Fitness Seller

WEDSTRIJD Challenge #5 (maart)

Relatief zware dumbells alleen in positie krijgen lijkt me lastig dus ik heb voor de barbell gestemd.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoop dat ik überhaupt een barbell kan pressen :roflol:
Is dumbbells maar dan met x % bodyweight geladen een idee? AMRAP met tijdslimiet?
Dat had ik eerst. Maar sommigen leken niet zo'n fan van AMRAP vandaar dat ik 't naar dots had veranderd.
Ze pressen hier meer dan ik dacht dus dit is misschien wel handiger en dan een redelijk % nemen zodat we niet 20 reps bezig zijn.
Is qua ROM ook beter dan een barbell denk ik.

Ik kom erop terug wanneer ze hun beslissing hebben gemaakt tussen BB of DB :D

Als we BB kiezen moeten we ook wel bepalen of het met gewone gewichten moet of bumperplates I guess. Ik kan zelf totaal niet inschatten hoe ver je kan zakken met bumperplates.
Zal zo meteen eens op de grond gaan liggen en testen na m'n training :o

Mag je gebruiken van mij.
Ik ben te laat voor de poll zie ik, maar met BB lijkt mij niet erg praktisch. Alleen al om in de uitgangspositie te komen. Ik zie ook niet in waarom er een poll moet komen, zodat mensen kunnen stemmen op waar ze beter in zijn. Part of de challenge toch.
Zware dbs in positie krijgen hiervoor is ook erg lastig toch.
Onzin, ik DB press altijd alleen en 60 kg lukt me ook. Ik veronderstel dat in positie komen eenvoudiger is dan 8 keer een x gewicht floorpressen.

Laatst bewerkt:
Ik ben te laat voor de poll zie ik, maar met BB lijkt mij niet erg praktisch. Alleen al om in de uitgangspositie te komen.

Onzin, ik DB press altijd alleen en 60 kg lukt me ook. Ik veronderstel dat in positie komen eenvoudiger is dan 8 keer een x gewicht floorpressen.
Floorpressen met dumbbells wordt door serieuze bodybuilders meestal unilateraal gedaan waarbij er met de vrije arm vaak wordt afgestut tegen een verzwaard bankje.

Show me bb ;)

Veronderstellen is vaak niet handig. Op een bankje in positie komen is veel makkelijker. Ze of liggend op je benen plaatsen, of met ze op je benen ermee gaan liggen, lukte mij niet.

En 60 leek me nog niet de limiet voor de buffels.

Of dit is juist de challenge ook leuk ik hoef het niet te doen. 😂

• Like
Waarderingen: BB_
Show me bb ;)

Veronderstellen is vaak niet handig. Op een bankje in positie komen is veel makkelijker. Ze of liggend op je benen plaatsen, of met ze op je benen ermee gaan liggen, lukte mij niet.

En 60 leek me nog niet de limiet voor de buffels.

Of dit is juist de challenge ook leuk ik hoef het niet te doen. 😂
Zelf heb ik powerhooks om mijn dumbbells te pakken en weg te hangen. Voorslaan met meer dan dertig kg op schroefdumbbells is haast niet mogelijk.

Hij is best handig met die 45kg db's.

Ff eerste poging gedaan. Beetje slecht gefilmd. 10 x 50 kg, easy reps

28.559 DOTS

Laatst bewerkt:
Oh de 2e vanuit het midden op de buik da's misschien wel wat inderdaad.

Oh de 2e vanuit het midden op de buik da's misschien wel wat inderdaad.
Ja ik moest ook even zoeken wat handig was, daarom heb ik de eerste 2 minuten klooien weggeknipt. 🤣

De ene DB tussen je benen zetten (werkt niet waarschijnlijk als je thuis schroefdumbbells hebt).
De eerste met 2 handen op je bovenbeen zetten. De ander pakken en je arm/elleboog zeg maar in je buik/romp steken i.p.v. been en dan gewoon naar achteren zakken.

Het is inderdaad zwaarder dan op een bankje. De uitvoering van de oefening zelf daarentegen is niet zo zwaar.

Werd het niet met een barbell gedaan? Of waren er meer votes voor dumbells?

Werd het niet met een barbell gedaan? Of waren er meer votes voor dumbells?
Ik heb die hele poll waarover werd gesproken überhaupt niet gezien, maar in de OP staat toch DB en het filmpje is met DB. Of wordt verwacht dat iedereen alle posts gaat lezen om te ontcijferen of het is veranderd?

Terug
Naar boven