MuscleMeat

Sticky [Centraal] Veelgestelde Vragen Topic Voor Beginners

Bedankt voo het in elkaar steken van dit
Maar ik zoek toch liever men info hier op dit forum bij elkaar dan bij mens health
Ookal ben ik geen bodybuilder,maar een vechtsporter

De kennis die jullie bezitten is gebasseerd op ervaring en niet kant en klaar overgenomen uit een boekje

Bedankt voo het in elkaar steken van dit
Maar ik zoek toch liever men info hier op dit forum bij elkaar dan bij mens health
Ookal ben ik geen bodybuilder,maar een vechtsporter

De kennis die jullie bezitten is gebasseerd op ervaring en niet kant en klaar overgenomen uit een boekje
Die verwijzing naar Men's Health is dan ook vrij sarcastisch ;)

Thanks voor het in elkaar steken,
Ben nu wel geen bodybuilder maar jullie kennis is gebasseerd op ervaring en dat is belangrijker ongeacht het doel

thanks voor deze FAQ :)

ondanks dat ik nog zo veel vragen heb, weet ik nu al ietsjes meer ervan af, zodat ik niet weer continue "maar wat oefeningen doe", en de vraag: hoe krijg ik lats, vind ik ook er nice :P

Alleen vind ik het nogsteeds lastig om een goed schema te maken voor voeding en oefening, omdat ik 1: studeer en een heel onregelmatig ritme heb, 2: niet precies weet hoeveel kcal er in bijv. een broodje smeerkaas zit, en 3: er zijn zoveel oefeningen dit ik allemaal probeer, maar om ze allemaal langere tijd te proberen vind ik jammer van de tijd, die ik goed zou kunnen gebruiken met oefeningen die voor mij werken:S

heel goed topic!

thanks voor deze FAQ :)

ondanks dat ik nog zo veel vragen heb, weet ik nu al ietsjes meer ervan af, zodat ik niet weer continue "maar wat oefeningen doe", en de vraag: hoe krijg ik lats, vind ik ook er nice :P

Alleen vind ik het nogsteeds lastig om een goed schema te maken voor voeding en oefening, omdat ik 1: studeer en een heel onregelmatig ritme heb, 2: niet precies weet hoeveel kcal er in bijv. een broodje smeerkaas zit, en 3: er zijn zoveel oefeningen dit ik allemaal probeer, maar om ze allemaal langere tijd te proberen vind ik jammer van de tijd, die ik goed zou kunnen gebruiken met oefeningen die voor mij werken:S

heel goed topic!
Zorg dat je per spiergroep de belangrijkste oefeningen in ieder geval doet:

Benen: Squats
Borst: Bench Press
Schouder: Overhead Press
Rug: Bent-over-row, Deadlift

Kies dan nog 2 andere oefeningen uit en die kun je elke training dan veranderen ter afwisseling. In principe zou ik in eerste instantie pas afwisselen als ik niet meer sterker wordt op een oefening.

Voedingsschema hoeft ook niet moeilijk te zijn, neem 5 of 6 maaltijden, kies per maaltijd een eiwitbron (vis/vlees/zuivel/eieren/noten/soja/eiwitpoeder), zoek op hoeveel van die eiwitbron je moet eten om 30gr eiwit binnen te krijgen (vis en vlees zo'n 150-200gr), vul aan met 100gr rijst/100gr pasta/4 sneeën brood. Eet bij 2 maaltijden groente en bij 2 maaltijden fruit.

Dit schema kun je aan de hand van je resultaten gaan tweaken. Word je te vet? Eet 20gr minder rijst per maaltijd, kom je niet aan, ga juist 20gr meer eten. Als je slim bent maak je telkens 5 maaltijden tegelijk, en verdeel je die in porties, hoeft het alleen nog ff in de magnetron

Onregelmatig ritme maakt helemaal niks uit, eet gewoon wanneer je tijd hebt en zorg dat je aan het eind van je dag die 6 maaltijden op hebt. Ga je niet vastpinnen op precieze tijden want dat is veeel minder belangrijk dan het feit dat je überhaupt genoeg eiwit binnenkrijgt.

Dank voor deze uitgebreide informatie.

Nieuw groentje hier! Super topic, bedankt.

Geen groentje meer toch wat opgestoken :)

Prima uitleg voor beginners!

nuttige info hier.

Ik lees her en der dat dextrose nemen naar een training verstandig is.. Zijn die dextro tabletjes een goede vervanging.. Bevat 88% dextrose aldus de verpakking?

• Topic Starter Topic Starter
Poeder is echt stukken goedkoper!
Maar er zijn tegenwoordig ook wel heel wat tegenstrijdige berichten wat betreft dat dextrose verhaal, ik maak zelf mn shakes (laatste jaren alweer) zonder dextrose

Laatst bewerkt:
Indeed. Ik nam ook eventjes dextrose na m'n training. Ik heb gemerkt dat ik hierdoor wel een beetje vet werd. Dus ik heb het afgeschaft.
Nu neem ik alleen een goede whey en een banaan direct na m'n training!

Al wat je nodig hebt.

Thanks!! Zeer informatief artikel en heel waardevol!

ben het allemaal rustig aan het doorlezen, erg handig deze informatie.

vind het een zeer nuttige tekst en zeker de moeite om door te lezen

vraag; 'Ik las dat een beroemde acteur binnen 6 maanden 10 kilo was aangekomen, hoezo lukt dat bij mij niet?'

'Beste voeding, alle sups, persoonlijke begeleiding, dietiste, ervaring.'

Dit was bij mij dus lol.

Handig om mee te starten. Klasse!

Terug
Naar boven