XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Ik hoop ook over 1-2 jaar zulke stats te halen, moet lukken :)

Heb jij serieus in 1,5 jaar die stats gekregen :eek:. Dat is echt ziek cnh!

Ik had de log van sjaak wel eens gezien, hij is inderdaad t*ring sterk. Ik wist niet dat het jouw trainingsparner was :D

Maar om de plateaus te doorbreken moet je nog meer eten? Dus als ik boven de 60kg bench wil komen moet ik inplaats van 3500kcal , 3800 gaan eten?
Niet per se. Als jij 0.5 kilo per week aankomt op wat je nu eet, dan eet je genoeg. Meer eten gaat een steeds slechtere vet/spier winst verhouding geven en maakt je uiteindelijk alleen maar enorm dik voor een klein beetje extra massa tov iets rustiger bulken. Wat mij met plateaus helpt is gewoon volhouden, en wat extra aandacht aan mijn techniek besteden tijdens je 10% deload. Techniek verbeteren kan je echt gigantisch helpen en er is áltijd iets te verbeteren! Kracht gaat af en toe met sprongen vooruit en andere momenten staat het weken lang stil. Dat is helaas gewoon hoe het zit en daar is niks mis mee.

En in 1.5 jaar kun jij denk ik makkelijk mijn stats hebben als je flink doortraint en goed blijft eten. Alleen die lengte haal je misschien niet ben ik bang, maar dat is alleen maar chill, op 85 kilo ben jij al jacked, ik ben nog steeds een halve ecto :o

• Topic Starter Topic Starter
Go for it. :cool:
Het is niet mijn doel. Ik ga voor gezondheid en een goed en sterk lichaam.
PR's zijn leuk voor de motivatie maar ik probeer gewoon zo lean mogelijk te blijven en toch wat extra spiermassa te pakken.
Als ik 18 zou zijn dan zou mijn doel ook anders zijn denk ik.
Ik vindt dat je zoiezo goed bezig bent!

Eigenlijk zou elke man aan fitnessen moeten doen. Dan hebben hun dochters (in jou geval) een grote sterke papa en jongetjes (in jou geval misschien nog :D) iemand naar op te kijken.

Credits naar jou Rookie :)

Niet per se. Als jij 0.5 kilo per week aankomt op wat je nu eet, dan eet je genoeg. Meer eten gaat een steeds slechtere vet/spier winst verhouding geven en maakt je uiteindelijk alleen maar enorm dik voor een klein beetje extra massa tov iets rustiger bulken. Wat mij met plateaus helpt is gewoon volhouden, en wat extra aandacht aan mijn techniek besteden tijdens je 10% deload. Techniek verbeteren kan je echt gigantisch helpen en er is áltijd iets te verbeteren! Kracht gaat af en toe met sprongen vooruit en andere momenten staat het weken lang stil. Dat is helaas gewoon hoe het zit en daar is niks mis mee.

En in 1.5 jaar kun jij denk ik makkelijk mijn stats hebben als je flink doortraint en goed blijft eten. Alleen die lengte haal je misschien niet ben ik bang, maar dat is alleen maar chill, op 85 kilo ben jij al jacked, ik ben nog steeds een halve ecto :o
Opzich wel logisch, je kan niet in 1 jaar 180kg squatten ook al eet je goed enz.

En echt bedankt dat je zegt dat ik misschien over 1,5 jaar dat kan behalen :). Doet me echt goed cnh thanks!

Jij hebt juist geluk met je lengte! Je bent de Nederlandse David Laid :)

Ik vindt dat je zoiezo goed bezig bent!

Eigenlijk zou elke man aan fitnessen moeten doen. Dan hebben hun dochters (in jou geval) een grote sterke papa en jongetjes (in jou geval misschien nog :D) iemand naar op te kijken.

Credits naar jou Rookie :)
Dank je. Ik heb trouwens een zoontje van 11 en een dochtertje van 7. Mijn zoontje helpt me af en toe mee met forced reps. :D Die vindt het allemaal machtig interessant.

Misschien. Ik dring nooit iets op. Dat werkt toch niet.
Zou echt vet zijn als hij op zijn 15e zou beginnen. Wou dat ik dat ook deed :(.

Training van vrijdag :

(5x5)

Squat 80kg : goed

Bench Press 55kg FAIL en daarna 50kg ook FAIL : 55kg (3x,3x) 50kg (3x,3x,3x)
#kut

Barbell Row 60kg PR : Waarschijnlijk doe ik hem met een klote vorm, want Barbell Row is de enige waar ik tot nu toe geen deload op heb gedaan.

#kuttraining

Training van vandaag :

(5x5)

Squat 82,5kg FAIL : (5x,3x) daarna 75kg (5x,6x,7x)

Overhead Press 40kg FAIL : slecht, was te zwaar (0x), daarna 35kg (5x,4x,3x,3x)

Deadlift 110kg PR : goed

Er was ook zo'n mega skinny guy die 100kg ging bench pressen -> hoe the fck

Training van vrijdag :

(5x5)

#kut

Barbell Row 60kg PR : Waarschijnlijk doe ik hem met een klote vorm, want Barbell Row is de enige waar ik tot nu toe geen deload op heb gedaan.

#kuttraining
alles is relatief, ik begon pas serieus op mijn 22e....zo veel jaren verloren :(

je squat ging toch prima al een keer vijf gehaadl! ik heb mijn bench zaterdag ook verneuqt, shit happens. Hoe doe je je row nu? rug stil en barbel tot je buik trekken vanuit je ellebogen? misschien heb je wel gewoon een sterke rug :D

Training van vandaag :

(5x5)

Squat 82,5kg FAIL : (5x,3x) daarna 75kg (5x,6x,7x)

Overhead Press 40kg FAIL : slecht, was te zwaar (0x), daarna 35kg (5x,4x,3x,3x)

Deadlift 110kg PR : goed

Er was ook zo'n mega skinny guy die 100kg ging bench pressen -> hoe the fck
Goede techniek, en goede bouw waarschijnlijk, techniek is koning!

alles is relatief, ik begon pas serieus op mijn 22e....zo veel jaren verloren :(

je squat ging toch prima al een keer vijf gehaadl! ik heb mijn bench zaterdag ook verneuqt, shit happens. Hoe doe je je row nu? rug stil en barbel tot je buik trekken vanuit je ellebogen? misschien heb je wel gewoon een sterke rug :D
Ja maar ik kon 82,5kg 5x5 en nu maar 1x5 na het deloaden.

En nee ik heb wss geen sterke rug haha. Anders deed ik nu wel 180kg deadlift ofzo.

Goede techniek, en goede bouw waarschijnlijk, techniek is koning!
Ja maar dat is het probleem, mijn techniek verbeteren is iets waar ik een personal trainer ofzo voor nodig heb. Ik heb veel squat filmpjes gekeken, maar als je het echt moet doen is het een ander verhaal.

Ik wil gewoon elke training omhoog gaan in gewichten :(. Het is gewoon niet eerlijk dat sommige mensen zo weinig eten en toch zo groot en sterk zijn.

Training van vrijdag :

(5x5)

#kut

#kuttraining
Nog tijd genoeg, ik ben begonnen met 46. Klote trainingen horen er ook bij. Je bent een mens en geen machine.

je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik zie in je workouts teveel fail, ga op al je oefeningen nu eens gewoon terug naar een gewicht wat je zonder al te veel moeite 5x5 kan doen en bouw van daaruit weer op, iedere keer op fail uitkomen gaat je niet verder brengen, je gaat er alleen heel erg moe van worden en gefrustreerd.

just saying :o

je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik zie in je workouts teveel fail, ga op al je oefeningen nu eens gewoon terug naar een gewicht wat je zonder al te veel moeite 5x5 kan doen en bouw van daaruit weer op, iedere keer op fail uitkomen gaat je niet verder brengen, je gaat er alleen heel erg moe van worden en gefrustreerd.

just saying :o
Goed punt.
@Carrotpower, een stapje terug is prima hoor. Ik ben van 80kg squats terug gegaan naar 40kg en dan langzaam weer aan het opbouwen. Zit nu weer op 65kg voor woensdag en het voelt stukken beter dan eerder.

Voor de vorm zou ik eens vragen aan een trainer in je gym (die moet er wel lopen toch?) Of andere gasten die met giede vorm kunnen squatten/benchen etc (powerlifters dus eigenlijk :P)

Voor de vorm zou ik eens vragen aan een trainer in je gym (die moet er wel lopen toch?) Of andere gasten die met giede vorm kunnen squatten/benchen etc (powerlifters dus eigenlijk :P)
En vervolgens gaan benchen met een zieke arch en nooit een goede borst ontwikkelen?:trollface:

Powerlifters zijn naar mijn mening niet de personen die je moet vragen voor bench tips wanneer je doel massa is. Squat en deadlifts is een ander verhaal..

En vervolgens gaan benchen met een zieke arch en nooit een goede borst ontwikkelen?:trollface:

Powerlifters zijn naar mijn mening niet de personen die je moet vragen voor bench tips wanneer je doel massa is. Squat en deadlifts is een ander verhaal..
Mijn borst groeit prima met powerlifttechniek, je moet het alleen niet overdrijven met archen, waar zou je anders de barbell mee verplaatsen? De bodybuild stijl die ik hier als alternatief zie lijkt mij alleen maar gegarandeerde schouder aids.

Mijn borst groeit prima met powerlifttechniek, je moet het alleen niet overdrijven met archen, waar zou je anders de barbell mee verplaatsen? De bodybuild stijl die ik hier als alternatief zie lijkt mij alleen maar gegarandeerde schouder aids.
Ik heb geen schouders aids...

Dat is dan ook wel de enige aids die ik niet heb:roflol:

Ik heb geen schouders aids...

Dat is dan ook wel de enige aids die ik niet heb:roflol:
Anecdotisch bewijs ;) je hóeft het er niet van te krijgen, maar je schouders lopen wel meer risico als je zwaarder gaat, vooral in de buurt van RM gewichten als de vorm toch wat inzakt.
De techniek van archen is niet slechts om je rom te vergroten (hoewel hij er vaak voor misbruikt wordt, dat vind ik persoonlijk ook helemaal niks) maar vooral om je schouders te beschermen, en ik heb liever gezonde schouders dan een (misschien) iets grotere borst.
Daarnaast helpt een arch met spanning opbouwen zodat je een lift er beter kunt uitgrinden.

Anecdotisch bewijs ;) je hóeft het er niet van te krijgen, maar je schouders lopen wel meer risico als je zwaarder gaat, vooral in de buurt van RM gewichten als de vorm toch wat inzakt.
De techniek van archen is niet slechts om je rom te vergroten (hoewel hij er vaak voor misbruikt wordt, dat vind ik persoonlijk ook helemaal niks) maar vooral om je schouders te beschermen, en ik heb liever gezonde schouders dan een (misschien) iets grotere borst.
Daarnaast helpt een arch met spanning opbouwen zodat je een lift er beter kunt uitgrinden.
Daarom MMC.. ;) Mijn vorm zakt nooit in..

Verder bench ik natuurlijk ook niet met mijn ellebogen volledig naar buiten. Heb mijn bench eigenlijk nooit laten checken, want voer hem gewoonweg uit hoe die goed voelt..en dat is met gecontrolleerde reps en goede spanning op mijn borst.

Arch verkleint je ROM toch ;)

Terug
Naar boven