Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ThanksDe basis is 2x5 en 1xamrap, 2 maal squat per week en 1 maal deadlift en UB en pas daarna LB. Buiten dat is het vergelijkbaar met SL 5x5.
Je hebt gelijk man. Ik eet de weightgainer gewoon. Dat helpt mij enorm denk ik.Kcals zijn kcals. Maakt het vooral niet te moeilijk verdomme![]()
Kan maar is moeilijker :Kan je die 800kcal niet uit voeding halen die je nu ook eet, alleen dan wat grotere porties / vaker eten? Hoe ziet je eten er nu op een dag uit bijv? (sorry als dit al op een vorige pagina genoemd staat, heb niet terug gezocht).
Je hebt gelijk man. Ik eet de weightgainer gewoon. Dat helpt mij enorm denk ik.
Wat raad jij aan om hoeveel te nemen? De vorige keer dat ik de 800kcal weightgainer nam ging het heel slecht. Of moet ik er gewoon 1L water ernaast drinken?
Zie onder..![]()
Damn wist niet dat hij vegan was. Hij is hugeHeck, zelfs onze eigen @Determination is vegan/veganist. (weet zo het verschil niet, eet iig alleen vis)
![]()
Misschien eens op zijn youtube (vintagegenetics) kijken en ideeën qua voeding op oen.
Thanks manAllereerst echt tof om te lezen dat je zo serieus bezig bent met qua voeding. Ik heb hieronder een paar kleine aanpassingen gemaakt die je in zou kunnen passen om aan het einde van de dag rond de 4k uit te komen.
Ochtend 9:00 :
130g havermout
30g lijnzaad
500ml soyamelk
100g bevroren fruit
30 g rozijnen (+100 kcal)
1 banaan
1 appel =
1100kcal
11:00 :
80g pinda's
30 g rozijnen (+100 kcal)
=
600kcal
14-15:00 :
200g ongekookte rijst
100g bonen
150g mais
2 el olijfolie (+170 kcal)
=
1170kcal
18:00 :
2 grote wraps met hummus en bakje met 300g groente (paprika, tomaat, komkommer enz) =
500kcal
21:00 :
120g krokante mueslie
200ml soyamelk (-100 kcal)
500 g kwark (+280 kcal)
20 g honing (+60 kcal)
=
740kcal
In totaal is dit +/- 4100 kcal kcal met genoeg eiwitten.
Zoals je ziet heb ik kwark ingevoegd. Dit is niet vegan, maar ik ben ervan overtuigd dat je er geen problemen mee hebt om naast je huidige voeding dagelijks een bakkie kwark naar binnen te lepelen. Je hebt dan meteen de bennodige eiwitten binnen en bovendien is het lekker goedkoop. Dat laatste geldt trouwens ook voor rozijnen. Koop ze bij voorkeur bij de AH (Albert Heijn)
Mocht je nog vragen hebben, dan laat je het maar weten!![]()
. De olijfolie en de rozijnen gaan er zeker in. Kwark weet ik nog niet vanwege lactose. Ik vraag je wel dingen als ik het niet weet
. Thanks!Damn wist niet dat hij vegan was. Hij is huge
Thanks man. De olijfolie en de rozijnen gaan er zeker in. Kwark weet ik nog niet vanwege lactose. Ik vraag je wel dingen als ik het niet weet
. Thanks!
.Thanks man!Je zou gewoon met dezelfde gewichten als je nu doet kunnen beginnen, maar een deload van 10% is ook wel lekker om wat meer reps te pakken in je derde set.
. Net als banaan door mijn havermout. Dat kan ik echt niet eten die 2 door elkaar.Thanks man!
Nog 1 vraagje :
Het idee dat ik 2x per week squat en niet 3x is wat mij vooral aanspreekt. Ik mis alleen wel
Wat volume is greyskull. Of is phrak versie volume genoeg?
@Basma omdat ik pindakaas echt niet te vreten vindt. Net als banaan door mijn havermout. Dat kan ik echt niet eten die 2 door elkaar.
Hoe zit greyskull precies in elkaar? Zit wel te overwegen om het te doen
Vraagje over greyskull:
Met hoeveel gewicht moet ik beginnen? 80% van 1RM?
Zei er iemand Greyskull?Dat hangt deels af van wat je allemaal aan extra’s deed bij SL, maar benader @Starx6673 eens, die weet heel van GS en de verschillende plug-ins.

Sorry, de berichten in mijn mailbox zie ik niet altijd. Ik reageer er nu meteen op
.Echt bedankt voor de info star! Ik ga het zeker gebruikenZei er iemand Greyskull?
Greyskull LP is niet een cookie cutter schema zoals Stronglifts 5x5 dat is. Het is een methode, een systeem dat je geheel naar eigen wensen kan aanpassen. Phraks versie is de minst goede en is ook geen officiële plugin. De bedenker van GSLP is er heel goed van op de hoogte dat er in de basisversie geen rows zitten. Maar hij adviseert om naast de 3 liftsessies in de week ook 6x per week pushups en chinups te doen. Als je 6x per week een berg chins doet dan zijn rows ineens al een heel stuk minder "noodzakelijk". De pushups en chinups kosten je nauwelijks tijd, maar het resultaat van dat enorme volume is wat het verschil maakt. Het staat je ook gewoon vrij om rows te programmeren, maar houd dan gewoon de aanbevelingen aan van John Schaeffer (Johnny Pain), net als bij de andere extra oefeningen.
Deze link bevat een goede intro voor GSLP en alvast heel veel info en plugins: The Greyskull Methods- A Primer
En ik zal je nog een PM sturen met meer info.![]()
.Ik raad je eigenlijk vooral aan het boek goed te lezen en aan de hand daarvan een programma samen te stellen dat op jouw doelen is gericht. Burpees zullen geen prioriteit hebben, maar alle hypertrofie strategieën juist weer wel. In het topic van de link staan ook nog twee voorbeeldschema's gericht op aesthetics en hyperfrofie voor inspiratie. Daar ben je zeker langer mee bexig dan 40 minuten.Echt bedankt voor de info star! Ik ga het zeker gebruiken.
Wat raad jij aan als ik phrak niet moet doen?
Want ik heb net een training gedaan van 40minuten en ik weet zeker dat ik veel meer kon doen dan alleen die 3 oefeningen.
+ ik dacht dat doordat Rows compounds zijn, ik meer spiergroepen zou trainen dan push ups en Chins. Chins heb ik vandaag ook gedaan (phrak's trainingsstijl).
Training :
In 40minuten klaar en ik voelde me niet voldaan. Ik heb altijd al 5x5 gedaan en was vaak 1,5-2uur bezig.
Ik heb dit keer conventional gedeadlift (meer spiergroepen) en ik had veel last van mijn onderrug. Kan dit komen omdat ik al een tijdje geen conventional heb gedaan? Toen ik bij de 100kg kwam en een belt omdeed, had ik veel minder last van mijn onderrug. Toen ik thuis was, had ik helemaal geen last meer.
Overhead Press 35kg 2x5, 1x6
Chin ups BW 2x5, 1x8
Deadlift 100kg 1x7