Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Sterker nog, @HillR en ik zijn beiden het levende bewijs ervan :heart:

• Like
Waarderingen: Bubs
Sterker nog, @HillR en ik zijn beiden het levende bewijs ervan :heart:

Vraag is natuurlijk wat je compounds noemt. Bij de standaard SQ, DL, BP ga je ook sterker worden op je isolatie. En over je sticking points heen kunnen gaan.
Is een hack SQ, plate loaded chest press, of één of ander back extension daar ondergeschikt aan? Waarschijnlijk niet.
Maar door bv een leg extension te doen, zal je nooit meer gaan SQ, legpressen of hack SQen imo.

• Like
Dat lijkt inderdaad niet heel logisch, maar het zal vast niet onmogelijk zijn. Maar goed, wie doet dat nou specifiek voor die reden :roflol:

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.407
Ik denk dat ik op elke trainingsdag wel enkele compounds i.c.m. isolatie oefeningen heb gestoken.
Verder heb ik al een hele tijd niet meer gebencht, en zijn mijn biceps er toch goed op vooruitgegaan.
Dus ik volg @HillR wel vanuit eigen ervaring :) Ook zonder zware compounds kun je m.i. best progressie boeken.

Ben wel benieuwd naar mijn progressie de komende 6-8 weken met het nieuwe schema, en of ik dit ga aankunnen/volhouden.
Zoniet, schrap ik alsnog een paar oefeningen.
Plezier in het trainen hebben komt nog steeds op de eerste plek :cool:

Nu aftellen naar 17u, niet alleen omdat het dan einde werkdag is maar ook omdat we dan weten of de Integra succesvol gekeurd is. Stresssss :eek!:

Ik denk dat ik op elke trainingsdag wel enkele compounds i.c.m. isolatie oefeningen heb gestoken.
Verder heb ik al een hele tijd niet meer gebencht, en zijn mijn biceps er toch goed op vooruitgegaan.
Dus ik volg @HillR wel vanuit eigen ervaring :) Ook zonder zware compounds kun je m.i. best progressie boeken.

Ben wel benieuwd naar mijn progressie de komende 6-8 weken met het nieuwe schema, en of ik dit ga aankunnen/volhouden.
Zoniet, schrap ik alsnog een paar oefeningen.
Plezier in het trainen hebben komt nog steeds op de eerste plek :cool:

Ik doe de laatste tijd heel veel oefeningen op kabelmachine en zelfs daarvan blijf ik een redelijke shape onderhouden :D

Regelmatig trainen is belangrijker dan welke oefeningen je dan precies doet.

• #1.410
Ik doe de laatste tijd heel veel oefeningen op kabelmachine en zelfs daarvan blijf ik een redelijke shape onderhouden :D

Regelmatig trainen is belangrijker dan welke oefeningen je dan precies doet.

Er zal wel iets van belang in het soort oefeningen zitten, maar regelmatig trainen zal ook veel doen denk ik :)
En daarvoor moet je er plezier in hebben natuurlijk!

Dat is het belangrijkste want alleen dan hou je het vol :thumbs:

Klopt! Behalve dat het sowieso goed is om elke x-aantal weken wat andere oefeningen te gaan doen, voel ik ook dat ik dat nodig heb om gemotiveerd te blijven.
Te lang hetzelfde schema na elkaar doen gaat me na een tijdje vervelen en dan krijg ik er minder zin...
Ik vind het ook wel leuk om mij dan eens met de laptop in de zetel te nestelen en nieuwe oefeningen op te zoeken enzo :)

Dat lijkt inderdaad niet heel logisch, maar het zal vast niet onmogelijk zijn. Maar goed, wie doet dat nou specifiek voor die reden :roflol:

Omdat het leuk is om 5 plates op je bar te hangen bij een SQ, maar het geen f*ck uit maakt om 100kg ofzo op je leg extension te laden...

• Like
  • #1.412
Gisteren eerste LB training van het nieuw schema.
Alle oefeningen inclusief cardio in net 2u kunnen afwerken :cool:

Training dinsdag 19 maart 2019 - LB1
Squat
1x10x20
1x10x25
1x8x30
1x8x35
4x5x40 PR!
1x4x42,5 BAM
Voor mijn deload week kon ik max 1x3x40... Dus superblij hiermee :)
De vijfde rep op 42,5 had er misschien nog ingezeten als ik niet zo extreem diep was gegaan.
Zat echt met mijn kont op de grond en kon toen niet meer recht :roflol:

Glute bridge
1x10x22
1x10x32
1x10x42
4x8x52
Verbaasde me dat deze zoveel lichter voelt dan de Hip thrust.

Stiff leg DL
1x8x32
4x8x37
Dankzij de tips van @ProudPizza in @Pieter68 zijn log voelde ik deze best goed in de hammies!

Leg extension
1x10x35
1x10x37,5
1x10x40

Leg curl
1x10x37,5
2x8x40

KB Step-ups (kniehoogte)
3x10x8 L
3x10x8 R
Dit vind ik zoveel lastiger dan het eruit ziet :eek:

BB Calve raises
4x12x50

BB Seated calve raises
4x12x32
Meh, dit is mijn ding zo niet.
We hebben hiervoor geen machine in gym1, dus ik nam een barbell met schijven, ging op een bankje zitten en met dat ding op mijn bovenbenen de oefening doen.
Zag wel dat sommigen dit in de Smith uitvoeren, dus volgende week ga ik het zo eens proberen.
Als dat ook niets is, zoek ik een andere oefening :)

Cardio (300kcal)
  • 30' Stepper (profiel 1, lvl 14)
Vandaag heb ik, in het beste geval, 1h45 om te trainen. Om 20u namelijk een afspraak bij de fysio.
Ik vermoed dus dat het er niet zal inzitten om de volledige push training + cardio te doen, maar dat zien we dan wel.
Food dinsdag: 1510kcal, ekv 125gr/137gr/52gr

Morgen is mijn vriend jarig, dus dan wordt er niet getracked :)
Ik heb de dag toch een beetje gepland (lang leve mijn autistisch kantje):
  • Thuis ontbijtje maken met verse broodje, koffiekoekje, versgeperst sinaasappelsap, eitje, yoghurt met fruit en noten,...
  • 10u30 Afspraak bij de DIV om zijn auto in te schrijven :cheer: (wat dan ook mijn cadeau is, ik betaal namelijk de nummerplaten en de BIV :))
  • Wandeling (langs het strand) in Oostende om dan te gaan lunchen in "Expo&Kafie"
  • Japanse tuin doorwandelen en de Mercator bezoeken
  • Afhankelijk van hoe we ons 's middags volgevreten hebben vieruurtje of later ergens een apero
  • 's Avonds gewoon waar hij zin in heeft. Hij sprak maandag van pizza, dus ik vermoed dat het dat zal worden.
    Ik heb ook vanalles in huis om iets zelf te maken, dus dat zien we dan wel :) + een taartje uiteraard!
Vrijdag +2kg op de weegschaal, low carb dag nemen i.p.v. medium en best een rondje gaan lopen :p

Gisteren eerste LB training van het nieuw schema.
Alle oefeningen inclusief cardio in net 2u kunnen afwerken :cool:

Training dinsdag 19 maart 2019 - LB1
Squat
1x10x20
1x10x25
1x8x30
1x8x35
4x5x40 PR!
1x4x42,5 BAM
De vijfde rep op 42,5 had er misschien nog ingezeten als ik niet zo extreem diep was gegaan.

Glute bridge
1x10x22
1x10x32
1x10x42
4x8x52
Verbaasde me dat deze zoveel lichter voelt dan de Hip thrust.

Stiff leg DL
1x8x32
4x8x37
Dankzij de tips van @ProudPizza in @Pieter68 zijn log voelde ik deze best goed in de hammies!

Leg extension
1x10x35
1x10x37,5
1x10x40

Leg curl
1x10x37,5
2x8x40

KB Step-ups (kniehoogte)
3x10x8 L
3x10x8 R
Dit vind ik zoveel lastiger dan het eruit ziet :eek:

BB Calve raises
4x12x50

BB Seated calve raises
4x12x32
Meh, dit is mijn ding zo niet.
We hebben hiervoor geen machine in gym1, dus ik nam een barbell met schijven, ging op een bankje zitten en met dat ding op mijn bovenbenen de oefening doen.
Zag wel dat sommigen dit in de Smith uitvoeren, dus volgende week ga ik het zo eens proberen.
Als dat ook niets is, zoek ik een andere oefening :)

Cardio (300kcal)
  • 30' Stepper (profiel 1, lvl 14)
Vandaag heb ik, in het beste geval, 1h45 om te trainen. Om 20u namelijk een afspraak bij de fysio.
Ik vermoed dus dat het er niet zal inzitten om de volledige push training + cardio te doen, maar dat zien we dan wel.
Food dinsdag: 1510kcal, ekv 125gr/137gr/52gr

Morgen is mijn vriend jarig, dus dan wordt er niet getracked :)
Ik heb de dag toch een beetje gepland (lang leve mijn autistisch kantje):
  • Thuis ontbijtje maken met verse broodje, koffiekoekje, versgeperst sinaasappelsap, eitje, yoghurt met fruit en noten,...
  • 10u30 Afspraak bij de DIV om zijn auto in te schrijven :cheer: (wat dan ook mijn cadeau is, ik betaal namelijk de nummerplaten en de BIV :))
  • Wandeling (langs het strand) in Oostende om dan te gaan lunchen in "Expo&Kafie"
  • Japanse tuin doorwandelen en de Mercator bezoeken
  • Afhankelijk van hoe we ons 's middags volgevreten hebben vieruurtje of later ergens een apero
  • 's Avonds gewoon waar hij zin in heeft. Hij sprak maandag van pizza, dus ik vermoed dat het dat zal worden.
    Ik heb ook vanalles in huis om iets zelf te maken, dus dat zien we dan wel :) + een taartje uiteraard!
Vrijdag +2kg op de weegschaal, low carb dag nemen i.p.v. medium en best een rondje gaan lopen :p
Sterk, have fun at de zee!

• Like
Veel plezier in Oostende :thumb:
Niet wegwaaien hé :D

• Like
Congratz met je PR en morgen met je menneke...Enjoy!! :)

• Like
Proficiat met het thuisfront. Zo af en toe genieten moet toch ook kunnen ? Have fun !

• Like
Lekker bezig chica. Weer een PR in the pocket. :cheer:
Geniet van jullie dagje. :)

• Like
4x5x40 PR!
1x4x42,5 BAM

Lekkere training hoor en wat een super dikke PR, van 1X3X40 naar 4X5X40 en ff 1X4X42.5 er achteraan... helemaal super :thumbs:

• Like
Fijn dat je de deadlifts goed kon voelen en gefeliciteerd met je squat PR :)
Wellicht volgende keer proberen wat gecontroleerder te zakken en niet helemaal tot het einde (kont tegen je hakken) door te gaan. Is onnodig en je zult meer kunnen squatten zonder.

Veel plezier alvast voor morgen!

• Like
  • #1.420
Veel plezier in Oostende :thumb:
Niet wegwaaien hé :D
Congratz met je PR en morgen met je menneke...Enjoy!! :)
Proficiat met het thuisfront. Zo af en toe genieten moet toch ook kunnen ? Have fun !
Lekker bezig chica. Weer een PR in the pocket. :cheer:
Geniet van jullie dagje. :)

Thanks all! Ben ook erg blij met de PR, deload week heeft wonderen gedaan blijkbaar :)

Lekkere training hoor en wat een super dikke PR, van 1X3X40 naar 4X5X40 en ff 1X4X42.5 er achteraan... helemaal super :thumbs:

Dank je Vissertje! Hopelijk gaat het elke keer wat beter.

Fijn dat je de deadlifts goed kon voelen en gefeliciteerd met je squat PR :)
Wellicht volgende keer proberen wat gecontroleerder te zakken en niet helemaal tot het einde (kont tegen je hakken) door te gaan. Is onnodig en je zult meer kunnen squatten zonder.

Veel plezier alvast voor morgen!

Denk dat ze zonder je tips de helft minder goed waren gegaan!
Ook de tip voor het squatten neem ik mee :-)
Ik dacht altijd hoe dieper hoe beter, maar uiteindelijk hoeft het dus niet om echt helemaal tot de grond te gaan :p

Terug
Naar boven