AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Daarom MMC.. ;) Mijn vorm zakt nooit in..

Verder bench ik natuurlijk ook niet met mijn ellebogen volledig naar buiten. Heb mijn bench eigenlijk nooit laten checken, want voer hem gewoonweg uit hoe die goed voelt..en dat is met gecontrolleerde reps en goede spanning op mijn borst.

Arch verkleint je ROM toch ;)
Ik wachtte al op de MMC :D mijn focus ligt dan juist op zo veel mogelijk gewicht explosief met nette vorm. Verschillende filosofieën die beide werken.
Als het bij jou goed voelt zou ik er ook zeker niks aan veranderen, maar als iemand het nieuw aanleert raad ik een beetje archen wel aan, is toch wat veiliger als men gaat ego liften, en laten we wel wezen, dat gebeurt gewoon :P
En je ROM verkleint idd, maar de hogere intensiteit compenseert dat ook weer.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties iedereen!

Wil ik gaan deloaden, hoeveel moet ik dan deloaden? 10% toch?

En ik doe ook powerlift style. Anders gaan mijn schouders plat :D.

Vraagje over voeding nog :

Hoe kan het als ik 1 of 2 dagen 2500-3000kcal eet, ik meteen 2kg afval?

Lees het topic over metabolisme van JW zou ik zeggen :). Een betere uitleg krijg je niet.

Ja 10% inderdaad, dat lijkt mij ook een slim plan. Van de hele tijd doorpushen en falen ga je namelijk alleen maar jezelf opbranden, juist door te leren luisteren naar je lichaam kom je verder :)

En het topic van JW is idd fantastisch :D
Het zal oa verschil in vezels, vocht, en minder voedsel in je maag en darmen zijn.

Laatst bewerkt:
Jongens alsjeblieft help :(.

Ik krijg echt te weinig slaap. Ik ben zo verschrikkelijk vermoeid deze weken. Omdat ik niet uitgerust ben, haal ik mijn gewichten niet. Anders lukt het me zoiezo wel.

Wat moet ik doen :( :(

Nee, even serieus..waardoor krijg je te weinig slaap? Ga je ta laat naar bed? Sta je te vroeg op? Kun je de slaap niet vatten?

Als herrie het probleem is: slaapoordoppen bij de kruidvat kopen

Verder heeft iets minder slaap ook weer niet zó veel effect. Een nacht van 5/6 of minder uurtjes merk ik wel maar 7 uur is voldoende, het is alleen niet zo lekker wakker worden. Het zit ook deels tussen je oren, gewoon een goede bak koffie voor de training, focus, en gaan!

Nee, even serieus..waardoor krijg je te weinig slaap? Ga je ta laat naar bed? Sta je te vroeg op? Kun je de slaap niet vatten?
Mijn ouders komen laat van werk (rond 12 uur) en mijn hond staat smorgens vroeg om 6uur weer op. Ik heb ook geen rust thuis omdat mijn relatie met mijn vader gewoon kut is :(. Ik heb hier al over gehad, maar ik ga echt met tegenzin naar huis.

Ik heb van die Alpine oordoppen geprobeerd, maar die dingen werken niet :(.
Ik heb minstens 6-7 uur nodig. Anders ben ik veels te moe.

Hmm, die alpine vind ik zelf ook niet zo handig voor slapen, meer voor op feesten. Ik geb zelf heel simpele schuimen doppen en daar hoor je echt niks mee.
Verder kun je proberen te mediteren, dat helpt mij altijd goed om dieper te slapen. En een dutje doen als je van school/gym komt, gezien je toch tot laat wakker zult zijn omdat je ouders thuis komen kun je daarna gewoon tot later aan school etc zitten.

Mijn ouders komen laat van werk (rond 12 uur) en mijn hond staat smorgens vroeg om 6uur weer op. Ik heb ook geen rust thuis omdat mijn relatie met mijn vader gewoon kut is :(. Ik heb hier al over gehad, maar ik ga echt met tegenzin naar huis.

Ik heb van die Alpine oordoppen geprobeerd, maar die dingen werken niet :(.
Ik heb minstens 6-7 uur nodig. Anders ben ik veels te moe.
Paar dingen kun je doen als oordoppen alleen niet voldoende zijn.
Als eerste zou ik mijn hond aanleren dat hij niet al om 6 uur 's morgens wordt uitgelaten. Als tweede zou ik wat melatonine (kost geen drol en is lichaamseigen) innemen een half uurtje/uurtje voor het slapen gaan en geen scherm meer kijken (vooral blauw licht van een smartphone). Je slaapt dan veel sneller in en daar is wel winst mee te halen. Kans is ook dat je dan niet zo snel wakker schrikt als je ouders thuiskomen.

Melatonine heeft nog wel wat meer voordelen, ook voor je training wellicht: melatonine - Google zoeken

Als eerste zou ik mijn hond aanleren dat hij niet al om 6 uur 's morgens wordt uitgelaten. Als tweede zou ik wat melatonine (kost geen drol en is lichaamseigen) innemen een half uurtje/uurtje voor het slapen gaan en geen scherm meer kijken (vooral blauw licht van een smartphone). Je slaapt dan veel sneller in en daar is wel winst mee te halen. Kans is ook dat je dan niet zo snel wakker schrikt als je ouders thuiskomen.

Melatonine heeft nog wel wat meer voordelen, ook voor je training wellicht: melatonine - Google zoeken
Dit!:exactly:

Hele goede!
Ik zou ook een kleurenfilter op je smartphone en computer installeren, voor windows heb je f.lux en voor android twilight. Deze filteren allebei blauw licht waardoor je sowieso minder last van je ogen krijgt van je schermen.

Hele goede!
Ik zou ook een kleurenfilter op je smartphone en computer installeren, voor windows heb je f.lux en voor android twilight. Deze filteren allebei blauw licht waardoor je sowieso minder last van je ogen krijgt van je schermen.
Voor iOS heb je nightshift.
Blauw licht wordt nl. gedetecteerd door je ogen (en huid! :eek:???) en zijn voor je brein een teken om wakker te worden (zonsopkomst).

Echt bedankt iedereen voor de reacties weer!

Jullie weten half niet hoe goed het me doet dat jullie mij zo erg helpen wanneer ik het moeilijk heb. Echt echt heel erg bedankt :engel:

Ik ga dan wel even kijken naar die schuim doppen cnh, maar dutje na school gaat niet lukken, m'n pa is dan ook thuis he.

En als mijn hond niet om 6:00 opstaat, staat mijn zusje wel om 6:30 op. Ook al moet ze om 8:30 naar school (en ze moet maar 10min fietsen) staat ze alsnog zo vroeg op. En ze is net zo koppig als haar lieve papa...

Melatonine heb ik wel gehoord ja! Wat ik gebruik is een boeklezen voor het slapen, werkt net zo goed. Alleen als ik om 00:30 van werk kom werkt dat ook niet :(.

En nightshift gebruik ik ook soms ja! Moet ik nightshift dan de hele dag aanzetten?

Nogmaals echt bedankt dat jullie mij zo helpen! Ik merk echt dat jullie veel meer ervaren in het leven zijn dan mij.

Dus zo voelt het om tussen de volwassenen te zijn :)

Melatonine heb ik wel gehoord ja! Wat ik gebruik is een boeklezen voor het slapen, werkt net zo goed. Alleen als ik om 00:30 van werk kom werkt dat ook niet :(.

En nightshift gebruik ik ook soms ja! Moet ik nightshift dan de hele dag aanzetten?
Probeer de melatonine gewoon eens.
Nightshift kun je instellen vanaf een bepaalde tijd. vanaf een 22:00 uur is prima.

Hallo jongens (en meisjes),

Heb nu al sinds maandag niet meer getraind. De vermoeidheid is echt niet leuk meer. Ik denk dat het komt omdat ik al jaren maar 6-7 uur slaap. Ik wil zo gigantisch graag sporten :(

Ik voel me zo schuldig dat ik niet ben gaan sporten :(.

Sorry dat ik jullie hiermee opscheep.

Hallo jongens (en meisjes),

Heb nu al sinds maandag niet meer getraind. De vermoeidheid is echt niet leuk meer. Ik denk dat het komt omdat ik al jaren maar 6-7 uur slaap. Ik wil zo gigantisch graag sporten :(

Ik voel me zo schuldig dat ik niet ben gaan sporten :(.

Sorry dat ik jullie hiermee opscheep.
Ik bedoel dit niet verkeerd maar als opbouwende kritiek: stop met slachtoffer zijn en ga actief bezig met het verbeteren van je situatie. Op deze manier doorgaan is uitzichtsloos. Als wij tips geven waarop jij reageert met "kan niet" of "gaat niet" dan veranderd er nooit wat.
Onthoud: je kunt niet een ander of de situatie veranderen, je kunt alleen jezelf en hoe je met de situatie omgaat veranderen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zeg niet dat verandering gemakkelijk is of zonder problemen, maar je moet echt het heft in eigen hand nemen kerel. Ik weet zeker dat je het kunt als je echt wilt.
Trainen is leuk en aardig, maar je leven en leef situatie komt op de eerste plaats. Zonder goede leef situatie zal je de trainingen niet op de rit krijgen.

Ik bedoel dit niet verkeerd maar als opbouwende kritiek: stop met slachtoffer zijn en ga actief bezig met het verbeteren van je situatie. Op deze manier doorgaan is uitzichtsloos. Als wij tips geven waarop jij reageert met "kan niet" of "gaat niet" dan veranderd er nooit wat.
Onthoud: je kunt niet een ander of de situatie veranderen, je kunt alleen jezelf en hoe je met de situatie omgaat veranderen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zeg niet dat verandering gemakkelijk is of zonder problemen, maar je moet echt het heft in eigen hand nemen kerel. Ik weet zeker dat je het kunt als je echt wilt.
Trainen is leuk en aardig, maar je leven en leef situatie komt op de eerste plaats. Zonder goede leef situatie zal je de trainingen niet op de rit krijgen.
Dankjewel Rookie :). Dit had ik even nodig. Ik had nooit in mijn leven zo iemand als jou gehad (vader). Ik ben echt jaloers op je kinderen, zij hebben tenminste een goede vader :).

Het is klaar met het zielige gedoe, ik ga maandag naar de gemeente en alles aan doen om uit huis te kunnen. Want dat is het grootste probleem. Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo'n grote stap te maken.

De reden is dat ik over 3 maand examens doe en dan uit huis kan zonder veel gedoe. Als ik nu uit huis ga dan gaat die t*ring vader zoiezo veel gedoe brengen. Alleen mijn moeder en vrienden weten dat ik uit huis wil.

Laatste keer dat ik jullie hiermee opscheep :
Zal ik nu uit huis gaan met veel gedoe (thuissituatie is echt kut nu) of over 3/4 maand zonder gedoe?

Terug
Naar boven