XXL Nutrition

WEDSTRIJD Challenge #5 (maart)

Geen idee. Heb wel een probleem met dbs heb er maar tot 40. Zien wel dan hoe ik het fix.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat niet iedereen DB's heeft die zwaar genoeg zijn (ik noem geen namen 👀) gaan we het met een barbell doen.
Doel zal nog steeds zoveel mogelijks dots zijn met 8 reps. Normaal gezien mogen bumperplates geen probleem zijn.

(voeten mogen op de grond staan)

Omdat niet iedereen DB's heeft die zwaar genoeg zijn (ik noem geen namen 👀) gaan we het met een barbell doen.
Doel zal nog steeds zoveel mogelijks dots zijn met 8 reps. Normaal gezien mogen bumperplates geen probleem zijn.

(voeten mogen op de grond staan)

Ik heb niet zo'n rek, dan maar vanaf de grond proberen.

Wel een beetje BS dat de oefening aangepast wordt. Elke sportschool heeft DB's en ik neem aan dat iedereen de mogelijkheid heeft naar een sportschool te gaan, dit is immers een bodybuildingforum.

Wel een beetje BS dat de oefening aangepast wordt. Elke sportschool heeft DB's en ik neem aan dat iedereen de mogelijkheid heeft naar een sportschool te gaan, dit is immers een bodybuildingforum.
De gemiddelde sportschool heeft geen DB's van 60+ kilo.

Misschien moet je eerst even heel de discussie teruglezen zodat je weet wat 't probleem was voordat je je druk maakt?

Kan je niet gewoon uit hooks dit doen? Dat is hoe ik het iig ga proberen.

• Like
Waarderingen: BB_
Lamazitten.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wie hier behalve @LittleStrongGuy boven de 60 kg DB Floor Press voor reps doen dan. Nu doe je net alsof je het vanzelfsprekend is dat DB's niet praktisch zijn, maar jij had toch zelf de oefening met DB's hier als challenge gepost. En nu is vandaag opeens de OP aangepast.

Ik zal kijken wat ik ervan kan maken, maar heb geen hooks en de bench en het squatrack lopen niet tot aan de grond.
Ik moest op voorhand weten dat er mensen zijn die met gemak 40-50+ kilo drukken per hand voor 8 reps?

Beetje raar om geen aanpassing te maken als er meteen aangegeven wordt dat DB's voor verschillenden leden niet praktisch is. Je drukt zelf 50 kilo voor 10 "easy reps", hoeveel ruimte heb jij nog om omhoog te gaan met DB's in jouw gym?

Beetje raar om geen aanpassing te maken als er meteen aangegeven wordt dat DB's voor verschillenden leden niet praktisch is. Je drukt zelf 50 kilo voor 10 "easy reps", hoeveel ruimte heb jij nog om omhoog te gaan met DB's in jouw gym?
Hier tot 60 kg, maar daar kom ik niet aan, ik haal nog geen 5 reps met 60 kg. En zo wel, goeie reden voor mij om weer eens langs te gaan bij Fox Gym, daar zijn DB's tot 80 kg of 90 kg volgens mij. Ik snap het probleem van mensen, dus zal erover ophouden, maar je wist heus wel dat er mensen zijn die 8 x 50 kg DB kunnen pressen.

Hier tot 60 kg, maar daar kom ik niet aan, ik haal nog geen 5 reps met 60 kg. En zo wel, goeie reden voor mij om weer eens langs te gaan bij Fox Gym, daar zijn DB's tot 80 kg of 90 kg volgens mij. Ik snap het probleem van mensen, dus zal erover ophouden, maar je wist heus wel dat er mensen zijn die 8 x 50 kg DB kunnen pressen.
Als ik dat had geweten ik van het begin een barbell gepakt ipv een DB, waar is de logica :emo:

Ben benieuwd wie hier behalve @LittleStrongGuy boven de 60 kg DB Floor Press voor reps doen dan. Nu doe je net alsof je het vanzelfsprekend is dat DB's niet praktisch zijn, maar jij had toch zelf de oefening met DB's hier als challenge gepost. En nu is vandaag opeens de OP aangepast.

Ik zal kijken wat ik ervan kan maken, maar heb geen hooks en de bench en het squatrack lopen niet tot aan de grond.
Wat zit je opeens te haten en shit voor mij in te vullen? Stel je niet zo aan man.
Je klaagt ook zelf in de post dat je niet zo'n rek hebt. Ik ook niet...
En waar heb ik gezegd dat DB's niet praktisch zijn? gezien ik aanstuurde op de barbells :(
je leek altijd wel een toffe peer, maar dit draait de situatie vrij snel om.

Wat zit je opeens te haten en shit voor mij in te vullen? Stel je niet zo aan man.
Je klaagt ook zelf in de post dat je niet zo'n rek hebt. Ik ook niet...
En waar heb ik gezegd dat DB's niet praktisch zijn? gezien ik aanstuurde op de barbells :(
je leek altijd wel een toffe peer, maar dit draait de situatie vrij snel om.
Je begrijpt mijn post verkeerd. Er werd gezegd dat de meeste gyms niet boven de 60 kg DB's hebben. Ik zei alleen maar dat jij waarschijnlijk de enige bent hier die sterk genoeg is dat je boven de 60 kg DB's voor reps kan drukken. Dus niets negatiefs naar jou, eerder een compliment. 👍 Toffe peer is wederzijds.

Kom er net achter dat het nieuwe squatrack in de gym wel hooks heeft. Ophef voor niets.
Sorry Fireplace GIF by South Park

Vanaf de vloer zonder hooks is wel een uitdaging, maar met hooks goed te doen.
IMG_20240303_113534.jpgIMG_20240303_193256.jpg
BW = 121.7 kg
8 x 130 kg
DOTS = 74.314

Mijn enige hoop is dus nog dat ik in 2 challenges jaap ja kan inhalen en degene achter me kan voorblijven xD Maar weet dat Stijneke geen slechte presser is :p

• Like
Waarderingen: BB_
Hebben hier geen hooks en niet zo'n rack waar je tot aan de grond hooks in kan doen.
Ik moet zelf ook nog uitvogelen hoe ik het eventueel kan doen, ik heb ze altijd op de vangers van het rack gedaan maar dan raken mijn ellebogen de grond niet.
Bij de vorige challenge was ik ook benadeeld.

Ik moet zelf ook nog uitvogelen hoe ik het eventueel kan doen, ik heb ze altijd op de vangers van het rack gedaan maar dan raken mijn ellebogen de grond niet.
Bij de vorige challenge was ik ook benadeeld.
Een optie is de BB met de schijven op 2 bankjes/steps leggen. Dan moet je wel 2 steps/bankjes van gelijke hoogte hebben. En ze dan langzaam eraf rollen.

Ik zag op YT deze, maar dit lijkt mij met 100+ niet echt gemakkelijk.

Of zo en dan iemand vragen het aan de kant te schuiven nadat je de BB uit hebt gedrukt.

Terug
Naar boven