MuscleMeat

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
Yeah! Mocht je denken dat het misschien iets voor je is, gewoon even naar Stronglifts.com gaan en het gratis e-book downloaden. Als je dat leest raak je overtuigd en krijg je zin om 't te proberen. Plus je weet natuurlijk beter waar je aan begint en hoe je het moet aanpakken.

Damn, wat zijn we weer walgelijk enthousiast. Mehdi mag ons wel gaan betalen... :)

Kon een paar dagen niet sporten, maar heb wel veel gegeten. Toch weer spier gewonnen, maar ook vet (zit weer op 14,5%). Dus het plan voor komende week...

Trainen op di/do/za en cutten. M'n onderhoud is nu bijna 3000 kcal, ik heb een schema van 2500. Kijken wat er gebeurt...

Tot morgen!

Edit: bovenstaande meting klopt niet. Niks aan de hand met m'n stats. Zie 16 oktober.

Laatst bewerkt:
Hi, Ik heb afgelopen week ook op Ma,Do en Zaterdag getraint, en dit beviel me best wel,
normaal train ik direct als ik thuis kom uit werk, voor het avond eten, omdat ik het wel lekker vind om direct na de training te eten,
maar mijn vrouwtje zit op school op maandag en donderdag avond, dus ik denk dat ik eens ga proberen in de avond te trainen, en de zaterdag beviel me wel

alleen vandaag gefailed op 75KG squat!!!! balen..

Ik blijf altijd rond onderhoud eten, op trainingsdagen eet ik wat meer koolhydraten, en op niet trainingdagen probeer ik minder koolhydraten te eten..
ik zorg er de laatst maand voor dat ik rond de 86kg blijf wegen..

ben zelf ook maar een logje gestart...

Hi, Ik heb afgelopen week ook op Ma,Do en Zaterdag getraint, en dit beviel me best wel,
normaal train ik direct als ik thuis kom uit werk, voor het avond eten, omdat ik het wel lekker vind om direct na de training te eten,
maar mijn vrouwtje zit op school op maandag en donderdag avond, dus ik denk dat ik eens ga proberen in de avond te trainen, en de zaterdag beviel me wel

alleen vandaag gefailed op 75KG squat!!!! balen..

Ik blijf altijd rond onderhoud eten, op trainingsdagen eet ik wat meer koolhydraten, en op niet trainingdagen probeer ik minder koolhydraten te eten..
ik zorg er de laatst maand voor dat ik rond de 86kg blijf wegen..

ben zelf ook maar een logje gestart...

Waarom op onderhoud? Wil je niet goed gainen / cutten?

---------- Post toegevoegd Mon 15 Oct 2012 om 16:49 ----------

Kon een paar dagen niet sporten, maar heb wel veel gegeten. Toch weer spier gewonnen, maar ook vet (zit weer op 14,5%). Dus het plan voor komende week...

Trainen op di/do/za en cutten. M'n onderhoud is nu bijna 3000 kcal, ik heb een schema van 2500. Kijken wat er gebeurt...

Tot morgen!

succes.

Ja dat wil ik wel, mijn probleem is een beetje, aan het begin bleef ik afvallen, maar ik ben eigelijk een skinnyfat type, als ik nog meer afval dan wordt ik echt te mager, mager gezicht, ring valt al bijna van mijn vingers af ect ect.... maar eigelijk ben ik helemaal niet te mager, wat heb wel weer behoorlijk wat vet op mijn buik! en dus nog steeds een hoog vetpercantage
dus wat moet ik nu??? afvallen dan wordt ik te mager, en bulken dan wordt ik te vet, ik hoop dus door een beetje te carbcyclen vet te verliezen en tergelijk spier aan te komen...
zie mij maar voor me als een appel met 2 spagettislierten wat mijn armen zijn...

Het zal misschien wel wat effect hebben maar niet veel als je het zo doet denk ik.

Skinnyfat zijn er heel veel op het moment dat ze beginnen met trainen, in dit geval moet je gewoon cleanbulken! Je zult dan amper vet aanzetten (in heel gunstige situaties misschien zelfs verliezen) maar toch veel spier (beginnergains) waardoor het een stuk beter gaat lijken, en je na je eerste cut ook wat massa hebt!

Zit je vet% echt op 21? Dat kan misschien nog wel net aan de hoge kant liggen (Iets hoger dan skinny fat.) Als je dat teveel vind kun je het beste gewoon meteen een korte cut inlassen tot 15% en dan lekker clean bulken.

Ik zou wel voor een van de 2 gaan, dat is veel effectiever en sneller. Je zult ook een stuk meer zien veranderen wat motiverend werkt!

Bovendien is het nu zowiezo winter, die vetjes zien ze toch niet zo goed nu!

Dinsdag 16 oktober 2012

Stronglifts - workout B

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x35kg
1x2x50kg
5x5x70kg PR!

Overhead Press
2x5x20kg
5x5x30kg PR!

Deadlift
2x5x50kg
1x3x65kg
1x2x80kg
1x5x100kg PR!

Chinups
1x5 (ik was op!)

Stretches
Shoulder dislocations
Hamstrings

Wauw! Zo trots! Eindelijk weer een PR gezet op de OP en daarbij ook de magische grens van 100 kg op de DL bereikt.

Plus: ontdekt dat mijn metingen van gister niet klopten. Toen ik vanochtend keek was ik 82,6 kg met 13% vet, het laagste wat ik tot nu toe ooit heb gemeten! Ik blijf dus gewoon lekker eten zoals ik al deed! :D

Kijk eens aan! Lekker bezig man!

Toppie

100kg DL mooi, krijg jij geen last dat je de bar uit je handen wilt laten vallen?

Pfff, mooie workout!

Thanks guys! :D

Ik ben benieuwd hoe jij verder gaat met je squat.. ik vind het vanaf nu echt zwaar worden..gisteren Fail op 75KG had echt ff het gevoel: hier ga ik nooit meer overheen.. maar we zullen zien komende week,

Al denk ik dat dit geen sterke week gaat worden voor me, hele week moet ik nacht's werken, ben nu overdag best wel gebroken door het slaapritme...

Ik ben benieuwd hoe jij verder gaat met je squat.. ik vind het vanaf nu echt zwaar worden..gisteren Fail op 75KG had echt ff het gevoel: hier ga ik nooit meer overheen.. maar we zullen zien komende week,

Al denk ik dat dit geen sterke week gaat worden voor me, hele week moet ik nacht's werken, ben nu overdag best wel gebroken door het slaapritme...

Ik geloof niet dat velen hier het me na zouden zeggen, maar soms doet een weekje rust wonderen he? Als je nachtdienst hebt, gun jezelf dan eventueel een break. Kom je daarna dubbel zo hard terug!!

Ja je hebt gelijk, eigelijk moet ik dan gewoon ff stoppen, maar ja, uiteindelijk wil je toch trainen..

Toch ondanks ik brak was wezen trainen, helaas weer fail op SQ, heb deload gedaan en neem ff een nieuwe aanloop vanaf 67,5KG ;)

He Buddhist niks voor jouw om je topic 6dagen onbeschreven te laten....

Buddhist, je denkt er toch niet over na om te stoppen he mietje?!

Hahahaha... eindelijk reactie. :D

Nee joh, ik had thuis even wat privé sores waardoor sporten even naar de achtergrond verdween. M'n vrouw blijkt last te hebben van depressie (had ik natuurlijk al langer door, alleen nu heb ik 'r ook zover gekregen om er iets mee te doen). Vandaar... huisarts, ziekenhuis, huisarts... tijd samen gespendeerd, diepe gesprekken, afleiding zoeken, restaurantje, etc.

Anyway: de dokter heeft haar aangeraden in elk geval te gaan sporten, dus gister heeft ze zich ook ingeschreven bij de gym. Gisteravond samen lekker cardio gedaan. Nu ben ik m'n ontbijt aan het fixen en over een uurtje ofzo ga ik weer knallen.

Aj, dat is even lastig man. Sterkte beide, komt vast goed! Sporten is zeker goed om beter met negatieve dingen om te kunnen gaan. Succes straks in de gym.

Dinsdag 23 oktober 2012

Stronglifts - workout A

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x35kg
1x2x50kg
5x5x72,5kg PR!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x30kg
5x5x47,5kg PR!

Pendlay Rows
2x5x40kg
2x5x47,5kg fail!

Stretches
Hamstrings
Schouders (dislocations)

Lekker begin. Matig einde. Volgende keer beter...

Ben trouwens gisteren de cut ingegaan, van 3000 naar 2500 gezakt. Even proberen m'n buikvet aan te pakken...

---------- Post toegevoegd Tue 23 Oct 2012 om 10:43 ----------

Aj, dat is even lastig man. Sterkte beide, komt vast goed! Sporten is zeker goed om beter met negatieve dingen om te kunnen gaan. Succes straks in de gym.

Thanks man. Gaat goedkomen... :)

Mooie PR's! Na die 2 sets pendlay row niet geprobeerd nog een set te doen?

Terug
Naar boven