het inderdaad weer vrijdag...
Nog getraind op zondag (UB2), dinsdag (LB1) en woensdag (UB1).
Woensdag een PR neergezet op de OHP: voor het eerst 30kg! Dit voor 2 sets van 5 reps en eentje van 4.
Zeer blij mee!
Op maandag een 10-tal km gaan rennen met Meneer Bubs.

Gisterochtend moest ik al erg vroeg mijn papa naar het ziekenhuis brengen voor het weghalen van de levertumor.
Slecht geslapen, niet veel energie,... Dus besloten om het bij een "herstel"-dag te houden en ipv te rennen een 6-tal km gewandeld.
Helaas kregen we rond de middag niet zo'n goed nieuws: de tumor heeft zich in twee weken tijd enorm ontwikkeld en zich rond alle grote bloedvaten genesteld.
Hierdoor is hij niet meer te verwijderen, en ook zijn er uitzaaiing op het buikvlies. De enige optie nu is levensverlengende chemo, maar mijn papa heeft daaromtrent nog geen beslissing genomen.
Komt erg hard aan. Ik had een worst case scenario in mijn hoofd, maar dit had niemand van ons verwacht...

Alweer een korte nacht gehad dus, en vandaag dan ook totaal geen zin of energie om te trainen. Mijn benen voelen aan als spaghetti die 10 minuten te lang op het vuur stond.
@Mentat Tot daar het "altijd iets doen" (nouja, wel 8km gewandeld...). Ook ik heb een volledig breekpunt zo blijkt.

Ik twijfel of ik mijn log open ga houden of tijdelijk sluiten. Het kwam er de laatste weken al niet echt van om de trainingen bij te houden, en ik vermoed dat het nu niet zal beteren.

Ik twijfel of ik mijn log open ga houden of tijdelijk sluiten. Het kwam er de laatste weken al niet echt van om de trainingen bij te houden, en ik vermoed dat het nu niet zal beteren.
Het is zo lief en tekenend dat je je hier druk om maakt, je kan ook gewoon ff niets posten.

Dat is er ook een plek waar mensen je vrijblijvend een hart onder de riem kunnen steken.

Sterkte Bubs, zorg voor jezelf en 'give yourself soms slack.'

Ach lieve Bubs, het zit je allemaal niet mee.... :( Ik ben niet van de kruisjes of kaarsjes, maar denk wel aan je, wens je veel sterkte en wens vooral je vader veel sterkte met deze moeilijke berichten.

die machteloosheid hé bubsie upff :( sterkte meis!

Terug
Naar boven